Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
* * * - - 2 votes

Εισαγωγή στην Ιστορία της Ιαπωνίας


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#16 dennisuke

dennisuke

    Fall nRoll & Scroll nCall

  • Members
  • 55 posts

Posted 30 August 2008 - 20:24

Η εθνική και γεωγραφική προέλευση των Ιαπώνων είναι μικτή, και σήμερα, παρά τις όποιες αντιδράσεις είναι γενικά αποδεκτό ότι πληθυσμοί από τον κεντρικό ειρηνικό και την ηπειρωτική Ασία διαπεραιώθηκαν στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή για την οποία μιλάμε. Αντίστοιχα ήταν μαλαιοπολυνησιακά φύλα και πρώιμοι κάτοικοι της Κορέας, καθώς και μερικοί από τη σημερινή Κίνα, που πήραν τις βαρκούλες τους κι αποβιβάστηκαν στα νησιά. [Σε βάθος χρόνου δεν υπάρχει αυτοχθονία, αφού όλοι οι άνθρωποι κάποτε ήρθαν από κάπου, βάλτε την Αφρική για αρχή, νομίζω όμως ότι έχουν το δικαίωμα να θεωρούν την εκάστοτε γη δική τους, συνεπώς και οι Ιάπωνες.] Το ότι θέλουν να αυτοχαρακτηρίζονται αυτόχθονες θα σας το εξηγήσω με ένα απλό δικό μας παράδειγμα: θέλουμε να λέμε ότι είμαστε αυτοί που δημιουργήσαμε το μινωικό πολιτισμό και είμαστε περήφανοι γι αυτόν, η αλήθεια όμως είναι ότι κι οι Έλληνες ήταν κάποτε σκληροτράχηλοι βάρβαροι και οι Δωριείς ήταν αυτοί που εκμηδένισαν το μινωικό πολιτισμό και σήμερα προβάλλουμε τα μνημεία του ως δικά μας. Πάντως αυτά τα μεγέθη δεν είναι ποτέ απόλυτα, οπότε υπάρχει και κάποια λογική που μας επιτρέπει να το κάνουμε.

Μελέτες πάνω στη γλώσσα των Ιαπώνων, τα ήθη και τα έθιμά τους, καθώς και τα φυσικά χαρακτηριστικά τους αποδεικνύουν ότι συγγενεύουν περισσότερο απ' όλους τους λαούς με τους Κορεάτες, επομένως ήταν η Κορέα απ' όπου ήρθαν οι μακρινοί τους πρόγονοι και η γλώσσα τους αποτελεί κλάδο της Ιαπωνοκορεατικής οικογένειας γλωσσών. Το αναμφισβήτητο γεγονός είναι ότι είναι μέλη της μογγολικής (κίτρινης) φυλής.
Θα ήταν καλό όμως να διευκρινίσουμε ότι οι κάτοικοι των νησιών Ryu-Kyu δεν είναι Ιάπωνες αλλά Uchinanchu, όπως αυτοαποκαλούνται, ή πιο απλά, Okinawans. Γι αυτή μου τη δήλωση μπορεί και να με κυνηγούν αργότερα με τα katana, αν και εφαρμόζουν σήμερα ένα πρόγραμμα εξιαπωνισμού εκεί, που δε νομίζω να αφήσει αμφιβολίες. Μια σπουδαία διαφορά με τους Ιάπωνες είναι η πολύ μεγαλύτερη επιρροή που δέχτηκαν από την Κίνα. Και λέω επιρροή, διότι δεν ήταν στον εθνοφυλετικό τομέα, αλλά στον πολιτιστικό όπου οι Κινέζοι επηρέασαν ριζικά τις νήσους, κυρίως αργότερα, τη μεσαιωνική περίοδο, με κάμποσα ταξίδια, γι αυτό και δε θα πούμε τώρα γι αυτό.

Άλλο ιδιαίτερο εθνικό κομμάτι της Ιαπωνίας είναι οι Ainu, που ζουν σήμερα σε απομακρυσμένα χωριά της νήσου Hokkaido, λίγες δεκάδες χιλιάδες μόνο, αν και σε παλιότερες εποχές κατείχαν τεράστιες περιοχές των νησιών. Σχετικά με τη δική τους καταγωγή είναι αρκετά περίπλοκη αλλά λέγεται ότι είναι απόγονοι παλαιοσιβηρικών φύλων, ίσως καυκάσιοι κ.α. Atanashiosu εσύ μένεις στο Sapporo λες. Σίγουρα μπορείς να μας διαφωτίσεις κάπως περισσότερο!!!

Και himawari no sekai μπράβο, ωραίο το θέμα που μας έβαλες να καταπιαστούμε :drink:

ryukyuan_culture a-word-for-ryukyuans hokkaido/ainu Japan-to-Mali/Ainul oldworld/asia/ainu
arctic/features/ainu writing_ainu

Edited by アニメ 日本, 01 September 2008 - 13:51.

