Μετάβαση στο περιεχόμενο


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Σύνδεση 

Εγγραφή
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Φωτογραφία
- - - - -

D&D world


  • Please log in to reply
331 replies to this topic

#286 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 25 Νοέμβριος 2010 - 17:01

Η εμπειρία μου από τα Diceless είναι ότι δίνουν μια ψευδαίσθηση συστήματος που δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από το freeform.

Ή θα έχεις πραγματικούς ισορροπημένους κανόνες για τα πράγματα που συνηθίζονται στο παιχνίδι (ας πούμε το 80% των περιπτώσεων) ή καλύτερα να μην έχεις τίποτα. Κάθε άλλο καταλήγει σε ασύστολο κλέψιμο από πλευράς του dm πίσω από μια επίφαση συστήματος που δεν καταφέρνει να ρίξει στάχτη στα μάτια κανενός.


Έχω παίξει diceless (ή με resolution mechanics που χρησιμοποιούν άλλους randomizers πέρα από ζάρια) με αρκετά robust system engines, που δεν είναι πρακτικά "just handwave it".

Αλλά ομολογουμένως ίσως να χρειάζεται πιο airtight social contract για αυτά, ειδικά το να μπορείς να βασιστείς στο GM & όλοι να βρίσκονται on the same page. Αλλά, imo, αυτό είναι το βέλτιστο για όλα τα RPGs.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#287 tec-goblin

tec-goblin

    Starting...

  • Members
  • 4 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2010 - 00:29

Αλλά ομολογουμένως ίσως να χρειάζεται πιο airtight social contract για αυτά, ειδικά το να μπορείς να βασιστείς στο GM & όλοι να βρίσκονται on the same page. Αλλά, imo, αυτό είναι το βέλτιστο για όλα τα RPGs.


Αν μπορείς να βασιστείς στον DM και όλοι οι παίκτες θέλουν τα ίδια πράγματα, τότε οποιοδήποτε σύστημα ή μη-σύστημα δουλεύει.
Το θέμα είναι όταν δεν μπορείς. Για κάποιο είδος παικτών και DMs το παραπάνω είναι κάπως πιο εύκολο (αν όλοι ενδιαφέρονται για να βγει μια καλή ιστορία, και ας είναι τρενάκι σε κάμποσα σημεία). Για άλλους όμως χρειάζεσαι μηχανική βοήθεια.

Εγώ για παράδειγμα, λατρεύω τα ζάρια για την ικανότητά τους να προσομειώνουν την πολυπλοκότητα και απρόβλεπτη πλευρά του κόσμου. Μπορεί οι παίκτες να κάνουν μια πράξη Χ και να είναι προφανές ότι ο NPC A θα αντιδράσει με τον Ψ τρόπο, αλλά για τον NPC B να μην είναι προφανές (σύμφωνα με τη συγκεκριμένη προσωπικότητα και αρχές του), και εκεί θα ρίξω ζάρι, και θα σεβαστό το αποτέλεσμα - και εδώ το πάω πολύ μακριά. Δεν μιλάω απλά για το "ρίχνω ζάρι για το αν θα πετύχει η επίθεσή του" αλλά "ρίχνω ζάρι για το τι θέλει στη συγκεκριμένη περίπτωση" (σύμφωνα πάντα με τις γενικές αρχές του κλπ).
Το αποτέλεσμα ουσιαστικά μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων του DM στο παιχνίδι, αλλά ταυτόγχρονα θέλει τρομερή τεχνική για να μπορέσει να δέσει στην ιστορία όλα αυτά τα απρόβλεπτα ο DM, και σε κάποιες περιπτώσεις η ιστορία που θα βγει δεν θα είναι τρομερή για να τη διηγείσαι μετά - αλλά είναι ωραία για τους παίκτες την ώρα που την παίζεις ;).

