Η αλήθεια είναι ότι έχει γίνει πολλή περισσότερη συζήτηση για αυτό το βίντεο από όση του αξίζει. Δεν είναι σάτυρα ούτε κριτική και οποιοσδήποτε με βασικές γνώσεις του σύγχρονου πολιτικού κόσμου και της σύγχρονης ακροδεξιάς ρητορικής το αποκωδικοποιεί στα πρώτα 30 δευτερόλεπτα για αυτό που είναι. Ένα από τα εκατοντάδες εκεί έξω βιντεάκια εκεί έξω που βασίζονται στην άγνοια πολλών ανθρώπων για βασικές έννοιες πολιτικής και σύγχρονης ιστορίας.
Καταρχήν, αυτό υπάρχει σαν στερεότυπο σε μερικά μέρη του Ίντερνετ, ευτυχώς όχι σε μεγάλο βαθμό. Το βίντεο χρησιμοποιεί αυτό το στερεότυπο και σαρκάζει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα. Κράτα αυτό στο μυαλό, θα το αναλύσω μετά. Το αστείο είναι ότι αν είναι ρατσιστικό, τι θα έλεγε ο Ασιάτης που συμμετείχε στο βίντεο? Είναι κι αυτός "κλασσικός φιλελεύθερος" και δεν τον ενδιαφέρει που σπιλώνει μια ολόκληρη φυλή συμπατριωτών? Άμα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αμερική, τι να τον νοιάζει, θα μου πεις βέβαια. Εγώ στη θέση του δεν θα δεχομουν τον ρόλο, εκτός κι αν ήξερα ότι είναι ξεκάθαρα σάτιρα με νόημα και όχι προφανής (δηλαδή ούτε καν κεκαλυμμένος) ρατσισμός και ακόμα και τότε δεν θα δεχόμουν να υπερβάλλω τόσο.
Ανέφερε ήδη ο Kamui τον εσωτερικευμένο μισογυνισμό και τον εσωτερικευμένο ρατσισμό οπότε δεν θα επεκταθώ. Σε κάθε περίπτωση είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι οι άνθρωποι δεν δρουν πάντα με γνώμονα το συμφέρον της τάξης τους ή του φύλλου τους ή του χρώματος τους κλπ Η λογική μπακαλίστικα είναι ότι "μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα" με την έννοια ότι αντί να μπω στην επίπονη διαδικασία της αυτομόρφωσης και της καταγγελίας των αδικιών εις βάρος μου, θα γίνω τσιράκι της άρχουσας τάξης και θα είμαι ικανοποιημένος με τα ψίχουλα που μου πετάνε. Ο ασιάτης που συμμετείχε στο βίντεο είναι ένας ηθοποιός που πληρώθηκε να κάνει μια δουλειά και δεν εκατσε να ασχοληθεί περαιτέρω όπως και η γυναίκα ηθοποιός που συμμετέχει, η οποία ίσως αντί για χρήματα πληρώθηκε σε πατριαρχικά cookies.
Εκει θα συμφωνήσω, αφού είδα το βίντεο μου πέταξε αρκετές μαλακίες σε φάση "feminism destroyed with facts" κλπ. Φαντάζομαι είναι από τα feeds των ατόμων που ειδαν και τα δύο βίντεο, οπότε προφανώς είναι σχετικά, έχουν κάποια παρόμοια tags κλπ. Γενικώς, στο YouTube πάντως υπάρχουν όλες οι πλευρές. Και αυτές για τις οποίες θα μιλήσω μετά, και οι φασίστες, και ο μέσος average τύπος που θα μπει να δει βίντεο με γάτες. Φυσικά και υπάρχουν πιθανότητες να υπάρξει προπαγάνδα και ο μέσος average τύπος που θα μπει να δει βίντεο με γάτες να εκτεθεί σε αυτή και αν δεν έχει μυαλό, ακόμα χειρότερα. Απλά εγώ όπως είδα αυτό το βίντεο, δεν μου πέρασε αισθήματα απέχθειας, ούτε με έκανε να σκεφτώ ότι είχε σκοπό προπαγάνδας. Ίσως είναι επειδή είχα εγώ συγκεκριμένες σκέψεις πριν μπω και, όταν το είδα, στάθηκα μονάχα σε αυτές...? Το ξαναείδα το βίντεο έχοντας όλα τα σχόλια εδώ υπόψην και καταλαβαίνω τι προκάλεσε τέτοια σύγχυση και σκέψεις, παρόλαυτα δεν νομίζω ότι αυτός ήταν και εντέλει ο σκοπός του. Το οποίο με φέρνει στο επόμενο μου θέμα.
Το βίντεο πρακτικά προσπαθεί να σατιρίσει (με αποτυχία, δεν ήταν αστείο σε καμία φάση) συγκεκριμένες καταστάσεις, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του χοντρού καθυστερημένου Ασιάτη. Θα προτιμούσα να το αποκαλούμε σαρκασμό και κριτική, οχι σάτιρα.
Ίσως, και εδώ κάνω μια υπόθεση, δεν το αντιλήφθηκες ως προπαγάνδα διότι δεν έχεις εκτεθεί εκτενώς στην ακροδεξιά προπαγάνδα για να αναγνωρίσεις το pattern. Προσπαθώ να γίνω όσο λιγότερο συγκαταβατική μπορώ και να μην σε προσβάλλω αλλά θα ήταν υποκριτικό εκ μέρους μου να μην αναγνωρίσω την ανισότητα των εμπειριών μας. Αυτό το βίντεο δεν λέει απολύτως τίποτα καινούριο που δεν έχει ήδη ειπωθεί από MRAs, την ακροδεξιά και λοιπές σκοτεινές δυνάμεις [sic]
Δεν σατιρίζεις ποτέ χτυπώντας προς τα κάτω. Είναι αισχρό και πάρα μα πάρα πολύ εύκολο. Αν σε παίρνει χτυπάς προς τα πάνω . Αν για να ασκήσεις την οποιαδήποτε κριτική στα "προνόμια" που μπορεί να έχουν τα ΑΜΕΑ άτομα χρησιμοποιείς μια καρικατούρα επιβεβαιώνοντας όλα τα βλαβερά στερεότυπα για αυτή την ομάδα ανθρώπων, ούτε κριτική κάνεις ούτε σάτυρα ούτε σαρκασμό ούτε τίποτα. Είσαι ένας φασιστάκος που σκοπό έχεις να απανθρωποιήσεις μια ολοκληρη ομάδα για να την πετάξεις εκτός του πολιτικού διαλόγου.