Posted Image

#17 ATANASHIOSU

ATANASHIOSU

    Anime Fan

  • Members
  • 306 posts
  • Location札幌

Posted 30 August 2008 - 23:53

Αυτό που λες για το Μινωικό πολιτισμό νομίζω πως δεν ισχύει. Οι επιγραφές γραμμένες σε γραμμική Β, είναι στα ελληνικά. Πιστεύω πως ο Μινωικός πολιτισμός είναι μέρος του Ελληνικού πολιτισμού. Φυσικά, μόνο αν σκεφτούμε ότι οι Μινωίτες χρησιμοποιούσαν διαφορερική γραφή, δείχνει μεν ότι ήταν διαφορετικό από τους Δωριείς όχι όμως τόσο ώστε να μην είναι Έλληνες. Είναι σαν μου λες ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν έχουν σχέση με τους αρχαίους γιατί έχουν άλλη θρησκεία.

Λοιπόν, πέρα από την παρένθεση αυτή.

Οι Αϊνού δε διαφέρουν εξωτερικά από τους Ιάπωνες. Η διάκριση γίνεται με βάση την κουλτούρα. Δύσκολο να ξεχωρίσεις Αϊνού από Ιάπωνα σήμερα. Για αυτό και μερικοί Αϊνού μπορούν να κρύβουν την καταγωγή τους. (Αν ήταν Καυκάσιοι θα έκαναν μπαμ) Προσωπικά πιστεύω πως είναι από τη Σιβηρία, καθώς η θρησκεία τους μοιάζει πολύ με το Σιβηριακό σαμανισμό. Φυσικά υπάρχουν και σχέσεις με την Ιαπωνία. Βασική διαφορά είναι ότι δεν είχαν γραφή και ήταν κυνηγοί. Σε όλοι την Ιαπωνική ιστορία θεωρούνται ως βάρβαροι, αλλά κυρίως λόγω της πολιτιστικής διαφοράς.

Μέχρι και την περίοδο Νάρα, πολύ ξένοι από την Κορέα και την Κίνα ήρθαν στην Ιαπωνία. Με τον καιρό αφομοιώθηκαν βέβαια.

Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ὑπολογιστoῦ ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ 1010011010.


#18 dennisuke

dennisuke

    Fall nRoll & Scroll nCall

  • Members
  • 55 posts

Posted 31 August 2008 - 00:28

Ναι, πράγματι το παράδειγμά μου ίσως να ήταν λιγάκι άστοχο και το τελευταίο πράγμα που επιθυμώ είναι να με κατηγορήσουν για εθνική μειοδοσία, θεός [ή ό,τι πιστεύει ο καθένας] φυλάξει. Παρ' όλα αυτά οι Μινωίτες χρησιμοποιούσαν τη Γραμμική Α, πρόγονο της Γραμμικής Β, αυτές όμως ήταν γραφές και οι γλώσσες που απεικόνιζαν ήταν πιθανότατα διαφορετικές. Η Γραμμική Β χρησιμοποιήθηκε από τους Μυκηναίους (Έλληνες) ενώ η γλώσσα των Μινωιτών δεν έχει ακόμη αποκρυπτογραφηθεί, εικάζεται όμως ότι ήταν μια μεσογειακή γλώσσα. Φαντάσου ας πούμε ότι η Γραμμική Α είναι τα kanji και οι Μινωίτες οι Κινέζοι ενώ η Γραμμική Β τα ιαπωνικά, σαφώς διαφορετική γλώσσα από την κινεζική, που αφομοίωσε τα kanji, δηλαδή τη γραφή της.
[Ελπίζω να μην πειράζει κανέναν η παρένθεση που κάναμε για τον ελληνικό πολιτισμό]

Πολύ ενδιαφέρον αυτό για τους Αϊνού, νομίζω ότι θα εμπιστευθώ την πλειοψηφία που τους θεωρεί μογγολοειδείς και μάλιστα η καταγωγή τους από τη βορειανατολική Σιβηρία είναι μάλλον αναμφισβήτητη, από ποιο ακριβώς μέρος δεν έχει βρεθεί όμως ακόμα.

Edited by アニメ 日本, 31 August 2008 - 07:22.

