Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Τα βάσανα του μαθητή... Τ___Τ


  • Please log in to reply
3321 replies to this topic

#1861 matassos

matassos

    Anime Professional

  • Members
  • 623 posts
  • LocationThessaloniki-Ksanthi

Posted 07 April 2011 - 00:31

Απάντησα και πιο πάνω σε αυτό. Και είμαι 100% σίγουρος πως αυτό που λες δεν το εννοείς. Όχι ότι τρολλάρεις, απλά δεν βγήκε στην επιφάνεια το συναίσθημα :hihi2:
Πέρα από την πλάκα, θεωρείς τα αρχαία του σχολείου άχρηστα. Εδώ παίζουν πολλοί παράγοντες, οπότε ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, απλώς συμμερίζομαι την άποψή σου.

sorry δεν διαβασα καθαρα τι γραψατε απο πανω, μια ματια εριξα..

θεωρω οτι καθε ανθρωπος πρεπει να εχει ορισμενες γενικες γνωσεις, αλλα μεσα σε αυτες δεν ανηκουν τα αρχαια σαν γλωσσα, πιθανος να ανηκει η μερικη γνωση του αρχαιου πολιτισμου αλλα οχι η γλωσσα

οποιος θελει να ασχοληθει παραπανω ή επιλεξει τετοια κατευθυνση τοτε ναι να κατσει να μαθει μια νεκρη γλωσσα..

οσο γι αυτο που ειπες πιο πανω:
"Εννοώ, πως άνθρωποι που έχουν έρθει σε επαφή λίγο με την φιλοσοφία, τη γλώσσα, κάτι σχετικό, βάζουν τη φαντασία τους, τη διανόηση τους να δουλέψει, δημιουργούν ακόμη περισσότερο. Είναι κάτι που εμπνέει, διευρύνει ορίζοντες, άρα και προσωπικότητες. Να είσαι εσωτερικά πιο ψαγμένος δηλαδή. Λίγη περισσότερη αυτογνωσία. Ακούγεται παράξενο αλλά συμβάινει."
το ιδιο ισχυει με τη φυσικη, ζητα απο ενα ατομο που εχει καταλαβει ενα βασικο κομματι της θεωριας της σχετικοτητας να σου πει ποσο διαφορετικα του φενονται τα πραγματα..
η φιλοσοφια ειναι συνδεδεμενη με τη φυσικη και αν καποιος θελει να κανει "σωστη" δουλεια θα πρεπει να εχει γνωση και των 2...
τωρα για τη γλωσσα, απο τη στιγμη που καταφερνεις να επικοινωνεις μια χαρα, πιο το νοημα να το κουραζεις παραπανω?
(μιλαω παντα για γενικες γνωσεις, οχι για εξιδικευμενες... )
μαλον δεν αναφερεσε στη γλωσσα σαν λεξεις-φρασεις-προτασεις αλλα στα κειμενα και στα νοηματα τους

#1862 aboumonkey

aboumonkey

    I love monkeys

  • Members
  • 1,385 posts

Posted 07 April 2011 - 07:30

Βασικά δεν βγάζουν ώρες από τα αρχαία να βάλουν περισσότερες ώρες στα αγγλικά, μπας και γλιτώσουν τα παιδιά αυτά τα φροντιστήρια;

#1863 Guest-13157

Guest-13157

    Anime Fan

  • Members
  • 186 posts

Posted 07 April 2011 - 07:46

sorry δεν διαβασα καθαρα τι γραψατε απο πανω, μια ματια εριξα..

θεωρω οτι καθε ανθρωπος πρεπει να εχει ορισμενες γενικες γνωσεις, αλλα μεσα σε αυτες δεν ανηκουν τα αρχαια σαν γλωσσα, πιθανος να ανηκει η μερικη γνωση του αρχαιου πολιτισμου αλλα οχι η γλωσσα

οποιος θελει να ασχοληθει παραπανω ή επιλεξει τετοια κατευθυνση τοτε ναι να κατσει να μαθει μια νεκρη γλωσσα..

