Παιδιά αφήστε την 3.5 και πιάστε Pathfinder.
Οπότε "αφήστε την 3.5 & πιάστε την 3.5"?

Προσωπικά θα έλεγα όποιος ενδιαφέρετε να κοιτάξει το
FantasyCraft, που είναι & αυτό spin-off του 3.5 (είναι βασικά το fantasy version του επίσης πολύ καλού
Spycraft 2nd ed.) & προσφέρει μία πιο ριζική επαναξιολόγηση του συστήματος.
Κατά κοινή ομολογία όλον όσων έχουν παίξει καλύτερο από την 3.5 με πάρα πολλά πράγματα να έχουνε γίνει balance.
"Όλων" όσων έχουν παίξει? Προφανώς i did not get the memo, γιατί δε συμφωνώ.
Το
PF:- φτιάχνει κάποια πράγματα από την 3.5 (π.χ. o Paladin δεν είναι πλέον α total joke, ο Cleric δεν γίνεται ο καλύτερος melee combatant με όλο & όλο 2 - 3 Spells, το Wild Shape του Druid είναι πλέον πολύ καλό αλλά όχι καλύτερο από ολόκληρα άλλα Classes)
- χαλάει κάποια άλλα (τα combat Technique Feats του Fighter, κάνοντας τον να είναι μόνο για το damage πλέον, κάτι στο οποίο δεν είχε πρόβλημα)
- αλλάζει πράγματα με το τελικό αποτέλεσμα να είναι wash (π.χ. τα Combat Maneuvers), μιας αλλού να λειτουργεί καλύτερα (το CMD απλοποιεί κάπως τη διαδικασία) & αλλού να γίνονται introduced καινούργια oddities (τέρατα με περίεργα CMDs σε λόγο τον χαρακτηριστικών τους & η ανάγκη αυτά να γίνουν patched στα stat blocks τους ή το ότι το CMD των τεράτων κάνει outpace τα bonuses των PCs' λόγου του πως υπολογίζονται)
- κάνει μόνο ένα token effort να φτιάξει κάποια από τα προβλήματα (π.χ. κάνει nerf κάποια από τα save-or-die Spells αλλά όχι όλα & δεν όχι τα save-or-suck Spells, οπότε το πρόβλημα παραμένει, απλώς οι Spellcasters παίρνουν λίγο διαφορετικά Spells από πριν)
- δίνει επιπλέον πράγματα σε Classes που δεν τα χρειάζονταν (π.χ. ο Wizard, το καλύτερο Class στο παιχνίδι when it comes down to it, πήρε επιπλέον Class abilities, όπως το ότι οι spellcasters δεν είχαν κανένα πρόβλημα να παραμείνουν στο Core Class τους & για τα 20 Lvls. ενώ οι non-spellcasters ήταν αυτοί που χρειάζονταν να κάνουν multiclass & να πάρουν μία ποικιλία από PrCs μπας & μπορέσουν να κάνουν keep up)
- δίνει ως απάντηση σε Classes που δεν τα χρειάζονται, γιατί έχουν ήδη αρκετό & το πρόβλημά τους δεν ήταν αυτό to begin with (π.χ. & άλλο damage στα higher Lvls. στον Fighter ενώ ήδη κάνει άπειρο & η έλλειψη damage-dealing είναι κυριολεκτικά το τελευταίο ζήτημα που έχει το Class)
- κάποια από τα πράγματα που δίνει είναι pretty much a slap in the face (DR 5/- στο 19ο Lvl. για τον Fighter? όταν στη μάχη το damage είναι στις 100-άδες, υπάρχουν άπειροι τρόποι να κάνεις sidestep τα HP, & οι spellcasters σε εκείνο το Lvl. παίρνουν 9 Lvl. Spells?)
- το "100% backwards compatibility" που υπόσχονταν η Paizo is not the case (πως θα μπορούσε να είναι, άμα κάνεις αλλαγές στους κανόνες?), αλλά όσο το compatibility μεταξύ 3.0 & 3.5, δηλαδή πρέπει να κοιτάς τα πάντα για το αν & κοντά παίζει να μην είναι ακριβώς τα ίδια (και οι μικρές αυτές αλλαγές ενδέχεται να είναι σημαντικές)
- δεν κάνει address πολλά από τα μεγάλα προβλήματα (π.χ. spellcasters vs. non-spellcasters, το CR σύστημα εξακολουθεί να είναι busted αν & πλέον τουλάχιστον όχι τόσο ότι να'ναι, GM workload)
- και το πιο σημαντικό όλον: ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να κάνει address πολλά από τα μεγάλα προβλήματα, γιατί είναι πολύ βαθιά προβλήματα του ίδιου του συστήματος & για να φτιαχτούν το σύστημα δε θα είναι πλέον η 3.x, οπότε το να φτιαχτούν είναι in cross-purposes με το τι ήθελε να κάνει η Paizo.
Άμα δεν ήταν το λαμόγιο που λέγετε Wizard of the Coast όλος ο κόσμος θα έπαιζε Pathfinder.
ΧΑΧΑΧΑΑΧΧΑ
Γιατί? Επειδή δεν υπάρχουν άτομα που δεν τους αρέσει η 4e για το ίδιο το παιχνίδι & το παίζουν πέρα του ότι το βγάζει η WotC?
Αυτό βέβαια αγνοεί το γεγονός ότι το
PF δεν είναι καν το μόνο 3.x spin-off (πέρα του προαναφερόμενου
FantasyCraft, υπάρχει, π.χ., & το
Trailblaizer, που & αυτό προσωπικά προτιμώ από το
PF) & ότι υπάρχουν άπειρα άλλα fantasy & λοιπά RPGs.
Επίσης, αν & το
Advanced Players Guide ήταν πολύ καλό (για το framework που λειτουργεί το
PF, π.χ. τα διάφορα Archetypes για το κάθε ίδιο Class δεν ήταν balanced μεταξύ τους ούτε under a cursory look άλλα είναι καλή φάση) βιβλία που ακολούθησαν, όπως το
Ultimate Combat είναι για τα μπάζα (μάπα Feats, core mechanics που δε λειτουργούν στην πράξη, όπως για τα fireams & ολόκληρα Classes να βασίζονται σε αυτά: Gunslinger, πιο πολλά πράγματα για τους spellcasters παρά για τα fighting Classes, κτλ.).
Τουλάχιστον τα production values των βιβλίων παραμένουν
καταπληκτικά & τα Adventure Paths (αν & κάπως μονότονα στον overall structures τους & όχι & τόσο καλά designed) είναι μία χαρά για adaptation στην 4e (με κάποια δουλειά).
Αυτή το μήνυμα έχει επεξεργαστεί από Yo! Master: 26 Νοέμβριος 2011 - 13:27