Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Περιοδικό ΚΟΜΙΞ, κατάντια, facebook και λογοκρισία


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Phantom Duck

Phantom Duck

    Platyrhynchos Kineticus

  • Retired Staff
  • 5,461 posts

Posted 17 October 2011 - 21:59

Κατ' αρχάς θέλω να κάνω σαφές πως υπάρχει ήδη thread για το ΚΟΜΙΞ εδώ. Είχα γράψει κάποια πράγματα εκεί, όμως αποφάσισα να κάνω ένα αναλυτικό και ξεχωριστό thread.

Ο λόγος που δημιουργώ αυτό το νέο thread, είναι επειδή πρόσφατα συνέβησαν πολλά και διάφορα γεγονότα στον χώρο των ελληνικών Disney εκδόσεων, τα οποία είναι γραμμένα από εδώ κι εκεί διάσπαρτα στο νετ. Αποφάσισα να κάνω ένα συγκεντρωτικό αφιέρωμα με όλες τις εξελίξεις που έχουν γίνει, οι οποίες δεν υπάρχουν όλες μαζί κάπου μαζεμένες. Για ποιους ακριβώς λόγους παράτησε τις ιστορίες ο Rosa, τι αντιμετώπιση είχε από τους Έλληνες εκδότες, τι γραμμή ακολουθεί ο Τερζόπουλος γενικά, ποια είναι η ποιότητα του περιοδικού, σε τι χρησίμευσε εν τέλει η δημιουργία facebook groups για κάθε περιοδικό, γιατί ΒΑΝάρανε κόσμο από εκεί, κλπ.

Παράκληση σε όσους ασχολούνται με το θέμα. Γνωστοποιήστε αυτό το άρθρο σε φίλους / γνωστούς σας που επίσης ασχολούνται με τα Disney κόμικς. Είναι σημαντικά θέματα (σχετικά με το αντικείμενο πάντα), επαληθευμένα από πολλές πηγές, τα οποία μέχρι τώρα δεν βρίσκονταν κάπου συγκεντρωμένα.

Edited by Phantom Duck, 18 October 2011 - 00:25.

E5VV38U.jpg


#2 Phantom Duck

Phantom Duck

    Platyrhynchos Kineticus

  • Retired Staff
  • 5,461 posts

Posted 17 October 2011 - 22:00

Κεφάλαιο 1: ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ


Posted Image



Το περιοδικό Μίκυ Μάους κυκλοφορεί αδιαλείπτως στη χώρα μας από το 1966. Από τότε έως σήμερα έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα χιλιάδες Disney ιστορίες από εκατοντάδες δημιουργούς σε πολλά διαφορετικά περιοδικά, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων από τις εκδόσεις Τερζόπουλου. Παρ' όλ' αυτά, οι συνθήκες εργασίας των σχεδιαστών στην Αμερική και σε άλλες χώρες, ήταν πολύ πιο δύσκολες απ' ό,τι τώρα. Το αποτέλεσμα ήταν πως για πολύ καιρό, ο κόσμος και πολύ περισσότερο οι Disney εκδότες από άλλες χώρες, δεν ήξεραν ποιος είναι ο δημιουργός της κάθε ιστορίας, αφού όλες υπογράφονταν από το όνομα του Walt Disney. Ανάμεσα στους πολλούς δημιουργούς, υπήρχε ένας που είχε ξεχωρίσει, όχι μόνο στην Αμερική αλλά και σε όσες άλλες χώρες εκδίδονταν ιστορίες τους. Επειδή κανένας δεν ήξερε το όνομά του, ονομάστηκε από τους θαυμαστές του ως ο "καλός σχεδιαστής". Ο καλός αυτός σχεδιαστής δεν ήταν άλλος από τον Carl Barks, ο οποίος στο μέλλον θα γνώριζε τεράστια επιτυχία, πολύ περισσότερη απ' όση θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Το 1984 η αμερικάνικη εκδοτική Another Rainbow εκδίδει σε τόμους τα άπαντα του συγκεκριμένου σχεδιαστή υπό την ονομασία "The Carl Barks Library". Από εκείνο το σημείο και πλέον ο σχεδιαστής έγινε πασίγνωστος σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, και πλέον αυτοί οι τόμοι αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα που χτυπάνε μεγάλες τιμές σε όλα γνωστά sites δημοπρασιών και όχι μόνο.