Posted Image

#19 Yu_Kanda

Yu_Kanda

    Live and die by the sword

  • Members
  • 309 posts

Posted 03 September 2008 - 01:53

Παιδια το thread αυτο ειναι τρομερο ασχολουμαι κ εγω αρκετα με την ιστορια (διαβαζω αρκετα εξωσχολικα βιβλια και κοιταω sites) και μπορω να πω αρκετα απο αυτα που ειπατε δεν τα ηξερα ειδικοτερα για τους Αϊνου.Keep up the good word:riiight:
Μακαρι να περασω αρχαιολογια φετος ειναι μαγευτικος ο κοσμος της ιστοριας:awww:
Posted Image

#20 himawarinosekai

himawarinosekai

    koko wa doko? O_o

  • Members
  • 411 posts

Posted 04 September 2008 - 15:54

Παιδιά ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας! Οι πληροφορίες και τα λινκς που παραθέτετε είναι πολύ ενδιαφέροντα!:kawaii:


Η Αρχαία περίοδος 250-710μ.Χ

Πρώτο μέρος

Πότε ενοποιήθηκε αρχικά η Ιαπωνία:
Η πηγές που μας βοηθούν είναι κινέζικες και κορεάτικες, αλλά για άλλη μια φορά οι ιστορικοί δεν είναι απόλυτοι στα συμπεράσματά τους.
Μέχρι το 266 η Ιαπωνία είχε καταγεγραμμένες σχέσεις με την Κίνα. Από τότε μέχρι το 413 δεν εμφανίζεται σε κινέζικα έγγραφα, προφανώς λόγω της κατάστασης που επικρατούσε τότε στο εσωτερικό της, κατάσταση που καθιστούσε αδύνατες τις ανταλλαγές με άλλες χώρες. Λίγα χρόνια πριν, σημείωσε σημαντικές κατακτήσεις σε κορεάτικα βασίλεια. Οι στρατιωτικές αυτές επιτυχίες δεν θα ήταν εφικτές εάν η Ιαπωνία δεν είχε ήδη ενοποιηθεί. Η χρονολογία ενοποίησης λοιπόν τοποθετείται στα μέσα του 4ου αιώνα το αργότερο.

Η Αυλή του Γιαμάτο (χάρτης)
Στα χρόνια της ενοποίησης, η Ιαπωνία ήταν εξαιρετικά ισχυρό έθνος. Τα θησαυροφυλάκια της Αυλής του Γιαμάτο γέμιζαν απ’ τους φόρους που πλήρωναν τα υποτελή κορεατικά κράτη..

Επικεφαλής της Αυλής ήταν ο Αυτοκράτορας με κληρονομική διαδοχή
Τα μέλη της ανήκαν σε δύο ομάδες
1) οικογένειες των μουράτζι(αρχηγός φατρίας)
2) οικογένειες των όμι (οπλαρχηγοί) λήσταρχοι που είχαν ορκιστεί υποταγή κατά τη διάρκεια της ενοποίησης.
Αρχηγοί της κυβέρνησης ήταν οι ο-μουράτζι και ο-όμι, αντιπρόσωποι και επικεφαλής των δύο ομάδων.

Η Αυλή του Γιαμάτο άκμασε στις αρχές του 5ου αιώνα και παρήκμασε ταχύτατα.
Δύο λόγοι οδήγησαν στην παρακμή της:
- Η αποσκίρτηση των κορεατικών κρατών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βασίζεται η χώρα στον φόρο υποτελείας τους
- Η χαλάρωση της υποταγής κάποιων μελών της αυλής που συνωμότησαν με τα κράτη της Κορέας
- Οι συνεχείς διαμάχες για τη διαδοχή μέσα στην αυτοκρατορική οικογένεια

Τα χρόνια της παρακμής όμως εισήχθη ο βουδισμός μέσω της Κορέας (538 ή 532) αν και οι βουδιστικές αντιλήψεις είχαν αρχίσει να διαδίδονται στους ανθρώπους νωρίτερα.


Η περίοδος απ’ το δεύτερο μισό του 3ου αι. μέχρι τις αρχές του 7ου αιώνα είναι γνωστή ως Κόφουν, απ’ τους τάφους που ανακαλύφθηκαν και που περιείχαν στοιχεία ενδεικτικά της εποχής. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για αρχαιολογική περίοδο, και ο διαχωρισμός θεωρείται στις μέρες μας ξεπερασμένος.

つづく


Ελπίζω να ήμουν σύντομη Τ_Τ
Θα συνεχίσω με την κυβέρνηση του Σοτόκου Τάισι.
Πάντως φαίνεται ότι την εποχή αυτή η Ιαπωνία άπλωνε την επιρροή της και τη γλώσσα της στα Νησιά Ρυουκυου...
Πάρτε και ένα σάιτ με τις φορεσιές των γυναικών ανά εποχές:congrats:
Ας μας πει όποιος θέλει και από που προέρχεται το όνομα της Ιαπωνίας ;)

Edited by himawarinosekai, 11 September 2008 - 13:37.


#21 ATANASHIOSU

ATANASHIOSU

    Anime Fan

  • Members
  • 306 posts
  • Location札幌

Posted 05 September 2008 - 04:22

Το θέμα της εισαγωγής του βουδισμού στην Ιαπωνία είναι αρκετά περίπλοκο. Λέγεται ότι η λατρεία του βούδα εντάχθηκε στο τοπικό θρησκευτικό σύστημα. Με άλλα λόγια δεν έγινε εισαγωγή του βουδισμού, αλλά ο Βούδας θεωρήθηκε μια ξένη θεότητα εντός όχι διαφορετικής θρησκείας με την υπάρχουσα. Φυσικά αρκετά στοιχεία του βουδισμού έγιναν γνωστά στην Ιαπωνία. Πάντως καλό να ήταν να μη λέμε αληθινή κατανόηση του βουδισμού, γιατί υπάρχουν πολλές διδασκαλίες, χωρίς να υπάρχει έννοια της αίρεσης.