"3x3 = gender equality"
Αυτό είναι μια μεταφορά. Υπάρχουν άτομα που μπλέκονται σε κάθε συζήτηση, πρέπει οπωσδήποτε να εμπλέκεται και η ισότητα όπως και να το κάνουμε και το αποτέλεσμα αναγκαστικα πρέπει να συνάδει με το gender equality. Φαντάσου να συζητάς για εξατμίσεις αυτοκινήτων και κάποιος να μπαίνει και να κάνει "force" το γεγονός ότι πρέπει να υπάρχει gender equality, ακόμα κι αν είναι τελείως άσχετο με το θέμα. Αυτό εννοεί κατά τη γνώμη μου. Ναι, συμβαίνει. Εδώ εμπλέκεται και το straw man που αναφέρθηκε πιο πριν.
Εμπλέκεται το strawman argument διότι μόλις δημιούργησες ένα. Πήρες μια ανύπαρκτη κατάσταση (αυτή στην οποία μιλάμε για εξατμίσεις και κάποιος πετάγεται και φωνάζει gender equality), την οποία δημιούργησες μέσω της υπεραπλούστευσης μιας ήδη υπάρχουσας κατάστασης (όντως το ζήτημα της ισότητας των φύλων εμπλέκεται οργανικά σε μια σωρεία πτυχών της κοινωνικής ζωής) και τη χρησιμοποιείς για να αντικρούσεις την ανάγκη ύπαρξης συνεχούς διαλόγου για την ισότητα των φύλων. Ακριβώς το ίδιο κάνει και το βίντεο. Όντως αυτή τη στιγμή τουλάχιστον στη Δύση μέσα στις πανεπιστημιακές αίθουσες και το χώρο εργασίας προεξέχει αρκετές φορές ο διάλογος για την ισότητα των φύλων. Μιας και πρόκειται για ζήτημα το οποίο απευθύνεται σε διακρίσεις κατά του ήμιση του πληθυσμού, οι οποίες με τη σειρά τους δημιουργούν προβλήματα και στο υπόλοιπο ήμιση από τη μια είναι λογικό και από την άλλη απαραίτητο.
Εκεί που δημιουργείται η σύγχιση και εκεί που πατάει όλη αυτή η ρητορική είναι στο ότι πολλές φορές ανακύπτει ζήτημα ισότητας φύλων σε συζητήσεις που κανείς δεν περίμενε να ανακύψει τέτοιο ζήτημα και μοιάζει όλο αυτό με το παράδειγμά σου για τις εξατμίσεις. Είναι απολύτως λογικό μιας και δεν γεννιόμαστε έχοντας καταπιεί ένα λεξικό και καμια κατοσταριά τόμους ιστορίας ούτε όλοι οι άνθρωποι υποβαλλόμαστε στις ίδιες μορφές καταπιέσεων ανά πάσα στιγμή να μας είναι δύσκολο να αντιληφθούμε μία δεδομένη στιγμή τη σύνδεση ανάμεσα τη συζήτηση που κάνουμε και την ισότητα των φύλων, την οποία προβάλλει κάποιος συνομιλητής. Δυστυχώς η αυθόρμητη αντίδραση σχεδόν όλων όταν κάποιος μας επιστεί την προσοχή σε κάποια ρατσιστική ή σεξιστική συμπεριφορά είναι η άρνηση διότι με εξαίρεση τους δηλωμένους φασίστες κανένας δεν θέλει να θεωρήσει ότι αναπαράγει καταπιεστικό λόγο. Μια τέτοια παραδοχή θα προϋπέθετε μια ανάγκη αναθεώρησης του υπάρχοντος συστήματος αξιών και στον ίδιο τον άνθρωπο αλλά και της κοινωνίας που τον περιβάλει με επακόλουθο την ανάγκη απομάκρυνσης από το ως άνω σύστημα αξιών, μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία που δυνητικά τον αποκόπτει από ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Η άρνηση είναι ένας από τους ισχυρότερους μηχανισμούς άμυνας και όχι τυχαία καθώς είμαστε κοινωνικά όντα και μας προστατεύει αποτελεσματικά απέναντι στον κίνδυνο της σύγκρουσης με τον εαυτό μας και τους άλλους.
Εκείνη ακριβώς τη στιγμή, σε αυτά τα κλάσματα δευτερολέπτων που θα πεις το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι (ναι, μπορώ να κολλήσω παντού ένα Καβάφη!) σε αυτή τη στιγμή που ή θα ενδιαφερθείς να αναλύσεις περαιτέρω γιατί έγινε αυτή η σύνδεση ανάμεσα στη συζήτηση που έκανες και την ισότητα των φύλλων ή θα το προσπεράσεις και θα το απορρίψεις εκεί θα πατήσει η ρητορική του 3χ3=gender equality. Θα έθει να σου κάνει πατ πατ στην πλατούλα και να σου πει όχι μην ανησυχείς, δεν διαιωνίζεις παρά τη θέληση σου επιβλαβή στερεότυπα, όλα είναι τέλεια, αυτές είναι τρελές και θέλουν να μιλάνε συνεχώς για ισότητα των φύλων, σώπα κοιμήσου, βοσκήστε ήρεμα λαών αγέλες (να τος και ο Πούσκιν, κάτι μου έχει βγάλει αυτή η συζήτηση)
Η κοπέλα είναι η μεγαλύτερη απειλή από τους τρείς τους. Έχει ένα attitude που σε κάνει να θες να τη χτυπήσεις (καλή ηθοποιός) και απο εκεί και πέρα οι ατάκες της εκφράζουν ένα ουτοπικό όνειρο, αυτο της ισότητας. Προσωπικά, δεν νομίζω ότι θα έχουμε ποτέ μας ισότητα. Είναι τρομερά δύσκολο με αυτές τις προϋποθέσεις της κοινωνίας οι άνθρωποι να ξυπνήσουν και να καταλάβουν ότι η ισότητα είναι ένα πολύ βασικό δικαίωμα όλων.
Προσωπικά θεωρώ ότι οι μπάμιες είναι σιχαμένες. Και?