Posted Image


Στα της χώρας μας τώρα. Οι Έλληνες εκδότες πήραν είδηση αυτήν την έκδοση και ανακάλυψαν το όνομα του συγκεκριμένου σχεδιαστή. Το πλάνο τους ήταν να εκδώσουν τους τόμους σε μορφή βιβλίων όπως και η Another Rainbow, όμως σκέφτηκαν πως ο κόσμος δεν θα έδινε τόσα λεφτά για ένα όνομα το οποίο δεν γνωρίζει. Εκεί είπαν "θα φτιάξουμε περιοδικό" και εγένετω ΚΟΜΙΞ. Το 1988 κυκλοφορεί από τον Χρήστο Τερζόπουλο το πρώτο τεύχος του περιοδικού. Σε αντίθεση με ό,τι υπήρχε στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο, το Κόμιξ ήταν μία υπερπολυτελής έκδοση, που για πρώτη φορά απευθυνόταν σε συγκεκριμένο αναγνωστικό κοινό. Εκείνη την εποχή τα κόμικς ήταν ακόμα λαϊκά αναγνώσματα στη χώρα μας, και δεν υπήρχαν πολλοί που ασχολούνταν με τους σχεδιαστές. Το Κόμιξ ήταν ένα περιοδικό που άλλαξε αυτήν την κατάσταση, διαφημίζοντας το όνομα του Carl Barks, και στη συνέχεια δημοσιεύοντας ιστορίες όχι μόνο από αυτόν αλλά και από άλλους κλασικούς σχεδιαστές. Ξεκίνησε ως ένα περιοδικό λίγων σελίδων (35-50) που είχε ως σκοπό τη δημοσίευση μίας μεγάλης περιπέτειας κυρίως από τον Carl Barks, αν και στη συνέχεια είδαμε πολλά άλλα ονόματα.

Μία εποχή που δεν κυκλοφορούσε κάποια πολυτελής μηνιαία έκδοση για αναγνώστες που θέλουν να μάθουν περισσότερα για το αγαπημένο τους ανάγνωσμα, ήρθε αυτό το περιοδικό. Στη συνέχεια εμπλουτίστηκε με άρθρα για την ιστορία των κόμικς ανά τον κόσμο, την ιστορία των εκάστοτε δημιουργών, μάθαμε τα ονόματα σχεδιαστών που δεν ξέραμε και μάθαμε και νέα ονόματα σχεδιαστών που δεν είχαμε ξαναδεί. Από τότε το Κόμιξ έχει εκδώσει ιστορίες δημιουργών που πλέον θεωρούνται κορυφαία ονόματα και με τεράστια επιρροή στον χώρο. Ο Carl Barks ήταν ο πρώτος, και στη συνέχεια μάθαμε για τους Romano Scarpa και Giorgio Cavazzano της ιταλικής σχολής, και τους Don Rosa, Al Taliaferro, Floyd Gottfredson, Paul Murry, Bill Wright κλπ από τους Αμερικάνους, just to name a few.


