Το Johnny's Entertainment στο οποιο υπαγονται και οι Arashi μεταξυ αλλων υπαρχει ως γραφειο απο το 1963 και βγαζει idols απο τα τελη της δεκαετιας του '60 (οταν ειχαν βγει οι Four Leaves, το πρωτo je band που εκανε 'ονομα') μεχρι και σημερα, συνεπως, ειναι αρρηκτα συνδεδεμενο με τη συγχρονη ιαπωνικη μουσικη σκηνη.
Ως το μεγαλυτερο γραφειο male idols στην Ιαπωνια, εχει θεσει σε πολυ μεγαλο βαθμο τα idol standards -ειδικα οταν μιλαμε για boybands.
Τι θελω να πω με ολα αυτα? Οτι ο τροπος marketing των idols αυτων και η γενικη τους εικονα, απο τα περιεργα κοστουμια, τις χορογραφιες κλπ. αποτελουν κομματι της ιδιας της σκηνης πια και ειναι pretty much αυτονοητα.
Δε νοειται να εισαι idol και να μη φορας τα χαλιά της Μοιραρακη και το τσιρκο Medrano μαζι, ξεχωριζοντας απο χιλιομετρο. If not, you're doing it wrong. It's just how things work for quite a long time now.
Πρεπει να λαβουμε υποψη επισης 2 πραγματα:
-το Johnny's Entertainment προσφερει ακριβως αυτο που λεει: entertainment
Το σημαντικο ειναι να εχεις star quality και 'αστρο' που λενε. Ο σκοπος του δεν ειναι να βγαλει ηθοποιους/χορευτες/τραγουδιστες/whatever, αλλά αυτο που γινεται να ειναι εντυπωσιακο και διασκεδαστικο.
Tο μονο κοινο που εχουν τα bands του ειναι το θεαμα της υποθεσης. Απο κει και περα εχει βγαλει πολλα και διαφορα 'φρουτα', άλλα με ταλέντο, άλλα not so much.
Κοιταξτε την περιπτωση του Yamapi ας πουμε που ουσιαστικα για παρτη του στηθηκαν οι NEWS, so that he can debut κι αυτο επειδη ηταν -και ακομα ειναι- ultrauberpopular.
-weird or not, spectacular or not, JE is still mainstream and has a certain profile to maintain.
there's far weirder stuff out there και στην πλειοψηφια τους δεν εχουν καμια σχεση με JE.
Oσο για τη συγκριση που κανεις με 'αλλου', νομιζω οτι ειναι αρκετα εως πολυ ακυρη και αβασιμη. Ειναι ετσι γιατι ειναι απο τη συγκεκριμενη χωρα κι εχει διαφορετικες πολιτιστικες επιρροες. Αν ηταν απο αλλου, πολυ απλα δε θα ηταν ετσι.
Kαι ειδκα εδω δε θα μπορουσε να βγει αναλογο group γιατι λειτουργουν διαφορετικα τα πραγματα και εχουμε διαφορετικα standards στον τομεα 'showbiz'
Σκεψου οτι η ιδια χωρα ειναι που εχει βαλει και το shounen-ai -και οχι μονο- fanservice
παντου. Αντιστοιχα και αυτο το στοιχειο, οπουδηποτε αλλου εκτος Ιαπωνιας (Ασιας το πολυ) δε θα ειχε και πολυ καλυτερη τυχη.
Παρτο κι αλλιως. Οπως εδω ειναι common sense να χορευουμε πανω σε τραπεζια και να ραινουμε τον αοιδο με γαρυφαλα (τα πιατα ειναι ντεμοντέ πια και δε τα βαζω μεσα), ετσι κι εκει ειναι common sense να κουβαλας μια βενταλια με τη φατσα του αγαπημενου σου μελους και να κουνας περα δωθε εναν φακο χαζευοντας idols ντυμενα περιεργα.
Διαφορά κουλτουρας, τιποτα παραπανω.
Κι αυτο δεν ισχυει μονο στα 'agency fabricated idols'. Kοιτα ας πουμε τι φοραει η Utada Hikaru
σ'αυτο το live απο το Utada United του 2006 (και λεμε για την καλλιτεχνιδα με τις μεγαλυτερες πωλησεις album στην Ιαπωνια ever). Ενδεχομενως σε μια γυναικα που απλως στεκεται και τραγουδαει να ειναι πιο αποδεχτο απ οτι σε 5 μαντραχαλους που χοροπηδανε πανω-κατω, still, we should face it,
Japan always had and will always have a thing for kitch, visuals and extravagance.
Εκει οφειλονται ολα αυτα αλλωστε.
Ε πως να τους πάρω στα σοβαρά;
αυτο βασικα ειναι ενα αρκετα μεγαλο θεμα. Γιατι guess what? Most people don't.