Τώρα το όνομα της Ιαπωνίας. Εγώ γνωρίζω 3 ονόματα. Wa, Yamato Nihon/Nippon. Το wa είναι ο τρόπος που καλούσαν οι κινέζοι τους αρχαίους Ιάπωνες. Το Yamato πρόερχεται από το όνομα της φυλής Yamato. To Nihon/Nippon σημαίνει "(χώρα που) προέρχεται ο ήλιος" και χρησιμοποιήθηκε από τους Ιάπωνες για να αυξήσει το κύρος της χώρας τους απέναντι στους κινέζους. Επίσης ίσως σχετίζεται με το Mahavairocana (dainichi).To Nippon στα κινεζικά προφέρεται Riben ή σύμφωνα με παλαίτερο σύστημα απόδοσης προφοράς Jipang. Από το Jipang προέρχεται το Japan και γενικά όλα τα συναφή στις Ευρωπαϊκές γλώσσες.

Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ὑπολογιστoῦ ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ 1010011010.


#22 dennisuke

dennisuke

    Fall nRoll & Scroll nCall

  • Members
  • 55 posts

Posted 05 September 2008 - 09:23

Επίσης η εποχή αυτή της ιαπωνικής ιστορίας είναι εναλλακτικά γνωστή ως περίοδος των Τύμβων (250-500μ.Χ) από τους πολυάριθμους τάφους ευγενών και γενικά υψηλά ιστάμενων προσώπων που βρέθηκαν. Η διοίκηση της χώρας βασιζόταν στο σύστημα uji-kabane, δηλαδή ένα θρησκευτικό-πολιτικό σύστημα, στο οποίο τα uji (φυλές, όπως η Yamato) είχαν επικεφαλής τους ujinokami, αρχηγούς της φυλής και τους ujigami, κάτι σαν θρησκευτικούς αρχηγούς. Πάντως μερικοί συγκέντρωναν και τις δύο εξουσίες στα χέρια τους. Οι ονομασίες των φύλων αυτών (121 αναφέρουν οι κινεζικές πηγές) προέρχονταν συνήθως από το όνομα των αρχηγών τους και σήμερα, η ονομασία Yamato αποτελεί συνώνυμο του ιαπωνικού πολιτισμού αλλά κι ένα είδος εθνικού προσδιορισμού των Ιαπώνων Yamato people - Wikipedia, the free encyclopedia.

Κατά τον έκτο και έβδομο αιώνα αυτός ο συνασπισμός οδήγησε σε μια κεντρική κυβέρνηση γύρω από την αυλή του Yamato, την ισχυρότερη φυλή της Ιαπωνίας. Το uji-kabane εγκαταλείφθηκε ως σύστημα, παρ' όλα αυτά τα uji αποτέλεσαν τον πρόγονο δυναστειών και γενεαλογιών που κατείχαν πάντα μια δεσπόζουσα θέση στην κοινωνία, την πολιτική, τη θρησκεία και τις τέχνες, που αργότερα εξελίχθηκαν στις μεσαιωνικές αλληλοσπαρασσόμενες clans της μεσαιωνικής Ιαπωνίας. A Chronology of Japanese History
Posted Image

#23 himawarinosekai

himawarinosekai

    koko wa doko? O_o

  • Members
  • 411 posts

Posted 11 September 2008 - 13:35

Δεύτερο Μέρος

Η κυβέρνηση του Σοτόκου Τάισι (592-621)

Ο Σοτόκου Τάισι ασκούσε την εξουσία του ως επίτροπος, στο όνομα της αυτοκράτειρας θείας του Σούικο, ανέλαβε τη χώρα την εποχή της παρακμής της Αυλής του Γιαμάτο. Βασική ιδέα της διακυβέρνησης του ήταν η βουδιστική αντίληψη της ειρήνης και της λύτρωσης για όλα τα όντα.

Εσωτερική πολιτική:
Σκοπός του ήταν η ουσιαστική οργάνωση της Αυλής και του κράτους.
1. θέσπισε το σύστημα 12 βαθμών αυλικών

2. θέσπισε το Σύνταγμα των 17 άρθρων
3. Έχτισε τους πρώτους πολυόροφους ναούς κατά τα κινεζικά πρότυπα. Ένας από αυτούς, ο Χορυούτζι (εικόνα) είναι το πιο παλιό σωζόμενο ξύλινο οικοδόμημα.

Εξωτερική πολιτική: Δημιούργησε σχέσεις επί ίσοις όροις με την Κίνα (αν και λέγεται ότι η Κίνα πήρε την πρωτοβουλία) και έστειλε Ιάπωνες για να μελετήσουν άμεσα τον κινεζικό πολιτισμό.