οσο γι αυτο που ειπες πιο πανω:
"Εννοώ, πως άνθρωποι που έχουν έρθει σε επαφή λίγο με την φιλοσοφία, τη γλώσσα, κάτι σχετικό, βάζουν τη φαντασία τους, τη διανόηση τους να δουλέψει, δημιουργούν ακόμη περισσότερο. Είναι κάτι που εμπνέει, διευρύνει ορίζοντες, άρα και προσωπικότητες. Να είσαι εσωτερικά πιο ψαγμένος δηλαδή. Λίγη περισσότερη αυτογνωσία. Ακούγεται παράξενο αλλά συμβάινει."
το ιδιο ισχυει με τη φυσικη, ζητα απο ενα ατομο που εχει καταλαβει ενα βασικο κομματι της θεωριας της σχετικοτητας να σου πει ποσο διαφορετικα του φεν ονται τα πραγματα..
η φιλοσοφια ειναι συνδεδεμενη με τη φυσικη και αν καποιος θελει να κανει "σωστη" δουλεια θα πρεπει να εχει γνωση και των 2...
τωρα για τη γλωσσα, απο τη στιγμη που καταφερνεις να επικοινωνεις μια χαρα, πιο το νοημα να το κουραζεις παραπανω?
(μιλαω παντα για γενικες γνωσεις, οχι για εξιδικευμενες... )
μαλον δεν αναφερεσε στη γλωσσα σαν λεξεις-φρασεις-προτασεις αλλα στα κειμενα και στα νοηματα τους


Καταρχάς το ο,τι η αρχαία αποτελεί νεκρή γλώσσα δεν την καθιστά άχρηστη αλλά ούτε αποτελεί και εξειδίκευση. Αντίθετα, είναι μία γλώσσα που πρέπει εν μέρη να αντιλαμβάνεται ένα άνθρωπος και πάνω απο όλα ένας Έλληνας. Και εδώ εξηγούμε: Η Νεοελληνική παράδοση και νόηση συνδέεται άμεσα με το Βυζάντιο και την Χριστιανική παράδοση ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μέσω της μελέτης της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ο μαθητής μπορεί να κατανοήσει καλύτερα την Αρχαία Ελλάδα, ρίζα του δυτικού κόσμου και της δυτικής σκέψης και να απορρίψει τα κατεξοχήν μη λογικά διδάγματα της Βυζαντινής περιόδου (βασικό στοιχείο της οποίας είναι η θρησκεία και όχι ο άνθρωπος) και να έρθει σε επαφή με τις άλλες ρίζες του και να επανεξετάσει και μεταβάλει μερικές σημερινές 'παραδόσεις'. Επίσης, αυτή η νεκρή γλώσσα δεν είναι νεκρή γιατι ζει απο κείμενα, άπειρα κείμενα (και αυτά που 'επιζήσαν' μέχρι τώρα είναι σε ένα ~2% αυτών που υπήρχαν), απο τα οποία δεν έχουμε μεταβληθεί και πολύ στη 'σκέψη'. Η Αρχαία Ελλάδα ήταν και είναι μια δεξαμενή παρθενογενέσεων και συλλογών γνώσεις.

Απο την άλλη κάνεις λάθος όταν συγχέεις τη Φυσική με τη Φιλοσοφική σκέψη γιατι ενώ η Φιλοσοφία μπορει να κάνει συνεπαγωγή στη επιστημονική - φυσική - μέθοδο δεν πάει αντίθετα. Δεν υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει φιλοσοφία στη επιστήμη της φυσης, στη μελέτη δηλαδή των Φυσικών πραγμάτων, πρέπει να υπάρχει μία υπόθεση που είτε επαληθεύεται απο πειράματα είτε απορρίπτεται απο πειράματα. Σίγουρα και απο τα δύο χτίζεται μία λογική σκέψη αλλα σε διαφορετικά πράγματα και σίγουρα σε ένα ον το οποίο θέλει να σκέφτεται λίγο παραπάνω χρειάζονται και τα δύο. Η φυσική ως την ρεαλιστική, πραγματιστική προσέγγιση του κόσμου (υλικού) και η φιλοσοφία για την αξιολόγηση των φτιαχτών, απο τον άνθρωπο, ιδεών και προσεγγίσεων.

Είναι λάθος λοιπόν και να ζητάς να μην σου διδάξουν αρχαία ελληνικά αλλα και να συγχέεις τη φυσική με τη φιλοσοφία που είναι δύο επιστήμες άμεσα συνδεδεμένες αλλα χωρίς κανένα κοινό κώδικα επικοινωνίας.