Αισθάνομαι ότι σε τούτο εδώ το δόλιο thread έχω πει τουλάχιστον άλλες 9001 φορές ότι η εξέλιξη των κοινωνιών είναι αναπόφευκτη. Το Μεσαίωνα η σημερινή κοινωνία ήταν μια ουτοπία κυριολεκτικά με την έννοια ότι δεν υπήρχε ούτε καν σαν σκέψη, ήταν ένας ανυπαρκτος τόπος. Νομίζω δεν χρειάζεται να αναφερθώ σε όλες τις επαναστάσεις και τους κοινωνικούς αγώνες που έχουν γίνει έκτοτε. Η Ιστορία είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχός μου. Ναι οκ μπορεί στη δική μας διάρκεια ζωής να μην δούμε τα αποτελέσματα του αγώνα μας αλλά σίγουρα αν δεν αγωνιστείς καν δεν θα αλλάξει τίποτα.
Τα στερεότυπα και τα πρότυπα μας δείχνουν ότι πρέπει να είναι *έτσι* και όχι γιουβέτσι. Έτσι μεγαλώνουμε με συγκεκριμένο mindset το οποίο μας εμποδίζει από το να σκεφτόμαστε και να δρουμε σαν οτιδήποτε άλλο εκτός από άλογα με παρωπιδες. Όπως και να έχει, η κοπέλα αυτή έχει κάποιες ιδέες τις οποίες όμως δεν ξέρει πως να εκφράσει. Καταλήγει να είναι αθυρόστομη, να έχει μια μύτη ψηλά και να μην δέχεται την αντίθετη άποψη. Δεν σε προδιαθέτει για συζήτηση με τίποτα. Για να μην αναφέρω το γεγονός ότι έχει έναν συγκεκριμένο στόχο στο μυαλό της με την ισότητα, αλλά δεν έχει ορίσει και τη διαδρομή. Θεωρεί ότι αν γίνει καταπιεστική, θα τα καταφέρει. Ίσως είναι αντίδραση επειδή νιώθει περιθωριακή, ίσως θεωρεί ότι έχει απόλυτο δίκιο και βιάζεται. Με αυτή τη λογική λειτουργούν και δρουν μερικές αυτοαποκαλούμενες "φεμινίστριες". Αυτές που λένε ότι οι άνδρες θα έπρεπε να πεθάνουν, ότι τα σκυλιά είναι καλύτερα από αυτούς (αληθινά παραδείγματα). Αυτές δεν είναι καν φεμινίστριες και αποτελούν ντροπή για τις αληθινές φεμινίστριες που πραγματικά προσπαθούν να ανυψώσουν την θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία, κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και αιώνες, και που δεν προσπαθούν να υποβαθμίσουν ή να φέρουν τους άνδρες στην ίδια θέση με αυτές. Αυτό δεν είναι ρατσισμός?
Θα συμφωνήσω με την πρώτη πρόταση αν και θα βάλω έναν αστερίσκο στο γεγονός ότι πολλές φορές δεν αντιλαμβανόμαστε το εύρος των στερεοτύπων. Εμπάσει περιπτώσει πάμε στη διαδεδομένη από την ακροδεξιά εικόνα της φεμινίστριας - SJW που είναι εριστική και αντιδράει στα πάντα και στη λανθασμένη εντύπωση ότι αυτή δεν είναι η "σωστή" φεμινίστρια, όπου σωστή φεμινίστρια υποθέτω είναι η ήρεμη και γλυκομίλητη διαπραγματεύτρια με την πατριαρχία.
Πρώτον, είναι σημαντικό να αντιληφθούμε όλοι μας ότι δεν είναι υποχρεωμένος ο καταπιεζόμενος να εκπαιδεύσει τον καταπιεστή και να περιμένει ήρεμα και υπομονετικά πότε ο καταπιεστής θα δεήσει να του αποδώσει τα ίδια δικαιώματα. Αυτό είναι ουτοπικό διότι όχι μόνο είναι αντίθετο από τα διδάγματα της Ιστορίας αλλά και της κοινής λογικής. Κάποιοι επωφελούνται από τις ήδη υπάρχουσες ανισότητες και θα πολεμήσουν μέχρι θανάτου για να διατηρηθούν αυτές στη θέση τους δεν πα οι φεμινίστριες να γίνουν μπλε επαναλαμβάνοντας γλυκά και ήπια τις θέσεις τους στον αιώνα τον άπαντα. Ναι, σαφώς μέχρι ενός σημείου θα εμπλακείς στο διάλογο, θα κάνεις γνωστές τις θέσεις σου, θα αντικρούσεις τους αχυρανθρώπους και τις λοιπές λογικές πλάνες. Όμως από κάποια στιγμή και μετά όταν εσύ λες ισότητα και ο συνομιλητής σου λέει θα σε γ@μhσ* παλιοπουτ@ν@, έχει ξεπεραστεί κάποιο όριο.
Η μέση φεμινίστρια στο διαδίκτυο δέχεται σχεδόν καθημερινά απειλές κατά της ζωής της και της γενετήσιας αξιοπρέπειάς της και έχει εκπαιδευτεί να αποκλείει αυτομάτως από οποιαδήποτε συζήτηση όσους έρχονται in bad faith να αναπαράγουν την σκατίλα τους. Ναι, πολλές φορές δεν θα γίνει διαχωρισμός ανάμεσα σε εσένα που όντως θες να κάνεις μια συζήτηση και στον απαράδεκτο μισογύνη αλλά πλέον σε μεγάλο βαθμό οι κόκκινες γραμμές έχουν τραβηχτεί.
Θα επιθυμούσα να ήταν αλλιώς η κατάσταση? Ω, ναι και σε μεγάλο βαθμό και αυτές. Είναι άδικο όμως να απαιτούμε μονίμως από τον καταπιεζόμενο να διατηρεί τις βασικές αρχές του πολιτισμένου διαλόγου ενώ τον κοπανάμε στο κεφάλι με την καταπίεσή του. Η εικόνα που εσύ αυτή τη στιγμή βλέπεις στο διαδίκτυο είναι αποτέλεσμα τουλάχιστον μιας δεκαετίας σύγκρουσης. Πλέον το ζητούμενο δεν είναι να σε μορφώσει η φεμινίστρια διότι ο όγκος του υλικού εκεί έξω είναι τεράστιος και μπορείς να έχεις πρόσβαση σε αυτόν με ευκολία. Αυτή τη στιγμή το ζητούμενο είναι να διαλέξεις πλευρά. Όπως τραγούδησε με την ανατριχιαστική της φωνή η Florence Reece στις απεργείες των ανθρακωρύχων στο Harlan County το 1931 "which side are you on?"
