σκέφτηκα να βάλω και dreamworks αλλά δεν είναι στην κλάση της pixar.και lantz τον έβαλα με το ζόρι.
αν πρόσεξες όλα αυτά τα στούντιο πλην pixar και ghibli έχουν shorts που είναι τα καλύτερα 50 όλων των εποχών που ψηφίστηκαν απο 1000 animators.εσύ μιλάς για κάπως ποιο ''underground'' καταστάσεις δεν είναι λόγο ρατσισμό προς ευρωπαίους γιατί και καναδέζους έχω και γιαπωνέζους.Γιατί είχα τη δυνατότητα να έβαζα frederick back που είναι καναδογερμανός.Ή κανένας Ρώσσο όπως τον Petrov.Ή τον Nick Park που είναι εγγλέζος(και είμαι λάτρης των Wallace & Gromit).
underground? Αν βλεπει ο κοσμος πλεον μονο Cartoon Network λογικό είναι να μην εχει ιδεα οτι υπαρχουν εργα εκτος Αμερικης και Ιαπωνιας. Και στην Αμερικη το Nickelodeon παλια εβαζε ευρωπαικα καρτουν.
αυτα ειναι πασιγνωστα. μη μου πεις πως δεν ξερεις το χαρακτηρα Krtek; Η' τα ρωσικα παραμυθια του Soyuzmultfilm. Αν δεν τα εχεις δει χανεις. Ειναι εργα τεχνης.
Η' το Jiri Trnka. Ο λεγομενος και Ντισνευ της Ανατολης.
Στις χωρες της ανατολικης Ευρωπης ειναι πασιγνωστα. Βλεπεις εκει ειχαν και δικες τους παραγωγες και δεν τα εισηγαγαν οπως εδω απο Αμερικη και Ιαπωνια. Αλλα παλι καλα που τα κρατικα βαζανε που και που κανενα απο αυτα τα αριστουργηματα.
Το να τα παραλειπεις ειναι σα να λες πχ ποιος ειναι ο αγαπημενος σας σκηνοθετης στο σινεμα απο τους παρακατω, να βαζεις τους Ασιατες και τους Αμερικανους και να παραλειπεις τους Ευρωπαιους σκηνοθετες. Γινονται αυτα; Γιατι και στο animation τα εργα αυτα ειχαν την αναλογη επιρροη με τους Ευρωπαιους σκηνοθετες στο σινεμα.
Μαλιστα οταν ενας απο τους κορυφαιους Ρωσους ανιματερ, ο Yuri Norstein, εγραψε βιβλιο για animation στη Ρωσια, ο εκδοτης ηθελε 300 κομματια να προ-παραγγελθουν ως εγγυηση για να συνεχισει την παραγωγη . Και το βιβλιο ηταν σχετικα ακριβο (80 ευρω). Αμεσως ο κοσμος κινητοποιηθηκε και τα 300 κομματια εξαντληθηκαν. Aναρωτιεμαι αν αυτο γινονταν σε οποιαδηποτε αλλη χωρα. Οι Ρωσοι πραγματικα αγαπανε τις παραγωγες τους και τα φεστιβαλ animation.