#1864 matassos

matassos

    Anime Professional

  • Members
  • 623 posts
  • LocationThessaloniki-Ksanthi

Posted 07 April 2011 - 08:43

Καταρχάς το ο,τι η αρχαία αποτελεί νεκρή γλώσσα δεν την καθιστά άχρηστη αλλά ούτε αποτελεί και εξειδίκευση. Αντίθετα, είναι μία γλώσσα που πρέπει εν μέρη να αντιλαμβάνεται ένα άνθρωπος και πάνω απο όλα ένας Έλληνας. Και εδώ εξηγούμε: Η Νεοελληνική παράδοση και νόηση συνδέεται άμεσα με το Βυζάντιο και την Χριστιανική παράδοση ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μέσω της μελέτης της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ο μαθητής μπορεί να κατανοήσει καλύτερα την Αρχαία Ελλάδα, ρίζα του δυτικού κόσμου και της δυτικής σκέψης και να απορρίψει τα κατεξοχήν μη λογικά διδάγματα της Βυζαντινής περιόδου (βασικό στοιχείο της οποίας είναι η θρησκεία και όχι ο άνθρωπος) και να έρθει σε επαφή με τις άλλες ρίζες του και να επανεξετάσει και μεταβάλει μερικές σημερινές 'παραδόσεις'. Επίσης, αυτή η νεκρή γλώσσα δεν είναι νεκρή γιατι ζει απο κείμενα, άπειρα κείμενα (και αυτά που 'επιζήσαν' μέχρι τώρα είναι σε ένα ~2% αυτών που υπήρχαν), απο τα οποία δεν έχουμε μεταβληθεί και πολύ στη 'σκέψη'. Η Αρχαία Ελλάδα ήταν και είναι μια δεξαμενή παρθενογενέσεων και συλλογών γνώσεις.

Απο την άλλη κάνεις λάθος όταν συγχέεις τη Φυσική με τη Φιλοσοφική σκέψη γιατι ενώ η Φιλοσοφία μπορει να κάνει συνεπαγωγή στη επιστημονική - φυσική - μέθοδο δεν πάει αντίθετα. Δεν υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει φιλοσοφία στη επιστήμη της φυσης, στη μελέτη δηλαδή των Φυσικών πραγμάτων, πρέπει να υπάρχει μία υπόθεση που είτε επαληθεύεται απο πειράματα είτε απορρίπτεται απο πειράματα. Σίγουρα και απο τα δύο χτίζεται μία λογική σκέψη αλλα σε διαφορετικά πράγματα και σίγουρα σε ένα ον το οποίο θέλει να σκέφτεται λίγο παραπάνω χρειάζονται και τα δύο. Η φυσική ως την ρεαλιστική, πραγματιστική προσέγγιση του κόσμου (υλικού) και η φιλοσοφία για την αξιολόγηση των φτιαχτών, απο τον άνθρωπο, ιδεών και προσεγγίσεων.

Είναι λάθος λοιπόν και να ζητάς να μην σου διδάξουν αρχαία ελληνικά αλλα και να συγχέεις τη φυσική με τη φιλοσοφία που είναι δύο επιστήμες άμεσα συνδεδεμένες αλλα χωρίς κανένα κοινό κώδικα επικοινωνίας.

το ιδιο ισχυει με τη φυσικη, ζητα απο ενα ατομο που εχει καταλαβει ενα βασικο κομματι της θεωριας της σχετικοτητας να σου πει ποσο διαφορετικα του φενονται τα πραγματα..
η φιλοσοφια ειναι συνδεδεμενη με τη φυσικη και αν καποιος θελει να κανει "σωστη" δουλεια θα πρεπει να εχει γνωση και των 2...

μα αυτο δεν ειπα? ειπα πουθενα οτι ειναι το ιδιο πραγμα ή οτι εχουν κοινο κωδικα επικοινωνιας? :sigh2:

οσο για τα αρχαια δεν με πειθεις.. οποιος ασχολειτε με τη θεωρητικη κατευθυνση και σκοπευει να διαβασει τα κειμενα που αναφερεις ας κατσει να μαθει τη νεκρη αυτη γλωσσα. γιατι νεκρη γλωσσα ειναι οπως και να το δεις. δεν βλεπεις στο δρομο κανεναν να μιλαει αρχαια....
οπως αναφερθηκε πιο πανω γιατι στις ωρες των αρχαιων να μην κανουμε αγγλικα πχ? ας δωσουν περισοτερη βαση στην ιστορια..

#1865 Serestrum

Serestrum

    have to kill fast and bullets too slow

  • Members
  • 1,763 posts

Posted 07 April 2011 - 11:56

Καλυτερα να κοπουν μαθηματα οπως τα θρησκευτικα και κατι κοινωνικοπουδενθυμαμαιονοματα, παρα τα αρχαια.

Spoiler: rainbows, bunnies and fluffy things


#1866 Guest-13157

Guest-13157

    Anime Fan

  • Members
  • 186 posts

Posted 07 April 2011 - 13:29

μα αυτο δεν ειπα? ειπα πουθενα οτι ειναι το ιδιο πραγμα ή οτι εχουν κοινο κωδικα επικοινωνιας? :sigh2:

οσο για τα αρχαια δεν με πειθεις.. οποιος ασχολειτε με τη θεωρητικη κατευθυνση και σκοπευει να διαβασει τα κειμενα που αναφερεις ας κατσει να μαθει τη νεκρη αυτη γλωσσα. γιατι νεκρη γλωσσα ειναι οπως και να το δεις. δεν βλεπεις στο δρομο κανεναν να μιλαει αρχαια....
οπως αναφερθηκε πιο πανω γιατι στις ωρες των αρχαιων να μην κανουμε αγγλικα πχ? ας δωσουν περισοτερη βαση στην ιστορια..