Το γιατί το να είμαστε στην ίδια θέση άνδρες και γυναίκες είναι κάτι κακό δεν το αντιλαμβάνομαι και θα πρέπει να μπούμε σε μια εκτενή συζήτηση για τους ρόλους των φύλων και για την έννοια του φύλου ως κοινωνικο κατασκεύασμα και ήδη έχω γράψει περισσότερα από όσα θα μπει στον κόπο να διαβασει ο οποιοσδήποτε. Υπάρχει αρκετή αρθογραφία εκεί έξω, αν σε ενδιαφέρει μπορείς να το κοιτάξεις και μόνος σου και τα λένε και καλύτερα από μένα.
Ο ρατσισμός και όλα τα αδερφάκια του σε -ισμός αναφέρονται σε συστημικές (βλέπε θεσμοθετημένες) καταπιέσεις σε βάθος χρόνου και σε εύρος τόπου. Ας μην βαφτίζουμε ρατσισμό ό,τι δεν μας συμφέρει παρακαλώ πολύ.
Ας αναφερθούμε στο μουσατο τύπο που είπε ότι είναι παράνομο να κοιτάς μια κοπέλα για παραπάνω από δέκα δευτερόλεπτα γιατί αλλιώς θεωρείται σεξουαλική παρενοχληση. Ναι, όσο κι τρελό κι αν ακούγεται, κόσμος το πιστεύει. Στα μάτια μου, αυτός ο τύπος είναι το είδος ανθρώπου που συγκαταβατικά/συμβιβαστικά κάνει ο,τι του πουν οι άλλοι. Μπορεί όντως να γνωρίζει ότι είναι βλακεία, αλλά και πάλι δρα έτσι ώστε να πηγαίνει με τη ροή, με τον κόσμο με τον οποίο θέλει να τα έχει καλά. Αυτό δεν είναι ένα κλασσικοτατο παράδειγμα ανθρώπων στις μέρες μας? Που λέει και κάνει πράγματα με βάση την πολιτική ορθότητα ή υιοθετεί απόψεις μόνο με βάση το πως θα είναι αποδεκτοί? Η ατάκα του "it's only fair" σε κάτι που προφανώς ήταν άδικο (τη μοιρασιά των πόντων) τα είπε όλα κατ'εμέ. Είτε άνθρωπος που συμβιβάζεται είτε κλειστομυαλος που δεν αντιλαμβάνεται τι παίζει.
Άλλο ένα strawman argument άλλη μια μέρα της βδομάδας που τελειώνει σε -Y (οκ με βάση τις ημέρες της εβδομάδας στα αγγλικά
)
Ποιός είναι αυτός ο κόσμος που πιστεύει ότι είναι παράνομο ή θα έπρεπε να είναι παράνομο να κοιτάς μια κοπέλα για πάνω από δέκα δευτερόλεπτα επειδή είναι σεξουαλική παρενόχληση? Και μην μου αναφέρεις 5 fringe τυπάκια γιατί εγώ όταν μιλάω με ακροδεξιό τον σέβομαι αρκετά ώστε να μην αναφέρω ως εκπρόσωπο και εκφραστή του τον Alex Jones και ας έχει χιλιάδες περισσοτερους οπαδούς από τον οποιοδήποτε έχει αναφέρει το ανωτέρω.
Δυστυχώς το strawman argument είναι το πιο εύκολο να χρησιμοποιηθεί σε τέτοιου είδους βίντεο γιατί πατάει πάνω στην υπεραπλούστευση και την άγνοια. Παραμερίζει τις δυσδιάκριτες αποχρώσεις ενός ζητήματος και θολώνει επίτηδες τα νερά. Ας δώσω ένα απλό παράδειγμα βασισμένη στο ως άνω υπεραπλουστευμένο παράδειγμα. Είμαι εργαζόμενη σε ένα γραφείο. Κάθε μέρα το αφεντικό με γδύνει αρκετές φορές τη μέρα με τα μάτια του (αν είσαι γυναίκα, ξέρεις την άβολη άισθηση, αν είσαι άντρας τί να πω φαντάσου το). Από κάποιο σημείο και μετά ο εργασιακός μου χώρος έχει γίνει άβολος και κάθε μέρα ζω με το φόβο ότι από τις ματιές θα προχωρήσει αυτό το πράγμα και παραπέρα. ΕΧΕΜ, αυτό είναι ο ορισμός της σεξουαλικής παρενόχλησης εν ώρα εργασίας. Η δυσκολία να αποδειχθεί δεν αναιρεί την υπόσταση του εγκλήματος.
Δεν υπάρχει πολιτική ορθότητα, λυπάμαι που στο λέω. Η πολιτική ορθότητα είναι η υιοθέτηση από την ακροδεξιά ενός όρου που σήμαινε ότι κάτι πρέπει να είναι κυβερνητικά εγκεκριμένο για να κυκλοφορήσει, για να ονομάσει την αλληλεγγύη και την κοινωνική ευαισθησία. Πήραν έναν όρο που ακούγεται τρομακτικός (γιατί κατά βάση είναι) ονόμασαν κάτι άλλο με αυτό και το χρησιμοποιούν έκτοτε σαν μπαμπούλα. Σε εγκαλώ για ρατσισμό? Είσαι θύμα πολιτικής ορθότητας. Σε εγκαλώ για σεξισμό? Είσαι θύμα πολιτικής ορθότητας. Είναι φαιδρό ότι η ομάδα ανθρώπων που κατηγορεί τις φεμινίστριες, τους μαύρους και τους αριστερούς οτι θυματοποιούν τον εαυτό τους έχει δημιουργήσει ένα κατασκεύασμα με το οποίο μπορεί να διαφεύγει των οποιωνδήποτε ευθυνών της δηλώνοντας η ίδια θύμα της πολιτικής ορθότητας. Παράλληλα τους το δίνω γιατί είναι απλά ευφυές. Ο μύθος της πολιτικής ορθότητας είναι η ναυαρχιδα στην προσπάθεια αποπροσανατολισμού του κόσμου.
