Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
* * * * * 1 votes

Miyazaki: "Το πρόβλημα με την anime βιομηχανία είναι ότι είναι γεμάτη otaku"


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#16 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 09 February 2014 - 22:38

μου λειπουν οι ευρω-ιαπωνικες παραγωγες. τωρα βλεπω την πρωτη σαιζον της σειρας αυτης.

απιστευτη πραγματικα και φτιαγμενη για Ευρωπαιους θεατες. ακομα και στη σκηνοθεσια νομιζεις πως βλεπεις γαλλικο σινεμα του 60. ολοι τρεχουν σα το Βεγγο. και στο τελος ενα κομματι τζαζ!

 

θυμιζει και ευρωπαικο κομικ στο σχεδιο, κατι που αλλωστε ειχε επηρρεασει και το manga του Space Adventure Cobra. Παρεπιπτοντως ο σχεδιαστης του ανιμε Cobra και Cats Eye συμμετειχε στο σχεδιο.

 

και φυσικα περασε απαρατηρητη, με εξαιρεση την Ιταλια.

 

αλλο μαρκετινγκ ειχαν τα ανιμε στην Ευρωπη και αλλο στην Αμερικη.

 

που να ξερα ομως πως τηλεοπτικοι κολοσσοι βρισκοταν πισω απο αυτες τις σειρες. χωρις αυτους, δε θα ειχαμε τετοια ποιοτητα. αντε κανενα sci-fi OVA oπως στις ΗΠΑ.

 

για να κανεις τετοια σειρα θα πρεπει να εχεις πολυ ανοιχτους οριζοντες. εκει μαλλον εστιαζει ο Μιγιαζακι και οχι στο αν οι σειρες καθαυτες ειναι καλες ή οχι.

 

Youtube Video

 

 

 



#17 TheGunsmasha

TheGunsmasha

    Μεθυσμένο τζίνι

  • Members
  • 548 posts

Posted 09 February 2014 - 23:33

Αυτό ακριβώς που είπε ο Petran! Σκεφτόμουν να το αναφέρω εδώ και μέρες αλλά το άφηνα.

Η μεγαλύτερη απορία μου με τα anime είναι γιατί δεν ανοίγουν την αγορά τους στην Ευρώπη και Πολιτείες σε μεγαλύτερο βαθμό. Από ότι έχω καταλάβει οι Ιαπωνικές εταιρίες δημιουργούν προϊόντα κυρίως για τους καταναλωτές μέσα στην χώρα που σίγουρα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολλά για τα έργα που ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Δεν μπορώ με τίποτα να δικαιολογήσω την απόφαση τους να μην δημιουργήσουν έργα με πιο global επιρροές ανοίγοντας τις πόρτες και σε μεγαλύτερες αγορές. Σίγουρα υπάρχουν fans και στην Γηραιά Ήπειρο και στις Πολιτείες που θα μπορούσαν άνετα να πληρώσουν. Με αυτόν τον τρόπο και θα αύξαναν τα κέρδη και σαν αποτέλεσμα το κάθε προϊόν θα έχει χαμηλότερη τιμή.
Το βρήκα τρομερά διορατικό αυτό που έκανε το Space Dandy ανεξαρτήτως της θεματολογίας του. Το να ξεκινάει με dub δείχνει όχι μόνο τάση συνεργασίας αλλά και προώθησης των anime σε καινούργια κοινά.

Συμφωνώ με το σχόλιο ότι οι εταιρίες εξαρτώνται πολύ από τους otaku και συμφωνώ με αυτούς που ανέφεραν ότι οι otaku είμναι απορία των τάσεων που επικρατούν και τον εύκολων και standard τεχνικών και αφηγηματικών μέσων που επικρατούν στην πλειοψηφία των έργων. Δεν λέω ότι η αλλαγή νοοτροπίαςθα φέρει την δευτέρα παρουσία αλλά την θεωρώ σαν έναν από.τους τρόπους που μπορεί να βελτιωθεί τόσο η ποιότητα όσο και οι απαιτήσεις του κοινού ( για να μην παρεξηγηθώ δεν θεωρώ τους Ευρωπαίους πιο ποιοτικούς αλλά ότι το να υπάρχει ένα παραπάνω αγοραστικό κοινό αυξάνει τον ανταγωνισμό και κατά συνέπεια τον αριθμό των ποιοτικών δημιουργιών).

a9bb424676cde0a810baad4738abdc507ea343bb


''Anime characters are like actors nowadays. Φοράνε νέες περούκες και glitter και παίρνουν ρόλους και σ'άλλες σειρές.''