Οι μεταρρυθμίσεις Τάικα – Η εξέλιξη της Ιαπωνίας σε ισχυρό μοναρχικό κράτος 645-650

Το θάνατο του Σοτόκου Τάισι ακολούθησαν δολοπλοκίες με σκοπό το θρόνο. Τελικά νικητές αναδείχθηκαν ο πρίγκιπας Νακάνο Όε και ο αριστοκράτης Νακατόμι Καματάρι. Οι αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις τους έμειναν στην ιστορία με το όνομα Τάικα.

1) Κρατικοποίηση γής που και διαμοιρασμός της σε πολίτες αντί φόρου. Αργότερα η γή ανήκε αυτόματα σ’ αυτόν που την πρωτοκαλλιεργούσε.
2) Εγκατάσταση κυτίου παραπόνων στην Αυλή που έδινε το δικαίωμα στο λαό να απευθυνθεί απευθείας στον Αυτοκράτορα
3) Νομοθετικό σύστημα ποινικού και αστικού κώδικα (ριτσου-ρυο)
Σύμφωνα με αυτό η κεντρική κυβέρνηση αποτελούνταν από δύο φορείς. Το Νταϊτζοο-καν (κρατικό συμβούλιο) και το Τζινγκι-καν (υπηρεσία θεοτήτων)
Οι άνθρωποι χωρίζονταν σε δύο τάξεις. Ελεύθερους (κυρίως αγρότες) και δούλους(1/10 του πληθυσμού)

つづく


@ATANASHIOSU

Πάντως καλό να ήταν να μη λέμε αληθινή κατανόηση του βουδισμού, γιατί υπάρχουν πολλές διδασκαλίες, χωρίς να υπάρχει έννοια της αίρεσης.

Έχεις δίκιο θα κάνω edit. Arigatou!

Vairocana Μπορείς να εξηγήσεις με δυο λόγια περι τίνος πρόκειται;

@アニメ 日本

γνωστή ως περίοδος των Τύμβων (250-500μ.Χ)

Ναι είναι η ίδια με την εποχή Κοφούν που αναφέρω αν δεν κάνω λάθος;

αποτελεί συνώνυμο του ιαπωνικού πολιτισμού αλλά κι ένα είδος εθνικού προσδιορισμού των Ιαπώνων

Η ονομασία Yamato Nadeshiko είναι συνώνυμο πια με την "τέλεια γυναίκα"。 Για την χρήση του στην άνιμεbunka παραπέμπω εδώ

#24 ATANASHIOSU

ATANASHIOSU

    Anime Fan

  • Members
  • 306 posts
  • Location札幌

Posted 11 September 2008 - 15:49


@ATANASHIOSU

Έχεις δίκιο θα κάνω edit. Arigatou!

Vairocana Μπορείς να εξηγήσεις με δυο λόγια περι τίνος πρόκειται;


Ο Βαϊροτσάνα θεωρήται πως είναι το κέντρο του σύμπαντος. Στα Ιαπωνικά γράφεται ώς 大日 (dainichi=Μεγάλος Ήλιος) . Η Ιαπωνία λεγόταν 大日本国(dai nippon koku=Χώρα που προέρχεται από το Μεγάλο Ήλιο). Φυσικά αυτό είναι μια από τις μεσαιωνικές ερμηνείες του ονόματος της Ιαπωνίας. Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της μείξης βουδισμού με την τοπική θρησκεία ("σίντο") ο Βαϊροτσάνα ταυτίζεται με την Αματεράσου, την ανώτερη θεότητα του Ιαπωνικού πανθέου.

ΥΓ: Η μείξη του βουδισμού με την τοπική θρησκεία (σίντο) είναι ένα θέμα σχετικά ταμπού. Για την ακρίβεια δεν υπήρχε ανεξάρτητο σίντο εκτός από το βουδισμό ως θρησκεία. Η έννοια του σίντο ως θρησκεία αναπτύχθηκε έχοντας επηρεαστεί από το βουδισμό. Η διάκριση μεταξύ βουδισμού και σίντο έγινε μόλις το 19ο αίωνα με το διάταγμα του χωρισμού του βουδισμό με το σίντο (shinbutsu bunri) και της καθίδρυσης του σίντο ως κρατικής θρησκείας. Αυτό βασίζεται στο γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση ήθελε να δημιουργήσει εθνική θρησκεία και να πετάξει τα "ξένα" θρησκευτικά στοιχεία. Για αυτό στα περισσότερα παλιά βιβλία ο βουδισμός και το σίντο θεωρούνται ως διαφορετικές θρησκείας, αλλά στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να μελετηθούν ξεχωριστά. Η μείξη σίντο με το βουδισμό είναι ένα θέμα που πρέπει να μελετηθεί αρκετά ακόμα. Δυστυχώς σήμερα καμία θρησκευτική ομάδα δε θέλει να μιλάει για αυτό το θέμα, οπότε το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στους ανεξάρτητους μελετητές της θρησκείας.