Σοβαρά τώρα, αγγλικά; Όχι δεν ζητάτε εθνικό αποχαρακτηρισμό... Η μόνη και λέω η μόνη δεκτή απάντηση στο να μειώσουν τις ώρες στα Αρχαία είναι για να βάλουν Νέα. Και όχι δεν πρέπει μόνο τα παιδιά της Θεωρητικής Κατευθύνσεως να διαβάζουν αυτά τα νεκρά κείμενα, δεν μιλάμε για αράδες μία τάδε αίσθηση.

Το οτι φτάσαμε στο ίδιο αποτέλεσμα δεν σημαίνει ότι εννοήσαμε το ίδιο και στο δρόμο.

Νεκρή γλώσσα είναι και τα λατινικά, τα οποία και δεν διδαχθηκα ποτέ μιας και είμαι τεχνολογική, σου ζητάει όμως ο κόσμος κάποιες φράσεις που πρέπει να γνωρίζεις. Το επιχειρημά μου με την αρχαία είναι πολύ απλά ότι μέσω της γλώσσας μπορείς να κατανοήσεις την περίοδο εκείνη καλύτερο και να δημιουργήσεις ρίζες και απο την Αρχαία Ελλάδα στο μυαλό σου. Γιατί ωραίο το Βυζάντιο αλλα διανοητικά δεν προσέφερε τίποτα στην οικουμένη ίσα ίσα που έδωσε στο μυαλό μας κάποιες ολίγον τι λανθασμένες αντιλήψεις - φυσικά δεν μιλάω για πλήρη αποκόληση απο αυτές τις αρχές αλλα επαναπροσδιορισμό των κακώς κειμένων του πολιτισμού μας.

#1867 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 07 April 2011 - 13:49

Ωραία με την ίδια λογική γιατί και οι της θεωρητικής να κάνουν φυσική, βιολογία, χημεία και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο? :P

Έχετε παρεξηγήσει την έννοια της παιδείας μου φαίνεται. Δεν είναι στείρα παροχή γνώσεων και "κατασκευή" εργατικού δυναμικού ώστε να δίνει μόνο τα απαραίτητα για την επαγγελματική αποκατάσταση.

Τα αρχαία έχουν και βάση και ρόλο σαν μάθημα. Τόσο σε επίπεδο εξοικείωσης με την ίδια μας τη γλώσσα όσο και σε επίπεδο επαφής με τον πολιτισμό μας. Δεν αλληλοκαλύπτονται με την ιστορία σε καμία περίπτωση. Ούτε η ιστορία είναι μόνο ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, ούτε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός βρίσκεται μόνο στην στείρα εξιστόρηση γεγονότων. Μία Αντιγόνη να έχεις προσέξει το καταλαβαίνεις πάρα πολύ καλά αυτό.

Έχουμε πλέον παιδιά πρακτικά αναλφάβητα τα οποία δεν μπορούν να γράψουν και να μιλήσουν σωστά ελληνικά και σκεφτόμαστε να αντικαταστήσουμε τα αρχαία με τα αγγλικά. Μάααλιστα....

#1868 Kamui

Kamui

    Degenerate aristocrat

  • Members
  • 616 posts
  • LocationRealm of perdition

Posted 07 April 2011 - 14:20

Βασικά δεν βγάζουν ώρες από τα αρχαία να βάλουν περισσότερες ώρες στα αγγλικά, μπας και γλιτώσουν τα παιδιά αυτά τα φροντιστήρια;


Βασικα φετος εμεις κανουμε τρεις ωρες Αγγλικα, και μονο δυο ιστορια.
Εμενα σιγουρα με συμφερει, γιατι τα Αγγλικα ειναι το αγαπημενο μου μαθημα, και ισως το μονο μαθημα που ειναι απαραιτητο για σχεδον καθε δραστηριοτητα στην εποχη μας, αλλα το προγραμμα παραμενει εντελως ανυσσοροπο.Με τα αρχαια δέ, το εχουν ξεφτιλησει, βαζοντας τα εξι ωρες σε πρωτη λυκειου, που δεν εχει καν κατευθυνσεις.


Καλυτερα να κοπουν μαθηματα οπως τα θρησκευτικα και κατι κοινωνικοπουδενθυμαμαιονοματα, παρα τα αρχαια.