-Ένας σοφός πρίγκιπας

''Πάντως βλέπω τις υπογραφές και για πρώτη φορά ο Guns φαίνεται να έχει superior taste απο θέμα εμφάνισης μόνο, για χαρακτήρες δεν ξέρω.''

-Kai, 6//11/2018


#18 Vetus

Vetus

    Rocked'N'Loaded!

  • Banned
  • 1,116 posts

Posted 11 February 2014 - 01:03

Βασικά όσο περνάει ο καιρός μόνο τα καλά πράγματα επιβιώνουν και αυτά θυμόμαστε. Σε δέκα χρόνια ποιός θα θυμάται το freezing, ore no imouto blah blah, hanasaku κτλ κτλ; Όχι πολύς κόσμος, και αν πάμε παρακάτω (στα είκοσι χρόνια μετά κτλ) σίγουρα θα έχουν ξεχαστεί ακόμα περισσότερα. Και θα λένε "αχ η πχοιότητα έχει πέσει, παλιά είχες ένα Mawaru, ένα Usagi Drop, ένα {insert όλες τις σειρές του Masaaki Yuasa κτλ} και τώρα ψάχνεις για ένα καλό anime τη σεζόν."

 

Δυστυχώς αρκετοί θυμούνται όχι τα παλιά αριστουργήματα τύπου Nausica και Maison Ikkoku αλλά τις παλιές, μεγάλες επιτυχίες επιτυχίες που ήταν αρκετά μέτριες όπως το Tenchi Muyo και το Ah My Goddess. Και πρέπει να ψάξεις αρκετά και να είσαι πολύ τυχερός ώστε ν' ανακαλύψεις παλιά, αριστουργηματικά anime για τ' οποία λίγοι μιλάνε όπως το Akazukin Chacha και το Sexy Commando Gaiden.



#19 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 11 February 2014 - 20:02

Δυστυχώς αρκετοί θυμούνται όχι τα παλιά αριστουργήματα τύπου Nausica και Maison Ikkoku αλλά τις παλιές, μεγάλες επιτυχίες επιτυχίες που ήταν αρκετά μέτριες όπως το Tenchi Muyo και το Ah My Goddess. Και πρέπει να ψάξεις αρκετά και να είσαι πολύ τυχερός ώστε ν' ανακαλύψεις παλιά, αριστουργηματικά anime για τ' οποία λίγοι μιλάνε όπως το Akazukin Chacha και το Sexy Commando Gaiden.

 

καλα, αν προβαλλονταν στην Ελλαδα η σειρα Pollon, θα επεφτε πολυ γελιο. αντ'αυτου γελουσαν οι αλλοι Ευρωπαιοι για την Αρχαια Ελλαδα....



#20 Erisadesu

Erisadesu

    Hellasian Star

  • Members
  • 4,640 posts

Posted 11 February 2014 - 22:25

1ο. έχει δίκιο

2ον το πρόβλημα με τα anime είναι πως ο Miyazaki κάνει ακόμη ταινίες

3ον είνα πολύ εμπορικός πλέον 



#21 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 11 February 2014 - 23:02

Μα δεν κανει ακομη ταινιες. Πηρε συνταξη. XD

Anw νομιζω εχουμε απομακρυνθει απο το θεμα της συζητησης και παμε λιγο σε κατευθυνση τα ανιμε τοτε vs τα ανιμε τωρα που δεν νομιζω ειναι το ζητημα.



#22 Tea-chan

Tea-chan

    Don't Lose Your Way

  • Retired Staff
  • 2,491 posts

Posted 12 February 2014 - 12:11

Μα δεν κανει ακομη ταινιες. Πηρε συνταξη. XD

 

Για... τρίτη φορά; Μου διαφεύγει ο ακριβής αριθμός.