Edited by ATANASHIOSU, 11 September 2008 - 16:05.

Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ὑπολογιστoῦ ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ 1010011010.


#25 zweistein

zweistein

    ¢razÿ supεR Sнøø†εR

  • Members
  • 528 posts

Posted 15 September 2008 - 12:42

απίστευτο το thread! πρέπει να πω ενα μεγάλο μπράβο και respect για την ιδέα και τον κόπο σας παιδιά!!! :nod:


PS: να μας κάνετε και μια ανάλυση της ιστορίας των πολέμων που πέρασαν απο την χώρα ναι...?? :congrats:

#26 himawarinosekai

himawarinosekai

    koko wa doko? O_o

  • Members
  • 411 posts

Posted 21 September 2008 - 16:11

Η περίοδος της Νάρα (710-784)
Το 710 η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε από την Ασουκα στη Νάρα, που παρέμεινε πρωτεύουσα για τα επόμενα 75 χρόνια. Σ’ αυτά τα χρόνια ο Αυτοκράτορας Σόμου έλαβε μέτρα για τη διάδοση του βουδισμού (ίδρυση ναών, οργάνωση του κλήρου, κατασκευή μεγάλου ναού-Τοντάι Τζι (εικόνα) στην πρωτεύουσα και εγκατάσταση σ’ αυτόν τεράστιου ορειχάλκινου αγάλματος του Βούδα Βαϊροτσάνα (εικόνα) ). Αυτή την εποχή αναθερμάνθηκαν και οι σχέσεις Κίνας-Ιαπωνίας. Στην εποχή αυτή χρονολογούνται και οι δύο αρχαιότερες Ιαπωνικές ιστορίες, το Κότζι-κι και το Νιχον-Σοκί όπως και το Μάνυο-σου, ανθολογία 4.500 αρχαίων και σύγχρονων ποιημάτων.



Η περίοδος Χεϊάν (794-1185) Ο χρυσός αιώνας της Ιαπωνίας
Το 794 η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στο Χεϊάν Κυο (Κυότο).
Ο Αυτοκράτορας διέκοψε τις σχέσεις κυβέρνησης-βουδισμού, αλλά ενθάρρυνε την ανάπτυξή του. Τότε ιδρύθηκαν και οι δύο σχολές που επρόκειτο να αποτελέσουν τα δυο βασικά ρεύματα του Ιαπωνικού βουδισμού (Ενρυάκου-τζι(εικόνα) και Κονγκόμπου-Τζι (εικόνα) ) Ο Αυτοκράτορας αναβίωσε τον τρόπο διακυβέρνησης ριτσου-ρυο που είχε παρακμάσει, με κάποιες τροποποιήσεις. Καταργήθηκε η υποχρεωτική στρατολογία, και οι στρατιώτες επιλέγονταν ανάμεσα στους γιούς των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων.
Ακολούθησαν 150 ειρηνικά χρόνια όμως το σύστημα ριτσου-ρυο είχε αρχίσει να καταρρέει λόγω της έλλειψης ρυζοχώραφων.



Η οικογένεια Φουτζιβάρα
Τον 9ο αιώνα ο αυτοκράτορας Σέιβα ανέβηκε στο θρόνο. Ο παππούς του, Φουτζιβάρα Γιοσιφούσα έγινε σέσο (επίτροπος) Ο γιός του Φουτζιβάρα Γιοσιφούσα, Φουτζιβάρα Μοτσούνε έγινε σέσο τον καιρό του αυτοκράτορα Γιοτζέι, και στη συνέχεια έγινε καμπάκου (πρώτος σύμβουλος) του αυτοκράτορα Ούντα. Έτσι κατά παράδοση ένα μέλος της οικογένειας Φουτζιβάρα άρχισε να υπηρετεί ως σέσο και καμπάκου. Έπρεπε όμως να παντρέψει την κόρη του με μέλος της αυτοκρατορικής οικογένειας και αυτή να επιβάλει το γιό της ως αυτοκράτορα. Με λίγα λόγια, κάθε αυτοκράτορας είχε αίμα Φουτζιβάρα απ’ τη μητέρα του και επίτροπο Φουτζιβάρα που ήταν και παππούς του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ατελείωτες διαμάχες στην Αυλή ακόμα και ανάμεσα στα μέλη της ίδιας της οικογένειας Φουτζιβάρα.(βλ.και περίπτωση Μιτσιζανε)