Ειναι λογικο τα θρησκευτικα να φαινονται ανουσια σε εναν αθεο, αλλα εγω πιστευω πως ειτε πιστευεις ειτε οχι, μπορουν να γινουν ενα ιδιαιτερα ενδιαφερον μαθημα.
Μεσα απο τα θρησκευτικα μπορεις να μαθεις διαφορα κοινωνικα στοιχεια για την ανθρωποτητα, πολλα θρησκευτικα καθεστωτα και κυματα για τα οποια δεν γνωριζεις καν, και πολλα ιστορικα παραδειγματα που μπορουν να σου μαθουν πολλα.
Να φανταστεις οτι η θεολογος του σχολειου μου μπορει να ειναι πραγματικα αθεη, αλλα εξακολουθει να κανει το μαθημα με αρκετα μοντερνο και ενδιαφερον τροπο, χωρις να μας κανει καμια πλυση εγγεφαλου για τις αποψεις της.
Μεσα απο τα φετινα θρησκευτικα εμαθα πολλα πραγματα για τη θρησκεια μου με τα οποια δε συμφωνω, αναπτυσοντας ολο και περισσοτερο μια ελευθερη σκεψη.
Αρκει μονο να υπαρχει ο σωστος καθηγητης και ορεξη για συζητηση,και τα θρησκευτικα μπορουν να γινουν απο ενα βαρετο μαθημα, σε κατι πραγματικα ενδιαφερον.

Εμενα η αποψη μου ειναι να κοψουν περισσοτερο απο τα εξιδηκευμενα μαθηματα οπως τα αρχαια και τα μαθηματικα, γιατι εφοσον θα τα βρουν στις κατεφθυνσεις ετσι κι αλλιως, ο υπολοιπος χρονος της βδομαδας πρεπει να πηγαινει σε κατι πιο δημιουργικο οπως περισσοτερα μαθηματα επιλογης, και αλλα κοινονικοτετοια μαθηματα με τα οποια διαφωνει ο serestrum.
Oσο ανουσια και αν δειχνουν σε μερικους, συνηθως απο αυτα τα μαθηματα μπορεις να μαθεις τα πιο ουσιαστικα πραγματα για τη ζωη, χωρις να χρειαστει να διαβασεις τιποτα.

Η iristella επισης εχει μεγαλο δικιο.
Τα παιδια των πρακτικων επιστημων εχουν πεσει με τα μουτρα πανω στα αρχαια θεωροντας τα εξιδηκευμενα και αχρηστα, αλλα δεν μπορουν να σκεφτουν πως φαινονται οι αλγευρικες παραστασεις και η χημικες εξισωσεις σε εμας.

O6rrvsU.jpg


#1869 Xeiji

Xeiji

    ohayoooo

  • Members
  • 60 posts

Posted 07 April 2011 - 14:41

Το θεμα παιδειας στη χωρα μας δυστυχως εχει πεθανει. Ζοριζουν παιδια να μαθαινουν μαθηματικα τοσο δυσκολα, που μεχρι πριν μια δεκαετια κ κατι, αυτα θεωρουνταν μαθηματα στα πρωτα ετη του πανεπιστημιου. Ποιος ο λογος που ενα παιδι να μαθει ολοκληρωματα ή αρχαια? Κατα τη γνωμη μου, ειναι και τα δυο ανουσια. Ημουν τεχνολογικη κατευθυνση, επελεξα γραμμικο/ελευθερο σχεδιο και αντι το κρατος ή το σχολειο να παρεχει καθηγητη για το σχεδιο μου εκανε κατι μαθηματα που ουτε καν με ενδιεφεραν. Και εννοητε βεβαια, πως με ολα αυτα τα βλακωδες μαθηματα μου εριξαν τα μορια!
Ποια δωρεαν παιδεια ή και ακομε ποια παιδεια!? Ειμαστε στην Ελλαδα που αν ο γονιος δεν δουλευει νυχτα-μερα τοτε μαλλον το παιδι δεν θα μπορει να ανταπεξελθει.
Τι αρχαια, αγγλικα κ ιστορια μου λες τωρα....
otan oi aetoi petoun psila, i koutsoulia ponaei.