Άλλη ατάκα (μάλλον του μουσατου ηταν) ήταν "opinions are offensive". Βλέπω συνεχώς, και όταν λέω συνεχώς, εννοώ ΣΥΝΕΧΩΣ, κόσμο στο ίντερνετ να απολογείται χωρίς κανένα λόγο επειδή φοβούνται την αντίδραση του άλλου. Παράδειγμα *αληθινού* διαλόγου:
- your art is nice. Good job!
- thank you!
- sorry if I was rude!!
Μιλάμε για τραγικες καταστάσεις. Σκέφτομαι ότι απλά έχουν δει παρόμοιες καταστάσεις με κάποιον που προσβλήθηκε από την άποψη του άλλου, όπως και έχει διατυπωθεί και φοβούνται μην τους "την πουν". Εδώ μπαίνει ένα πολύ γενικότερο πρόβλημα. Λες τη γνώμη σου για το οτιδήποτε, ο άλλος θα πει είτε "δεν τη ζήτησα" είτε θα μπει από το ένα αυτί και θα βγει από το άλλο. Δεν γίνεται ποτέ διάλογος και ο καθένας κοιτάζει την πάρτη του. Υπάρχουν και οι χειρότερες περιπτώσεις που θα πουν "μπορείς να το κάνεις αυτό? Αν όχι, μην μιλάς!", αν πρόκειται για περιπτώσεις που σχολιάζεις σε κάτι που έκαναν. Τοξικότητα βλέπω εγώ. Πώς λοιπόν θα κάνω εγώ διάλογο αν ο άλλος δεν δέχεται την αντίθετη άποψη μου? Λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά κάνουν διάλογο και ξέρουν να συζητήσουν και να σκεφτούν. Οι υπόλοιποι είναι είτε υποκριτές είτε χαζοί είτε αδιάφοροι και εγωιστές, όχι ότι δεν συνδυάζονται κιόλας.
Μα οι απόψεις μπορούν να είναι προσβλητικές. Η άποψη "οι γυναίκες ειναι κατώτερες από τους άντρες" είναι προσβλητική, κάτσε να δω κάτσε να δω, α! ναι! για τις γυναίκες. Είναι σαφές ότι κανείς δεν υποστηρίζει ότι όλες ανεξαιρέτως οι απόψεις είναι προσβλητικές ούτε ότι πάντα ο προσβαλλόμενος έχει δίκιο. Μπορεί να χαθεί το μέτρο στην προσπάθεια να μην είμαστε προσβήτικοί? Ναι, μπορεί να χαθεί αλλά νομίζω ότι ο κίνδυνος να χαθεί από το σύνολο του πληθυσμού και συστημικά είναι μια υπερβολή που εν προκειμένω χρησιμοποιείται τεχνιέντως για να τρομάξει τον θεατή "κοίτα τί θα γίνει αν αρχίσεις να παραδέχεσαι ότι όντως η μπαρούφα που πέταξες ήταν προσβλητική για μια ομάδα πληθυσμού! Πριν το καταλάβεις θα ζητάς συγγνώμη που υπάρχεις!" Οπότε μπερδεύομαι γιατί από τη μια θεωρείς ανύπαρκτο τόπο την ύπαρξη στο μέλλον μιας κοινωνίας ισότητας αλλά από την άλλη θεωρείς ήδη υπαρκτή μια δυστοπία που η ευαισθησία είναι σε τέτοιο βαθμό εξελισμένη που απολογούνται όλοι για τα πάντα.
Όσον αφορά τον Ασιάτη, ναι, συμφωνώ ότι ήταν πολύ λάθος κι απαράδεκτη η παρουσίασή του. Παρόλαυτα, ο ρόλος του είναι αυτός ενός ατόμου που δεν έχει απλώς τα φόντα να πάει μπροστά. Συνδυασμένο με το στερεότυπο του χοντρού Ασιάτη, μας έδωσε αυτό. Η εκτέλεση δεν ήταν καλή, αλλά μπορώ μόνο να υποθέσω ότι μιλάει για τα άτομα στο ίντερνετ που χρησιμοποιούν τις ιδιαιτερότητες τους σαν δικαιολογίες για να έχουν προνόμια. Φυσικά όταν κάποιος έχει ανάγκη κάτι ή κάποιον επειδή έχει μια αδυναμία είτε σωματική είτε πνευματική, πρέπει να απλωσουμε το χέρι μας και να του το παρέχουμε άμεσα. Για παράδειγμα, εγώ που είμαι ΑΜΕΑ λόγω της κώφωσης όπως κάποιοι γνωρίζετε, θα μπορούσα να έχω προνόμια να μην γράφω εξετάσεις και να δίνω μόνο προφορικά ή να πάω σε ειδικό σχολείο κωφών, όμως δεν τα έκανα επειδή έχω τις δυνατότητες και με το παραπάνω να τα καταφέρω. Το 2020 γράφω πανελλαδικές και θα μπορούσα άνετα να χρησιμοποιήσω το σύστημα που λέει ότι μπορώ να μπω στο πανεπιστήμιο αν έχω γράψει πάνω από έναν συγκεκριμένο βαθμό ανάμεσα σε όλα τα παιδιά ΑΜΕΑ που θα δώσουν με αυτό το σύστημα. Ξέρω όμως ότι μπορώ να δώσω κανονικά πανελλαδικές και να μην κλέψω τη θέση κάποιου που πραγματικά θα έχει ανάγκη το σύστημα αυτό. Πολλοί λένε ότι είναι χοντροί, άσχημοι, ότι πάσχουν από οξεία κουταμαρα, ότι υποφέρουν και πιστεύουν ότι έτσι παίρνουν αυτόματα pass για το *οτιδήποτε* κάνουν. Φυσικά, είναι η μειονότητα, όπως και στην περίπτωση της κοπέλας, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν. Αυτός που λέει ότι η ζωή του είναι μαύρο χάλι, αλλά στην τελική αυτό εξαρτάται από τον ίδιο και δεν κάνει τίποτα για να το αλλάξει και επιμένει στο να παραπονιέται (δεν νομίζω ότι δεν υπάρχει πράγμα που δεν μπορεί να ξεπεράσει ο άνθρωπος, έχουμε τη δύναμη να δουλέψουμε σκληρά και να βελτιώσουμε τη ζωή μας), αυτός είναι ο ρόλος του χοντρού Ασιάτη. Κάποιοι μάλιστα το εκμεταλλεύονται αυτό για το συμφέρον τους.
Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να μπω στη διαδικασία να αμφισβητήσω την προσωπική σου εμπειρία αλλά ούτε και να μπω σε έναν κυκεώνα περιπτωσιολογίας που δεν οδηγεί πουθενά. Μπράβο σου που τα καταφέρνεις και εκεί τελειώνει το ζήτημα.Θα αναφερθώ γενικά από εδώ και πέρα και σε καμία περίπτωση προσωπικά.
Είναι πάρα πολύ λάθος να θεωρούμε ότι επειδή εμείς είχαμε τα εχέγγυα να ανταπεξέλθουμε στις εγγενείς δυσκολίες που παρουσιάζει μια αναπηρία στον σύγχρονο κόσμο (δεδομένου ότι δεν έχουν εξαλειφθεί οι δυσκολιες που καθιστούν πιο δύσκολη τη ζωή ενός ατόμου με αναπηρίες) αυτό ισχύει ή θα έπρεπε να ισχύει για όλους. Το ζητούμενο είναι να εξαλειφθούν οι δυσκολίες ολοσχερώς ώστε να μην υπάρχει καν ανάγκη πλέον να εξισωθεί η κατάσταση με την παροχή ειδικών προνομίων. Τα προνόμια συνεχίζουν να υπάρχουν διότι ενώ αντιλαμβανόμαστε ως κοινωνία ότι το playing field δεν είναι even (συγχωρείστε μου την αγγλικούρα, ψάχνω να βρω κάτι παρόμοιο να εκφραστώ και αποτυγχάνω) δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να το κάνουμε even. Για παράδειγμα, όχι από τον χώρο των ΑΜΕΑ, στις σκανδιναβικές χώρες υπήρχαν από πολύ νωρίς ειδικοί νόμοι ποσόστωσης για την είσοδο γυναικών στη Βουλή και γενικά σε θέσεις εξουσίας καθότι ανατιλήφθηκαν ότι συστημικά οι γυναίκες βρίσκονταν σε μειονεκτική θέση είτε λόγω καθυστέρησης να μπουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε λόγω στερεοτύπων που τις ήθελαν συζύγους και νοικοκυρές και ούτω καθεξής. Πλέον έχουν φτάσει σε σημείο που μέσω της εκπαίδευσης της κοινωνίας έχουν εξαλειφθεί οι λόγοι που καθιστούσαν δύσκολη την είσοδο των γυναικών στα κοινά και ο δημόσιος διάλογος στρέφεται στην κατάργηση των νόμων περί ποσόστωσης μιας και έχουν καταστεί μη απαραίτητοι.
Οι διεκδικήσεις της ΑΜΕΑ κοινότητας δεν είναι να τους απλώνουμε το χέρι να τους βοηθάμε είναι να μην χρειάζονται τη βοήθειά μας. Αν εσύ θεωρείς ότι ένα παιδί που κάνει αιμοκάθαρση τρεις φορές την εβδομάδα, ένα παιδί που είναι τετραπληγικό, ένα παιδί με αυτισμό δεν ξεκινάνε σε διαφορετική αφετηρία από μένα που η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν ότι γεννήθηκα με σκαφοειδές στέρνο (αλλά είχα μια μάνα που με πήγαινε 4 φορές την εβδομάδα κολυμβητήριο απαρνούμενη τον προσωπικό της χρόνο προκειμένου να μην χρειαστεί ως ενήλικη να υποβληθώ σε πολλαπλές εγχειρήσεις) τότε κάτι δεν καταννοείς για τις κοινωνικές δομές. Τα προνόμια δεν είναι για τους τεμπέληδες αλλά για όσους δεν ξεκινούν από την ίδια αφετηρία με τους υπόλοιπους. Και ναι κάποιοι λόγω οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών αλλά και προσωπικού ταλέντου και μόχθου μπορούν να ανταπεξέλθουν και να διακριθούν, αυτό όμως δεν ισχύει για όλους και είναι απάνθρωπο να ζητούμε να ισχύει για όλους.
Η δασκάλα από την αλλη, κατά τη διάρκεια της μοιρασιάς των "πόντων προνομίων ™", λέει ξεκάθαρα ότι αν είσαι λευκός, άνδρας και στρεητ, τότε χάνεις πόντους. Γιατί όμως? Ακριβώς επειδή από την άλλην πλευρά επικρατεί ο ίδιος ρατσισμός που έχουμε και από τη δική μας πλευρά. Όταν η κοπέλα λέει ότι ειναι bisexual, εκείνη της χαρίζει πόντους επειδή έχει μια διαφορετική σεξουαλικη προτίμηση. Θεωρώ αδιανόητο κάποιος να έχει προνόμιο ή παραπανω δικαίωμα επειδή έχει άλλο σεξουαλικό προσανατολισμό/φύλο/έθνος. Πρόσφατα άκουσα ότι σε πανεπιστήμιο στην Αμερική, παιδιά που ήταν είτε ομοφυλόφιλοι, είτε ξένοι και μερικές γυναίκες, απαγόρευαν σε λευκούς άνδρες να μπουν επειδή απαιτούσαν ειδικά, ξεχωριστά μέρη για να διαβάζουν τα παιδιά αυτά. Αυτό ρατσισμός δεν είναι? Ειναι το άλλο άκρο απλώς. Αυτό δεν τους δικαιολογεί με κανέναν λόγο ή τρόπο. Δεν μιλώ για τα κοινωνικά δικαιώματα που όλοι πρέπει να έχουμε, μιλάω για τα παραπάνω προνόμια που προσπαθούν κάποιοι να κάνουν κατάχρηση επειδή "βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα/θέση".
Tο γιατί δεν είναι ρατσισμός αυτό που περιγράφεις το ανέλυσα πιο πάνω, ας μην επαναλαμβάνομαι.
Όλο το υπόλοιπο είναι μια τόσο φριχτή διαστρέβλωση της πραγματικότητας που απο τη μια μένω ενεή (η φιλόλογος μου θα ήταν περήφανη σήμερα) και από την άλλη δεν μπορώ να μην δώσω χρυσό ολυμπιακό μετάλιο λογικού άλματος στους δημιουργούς του βίντεο.