Ο Τερζόπουλος όμως όσο ακόμα σκεφτόταν τη δημιουργία του περιοδικού, δεν έμεινε μόνο εκεί. Παρά τις πρωτοπορίες που θα είχε το Κόμιξ σαν περιοδικό, ήθελε να είναι σίγουρος για την πορεία και το κύρος του. Εκεί πέρα αποφάσισε να επιστρατεύσει το αμερικάνικο ιστορικό περιοδικό
Walt Disney's Comics & Stories, το οποίο είναι αυτό που συνέβαλλε τα μέγιστα στην πορεία του Κόμιξ. Έστησε όλο το περιοδικό στο στυλ του WDC&S. Τα αφιερώματα, η δομή, οι ιστορίες και το ιστορικό των δημιουργιών ήταν περίπου στο ίδιο στυλ. Επιπροσθέτως, ακολούθησε την αυξημένη τιμολόγηση παλαιότερων τευχών που είχαν ξεμείνει στο στοκ, προκειμένου να το κάνει συλλεκτικό. Έβαλε λοιπόν την ταμπελίτσα "Συλλεκτικό τεύχος" στην κάτω δεξιά γωνία κάθε τεύχους και ζήταγε υπερβολικά μεγάλα ποσά για τα παλαιότερα τεύχη. Μετά από 1-2 χρόνια από την κυκλοφορία του, έγραφε πως τα τεύχη πιάνουν τεράστιες τιμές στα μαγαζιά μεταχειρισμένων, χαριτολογώντας έλεγαν πως ίσως κάποιος συλλέκτης να γίνει πλούσιος μία μέρα πουλώντας τα παλιά τεύχη του. Το πρώτο τεύχος κοστολογήθηκε στις 80 δραχμές και στον κατάλογο αν δεν κάνω λάθος πουλιόταν προς 1.000 δραχμές ύστερα από κάποια τεύχη. Έχουμε δηλαδή ένα περιοδικό που εκδόθηκε σε πολλές χιλιάδες τιράζ, και απευθύνθηκε κατ' εξοχήν σε άτομα τα οποία θα το πρόσεχαν. Δεν είχε τόσο μεγάλο κίνδυνο από τις μαμάδες και τις γιαγιάδες, οι οποίες ήταν οι κύριες υπεύθυνες της καταστροφής της παιδικής ηλικίας πάρα πολύ μεγάλου ποσοστού αναγνωστών των παλαιότερων δεκαετιών. Ο Τερζόπουλος πέτυχε αυτό που ήθελε, και απέκτησε ένα κοινό που δεν έχανε κανένα τεύχος χάριν ολοκλήρωσης της συλλογής του, επομένως κέρδισε περισσότερους αναγνώστες, οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα λεφτά στην εκδοτική προκειμένου να συμπληρώσουν τις τρύπες τους. Πλέον τα πρώτα τεύχη του περιοδικού πιάνουν άρρωστες τιμές, οι οποίες κατά τη γνώμη μου δεν δικαιολογούνται για ένα τέτοιο περιοδικό. Δεν γίνεται ένα περιοδικό να κοστολογείται περισσότερο από το αντίστοιχο αμερικάνικο που δημοσιεύτηκε η εν λόγω ιστορία για πρώτη φορά. Αλλά αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση, γι' αυτό δεν θα αναφερθώ περαιτέρω σε αυτό.

Posted Image


Όσο πέρναγε ο καιρός, το περιοδικό αύξανε τις σελίδες του και την τιμή των τευχών του. Γνωρίζαμε ολοένα και περισσότερους δημιουργούς, βλέπαμε περισσότερα άρθρα και μαθαίναμε περισσότερα πράγματα. Το τεύχος 100 γιορτάστηκε με ένα πανηγυρικό υπερτεύχος το οποίο εκτός των άλλων, είχε μέσα το γενεαλογικό δέντρο του Don Rosa και το πρώτο από τα δώδεκα επεισόδια της ιστορίας "Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ". Αυτή για εμένα και για πολλούς ακόμα αναγνώστες ήταν η χρυσή εποχή του περιοδικού και της εκδοτικής γενικότερα. Το 2004 για να γιορταστούν τα 2.000 τεύχη του περιοδικού Μίκυ Μάους, οι εκδόσεις Νέα Ακτίνα διοργάνωσαν μία σειρά από εκδηλώσεις, με αποκορύφωμα την επίσκεψη του Don Rosa στη χώρα μας. Ήρθε μία φορά στο Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης όπου πωλήθηκε για πρώτη φορά ο Βίος και η Πολιτεία σε σκληρόδετη έκδοση. Δεν θυμάμαι να έχω ζήσει μεγαλύτερο συνωστισμό στη ζωή μου, απορώ πώς άντεξε ο σχεδιαστής. Εκείνη την ημέρα πουλήθηκαν γύρω στα 400 κομμάτια που είχαν φέρει, και ζήτησαν άμεση παραγγελία άλλα 200 επειδή εξατμίστηκαν αμέσως. Μέχρι και τα βιβλία που είχαν πάνω στο σταντ του Rosa πωλήθηκαν. Και όλα αυτά συνέβησαν τη στιγμή που η επίσκεψη του Rosa στο συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο είχε ανακοινωθεί στο ΚΟΜΙΞ μία μόνο ημέρα πριν. Στην Ελληνοαμερικανική ένωση λίγες ημέρες αργότερα που ήταν και η επίσημη εκδήλωση έγινε τεράστιος χαμός. Η έκθεση ξεκινούσε στις 18:00, και εγώ όντας εκεί από τις 16:00 δεν ήμουν καν πρώτος. Αν και ήμουν στην πρώτη δεκάδα. Ο τύπος έδινε αυτόγραφα non stop από τις 18:00 έως τα μεσάνυχτα, δηλαδή 6 συνεχόμενες ώρες.