#1870 Maya-chan

Maya-chan

    Anime Master

  • Moderators
  • 1,667 posts

Posted 07 April 2011 - 14:46

Ειναι λογικο τα θρησκευτικα να φαινονται ανουσια σε εναν αθεο, αλλα εγω πιστευω πως ειτε πιστευεις ειτε οχι, μπορουν να γινουν ενα ιδιαιτερα ενδιαφερον μαθημα.
Μεσα απο τα θρησκευτικα μπορεις να μαθεις διαφορα κοινωνικα στοιχεια για την ανθρωποτητα, πολλα θρησκευτικα καθεστωτα και κυματα για τα οποια δεν γνωριζεις καν, και πολλα ιστορικα παραδειγματα που μπορουν να σου μαθουν πολλα.
Να φανταστεις οτι η θεολογος του σχολειου μου μπορει να ειναι πραγματικα αθεη, αλλα εξακολουθει να κανει το μαθημα με αρκετα μοντερνο και ενδιαφερον τροπο, χωρις να μας κανει καμια πλυση εγγεφαλου για τις αποψεις της.
Μεσα απο τα φετινα θρησκευτικα εμαθα πολλα πραγματα για τη θρησκεια μου με τα οποια δε συμφωνω, αναπτυσοντας ολο και περισσοτερο μια ελευθερη σκεψη.
Αρκει μονο να υπαρχει ο σωστος καθηγητης και ορεξη για συζητηση,και τα θρησκευτικα μπορουν να γινουν απο ενα βαρετο μαθημα, σε κατι πραγματικα ενδιαφερον.


Εσύ ήσουν πολύ τυχερός. Εγώ όλα τα χρόνια που πάω σχολείο τα θρησκευτικά που έκανα ήταν η άποψη της εκκλησίας για διάφορα θέματα και οι βίοι των αγίων με σχολιασμό. Όπως και στα περισσότερα σχολεία που ξέρω. Επιπλέον, τα θρησκευτικά δεν έχουν σκοπό να μάθουμε την ιστορία των θρησκειών και να αναλύσουμε της ιδεολογίας αλλά να μάθουμε την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία, με εξαίρεση ελάχιστες σελίδες στο βιβλίο της Β Λυκείου. Και ασ μη μιλήσουμε για τον κατηχητικό τόνο που έχουν τα βιβλία. Όχι, από το να γίνεται έτσι καλύτερα να κοπεί.

Για τα αρχαία συμφωνώ ότι δεν πρέπει να καταργηθούν, αλλά εκτός κατεύθυνσης πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνονται σε βατό επίπεδο και να δίνεται κυρίως βάρος στο να μάθουν τα παιδιά τα αρχαία κείμενα, παροιμίες κτλ. Στη δική μου τάξη μας είχαν βάλει ένα απίστευτα δύσκολο πειραματικό βιβλίο στο Γυμνάσιο, με άσχετα κείμενα. Το αποτέλεσμα ήταν οι περισσότεροι χάσαμε τη μπάλα για πάντα. :sadist:

15fkk04.jpg


#1871 Night Wizard Seal

Night Wizard Seal

    名前のない怪物

  • Review Team
  • 2,153 posts

Posted 07 April 2011 - 14:59

Ωραία με την ίδια λογική γιατί και οι της θεωρητικής να κάνουν φυσική, βιολογία, χημεία και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο? :P

Έχετε παρεξηγήσει την έννοια της παιδείας μου φαίνεται. Δεν είναι στείρα παροχή γνώσεων και "κατασκευή" εργατικού δυναμικού ώστε να δίνει μόνο τα απαραίτητα για την επαγγελματική αποκατάσταση.

Τα αρχαία έχουν και βάση και ρόλο σαν μάθημα. Τόσο σε επίπεδο εξοικείωσης με την ίδια μας τη γλώσσα όσο και σε επίπεδο επαφής με τον πολιτισμό μας. Δεν αλληλοκαλύπτονται με την ιστορία σε καμία περίπτωση. Ούτε η ιστορία είναι μόνο ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, ούτε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός βρίσκεται μόνο στην στείρα εξιστόρηση γεγονότων. Μία Αντιγόνη να έχεις προσέξει το καταλαβαίνεις πάρα πολύ καλά αυτό.

Έχουμε πλέον παιδιά πρακτικά αναλφάβητα τα οποία δεν μπορούν να γράψουν και να μιλήσουν σωστά ελληνικά και σκεφτόμαστε να αντικαταστήσουμε τα αρχαία με τα αγγλικά. Μάααλιστα....

+1 Αυτό ακριβώς. Ματάσσο στο έχω ξαναπεί αρκετές φορές. Δεν λέει τίποτα το ότι είναι νεκρή γλώσσα. Δεν σου είπε κανείς να την αλλάξεις με τη νέα. Κάποια πράγματα για τους λόγους που προείπαμε πρέπει να τα γνωρίζει κανείς.

Οχι, δεν μπορω. Εισαι 16 χρονων, δεν εχεις εμπειριες απο τη ζωη. Εγω ειμαι 23 και ειμαι σιγουρος μονο για το ονομα μου. Μη βιαζεσαι να κανεις μεγαλες δηλωσεις και να καταληγεις σε συμπερασματα.