Και αυτο ειναι μια απ τις μεγαλυτερες αδικιες κατ'εμε που γινεται στο γραφειο αυτο γιατι λογω του focus on entertainment and popularity, οι πιο αξιοι συνηθως θαβονται απ τους πιο δημοφιλεις just because they look better or give a better first impression.
Τρανταχτο παραδειγμα, η μεγαλυτερη δημοτικοτητα των NEWS σε σχεση με τους πιο ταλαντουχους και ενδιαφεροντες (imho at least) Kanjani8 και φυσικα οι Arashi.
Μην κοιτατε που εχουν γινει τεραστιοι τελευταια. Ουσιαστικα πηρε 10 χρονια στην Ιαπωνια να τους παραδεχτει. Αν και εκαναν πολυ δυνατο debut, μεχρι και προπερσυ περιπου ηταν αρκετα -εως πολυ- overlooked. 6-7 χρονια τους πηρε για να κανουν συναυλια στο Tokyo Dome και ουσιαστικα μολις περσυ τραβηξαν τοσο πολυ ενδιαφερον για να ερθουν στην κατασταση που τους βλεπουμε σημερα popularity-wise.
To βρισκω απολυτα λογικο να σε ξενιζουν και δε μπορω να κατηγορησω κανεναν που του φαινονται 'χαρωπα pretty boys με αδιαφορα τραγουδακια που κανουν ο,τι λεει η εταιρια'. On first glance, αυτο φαινεται, that's what I saw too oταν τους ειδα για πρωτη φορα. Ιf you care to scratch the surface ομως, συνειδητοποιεις ποσα κρυβονται απο πισω και καπου εκει ειναι που αρχιζει και το brainwashing.
Ειδικα στην περιπτωση των Arashi, i recommend reading lyrics. Ισως να μην τους φαινεται αλλα εχουν πολυ ωραιους στιχους στα κομματια τους και με νοημα (ναι κι ομως).
Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι they are trying too much. Δεν φταίνε αυτοί βέβαια, εκτελεστικά όργανα είναι, αλλά η εταιρεία τους που τους απευθύνει σε συγκεκριμένο κοινό(Για να μην παρεξηγηθώ, για Ιαπωνικό κοινό μιλάω. Οι εκτός Ιαπωνίας δεν πιανόμαστε ως κοινό στο οποίο στοχεύουνε.).
Eκτελεστικα οργανα ή όχι, με βαρβάτο promotion ή χωρίς, η Ιαπωνία ειναι η δευτερη μεγαλυτερη μουσική αγορα του πλανητη μετα τις ΗΠΑ και οσο 'πλατες' κι αν εχεις, αν δεν έχεις οντως κατι αξιολογο, δεν θα επιβιωσεις. Ακομα και τα συγκροτηματα του johnny's που υποτιθεται δουλευουν 'με συνταγη' και βρισκονται σε καλυτερη μοιρα λογω γνωστης εταιριας, εκτος του οτι ειναι πολυ διαφορετικα μεταξυ τους, δεν τους ειναι καθολου "περιπατος" το να κανουν επιτυχια και να πουλησουν.
In fact, το να εισαι στο JE ειναι εξαιρετικα ασταθες και αμφιβολo.
Οι εκτος Ιαπωνιας φυσικα και δεν ειμαστε κοινο στο οποιο στοχευουν. Αν ηταν ετσι θα εκαναν licence υλικο, θα εβαζαν εστω καναν υποτιτλο στα dvds τους βρε αδερφε, και θα εκαναν promotion και εκτος Ιαπωνιας. Τωρα αντε να βγουν καμια tour στην Ασια κι αυτο μονο τα πολυ popular acts.
Οπότε θεωρώ λογικό να έχει τόσους fan στη δύση και σε μεγαλύτερες ηλικίες.). Για Ιαπωνία προφανώς το συγκεκριμένο είναι σοβαρό love song.
Στη δυση οι μεγαλυτεροι fans που βρισκεις ειναι γυρω στα 30-35 το πολυ συνηθως.
Στην Ιαπωνια on the other hand, οι fans ειναι απο 5 εως 85 ενα πραγμα. Και το fanbase ειδικα των juniors αποτελειται κατα μεγαλο μελος απο γυναικες 35+, νοικοκυρες κλπ που πολλες φορες fangirl-ιζουν τα ιδια bands παρεα με τις κορες τους ενα πραγμα XD
To δυτικο fandom ειναι ασυγκριτα πιο μικρο, ηλικιακα και μη.
Επισης, το One Love δεν ειναι απλα σοβαρο love song, ειναι γαμηλιος ορκος, και αφοτου βγηκε εχει παιξει σε παμπολλους γαμους -ειχε γινει ερευνα προσφατα σχετικα μ αυτο.