 

 

Τέσπα, όσον αναφορά το άρθρο και την άποψη του Miyazaki, δε ξέρω εάν η μετάφραση πήρε την ελευθερία να το γράψει έτσι, αλλά ο Miyazaki μίλησε για otaku. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε μια ιδιαίτερα προβληματική υπο-ομάδα anime fans οι οποίοι ποτέ δε βγαίνουν έξω από το σπίτι τους, προτιμούν να βλέπουν anime αντί να ζήσουν μια ζωή με σχέσεις, εργασία, κτλ, παραμελούν τον εαυτό τους για χάρη χαρακτήρων που δεν υπάρχουν, και βάλε παρεταίρω προβληματικές συμπεριφορές. Γενικά ο όρος αυτός στην Ιαπωνία είναι υβριστικός, δεν είναι συνώνυμο του "anime fan" χομπίστα που ασχολείται με το είδος με πιο ισορροπημένο τρόπο. Οπότε, εάν όντως ο Miyazaki πιστεύει ότι το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι σειρές το έχουν ρίξει στο pandering/ικανοποίηση αυτής της συγκεκριμένης υπο-ομάδας anime fan και των θέλω τους κι ότι, ακόμη παραπάνω, τα μέλη της  βρίσκονται πλέον στη θέση των δημιουργών αυτών των σειρών... τότε ναι, ο Miyazaki έχει απόλυτο δίκιο. Η βιομηχανία έχει γεμίσει με σειρές όπου οι χαρακτήρες αλληλεπιδρούν με τρόπο που σε κάνει να αναρωτιέσαι "Ποιός μιλάει έτσι;" επειδή οι δημιουργοί είναι otaku, παρά αφηγητές που ξέρουν να γράφουν.

 

Με δύο λόγια, οι περισσότερες σειρές έχουν συγκεκριμενοποιηθεί. Κι αν μιλάμε συγκριτικά με τις σειρές του παρελθόντος, ανάθεμα κι αν είμαι γνώστρια των παλιών σειρών, οπότε blank is my knowledge on this one. Αν μη τί άλλο, αυτό που όντως μπορώ να πω είναι πως όταν έχεις σειρές να κάνουν μπαμ στο εμπόριο και να βλέπεις μεταγενέστερες σειρές να τις μιμούνται (με αδέξιο τρόπο τις περισσότερες φορές) για να βγάλουν τα φράγκα που έβγαλε κι αυτό, "πατώντας" σε μερικά γνώριμα στοιχεία, και να ξέρεις ότι οι αρχικές σειρές δεν ήταν και τα αριστουργήματα (βλ. Code Geass)... τότε η εικόνα γίνεται πιο ξεκάθαρη. Οι σειρές που μένουν είναι αυτές που κάνουν εντύπωση, παρά αυτές που είναι κυριολεκτικά καλές. Και τί κάνει πιο εύκολα εντύπωση στις σημερινές σειρές; Pretty colours.

 

 

 

Και τελικά δε κατάλαβα, ο Miyazaki βγήκε στη σύνταξη, ή το πήρε πάλι πίσω; :\


Posted Image


#23 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 12 February 2014 - 17:06

Μα δεν κανει ακομη ταινιες. Πηρε συνταξη. XD
 

 

ασχολειται πλεον με Manga και τη διαχειρηση του Ghibili Museum και πιθανον και με την πρακτικη και θεωρητικη εξασκηση των ανιματερ. ολο και κατι θα εχουν να ρωτησουν

 

αλλα νομιζω ολο και καποια ταινια μικρου μηκους θα βγαλει για το μουσειο



#24 Shiro_Tamori

Shiro_Tamori

    Ryu

  • Members
  • 207 posts
  • LocationDeni-Kai Dojo, Greekugan

Posted 13 February 2014 - 00:50

Τέσπα, όσον αναφορά το άρθρο και την άποψη του Miyazaki, δε ξέρω εάν η μετάφραση πήρε την ελευθερία να το γράψει έτσι, αλλά ο Miyazaki μίλησε για otaku. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε μια ιδιαίτερα προβληματική υπο-ομάδα anime fans οι οποίοι ποτέ δε βγαίνουν έξω από το σπίτι τους, προτιμούν να βλέπουν anime αντί να ζήσουν μια ζωή με σχέσεις, εργασία, κτλ, παραμελούν τον εαυτό τους για χάρη χαρακτήρων που δεν υπάρχουν, και βάλε παρεταίρω προβληματικές συμπεριφορές. Γενικά ο όρος αυτός στην Ιαπωνία είναι υβριστικός, δεν είναι συνώνυμο του "anime fan" χομπίστα που ασχολείται με το είδος με πιο ισορροπημένο τρόπο. Οπότε, εάν όντως ο Miyazaki πιστεύει ότι το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι σειρές το έχουν ρίξει στο pandering/ικανοποίηση αυτής της συγκεκριμένης υπο-ομάδας anime fan και των θέλω τους κι ότι, ακόμη παραπάνω, τα μέλη της  βρίσκονται πλέον στη θέση των δημιουργών αυτών των σειρών... τότε ναι, ο Miyazaki έχει απόλυτο δίκιο. Η βιομηχανία έχει γεμίσει με σειρές όπου οι χαρακτήρες αλληλεπιδρούν με τρόπο που σε κάνει να αναρωτιέσαι "Ποιός μιλάει έτσι;" επειδή οι δημιουργοί είναι otaku, παρά αφηγητές που ξέρουν να γράφουν.