Εντάξει, ας το θέσω αλλιώς. Ως φιλική άποψη. Επειδή γνωρίζω ότι μιλάω σε ψαγμένο άτομο, πραγματικά εκπλήσσομαι που μιλάς έτσι για τη φιλοσοφία. Φυσικά και έχεις την επιλογή να την απορρίψεις, αδίκως όμως την θεωρείς χάσιμο χρόνου. Υπάρχουν χιλιάδες φιλόσοφοι, από μαθηματικούς μέχρι και τον Πλάτωνα... Μπορεί να βρεις κάποιο ενδιαφέρον μέσα σε αυτό το χάσμα αιώνων, οπού κυριαρχεί η φιλοσοφία. Σαν άνθρωπος, θα έχεις αναρωτηθεί φιλοσοφικά σε κάποια φάση/κάποιες φάσεις της ζωής σου, έτσι δεν είναι;

Είμαστε διαφορετικοί άνθρωποι, σίγουρα με διαφορετικές εμπειρίες, άρα και με διαφορετικές απόψεις. Θεωρώ απόλυτα σεβαστή την αποψή σου και την ακούω. Άλλωστε γι'αυτό είμαι εδώ και συζητώ.

84886513_zpsfd6f6e60.jpg

They sound like they are crying. Like wolves, howling for their dead masters.


#1872 Tristessa

Tristessa

    putting the fun in funeral

  • Moderators
  • 989 posts
  • LocationAtelier BOZ

Posted 07 April 2011 - 15:02

Μείνουν δε μείνουν τ' αρχαία, μπορούμε επιτέλους να μάθουμε πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης, -ης, -ες; /grammar nazi

And for the record, θετική here και με τίποτα δε θεωρώ τ' αρχαία άχρηστα. Όσο κι αν νομίζω ότι μια αλλαγή στη διδασκαλία τη χρειάζονται.

6dqFccT.gif


#1873 WillOfTheD

WillOfTheD

    α ου α

  • Members
  • 731 posts

Posted 07 April 2011 - 15:33

Ξέρεις τι λένε όμως, η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορώ σου εγγυηθώ κι εγώ άριστα αποτελέσματα.

Παίδες στην ελληνική παιδεία τα πράγματα είναι όντως δύσκολα, και όχι μόνο στο μάθημα των αρχαίων. Όπως είχε συζητηθεί και παλιότερα, τα δύσκολα αρχαία δεν πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία(καταλαβαίνω πως από ένα σημείο και μετά αποτελεί πανεπιστημιακό ενδιαφέρον), αλλά τα βασικά είναι βασικά. Έχουμε φτάσει σε σημείο που εμείς οι ίδιοι δεν γνωρίζουμε τον πολιτισμός μας και τολμάμε να μιλάμε για ξένα κράτη. Θέλουμε να αναδείξουμε και τη χώρα μας, τρομάρα μας. Αν πρώτα δεν υπάρχει μια Α γνώση σε προσωπικό επείπεδο, ύστερα σε κοινωνικό και τέλος σε εθνικό επίπεδο, τότε τα πράγματα σίγουρα θα είναι πιο δύσκολα στο μέλλον.
Αυτήν τη συζήτηση την έχω κάνει με αμέτρητα άτομα του τεχνικού και πρακτικού τομέα και είναι όντως δύσκολο να καταλάβουν την αξία της γλώσσας και το παίρνουν προσωπικά και πολλοί απαντούν "Αν δεν υπήρχαν τα μαθηματικά..." κ.λπ, κ.λπ. Δε διαφωνώ. Αλλά πάντα υπήρχε αυτή η μονόπλευρη αντικειμενικότητα σε τέτοια θέματα, μερικώς.

Έχω δει άτομο όμως που ενδιαφέρονται για τη γλώσσα και βλέπω ολοκληρομένες προσωπικότητες, με την έννοια ότι έτσι μεγαλώνει η ανθρώπινη διανόηση.
Φυσικό είναι ότι όλοι οι άνθρωποι δεν θα κάνουν τα ίδια πράγματα, αλλά η γλώσσα είναι γλώσσα. Μιλάμε, εκφραζόμαστε κ.λπ κ.λπ. Άλλωστε γι'αυτό το έχουμε και το μυαλό, για να επικοινωνούμε και μέσω της γλώσσας.
Επίσης, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, μέσω της γλώσσας (όχι μόνο της δική μας) αλλά και του πολιτισμού, ο άνθρωπος ωριμάζει.