Από εκεί και πέρα όλα έδειχναν πως θα πάνε τέλεια στην εκδοτική. Ο Rosa αναφέρει πως η επίσκεψή του στην Ελλάδα ήταν μία από τις καλύτερές του εμπειρίες και πέρασε super. Το περιοδικό άρχισε να στέλνει ερωτήσεις των αναγνωστών στον ίδιο τον Rosa και αυτός όχι μόνο απαντούσε, αλλά πολλές φορές έδινε εξ' ολοκλήρου συνεντεύξεις στο περιοδικό. Και κάπου σε αυτό το σημείο, αρχίζει η μαύρη εποχή του περιοδικού.


Posted Image


E5VV38U.jpg


#3 Phantom Duck

Phantom Duck

    Platyrhynchos Kineticus

  • Retired Staff
  • 5,461 posts

Posted 17 October 2011 - 22:00

Κεφάλαιο 2: ΠΑΡΑΚΜΗ


Οι ιστορίες των Barks και Rosa που τόσο εκθείαζε το περιοδικό φυσικά και δεν είναι άπειρες. Όταν συνειδητοποίησαν πως αρχίζουν να τους τελειώνουν, στράφηκαν προς άλλους σχεδιαστές. Το περιοδικό ξεκίνησε να δημοσιεύει απλές ιστορίες άγνωστων και άσχετων δημιουργών που δεν ταιριάζουν στο στυλ του. Οι μεγάλες ιστορίες περιπέτειας έδωσαν τη θέση τους σε πολλές δεκασέλιδες ιστορίες οι οποίες κάθε άλλο παρά ευχαριστούσαν τους αναγνώστες. Βρήκαν σχεδιαστές που έχουν κάνει μαζικές παραγωγές ιστοριών (Ο Vicar π.χ. που έχει φτιάξει πάνω από 1.000 ιστορίες) αγνοώντας το γεγονός πως οι αναγνώστες επιθυμούν ποιότητα από ποσότητα. Ενώ το περιοδικό ξεκίνησε ώστε να δημοσιεύει ΜΟΝΟ τις καλύτερες ιστορίες από ορισμένους σχεδιαστές, κατέληξε να ξεζουμίζει τα γνωστά ονόματα, δημοσιεύοντας ακόμα και τις άσχημες ιστορίες τους, διαφημίζοντάς τες ως συλλεκτικές και κορυφαίες επειδή είναι δημιουργημένες από τους σχεδιαστές που είχαμε γνωρίσει. Το ενδεχόμενο των επανεκδόσεων ήταν εκτός, επειδή το περιοδικό προκειμένου να δικαιολογήσει τον "συλλεκτικό" χαρακτήρα του, έπρεπε να μην αφήσει καμία ιστορία του να επανεκδοθεί ποτέ ξανά και σε οποιοδήποτε άλλο περιοδικό, αποκλείοντας έτσι σιγά σιγά ένα υλικό ~20 χρόνων. Ενώ υπάρχουν γνωστοί Ιταλοί σχεδιαστές που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, δεν τους έβαζε επειδή ήθελε να τους χρησιμοποιήσει σε άλλα περιοδικά στα οποία θα επανεκδοθούν κιόλας με τον καιρό, ενώ αν έμπαιναν στο Κόμιξ, είναι άγραφος κανόνας πως δεν θα ξαναχρησιμοποιούνταν ποτέ ξανά πουθενά αλλού. Μερικές από τις ιστορίες των πρώτων τευχών δημοσιεύτηκαν σε κάποια νεότερα όμως με διπλάσια τιμή, και βαφτίζοντάς τες ως συλλεκτικά διαμάντια, τη στιγμή που μόνο αυτές άξιζαν από όλο το περιοδικό. Ενώ υπάρχουν πολλοί Αμερικάνοι θρύλοι που έχουν αναφερθεί πάμπολλες φορές σε άρθρα (Al Tailaferro, Floyd Gottfredson) οι οποίοι θα μπορούσαν να γεμίσουν δεκάδες τεύχη με χαρακτηριστική ευκολία, αγνοούνταν επιδεικτικά. Ενώ υπάρχουν πάρα πολλές αδημοσίευτες ιστορίες από σχεδιαστές όλων των εθνικοτήτων, το περιοδικό τις αποβάλει ως μην γενόμενες και προτιμάει να βάζει την ίδια αποτυχημένη συνταγή σχεδιαστών.