Πολιτισμός
Στο τέλος του 9ου αιώνα η Ιαπωνία έκοψε τις σχέσεις της με την Κίνα με αποτέλεσμα να αρχίσει η ανάπτυξη ενός πιο αυστηρά Ιαπωνικού πολιτισμού που άρχισε να γίνεται ορατός μόνο κατά τον 10ο αιώνα. Μέχρι τότε, τα κινεζικά ήθη και έθιμα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή.
Τον 10ο αιώνα εμφανίστηκαν τα συλλαβάρια κάνα , δημιούργημα των μορφωμένων ανδρών και γυναικών της εποχής. Πρόκειται για απλοποίηση κινεζικών ιδεογραμμάτων, τα οποία μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν για ως φωνητικά σύμβολα. Οι δυο γλώσσες είχαν διαφορετική δομή, και η εισαγωγή της κάνα (χιραγκάνα-κατακάνα) στην ουσία απελευθέρωσε τον γραπτό ιαπωνικό λόγο.
Αυτή την εποχή γράφτηκαν κλασικά διηγήματα όπως το Γκέντζι Μονογκατάρι της Μουρασακι Σικίμπου (υπάρχει και άνιμε ταινία) και το Μακούρα νο σοσι της Σει Σοναγκον – συλλογή επεισοδίων της ζωής στην Αυλή. Τότε εμφανίστηκαν και τα ποίηματα ουάκα.




Πρώτη εμφάνιση των Σαμουράι
Τον 10ο και 11ο αιώνα η οικογένεια Φουτζιβάρα συνέχιζε να κυβερνά τη χώρα. Το σύστημα ριτσου-ρυο παρέμενε σε ισχύ μόνο τυπικά. Η γη ουσιαστικά είχε περάσει στα χέρια ιδιωτών. Και τότε στις επαρχίες άρχισε να εμφανίζεται μια νέα δύναμη, η τάξη των πολεμιστών ή σαμουράι. Νεαρά μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας και χαμηλόβαθμοοι αριστοκράτες που απογοητευμένοι απ’ το μονοπώλιο των ψηλών αξιωμάτων απ’ τους Φουτζιβάρα, αποδέχονταν θέσεις τοπικών αξιωματούχων στις επαρχίες. Εκεί εγκαθίσταντο μόνιμα και στρατολογούσαν με τη βία τους κατοίκους της περιοχής δημιουργώντας δικούς τους στρατούς. Αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία συρράξεων ανάμεσα στους τοπικούς ηγέτες που μείωναν το κύρος της κυβέρνησης και οδηγούσαν στην απομόνωση των επαρχιών.

Σταματάω γιατί ήδη εγραψα πολλά! Moushiwake arimasen!:terror2:
つづく

Μα μπαλάκι την είχαν την πρωτεύουσα αυτοί οι Ιάπωνες! Πέρα δώθε πέρα δώθε...mattaku:frozen:
Μέχρι το 710 ίσχυε το έθιμο να αλλάζει η πρωτεύουσα με κάθε νέο αυτοκράτορα. Αν και με την μεταφορά της στη Νάρα αυτό το έθιμο καταργήθηκε, οι μεταφορές συνεχίστηκαν για πολιτικούς κυρίως λόγους, όπως έχει συμβεί επανειλημμένως στην παγκόσμια ιστορία. (βλ.και πιο κάτω ποστ)


Υ.Γ. Διορθώσεις και προσθήκες πάντα ευπρόσδεκτες (επαναλαμβάνομαι ne?):nosey:

PS: να μας κάνετε και μια ανάλυση της ιστορίας των πολέμων που πέρασαν απο την χώρα ναι...??


Θα τους βρούμε μπροστά μας έτσι κι αλλιώς:sleepy:

Edited by himawarinosekai, 22 September 2008 - 01:39.
διορθώσεις! arigatou!


#27 Glaurung

Glaurung

    Anime Fan

  • Members
  • 234 posts

Posted 21 September 2008 - 16:48

Έυγεσε όλους σας και κυρίως στον εμπνευστή του :wooi2:
Posted Image

#28 ATANASHIOSU

ATANASHIOSU

    Anime Fan

  • Members
  • 306 posts
  • Location札幌

Posted 21 September 2008 - 22:17

Μερικές σύντομες παρατηρήσεις:

1. Ο Vairocana προφέρεται Βαϊροτσάνα και όχι Βαϊροκάνα. Ο φθόγγος c στα σανσκριτικά αποδίδεται με "τσ".

2. Οι συχνές αλλαγές της πρωτεύουσας βασίζονται στην ιδέα του kegare (μίασμα) που δημιουργήται από το θάνατο. Για αυτό όταν πεθαίνει ο βασιλιάς, ο τόπος γίνεται μιερός, οπότε πρέπει να αναζητηθεί νέα πρωτεύουσα. Επίσης αλλάγη πρωτεύουσας έγινε και λόγο ...στοιχειών (onryo)

3. Τα κάνα έχουν επηρεαστεί και από τα σανσκριτικά. Ειδικά η σειρά των γραμμάτων των Ιαπωνικών με τη σειρά γραμμάτων των σανσκριτικών έχουν τρομερές ομοιότητες.