#288 valadorn

valadorn

    Fantasiac

  • Members
  • 378 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Νοέμβριος 2010 - 11:47

Αν μπορείς να βασιστείς στον DM και όλοι οι παίκτες θέλουν τα ίδια πράγματα, τότε οποιοδήποτε σύστημα ή μη-σύστημα δουλεύει.
Το θέμα είναι όταν δεν μπορείς. Για κάποιο είδος παικτών και DMs το παραπάνω είναι κάπως πιο εύκολο (αν όλοι ενδιαφέρονται για να βγει μια καλή ιστορία, και ας είναι τρενάκι σε κάμποσα σημεία). Για άλλους όμως χρειάζεσαι μηχανική βοήθεια.

Εγώ για παράδειγμα, λατρεύω τα ζάρια για την ικανότητά τους να προσομειώνουν την πολυπλοκότητα και απρόβλεπτη πλευρά του κόσμου. Μπορεί οι παίκτες να κάνουν μια πράξη Χ και να είναι προφανές ότι ο NPC A θα αντιδράσει με τον Ψ τρόπο, αλλά για τον NPC B να μην είναι προφανές (σύμφωνα με τη συγκεκριμένη προσωπικότητα και αρχές του), και εκεί θα ρίξω ζάρι, και θα σεβαστό το αποτέλεσμα - και εδώ το πάω πολύ μακριά. Δεν μιλάω απλά για το "ρίχνω ζάρι για το αν θα πετύχει η επίθεσή του" αλλά "ρίχνω ζάρι για το τι θέλει στη συγκεκριμένη περίπτωση" (σύμφωνα πάντα με τις γενικές αρχές του κλπ).
Το αποτέλεσμα ουσιαστικά μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων του DM στο παιχνίδι, αλλά ταυτόγχρονα θέλει τρομερή τεχνική για να μπορέσει να δέσει στην ιστορία όλα αυτά τα απρόβλεπτα ο DM, και σε κάποιες περιπτώσεις η ιστορία που θα βγει δεν θα είναι τρομερή για να τη διηγείσαι μετά - αλλά είναι ωραία για τους παίκτες την ώρα που την παίζεις ;).


Συμφωνω απολυτα. Βεβαια ομως ειναι και θεμα DM πως θα διαχειριζεται την κατασταση. Μπορει μερικες φορες να μην "πρεπει" για την εξελιξη του adventure και της πλοκης να πεσουν ζαρια.... Αλλα απο την αλλη αμα γινει η στραβη μπορει να μπλεχτουν πολυ τα πραγματα και να εχει περισσοτερη διασκεδαση!:tensai:

Να ρωτησω κ κατι αλλο που ψαχνω. Τα τουρνουα που γινονται εδω στην Αθηνα στις Καισσες κατα τη γνωμη σας αξιζουν? Μηπως ομως ειναι μονο για 4η? Γιατι εχει την Τριτη και ενδιαφερομαι να παω...(Αω δεν ειναι 4η..)

#289 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Νοέμβριος 2010 - 12:00

Να ρωτησω κ κατι αλλο που ψαχνω. Τα τουρνουα που γινονται εδω στην Αθηνα στις Καισσες κατα τη γνωμη σας αξιζουν? Μηπως ομως ειναι μονο για 4η? Γιατι εχει την Τριτη και ενδιαφερομαι να παω...(Αω δεν ειναι 4η..)


Τουρνουά? Μήπως εννοείς τα D&D Encounters?

Αν ναι, είναι 4e αποκλειστικά (όντας registered event της ίδιας της WotC).
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#290 valadorn

valadorn

    Fantasiac

  • Members
  • 378 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Νοέμβριος 2010 - 12:05

Τουρνουά? Μήπως εννοείς τα D&D Encounters?

Αν ναι, είναι 4e αποκλειστικά (όντας registered event της ίδιας της WotC).


Ναι αυτα εννοω. Αξιζουν?
Επισης αυτα του Games Fair παλι D&D Encounters ειναι?

#291 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Νοέμβριος 2010 - 12:32

Ναι αυτα εννοω. Αξιζουν?
Επισης αυτα του Games Fair παλι D&D Encounters ειναι?


