Posted 04 February 2009 - 12:55
offtopic mode on: Πρέπει να το φτιάξετε αυτό με το internal server 500, απαντάω με πετάει έξω και μετά βαριέμαι να ξαναγράφω από την αρχή! offtopic mode off.
@Dante: Ναι η αλήθεια είναι ότι ο Ishiguro περιορίζεται από το έτοιμο κείμενο του Tanaka. Και μάλιστα μου έχουν πει ότι είναι πιστή απόδοση των βιβλίων στο anime (προσωπικά δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο). Ωστόσο αναρωτιέμαι, αν αυτό αποτελεί "πειραματισμό" του Ishiguro, για να ξεφύγει από τα στερεότυπα του Matsumoto, για να μην χαρακτηριστεί ως ένας απλός μιμητής του.
Το δόγμα του Matsumoto, που μάλλον αντιτίθεται ο Ishiguro, είναι ότι άλλο Manga, άλλο Anime. Στο δεύτερο μπορεί να χρειάζονται προσαρμογές / διαφοροποιήσεις (πχ: στο anime του C.Harlock 78, υπάρχει η κόρη του Tochiro και της Emeraldas, στα manga δεν υπάρχει καν αναφορά σε τέτοιο θέμα. Ο ίδιος ο Matsumoto όμως έχει πολλακις πει ότι του άρεσε αυτή η προσθήκη και ότι έδωσε αρκετά στην ιστορία). Τελος πάντων, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, η ουσία είναι ότι έχει το στυλακι του και ασχέτως αν τον θεωρείς πρώτο ή δεύτερο σε αυτά που κανει στον χώρο των space opera romance και πάλι κορυφαίος είναι.
Τώρα το γιατί μου έχει καρφωθεί η ιδέα ότι το LOGH σιγοντάρει τον χαρισματικό ηγέτη (και κατ' επέκταση ένα είδος εκλεγόμενης βασιλείας), έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Yang (και ο Julian προς το τέλος) πολλές φορές αναρωτιέται για το αν μια διεφθαρμένη Δημοκρατία είναι χειρότερη από μια ολιγαρχία με χαρισματικό Δυνάστη. Επίσης οι συλλογισμοί των Δημοκρατικών πολλές φορές αμφισβητούν το σύστημά τους, ενώ οι αντίστοιχοι του Lohengramm ουδέποτε. Επίσης 3 - 4 φορές, υπόθηκε ότι αν ο Yang ήταν στην μεριά των Ολιγαρχικών, θα ήταν καλό τμήμα του δικού τους συστήματος. Επομενως υποβιβάζει σε "τυχαίο" γεγονός το ότι ανοίκει στους Δημοκρατικούς. Δε θυμάμαι αντίστοιχη περίπτωση από τους Ολιγαρχικούς. Μπορεί βέβαια και να μην θυμάμαι καλά και κάτι να μου ξέφυγε κατά την τηλεθέαση της σειράς (έχω και καιρό να την δω, ίσως να ξανασχοληθώ όταν η central anime τελείωσει το remastering της).
Ολοκληρώνοντας, ένας λόγος που αρκετοί σκηνοθέτες σκοτώνουν τους ήρωές τους στο τέλος, σε σημείο που στις space opera romance να έχει καταντήσει σχεδόν παράδοση, έχει να κάνει και με το πως την πάτησε πολλάκις ο Matsumoto με το Yamato στην αρχή και με το Captain Harlock εν μέρη αργότερα (για να μην αναφερθώ σε gingerstars κλπ...). Εδώ πιστεύω ότι ο Ishiguro ασπάστηκε απόλυτα το δεύτερο δόγμα του Matsumoto, που λέει "σκότωσέ τους, μην στον πάρουν οι εταιρίες anime και συνεχίσουν τις ιστορίες του αφήνοντάς σε έξω".
Γενικά, πιστεύω ότι όλοι όσοι βίωσαν εκείνα τα τραγελαφικά πράγματα στην βιομηχανία του Animation κατά την δεκ. του 70 κυρίως, φυσάνε και το γιαούρτι (γνωστό θύμα σε όλα αυτά και η Candy Candy).
ΒΤW, την δεύτερη ταινία του LOGH δεν την έχω δει. Υπάρχει έτοιμη με αγγλικούς υπότιτλους πουθενά και μου διαφεύγει;