 

Εδώ όμως τίθονται τα εξής ερωτήματα.

α) Ο Miyazaki μιλάει για την κατάσταση μόνο στην Ιαπωνία ή σε ολόκληρο τον κόσμο; Διότι για να έχει παγκόσμια επιτυχία η κατηγορία άνιμε "φτιαγμένο από οτάκου για οτάκου" σημαίνει πως η συμπεριφορά και το γούστο των ορίτζιναλ χάρντκορ οτάκου εξαπλώνεται εκτός Ιαπωνίας με δραματικούς ρυθμούς, πράγμα που θεωρώ μάλλον απίθανο.

β) Αν είναι οι οτάκου σκηνοθέτες τόσο κακοί στορυτέλλερς πως δεν κερδίζει έδαφος κάτι καλύτερο, εφ' όσον οι οτάκου στο συνολικό άνιμε κοινό εντός και εκτός Ιαπωνίας μάλλον είναι μειονότητα; Είναι αδύνατον για κάτι μη otakuειδες να φάει καλό promotion;

γ) Τα Ghibli δεν έφτιαξαν anime για οτάκου; Γιατί εδώ που τα λέμε δεν έχουν όλες τους οι παραγωγές φοβερό σεναριακό και χαρακτηρολογικό βάθος και αν ήμουν λίγο πικρόχολος θα έλεγα ότι repetition is their middle name κάπου μετά το Nausicaa...

 


Edited by Shiro_Tamori, 13 February 2014 - 00:50.

dragonclan21.jpg
You all know your destiny, deny it at your own peril.
Togashi Yokuni

 


#25 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 13 February 2014 - 00:52

Στο τρίτο διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως. Tα υπόλοιπα σηκώνουν συζήτηση.



#26 Tea-chan

Tea-chan

    Don't Lose Your Way

  • Retired Staff
  • 2,491 posts

Posted 13 February 2014 - 01:00

Στα γρήγορα, γιατί κλείνουν τα μάτια μου...

 

Εδώ όμως τίθονται τα εξής ερωτήματα.

α) Ο Miyazaki μιλάει για την κατάσταση μόνο στην Ιαπωνία ή σε ολόκληρο τον κόσμο; Διότι για να έχει παγκόσμια επιτυχία η κατηγορία άνιμε "φτιαγμένο από οτάκου για οτάκου" σημαίνει πως η συμπεριφορά και το γούστο των ορίτζιναλ χάρντκορ οτάκου εξαπλώνεται εκτός Ιαπωνίας με δραματικούς ρυθμούς, πράγμα που θεωρώ μάλλον απίθανο.

β) Αν είναι οι οτάκου σκηνοθέτες τόσο κακοί στορυτέλλερς πως δεν κερδίζει έδαφος κάτι καλύτερο, εφ' όσον οι οτάκου στο συνολικό άνιμε κοινό εντός και εκτός Ιαπωνίας μάλλον είναι μειονότητα; Είναι αδύνατον για κάτι μη otakuειδες να φάει καλό promotion;

γ) Τα Ghibli δεν έφτιαξαν anime για οτάκου; Γιατί εδώ που τα λέμε δεν έχουν όλες τους οι παραγωγές φοβερό σεναριακό και χαρακτηρολογικό βάθος και αν ήμουν λίγο πικρόχολος θα έλεγα ότι repetition is their middle name κάπου μετά το Nausicaa...

 

 

α) Εφόσον πλέον οι εξαγωγές anime είναι λίγες (σε αντίθεση με το παρελθόν), δε νομίζω πολλές σειρές να έχουν στόχο το κοινό του εξωτερικού της Ιαπωνίας. Μάλιστα, από το γεγονός και μόνο ότι σωρός merchandise, τα οποία είναι η δεύτερη πηγή εισοδήματος για ένα studio (με πρώτη τα DVD/BD) από μια σειρά δεν είναι διαθέσιμος για εξαγωγή, φαίνεται ότι το target group είναι μάλλον εγχώριο.