Δεν έχω πάει σε κανένα, οπότε δε μπορώ να σχολιάσω το implementation από τη μεριά της Κάισσας. Η γενική ιδέα του event είναι να περάσεις ευχάριστα 2 - 3 ωρίτσες ενός απογεύματος, μιας & κάθε φορά παίζετε 1 combat encounter & 1 shot non-combat (όπως κάποιο light roleplaying με κάποιο NPC ή Skill Challenge). Μην περιμένεις τίποτα εκτενές ή φοβερό, αλλά ξέρω αρκετούς στο εξωτερικό που λένε ότι γι'αυτό που είναι is good fun - ειδικά για παίχτες καινούργιους (γενικώς & στην 4e) / που δε μπορούν να παίξουν αλλού.

Στα Games Fair οι περιπέτειες που παίζονται δεν είναι Encounters. Και προσωπικά όλη μου η εμπειρία με το θέμα Fairs & RPGing είναι αρνητική - αλλά έχει να κάνει & με το τι φαεινή ιδέα έχουν κάθε φορά, ποιος είναι υπεύθυνος, κτλ.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#292 Samu

Samu

    The Measure & The Code

  • Members
  • 91 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 03:36

Δεν είχα ιδέα πως υπήρχε thread στο anime.gr σχετικά με DnD.
Αν και το πήρα χαμπάρι λίγο αργά, καταρχάς να χαιρετήσω όλους τους DnDφιλους.
Τώρα σχετικά με το θέμα, ο Yo! Master σε καλύπτει απόλυτα σχετικά με τα τουρνουά της Καϊσσας, αν και πολλές φορές οι καϊσσες φιλοξενούν games χωρίς να είναι μέρος τουρνουά. Εκεί η έκδοση που παίζεται εξαρτάται πάντα από τον DM (αν και για λόγους ευκολίας και κυρίως marketing τώρα πια παίζεται 4η).

Δημοσιευμένη  εικόνα
















Δημοσιευμένη  εικόνα


#293 Fallen_Mpougatsa

Fallen_Mpougatsa

    Aku soku zan

  • Members
  • 1.889 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 11:22

Woooooooooooooow; ούτε εγώ είχα ιδέα αυτού του thread.

For the record, I play with 3.5 rules και να πω την αλήθεια, ο DM έδωσε αυτούς τους κανόνες αλλά τους βρίσκω πολύ καλούς και γενικότερα θεωρώ αυτήν την έκδοση πολύ χρηστική.

setsaito_zpsbkmhagqd.jpg
_____________

Set by Kai


#294 zennith666

zennith666

    Oh boy,more trouble...

  • Members
  • 1.226 Δημοσιεύσεις:
  • LocationAthena

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 11:34

Και εγώ την 3.5 παίζω αν και δεν εχω δει ακόμα την 4 για να κάνω συγκρίσεις...

Δημοσιευμένη  εικόνα


#295 plotolp

plotolp

    Anime Freak

  • Members
  • 364 Δημοσιεύσεις:
  • LocationAthens

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 11:49

Παιδιά αφήστε την 3.5 και πιάστε Pathfinder.
Κατά κοινή ομολογία όλον όσων έχουν παίξει καλύτερο από την 3.5 με πάρα πολλά πράγματα να έχουνε γίνει balance. Το Pathfinder δεν έχει σχέση με την 4, είναι πιο πολύ κάτι σαν 3.75:P
Οι κανόνες είναι τις 3.5 απλά με ένα σωρό πράγματα πολύ βελτιωμένα (π.χ ο Arcane Archer δεν έχει καμία σχέση με αυτό το αίσχος της 3.5). Εμείς από τότε που μάθαμε για Pathfinder δεν παίζουμε τίποτα άλλο. Άμα δεν ήταν το λαμόγιο που λέγετε Wizard of the Coast όλος ο κόσμος θα έπαιζε Pathfinder.
Όποιοι απασχολήστε με DnD ξεκινήστε από σήμερα και θα με θυμηθείτε!

http://en.wikipedia.org/wiki/Pathfinder_Roleplaying_Game
http://www.d20pfsrd.com/

#296 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 13:19

Παιδιά αφήστε την 3.5 και πιάστε Pathfinder.