Όσον αφορά τον Rosa, οι σχέσεις του με το περιοδικό εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς χωρίς κανέναν λόγο. Υπάρχει λόγος βασικά, αλλά το περιοδικό δεν είχε τα κότσια να τον αναφέρει. Ο Rosa πλέον και επισήμως έχει σταματήσει να φτιάχνει νέες ιστορίες. Κατά καιρούς αντιμετώπιζε πολλές δύσκολες και άδικες καταστάσεις στο συμβόλαιό του με την Disney, όπως επίσης έχει συμβεί και με πολλούς ακόμα σχεδιαστές, κυρίως των προηγούμενων δεκαετιών. Οι δημιουργοί σιγά σιγά διεκδικούσαν ολοένα και περισσότερα δικαιώματα, αυτός είναι και ο λόγος που πλέον τα ονόματά τους μπαίνουν στα credits του περιοδικού αντί να βλέπουμε π.χ. σκέτο Created by Marvel. Πίσω στον Rosa πάλι, πολλοί εκδότες ανά τον κόσμο χρησιμοποιούσαν τα άρθρα του χωρίς να τον ειδοποιούν, και χωρίς να του λένε σε ποιο έντυπο δημοσιεύτηκε η κάθε ιστορία του. Φυσικά κανένας εκδότης δεν είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει για το τι και πώς τον κάθε σχεδιαστή. Από τη στιγμή που πληρώνει τα δικαιώματά του προς την Disney μπορεί να δημοσιεύει οποιαδήποτε ιστορία θέλει. Όμως από την άλλη, όταν έχεις τόσο καλές επαφές με έναν σχεδιαστή και σου ζητάει κάτι τέτοιο, είναι βλακεία να ξεκόψεις μαζί του μόνο και μόνο για αυτό.


Posted Image


Ο Rosa αποφάσισε να κατοχυρώσει το όνομά του και τα άρθρα του ως νόμιμη δική του ιδιοκτησία, την οποία προκειμένου να χρησιμοποιήσει κάποιος, θα πρέπει να πάρει την άδειά του. Προσοχή, ΟΧΙ τις ιστορίες του, αυτές ανήκουν καθαρά στην Disney εφ' όσον χρησιμοποιούν Disney χαρακτήρες, και αν ένας εκδότης πληρώσει για να εκδώσει ιστορίες Disney, τότε μπορεί να τις χρησιμοποιήσει όπου θέλει, όσες φορές θέλει. Αυτό που κατοχύρωσε ήταν τα άρθρα του και το όνομά του. Δηλαδή όποιος ήθελε από εδώ και στο εξής να χρησιμοποιεί τα άρθρα του Rosa για μία συγκεκριμένη ιστορία, θα έπρεπε πρώτα να επικοινωνήσει μαζί του. Όσον αφορά το όνομα τώρα, κανείς δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει για διαφημιστικούς σκοπούς (π.χ. σε ένα εξώφυλλο), όμως μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανονικά μέσα στο βιβλίο.