 

β) Γιατί ό,τι είναι διάσημο, δεν είναι απαραιτήτως και καλό, κι ό,τι είναι καλό, δε γίνεται πάντα διάσημο.

 

γ) Ποιά δημιουργία Ghibli είχε pandering;

 

 

Απαντήστε όποιος θέλει, πάω για νάνι και πάλι αύριο.


Posted Image


#27 TheGunsmasha

TheGunsmasha

    Μεθυσμένο τζίνι

  • Members
  • 548 posts

Posted 13 February 2014 - 01:08

Θέτεις ωραία ερωτήματα Shiro.

Το Α όπως απάντησες ήδη δεν ισχύει. Σίγουρα θα υπάρχουν otaku εκτός Ιαπωνίας αλλά είναι μειονότητα.
Ελπίζω να μην κάνω τραγικό λάθος.

Το Β είναι κάπως αμφιλεγόμενο. Νομίζω πως μέσα στην Ιαπωνία οι otaku είναι το επικρατόν κοινό όχι τόσο αριθμητικά.όσο οικονομικά και οι εταιρίες αυτό ψάχνουν. Είναι λογικό σε αυτήν την περίπτωση οι "otaku" δημιουργοί οι συγγραφείς να ευνοούνται. Τώρα για το αν είναι όλοι τόσο κακοί. Θα σου πώ τι πιστεύω εγώ: Για μένα το λάθος των storytellers αυτού του είδους είναι η καθήλωση τους σε χιλιοπαιγμενα tropes για να έχουν επιτυχία. Έχω δει πολλά show που ανήκουν στις λεγόμενες παρακμιλες ή σαπιλες να έχουν ωραίο premise ή και γενικότερα καλά σημεία ή και εξέλιξη και να χάνουν τεράστιο βαθμό από την αξία τους επειδή αντιγράφουν λές και είναι υποχρεωμένα συμπεριφορές, καταστάσεις ή ακόμα και ολόκληρα κομμάτια από αλλά έργα του ίδιου είδους. Θα έλεγα πως είναι και το ίδιο το genre που σε αναγκάζει κατά κάποιο τρόπο να βάλεις ένα kawai κορίτσι, έναν εκτός πραγματικότητας χαρακτήρα, μια φούστα να αλωνίζει,κτλ. Σίγουρα υπάρχουν καλοί, το θέμα είναι αν κάνουν κάτι ποιοτικό για να απομακρυνθούν από την μάζα.

Για το Γ μεταξύ μας ο Myazaki έχει καβαλήσει λίγο το καλάμι λόγω της επιτυχίας του, και εγώ θα το έκανα. Και αυτός έχει σημεία που επαναλαμβάνεται αλλά λόγω του ονόματος δεν κατακρινεται. Στην τελική στην σήμερον ημέρα.αρκεί να βγάλεις ή να σου.βγει το όνομα αντίστοιχα για να πετύχεις ή να αποτυχίες για το υπόλοιπο της καριέρας σου.

a9bb424676cde0a810baad4738abdc507ea343bb


''Anime characters are like actors nowadays. Φοράνε νέες περούκες και glitter και παίρνουν ρόλους και σ'άλλες σειρές.''

-Ένας σοφός πρίγκιπας

''Πάντως βλέπω τις υπογραφές και για πρώτη φορά ο Guns φαίνεται να έχει superior taste απο θέμα εμφάνισης μόνο, για χαρακτήρες δεν ξέρω.''

-Kai, 6//11/2018


#28 Vetus

Vetus

    Rocked'N'Loaded!

  • Banned
  • 1,116 posts

Posted 13 February 2014 - 03:38

Mιας κι αναφερθήκαμε στην "σύνταξη" του Miyazaki να θυμηθούμε ότι το κίνητρό του για να να δημιουργήσει το Spirited Away ήταν η απογοήτευσή με τα shoujo manga που επικεντρώνονται στο ρομάντζο.

http://www.nausicaa.net/miyazaki/interviews/sen.html

 



#29 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 13 February 2014 - 12:56

Lol πάντως για το ότι ο Miyazaki έχει καβαλήσει το καλάμι και για το ότι είναι επαναλαμβανόμενος.