Οπότε "αφήστε την 3.5 & πιάστε την 3.5"? ;)

Προσωπικά θα έλεγα όποιος ενδιαφέρετε να κοιτάξει το FantasyCraft, που είναι & αυτό spin-off του 3.5 (είναι βασικά το fantasy version του επίσης πολύ καλού Spycraft 2nd ed.) & προσφέρει μία πιο ριζική επαναξιολόγηση του συστήματος.


Κατά κοινή ομολογία όλον όσων έχουν παίξει καλύτερο από την 3.5 με πάρα πολλά πράγματα να έχουνε γίνει balance.

"Όλων" όσων έχουν παίξει? Προφανώς i did not get the memo, γιατί δε συμφωνώ.

Το PF:
- φτιάχνει κάποια πράγματα από την 3.5 (π.χ. o Paladin δεν είναι πλέον α total joke, ο Cleric δεν γίνεται ο καλύτερος melee combatant με όλο & όλο 2 - 3 Spells, το Wild Shape του Druid είναι πλέον πολύ καλό αλλά όχι καλύτερο από ολόκληρα άλλα Classes)
- χαλάει κάποια άλλα (τα combat Technique Feats του Fighter, κάνοντας τον να είναι μόνο για το damage πλέον, κάτι στο οποίο δεν είχε πρόβλημα)
- αλλάζει πράγματα με το τελικό αποτέλεσμα να είναι wash (π.χ. τα Combat Maneuvers), μιας αλλού να λειτουργεί καλύτερα (το CMD απλοποιεί κάπως τη διαδικασία) & αλλού να γίνονται introduced καινούργια oddities (τέρατα με περίεργα CMDs σε λόγο τον χαρακτηριστικών τους & η ανάγκη αυτά να γίνουν patched στα stat blocks τους ή το ότι το CMD των τεράτων κάνει outpace τα bonuses των PCs' λόγου του πως υπολογίζονται)
- κάνει μόνο ένα token effort να φτιάξει κάποια από τα προβλήματα (π.χ. κάνει nerf κάποια από τα save-or-die Spells αλλά όχι όλα & δεν όχι τα save-or-suck Spells, οπότε το πρόβλημα παραμένει, απλώς οι Spellcasters παίρνουν λίγο διαφορετικά Spells από πριν)
- δίνει επιπλέον πράγματα σε Classes που δεν τα χρειάζονταν (π.χ. ο Wizard, το καλύτερο Class στο παιχνίδι when it comes down to it, πήρε επιπλέον Class abilities, όπως το ότι οι spellcasters δεν είχαν κανένα πρόβλημα να παραμείνουν στο Core Class τους & για τα 20 Lvls. ενώ οι non-spellcasters ήταν αυτοί που χρειάζονταν να κάνουν multiclass & να πάρουν μία ποικιλία από PrCs μπας & μπορέσουν να κάνουν keep up)
- δίνει ως απάντηση σε Classes που δεν τα χρειάζονται, γιατί έχουν ήδη αρκετό & το πρόβλημά τους δεν ήταν αυτό to begin with (π.χ. & άλλο damage στα higher Lvls. στον Fighter ενώ ήδη κάνει άπειρο & η έλλειψη damage-dealing είναι κυριολεκτικά το τελευταίο ζήτημα που έχει το Class)
- κάποια από τα πράγματα που δίνει είναι pretty much a slap in the face (DR 5/- στο 19ο Lvl. για τον Fighter? όταν στη μάχη το damage είναι στις 100-άδες, υπάρχουν άπειροι τρόποι να κάνεις sidestep τα HP, & οι spellcasters σε εκείνο το Lvl. παίρνουν 9 Lvl. Spells?)
- το "100% backwards compatibility" που υπόσχονταν η Paizo is not the case (πως θα μπορούσε να είναι, άμα κάνεις αλλαγές στους κανόνες?), αλλά όσο το compatibility μεταξύ 3.0 & 3.5, δηλαδή πρέπει να κοιτάς τα πάντα για το αν & κοντά παίζει να μην είναι ακριβώς τα ίδια (και οι μικρές αυτές αλλαγές ενδέχεται να είναι σημαντικές)
- δεν κάνει address πολλά από τα μεγάλα προβλήματα (π.χ. spellcasters vs. non-spellcasters, το CR σύστημα εξακολουθεί να είναι busted αν & πλέον τουλάχιστον όχι τόσο ότι να'ναι, GM workload)
- και το πιο σημαντικό όλον: ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να κάνει address πολλά από τα μεγάλα προβλήματα, γιατί είναι πολύ βαθιά προβλήματα του ίδιου του συστήματος & για να φτιαχτούν το σύστημα δε θα είναι πλέον η 3.x, οπότε το να φτιαχτούν είναι in cross-purposes με το τι ήθελε να κάνει η Paizo.