Η λέξη κλειδί εδώ είναι το "προνόμιο" που τριγκάρει όσο τίποτε άλλο τους φιλελεύθερους ακροδεξιούς. Τρελαίνονται και βγάζουν καπνούς από τα αυτιά, ουρλιάζουν για πολιτική ορθότητα και μόνο στο άκουσμα της λέξης. Αναρωτιέμαι πώς τα βγάζουν πέρα όταν μιλάνε για τις προνομιακές καταθέσεις τους. Το προνόμιο όπως έχουν εξηγήσει ξανά και ξανά και ξανά και ξανά φεμινίστριες και φεμινιστές ανά τον κόσμο δεν είναι κάτι για το οποίο ευθύνεται κάποιος, είναι κάτι που υπάρχει και ευθύνεται μόνο όταν δεν το αναγνωρίζει ως μέλος του πολιτικού διαλόγου. Ένας ετερόφυλος λευκός άντρας συστημικά βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας. Δεν φταίει αυτός που γεννήθηκε ετερόφυλος, λευκός άντρας. Δεν φταίει κανείς που αυτός γεννήθηκε ετερόφυλος, λευκός άντρας. Φταίνε οι κοινωνικές δομές που τον έχουν ανάγει στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας. Το προνόμιο με απλά λόγια είναι ότι δεν χρειάζεται να λάβεις υπόψη σου συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να λάβουν υπόψη τους άλλες ομάδες πληθυσμού. Είναι να μην αντιλαμβάνεσαι μία καταπίεση γιατί η ομάδα στην οποία ανήκεις δεν δέχεται αυτή την καταπίεση. Προνόμιο έχω εγώ που είμαι cisgender, δεν είμαι μετανάστης και δεν έχω κάποια αναπηρία. Για όλα αυτά δεν έκανα τίποτα, απλά γεννήθηκα έτσι. Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς είναι να εισαι trangender, μετανάστης ή άτομο με αναπηρία. Απλά δεν μπορώ. Αυτό που μπορώ να κάνω όμως είναι να αντιληφθώ ότι όταν μιλάω για μετανάστες, transgender άτομα ή ΑΜΕΑ μιλάω από μια θέση ισχύος, μια θέση προνομίου και ίσως καμιά φορά θα έπρεπε να το βουλώνω όταν μιλάνε για μια καταπίεση που δέχονται, την οποία δεν έχω δεχθεί ποτέ. Αυτό είναι το προνόμιο και ευθύνεσαι μόνο αν δεν το αντιλαμβάνεσαι και συνεχίζεις να διάγεις το βίο σου θεωρώντας ότι όλος ο κόσμος γύρω σου γεννήθηκε με τα ίδια χαρακτηριστικά με εσένα και ότι δεν υπάρχει καμία διάκριση με βάση τη φυλή, το φύλο, το χρώμα, την θρησκεία και τη σεξουαλικότητα. Εκεί χωρεί και η δύναμη της άρνησης στην οποία αναφέρθηκα πιο πάνω.
Η στρεψοδικία, η οποία λαμβάνει χώρα στο βίντεο έγκειται στο ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή στον πολιτικό διάλογο μία κρατούσα άποψη που θεωρεί ότι για να αντισταθμιστεί η κατάσταση θα δίνουμε bonus points σε όποιον ξεφεύγει από την "ετερόφυλος, λευκός, άντρας" ταμπέλα ενώ παράλληλα θα αφαιρούμε ποντάκια από όποιον συμμορφώνεται με αυτή. Στην πραγματικότητα, ο αγώνας ο οποίος γίνεται είναι για την εξάλειψη των διακρίσεων που προσφέρουν το οποιοδήποτε προνόμιο ώστε το status μου ως cisgender γυναίκας να μην αποτελεί προνόμιο απέναντι σε μια transgender γυναίκα. Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε συζήτηση για την εξάλειψη του οτιδήποτε αν δεν το αναγνωρίσουμε, το αναλύσουμε και το αποδομήσουμε.
Αν κατάλαβα σωστά, αναφέρεσαι στους λεγόμενους "ασφαλείς χώρους" (safe spaces) τους οποίους ζητάνε κάποιες ομάδες μέσα σε πανεπιστημιακούς χώρους κυρίως τους εξωτερικού. Η τακτική αυτή ξεκίνησε ώστε να μπορούν κάποιες ομάδες να συζητάνε ζητήματα που ανακύπτουν για αυτές τς ίδιες χωρίς διακοπές και λεκτικές επιθέσεις από άλλες ομάδες κυρίως αυτές που ανήκουν στην κρατούσα τάξη. Τις απόψεις της τάξης αυτής τις γνωρίζουν άλλωστε ήδη, είναι οι κρατούσες κοινωνικές απόψεις, δεν τίθεται καν ζήτημα διαλόγου εδώ πέρα. Τώρα αν αυτή η πρακτική έχει ξεφύγει και πόσο δεν γνωρίζω και για να απευθυνθώ συγκεκριμένα στο παράδειγμα που δίνεις θα πρέπει να έχω την πηγή ενημέρωσης σου για να την αξιολογήσω ως αξιόπιστη και να κάνω την δική μου έρευνα και από άλλες πηγές. Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να είναι ακριβώς έτσι όπως τα λες αλλά δεν είμαι σε θέση να το κρίνω.
Κάτι τελευταίο που θέλω να αναφέρω είναι η επική ατάκα "dont violate me with your different opinion". Αυτό ανήκει στο κομμάτι πως όλοι θίγονται με τα πάντα, επειδή τους βολεύει να θίγονται, είτε επειδή ετσι έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν για τις δικές τους ιδεολογίες, είτε επειδή έτσι μπορούν να ξεκινήσουν να "αποδεικνύουν" ότι είναι καλύτεροι (τάσεις μπουλινγκ και ρατσισμού). Φτάνουν στο σημείο να "λένε" ότι η άποψη σου δεν τους ενδιαφέρει. Δεν είναι καν διαθέσιμοι για συζήτηση. Αυτό δεν είναι ρατσισμός? Αυτή η συμπεριφορά δεν είναι ρατσιστική? Επιπλέον, κολλάει και αυτό που είπα πιο πριν, ότι η περηφάνια μα συνάμα και η βλακεία τους δεν τους αφήνει να καταλάβουν ότι δεν έχει πάντα κακή διάθεση ο άλλος. Απλά αντιδρούν λες και έχεις κάνει κάτι λάθος μόνο για την αντίδραση ("κοιταχτε με"). Υπάρχουν πολλές μεταβλητές σε αυτό το κομμάτι, είναι η αλήθεια.