 

Αφενός μετά την Nausicaa ακολούθησαν παραγωγές όπως το My Neighbours the Yamadas, το Whisper of the Heart , το Spirited Away το Howl;s moving castle και πιο πρόσφατα το Kaze Tachinu τα οποία ελάχιστη ως καμία σχέση δεν έχουν μεταξύ τους. Έχει κάποιες αντιλήψεις οι οποίες πάγια βγαίνουν μέσα στα έργα του όπως η αγάπη του για το περιβάλλον, το πώς αντιλαμβάνεται τις πρωταγωνίστριες του ( η κάθε μία όμως έχει ξεχωριστό χαρακτήρα) αλλά αυτά είναι πράγματα τα οποία έχουν σχέση με τον ίδιο τον χαρακτήρα του δημιουργού και την καλλιτεχνική του υπογραφή και σίγουρα δεν είναι δείγμα επανάληψης. Μπορεί να μην είναι όλες του οι ταινίες το ίδιο καλές, αλλά οι περισσότερες έχουν την δική τους θεματολογία και οι χαρακτήρες δεν είναι καρμπόν ο ένας του άλλου. Πιο επαναλαμβανόμενος πχ είναι ο Makoto Shinkai που αν και λατρεμένος επί πόσες δεν ξέρω και εγώ ταινίες ουσιαστικά λέει (και κλαίει) την ίδια ιστορία περί longing.

Kατά δεύτερο λόγο ο Miyazaki σαν άνθρωπος δεν είναι μόνο καλλιτέχνης, είναι και ακτιβιστής και ιδεαλιστής και ενεργός στα πλαίσια της Ιαπωνικής πραγματικότητας. Ποτέ δεν φοβόταν να πει την άποψή του κάτι το οποίο απέδειξε με την εναντίωσή του στο πρόσφατο κυβερνητικό αμυντικό νομοσχέδιο πράγμα που τον έφερε αντιμέτωπο με τρομερό backlash τόσο από την Ιαπωνική αριστερά όσο και από την δεξιά. Αλλά είτε συμφωνούμε με τις απόψεις του είτε όχι, γεγονός παραμένει ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο ο οποίος έχει επαφή με την πραγματικότητα και τις εμπειρίες που αποκομίζει τις μετατρέπει σε πηγή έμπνευσης. Και με τόσο έργο το οποίο έχει αφήσει προφανώς έχει κερδίσει το να λέει την άποψη του. Δεν είναι καβάλημα καλαμιού αυτό παιδιά. Αν δεν μιλήσει ο Miyazaki που είναι στον χώρο 40 χρόνια και από τον οποίο έχουν επηρεαστεί και περάσει κάποιοι από τους πιο γνωστούς σημερινούς δημιουργούς, ποιός θα μιλήσει για την βιομηχανία των anime? Μακάρι να μιλάγανε και άλλοι δημιουργοί και να βλέπαμε τις απόψεις τους για την κατάσταση που επικρατεί άσχετα με το αν συμφωνούμε ή όχι. 

Εχουμε κολλήσει στην λέξη otaku όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς και τελείως out of context και δεν κάνουμε μια προσπάθεια να δούμε τι πραγματικά θέλει να πει, το οποίο δεν το θεωρώ τόσο παράλογο καθώς τα αποτελέσματά του φαίνεται να ενοχλούν μεγάλο μέρος της κοινότητας.



#30 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 13 February 2014 - 17:10

νομιζω η κριτικη στο Ghibili ειναι πως μετα την ταινια Spirited Away ακολουθησε μια πιο εμπορικη συνταγη. Και αν συγκρινω τις προ- Spirited Away   ταινιες με τις μεταγενεστερες, εχει καποια βαση αυτη η κριτικη.

αλλωστε οι ταινιες Ghibili, περαν της πετσοκομμενης Nausicaa, ηταν αγνωστες για μεγαλο χρονικο διαστημα εκτος Ιαπωνιας. Ηταν περισσοτερο για εγχωρια προβολη, περισσοτερο ιαπωνικες.

 

Τους Miyazaki και Takahata κανεις δεν τους ηξερε, ακομα και οταν σειρες οπως Heidi, Conan, Αnne of Green Gables και Sherlock Hound ηταν αρκετα γνωστες στην Ευρωπη τη δεκαετια του 80.

 

αυτο ομως απεχει παρασαγγας απο το να πουμε πως εχει πεσει ποιοτικα ή εχει αλλοιωθει το στουντιο.