4. Μήπως υπάρχει κάποιος ολοκληρομένος οδηγός σχετικά με του Ιαπωνικούς τίτλους εξουσίας; Πάντα σπάω το κεφάλι να βρω πως να μεταφράσω όλη αυτή τη γραφειοκρατία.

Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ὑπολογιστoῦ ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ 1010011010.


#29 himawarinosekai

himawarinosekai

    koko wa doko? O_o

  • Members
  • 411 posts

Posted 22 September 2008 - 01:45

Μερικές σύντομες παρατηρήσεις:


1. Ο Vairocana προφέρεται Βαϊροτσάνα και όχι Βαϊροκάνα. Ο φθόγγος c στα σανσκριτικά αποδίδεται με "τσ".

2. Οι συχνές αλλαγές της πρωτεύουσας βασίζονται στην ιδέα του kegare (μίασμα) που δημιουργήται από το θάνατο. Για αυτό όταν πεθαίνει ο βασιλιάς, ο τόπος γίνεται μιερός, οπότε πρέπει να αναζητηθεί νέα πρωτεύουσα. Επίσης αλλάγη πρωτεύουσας έγινε και λόγο ...στοιχειών (onryo)

fixed! arigatou!

3. Τα κάνα έχουν επηρεαστεί και από τα σανσκριτικά. Ειδικά η σειρά των γραμμάτων των Ιαπωνικών με τη σειρά γραμμάτων των σανσκριτικών έχουν τρομερές ομοιότητες.

4. Μήπως υπάρχει κάποιος ολοκληρομένος οδηγός σχετικά με του Ιαπωνικούς τίτλους εξουσίας; Πάντα σπάω το κεφάλι να βρω πως να μεταφράσω όλη αυτή τη γραφειοκρατία.



Αυτό με τα σανσκριτικά δεν το χω διαβάσει πουθενά. Πώς δικαιολογείται ξέρεις; Δηλαδή πώς ήρθαν σ επαφή οι ευγενείς της Αυλής που δημιούργησαν την κάνα με τα σανσκριτικά;

Οδηγό μεταφραστικό δεν έχω βρει. Και έτσι που άλλαζαν συνέχεια την εσωτερική τους οργάνωση οι βαθμοί πρέπει να είναι πια άπειροι...Θα μπορούσες να μεταφέρεις τους τίτλους στα ελληνικά όπως βλέπω ότι κάνουν οι Έλληνες ως ώρας...Γιατί στην πραγματικότητα δεν μπορεί να υπάρξει ακριβής αντιστοιχία με την ορολογία των δυτικών χωρών...:hmmm:

#30 ATANASHIOSU

ATANASHIOSU

    Anime Fan

  • Members
  • 306 posts
  • Location札幌

Posted 23 September 2008 - 09:17

Αυτό με τα σανσκριτικά δεν το χω διαβάσει πουθενά. Πώς δικαιολογείται ξέρεις; Δηλαδή πώς ήρθαν σ επαφή οι ευγενείς της Αυλής που δημιούργησαν την κάνα με τα σανσκριτικά;


Βασικά υπήρχαν αρκετοί Ιάπωνες βουδιστές που πήγαν στην Κίνα για να σπουδάσουν τα βουδιστικά κείμενα. Για παράδειγμα ο Κουκάι, KΕ«kai - Wikipedia, the free encyclopedia ήταν γνώστης των σανσκριτικών.

Σειρά των σανσκριτικών φωνηέντων:
a ā i ī u ū ṛ ṝ ḷ ḹ ; e ai o au

Σειρά των Ιαπωνικών φωνηέντων:
a, i, u, e, o
Αν εξαιρέσουμε τα σανσκριτικά φωνήεντα που δεν υπάρχουν στα Ιαπωνικά, η λοιπή σειρά είναι ακριβώς ίδια.

Σειρά των σανσκριτικών συμφώνων:
k kh g gh ṅ; c ch j jh ñ; ṭ ṭh ḍ ḍh ṇ; t th d dh n; p ph b bh m y r l v; ś ṣ s h

Σειρά των Ιαπωνικών συμφώνων:
k(g), s(z), t(d), n, h(b/p) m, y, r, w

Πιστεύω ότι φαίνεται καθαρά η επηροή.

Επίσης το τραγούδι i-ro-ha Iroha - Wikipedia, the free encyclopedia είναι βασικά βουδιστικό ποίημα.

Η χρήση κάνα σαφώς ενισχύθηκε με το βουδισμό. Τα κάντζι είναι δύσκολο να αποδόσουν ορθά τις σανσκριτικές μαγικές φόρμουλες που χρησιμοποιούνται στο βουδισμό. Πέρα από τα κάντζι και τα κάνα, στην Ιαπωνία υπάρχει και η βουδιστική γραφή που χρησιμοποιείται κυρίως σε τάφους. (Ιαπ: bonji)

Ὧδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ὑπολογιστoῦ ἐστίν· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ 1010011010.