Πολλοί μπορεί να διαφωνείτε, αλλά ως υποστηρικτής της γλώσσας, δίχως ίχνος φανατισμού, μπορώ να πω ότι ψυχικά είμαι περήφανος που καταφέρνω να ακουμπήσω έστω και λίγο πράγματα που υπήρξαν στον κόσμο 2000 χρόνια και πριν και ευτυχώς είναι τώρα στα χέρια μας. Και το ξανα λέω όχι μόνο ελληνικά. Ιαπωνικα ποιήματα, ιστορίες, κινέζικους μύθους κ.ο.κ. Γιατί όλος ο κόσμος μπορεί να αξιοποιήσει την γλώσσα του και πρέπει.

λοιπον βασικα θεωρω οτι τα αρχαια δε διδασκονται ετσι πως θα'πρεπε,οτι δεν εκπληρωνουν το σκοπο της υπαρξης τους....και ο σκοπος αυτος ειναι να μαθουν οι μαθητες να μιλουν σωστα τη γλωσσα τους!!!με το να κανεις στο παιδι κειμενα,μεταφραση κειμενων,συνηρημενα κλπ πιστευω δεν εκπληρωνουν το στοχο τους.....κατα τη γνωμη μου θα'πρεπε με καποιον τροπο να αναλωθουν περισσοτερο στην ετυμολογια και οχι σ'ολα τ'αλλα.....δε λεω ισως αμα εφαρσμοστει το συγκεκριμενο πλανο να μην περασει και τοσο καλα αλλα anw το θεμα ειναι να διδασκονται διαφορετικα......

τελος για την ορθογρραφια που αναφερθηκε δε βοηθαει πολυ η αρχαια γλωσσα στην εκμαθηση της αλλα περισσοτερο πως θα τα παρεις εσυ τα πρωτα χρονια,οταν μαθαινεις να γραφεις.....στην περιπτωση μου ας πουμε χωρις να θελω να το παινευτω δεν ειχα ποτε δυσκολια στην ορθογραφια κι αυτο γιατι τα'χα παρει απ'την αρχη καλα.....:ureshii:

βασικα παιδες η συζητηση ειναι ανουσια οσο και να τ'αναλυσουμε συμπερασμα δεν προκειται να βγει.....

#1874 Guest-13157

Guest-13157

    Anime Fan

  • Members
  • 186 posts

Posted 07 April 2011 - 15:48

Διαφωνώ κάθετα με την αντίληψη ότι μαθαίνοντας αρχαία ελληνικά έχεις κάποιο θετικό αντίκτυπο στην κατανόηση της νεοελληνικής. Τα αρχαία πρέπει να μεταχειρίζονται ως μία ξένη γλώσσα και να μαθαίνονται ως τέτοια.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα Θρησκευτικά στο σχολείο είναι άχρηστα με τον τροπο που διδάσκονται, δεν με νοιάζουν οι δύο τρεις εξαιρέσεις καθηγητών που παίρνουν πρωτοβουλίες. Αν ανοίξεις το βιβλίο των θρησκευτικών θα καταλάβεις γιατί, προκυται περι φυλλάδας.

#1875 Night Wizard Seal

Night Wizard Seal

    名前のない怪物

  • Review Team
  • 2,153 posts

Posted 07 April 2011 - 16:50

Διαφωνώ κάθετα με την αντίληψη ότι μαθαίνοντας αρχαία ελληνικά έχεις κάποιο θετικό αντίκτυπο στην κατανόηση της νεοελληνικής. Τα αρχαία πρέπει να μεταχειρίζονται ως μία ξένη γλώσσα και να μαθαίνονται ως τέτοια.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα Θρησκευτικά στο σχολείο είναι άχρηστα με τον τροπο που διδάσκονται, δεν με νοιάζουν οι δύο τρεις εξαιρέσεις καθηγητών που παίρνουν πρωτοβουλίες. Αν ανοίξεις το βιβλίο των θρησκευτικών θα καταλάβεις γιατί, προκυται περι φυλλάδας.


Διαφωνώ απόλυτα.

Στο συγκεκριμένο θέμα κάνεις λάθος. Εγώ που τα διδάσκομαι περισσότερο τα αρχαία, μπορώ να σου πω ότι όχι απλά έχω κατανοήσει σε ένα βαθμό καλύτερα τη νέα γλώσσα, αλλά με βοηθούν και σε γραμματική/ορθογραφία.
Επίσης, εκτός από πολλές εκφράσεις και λέξεις οι οποίες έχουν περάσει στη νέα από την αρχαία γλώσσα, υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό νέου ελληνικού λεξιλογίου το οποίο είναι συνδεδεμένο με αυτό των αρχαίων.

Δεν γίνεται να μεταχειριστεί ως ξένη γλώσσα, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι.

Είναι αρχαία, yeah, but still ελληνικά.

84886513_zpsfd6f6e60.jpg

They sound like they are crying. Like wolves, howling for their dead masters.