Άμα δεν ήταν το λαμόγιο που λέγετε Wizard of the Coast όλος ο κόσμος θα έπαιζε Pathfinder.

ΧΑΧΑΧΑΑΧΧΑ

Γιατί? Επειδή δεν υπάρχουν άτομα που δεν τους αρέσει η 4e για το ίδιο το παιχνίδι & το παίζουν πέρα του ότι το βγάζει η WotC?

Αυτό βέβαια αγνοεί το γεγονός ότι το PF δεν είναι καν το μόνο 3.x spin-off (πέρα του προαναφερόμενου FantasyCraft, υπάρχει, π.χ., & το Trailblaizer, που & αυτό προσωπικά προτιμώ από το PF) & ότι υπάρχουν άπειρα άλλα fantasy & λοιπά RPGs.

Επίσης, αν & το Advanced Players Guide ήταν πολύ καλό (για το framework που λειτουργεί το PF, π.χ. τα διάφορα Archetypes για το κάθε ίδιο Class δεν ήταν balanced μεταξύ τους ούτε under a cursory look άλλα είναι καλή φάση) βιβλία που ακολούθησαν, όπως το Ultimate Combat είναι για τα μπάζα (μάπα Feats, core mechanics που δε λειτουργούν στην πράξη, όπως για τα fireams & ολόκληρα Classes να βασίζονται σε αυτά: Gunslinger, πιο πολλά πράγματα για τους spellcasters παρά για τα fighting Classes, κτλ.).

Τουλάχιστον τα production values των βιβλίων παραμένουν καταπληκτικά & τα Adventure Paths (αν & κάπως μονότονα στον overall structures τους & όχι & τόσο καλά designed) είναι μία χαρά για adaptation στην 4e (με κάποια δουλειά). ;)

Αυτή το μήνυμα έχει επεξεργαστεί από Yo! Master: 26 Νοέμβριος 2011 - 13:27

----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#297 plotolp

plotolp

    Anime Freak

  • Members
  • 364 Δημοσιεύσεις:
  • LocationAthens

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 14:04

^Κοίτα εγώ μιλάω πάντα από την προσωπική μου πείρα. Γνωρίζω ένα αριθμό παιδιών που παίζουν καιρό DnD και όλοι συμφωνούνε ότι το Pathfinder είναι βελτιωμένη έκδοση του 3.5
Προφανώς δεν λέω ότι είναι η καλύτερη δυνατή έκδοση, ούτε και περιμένω να αρέσει σε όλους ή να συμμερίζονταν την άποψη μου. Όλη η λίστα που αναφέρεις παίρνει πολύ κουβέντα και δεν πρόκειται να καταλήξουμε κάπου αν διαφωνήσουμε, μιας και στο κάτω κάτω είναι θέμα γούστου. Αν έχεις παίξει Pathfinder και δεν σου άρεσε πάω πάσο και το δέχομαι.
Άλλος μπορεί να γουστάρει 4, άλλος 2 εμένα μου αρέσει το Pathfinder και πιστεύω πως σε κάποιον που αρέσει η 3.5 και δεν θέλει να φύγει εντελώς από τα mechanic που έχει (βλέπε 4) το PF θα το αρέσει πολύ και θα το προτιμήσει μιας και βελτιώνει ένα σωρό πράγματα.
Για τις άλλες εκδόσεις που αναφέρεις δεν γνωρίζω ούτε έχω παίξει κάποιο παιχνίδι (δεν είμαι και κανένας καμένος RPGας) οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Ίσως να είναι και καλύτερες του PF δεν μπορώ να το ξέρω. Η μόνη σύγκριση που μπορώ να κάνω είναι 3.5 με PF.:D