Ο ρατσισμός είναι μία συστημική και θεσμοθετημένη διάκριση σε βάθος χρόνου και έυρος τόπου με βάση τη φυλή. Αυτό που περιγράφεις είναι μισαλλοδοξία. Οι λέξεις έχουν σημασία. Η αλήθεια είναι ότι όταν αναπαράγεις κάτι που ο άλλος έχει ακούσει χιλιάδες φορές και ήδη έχει αναλύσει, αποδομήσει και διαφωνήσει, ε συγγνώμη κιόλας είναι λογικό η άποψή σου να μην τον ενδιαφέρει. Επίσης μην κοιτάς τώρα που καθόμαστε εμείς οι δύο και συζητάμε γιατί εγώ γνωρίζω ότι μιλάς καλοπροαίρετακαι γνωρίζω και κάποια πράγματα προσωπικά για σένα που με διευκολύνουν να αντιληφθώ από ποιά θέση προέρχεσαι. Αυτό δεν ισχύει ως επί το πλείστον είτε διαδικτυακά είτε irl. Και όχι δεν είναι ρατσισμός αν επιλέξω να μην μπω σε διάλογο μαζί σου γιατί ρε φίλε βαριέμαι στο κάτω κάτω της γραφής και δεν έχω χρόνο. Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι αν θες να μάθεις κάποια πράγματα μπορείς να τα γκουγκλάρεις. Δεν υποχρεούται κανείς να μορφώσει κανέναν προσωπικά σε κοινωνικά ζητήματα. Υπάρχουν άπειρα sites, βιντεάκια, διατριβές, προσωπικές μαρτυρίες ανοιχτά στο κοινό για την επιμόρφωση του καθενός. Αν επιλέξεις να μην το κάνεις ή το κάνεις και παρόλαυτα τα απορρίψεις για τον οποιονδήποτε λόγο πώς μπορώ να πω ή να κάνω το οτιδήποτε. Έχουμε καταλήξει σε διαφορετικά στρατόπεδα και κάποιες φορές είναι αυτοπροστασία να επιλέγεις να μην μπεις σε κάποια συζήτηση.
Εν τέλει, αυτο που ήθελε να πει το βίντεο είναι ότι αυτοί που *δήθεν* έχουν ανοιχτό μυαλό καταλήγουν να γίνονται αυτό που προσπαθούν να σταματήσουν. Επίσης, αναφέρεται σε αυτούς που εκμεταλλεύονται καταστάσεις λόγω της φυσιολογίας τους και σε εκείνους που συμμετέχουν σε όλα αυτά επειδή τους συμφέρει. Είναι η μειονότητα, φυσικά και ευτυχώς, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν και να σκέφτονται έτσι και να διαδίδουν τον τρόπο σκέψης τους κυρίως μέσω του ίντερνετ που κυριαρχεί η ανωνυμία. Κι αυτό προπαγάνδα είναι εν τέλει.
Εκεί που αποτυγχάνει το βίντεο είναι στην παρουσίαση. Το πνεύμα του και το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει μού αρέσει, συμφωνώ. Η υπερβολή του όμως και η κακή εκτέλεση το ρίχνουν. Είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να μπερδεύει και αυτό είναι όντως κακό. Δεν έχω δει αλλά βίντεο τους, οπότε δεν ξέρω γενικώς πως λειτουργεί το κανάλι, αλλά το συγκεκριμένο βίντεο ήταν εντάξει για μένα. Σκέφτομαι βέβαια τον τίτλο, ο οποίος προφανώς αναφέρεται στην εκπαίδευση, αλλά η περιγραφή λέει πιο γενικευμένα "Modern Educayshun delves into the potential dangers of a hypersensitive culture bred by social media and political correctness". Δεν μιλάει πουθενά για εκπαίδευση, κάτι το οποίο νομίζω ότι ενισχύει την αρχική μου γνώμη ότι το σχολείο ήταν μόνο το μέρος που εκτυλίσσονται τα γεγονότα. Φυσικά, έτσι ο τίτλος βγαίνει τελείως λανθασμένος. Κακό αυτό, δεν μπορώ να το αρνηθώ.
Υπάρχουν, απλώς κανένας δεν έχει την κριτική σκέψη και μόρφωση για να το κάνει αυτό που περιγράφεις.
Τελευταίο, ελπίζω να έγινε σαφές ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα ενάντια σε οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων μόνο και μόνο επειδή ανήκουν σε αυτή, με πειράζει όταν προσπαθούν να επωφεληθούν από αυτό.
Αυτά xD Έφαγα και πολλά σταφύλια καθώς τα έγραφα όλα αυτά και δεν μπορώ να πω ότι δεν τ' απόλαυσα. Αφήστε που τα σταφύλια είναι και υγιεινά και παραδοσιακά, άρα δεν είναι παραβίαση δικαιωμάτων κανενός.
Το βίντεο δεν μπερδεύει κανέναν. Όσοι τα έχουν ακούσει ξανά και ξανά από την ακροδεξιά τα αναγνωρίζουν για αυτό που είναι δηλαδή μια αισχρή προπαγάνδα. Όσοι ήδη έχουν καταλήξει ότι ο πολυπολιτισμός και η ισότητα θα καταστρέψουν τη Δύση απλά ενισχύουν την άποψή τους και επαναπαύονται στις δάφνες τους. Ο καθένας κρίνει με βάση τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του. Είναι σαφές ότι από όλα όσα έγραψα (9 σελίδες word με γραμματοσειρά 11) ότι διαφωνώ με το βίντεο όπως είναι επίσης σαφές ότι δεν περιμένω να συμφωνήσεις μαζί μου. In good faith όμως θεωρώ ότι σου παρείχα αρκετά εργαλεία για να επανερευνήσεις τις θέσεις σου. Αν μετά από όλα αυτά παραμένεις σταθερός, μπορώ να πω σαν Μαρία ότι έκανα την τίμια προσπάθειά μου και μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε σε αγαστή σύμπνοια.
Γράφοντας όλα αυτά ήπια έναν καπουτσίνο φρέντο και έκανα μισό πακέτο τσιγάρα. Don't be like me, children.