#298 Tea-chan

Tea-chan

    Don't Lose Your Way

  • Retired Staff
  • 2.491 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 15:09

Προσωπικά, μόνο 3.5 έχω παίξει, οποτε δεν εχω μετρο συγκρισης. Θα ηθελα να γνωρισω και τις αλλες εκδοσεις καποια στιγμη, ετσι για εγκυκλοπαιδικες γνωσεις. Ως τωρα εχω κολλησει να κανω τη μαγισα, ειτε wizard (witch?) ειτε sorceress, παντα με κατι απο elf. Βεβαια, με το party που ειμαι, πιο πολυ εχουμε role play, παρα μαχες, οποτε οι τεχνικες λεπτομερειες ειναι αγνωστες σε εμενα.

Αν και πρεπει να ομολογησω οτι λιγουρευομαι rogue... Αυτη η sneak attack...

Δημοσιευμένη  εικόνα


#299 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 15:21

^Κοίτα εγώ μιλάω πάντα από την προσωπική μου πείρα. Γνωρίζω ένα αριθμό παιδιών που παίζουν καιρό DnD και όλοι συμφωνούνε ότι το Pathfinder είναι βελτιωμένη έκδοση του 3.5
Προφανώς δεν λέω ότι είναι η καλύτερη δυνατή έκδοση, ούτε και περιμένω να αρέσει σε όλους ή να συμμερίζονταν την άποψη μου. Όλη η λίστα που αναφέρεις παίρνει πολύ κουβέντα και δεν πρόκειται να καταλήξουμε κάπου αν διαφωνήσουμε, μιας και στο κάτω κάτω είναι θέμα γούστου. Αν έχεις παίξει Pathfinder και δεν σου άρεσε πάω πάσο και το δέχομαι.
Άλλος μπορεί να γουστάρει 4, άλλος 2 εμένα μου αρέσει το Pathfinder και πιστεύω πως σε κάποιον που αρέσει η 3.5 και δεν θέλει να φύγει εντελώς από τα mechanic που έχει (βλέπε 4) το PF θα το αρέσει πολύ και θα το προτιμήσει μιας και βελτιώνει ένα σωρό πράγματα.
Για τις άλλες εκδόσεις που αναφέρεις δεν γνωρίζω ούτε έχω παίξει κάποιο παιχνίδι (δεν είμαι και κανένας καμένος RPGας) οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Ίσως να είναι και καλύτερες του PF δεν μπορώ να το ξέρω. Η μόνη σύγκριση που μπορώ να κάνω είναι 3.5 με PF.:D


i) Οπότε οι "όλοι" που ανέφερες είναι στην πράξη "ένας αριθμό παιδιών που γνωρίζεις". That's kinda of a difference. ;)


ii) Αφήνοντας την 4e στην άκρη (γιατί περιπλέκει την κατάσταση & edition wars ahoy) και κοιτώντας αποκλειστικά 3.5 vs. PF το θέμα μου είναι ότι προσωπικά δεν είμαι πεπεισμένος ότι το PF είναι, y'know, actually καλύτερο, i.e. ότι το net αποτέλεσμα όλων των θετικών & όλων των αρνητικών του είναι ένα καλύτερο παιχνίδι από την 3.5.

Bασικά έχουν γίνει roll-back τα patches που υπήρχαν ήδη στο παιχνίδι, μιας & κατ'εμέ έχεις πιο balanced παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα late 3.5 stuff παρά το PF ή το early 3.5: π.χ. Tome of Battle: Book of 9 Swords αντί για τους core non-spellcasters ή τα άλλα spellcasting Classes που βγήκαν αντί για τους core spellcasters. Όλα τους ήταν σε ένα πιο στενό band στο power level τους. Και γενικά άλλα ζητήματα, όπως γενικώς καλύτερα designed Feats, Monsters, etc (από το accumulated experience που είχε μαζευτεί μέχρι τότε).
Το PF δίνει την αίσθηση ότι η Paizo ξανα-ανακαλύπτει το τροχό, ειδικά όταν το design δεν ήταν ποτέ το φόρτε τους (*κοιτάει τα busted mechanics που ήταν το στάνταρντ για το Dragon & Dungeon όταν το έβγαζα & θυμάται πως μπόλικοι από αυτούς που τώρα του εξυμνούνε τότε τραγουδούσαν διαφορετικό τραγούδι*).

Θεωρητικά όλα αυτά μπορεί να τα κάνει κάποιος port με κάποια δουλειά στο PF, αλλά γιατί? Όταν μπορεί απλώς να τα χρησιμοποιήσει ως έχουν (& in that vein, γιατί να μην κάνω port αυτά που μου αρέσουν από το PF στη 3.5 αλλά το ανάποδο? ;)).

Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρακτικό θέμα για όσους έχουν ασχοληθεί επί χρόνια με την 3.x: γιατί να μη συνεχίσω να χρησιμοποιώ όλα αυτά τα βιβλία που έχω ήδη?
Το PF μπορεί να γίνεται actively supported (το οποίο έχει ένα ψυχολογικό effect, ειδικά στο να κάνει άτομα για κάποιο λόγο να αγοράζουν τα ίδια πράγματα για 3η φορά, ενώ μπόλικοι από τους ίδιους φώναζαν γιατί τους 'ανάγκαζαν' να τα αγοράζουν για δεύτερη φορά με το 3.0 => 3.5) αλλά υπάρχει τόσο άπειρο πράγμα ήδη για την 3.5 που μία ζωή να παίζει κάποιος δε θα το εξαντλήσει.

Ειδικά όταν προσωπικά τα αγαπημένα μου πράγματα από την 3.5 *δεν* είναι υπάρχουν στο PF: Rev. psionics, ToM:Bo9S, Warlock, Eberron, κτλ.
(& αφήνοντας το Eberron στην άκρη δεν πρόκειται να υπάρξουν καν stand-ins τους στο PF γιατί οι fans του PF είναι αυτοί που φώναζαν εναντίον τους όταν πρωτοείχαν κυκλοφορήσει, το begin with)


iii) When it comes down to it, η 4e & το PF εξακολουθούν να είναι pretty much παρόμοια παιχνίδια (πιο παρόμοια μεταξύ τους απ'ότι either one σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις του D&D). Δεν "φεύγουν εντελώς".

In the grand scheme of RPGs τα core assumptions τους είναι τα ίδια, το base gameplay τους είναι το ίδιο, τα core mechanics τους είναι πολύ κοντινά, είναι & τα δύο τους Class & Level, action-resolution, HP-using, action fantasy RPGs.

Άμα θέλεις κάτι που "φεύγει εντελώς" σύγκρινε με κάνα GM-less, diceless RPG, όπως το Microscope, όπου οι παίχτες σταδιακά δημιουργούν τη μακρά ιστορία της ανόδου & της πτώσης ενός πολιτισμού & όταν παίζουν χαρακτήρες είναι κάθε φορά διαφορετικοί σε στιγμές σε αυτήν την ιστορία που πιστεύουν πως χρίζουν εξερεύνηση για το πως & γιατί τα γεγονότα έγιναν όπως έλεγαν.

Το παραπάνω βέβαια είναι στην εντελώς άλλη άκρη του RPG spectrum από το D&D. Για να πιάσουμε κάτι πιο κοντινό αλλά συνάμα διαφορετικό υπάρχει, π.χ., το Burning Wheel. Που αν & fantasy με dwarves, elves, κτλ., χρησιμοποιεί lifepaths αντί για Classes & Levels, conflict resolution αντί για action resolution, scripted combat (ο καθένας αποφασίζει κρυφά τα επόμενα 3 από τα actions του), & διάφορα άλλα narrative elements.

;)


iv) Αν η WotC δεν ήταν "λαμόγιο" όπως τους χαρακτήρισες, basically *κανείς* δε θα έπαιζε PF, χεχ.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#300 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 26 Νοέμβριος 2011 - 15:26

Αν και πρεπει να ομολογησω οτι λιγουρευομαι rogue... Αυτη η sneak attack...


To Sneak Attack είναι γενικώς overrated.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.