H κατοχύρωση βέβαια του ονόματός του είναι πιο πολυσύνθετη. Η ιστορία μας δείχνει πως πολλοί δημιουργοί κόμικς, όταν βλέπουν πως είναι δημοφιλείς, διεκδικούν όλο και περισσότερα δικαιώματα, και πολύ καλά κάνουν. Επειδή άλλοι είναι αυτοί που επωμίζονται το πολύ χρήμα που βγαίνει από τις ιστορίες τους. Γι' αυτό και πλέον βλέπουμε το όνομα των σχεδιαστών στα credits των κόμικς αντί να υπογράφονται όλες οι ιστορίες από την εκδότρια εταιρία. Οι επαγγελματικές συνθήκες εργασίας των δημιουργών κόμικς ήταν άθλιες και με τέτοιες προσπάθειες ολοένα και βελτιώνονται. Βέβαια μερικοί μπορεί να πάρουν πολύ ψηλά τον αμανέ και να περάσουν στο άλλο άκρο, όμως δεν νομίζω πως ο Rosa ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Απλά ο τύπος είδε πως στην Ευρώπη κυκλοφορούν ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ σκληρόδετες και ειδικές εκδόσεις αφιερωμένες αποκλειστικά σε αυτόν.

Posted Image


Αυτός δεν πληρώνεται απολύτως τίποτα για αυτά, πληρώθηκε μόνο την πρώτη φορά που έδωσε την ιστορία στον πρώτο Αμερικάνο εκδότη. Αυτοί που βγάζουν χρήμα είναι η Disney που πουλάει το συμβόλαιο στους εκδότες όλων των χωρών για να έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν ιστορίες της εταιρίας, και φυσικά οι εκδότες επειδή ξεμπερδεύουν μόνο πληρώνοντας το συμβόλαιό τους, και έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν τις ιστορίες όπου θέλουν, όσες φορές θέλουν. Από τη στιγμή που ο κόσμος αγοράζει έναν τόμο με ιστορίες του Rosa, τα λεφτά πηγαίνουν στον εκάστοτε εκδότη, όχι στον Rosa. Όταν λοιπόν ο δημιουργός βλέπει πως στην γηραιά ήπειρο υπάρχει τεράστια απήχηση στις ιστορίες του, και άλλος κόσμος βγάζει πολύ περισσότερο χρήμα απ' ό,τι ο ίδιος που δημιούργησε τις ιστορίες, ε, αποφάσισε να διεκδικήσει κάποια πράγματα παραπάνω.


Πολλοί εκδότες δεν ασχολήθηκαν με τον Rosa, αφ' ενός επειδή δεν ήθελαν να μπλέξουν με περισσότερες διαδικασίες προκειμένου να εκδόσουν ένα τεύχος, και αφ' εταίρου επειδή δεν ήθελαν να σκεφτούν το ενδεχόμενο της πληρωμής επιπλέον χρημάτων πέραν του συμβολαίου με την Disney. Αποφάσισαν να ξεκόψουν μαζί του, αφού έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρονταν μόνο για τις ιστορίες του, τις οποίες μπορούσαν να εκδώσουν κανονικά και με τον νόμο χωρίς επιπρόσθετα πάρε δώσε με τον δημιουργό. Ο Don Rosa πάντως δηλώνει πως δεν ήθελε χρήματα, παρά ίσως ένα συμβολικό ποσό. Αυτό που τον ενδιέφερε, είναι να ξέρει που εκδίδονται τα άρθρα του και να έχει μία επαφή με τους εκδότες ώστε να ξέρει πότε βγαίνουν συλλογές με τις ιστορίες του κλπ. Αυτό που τον πείραξε περισσότερο είναι ότι οι εκδότες προτίμησαν να ξεκόψουν εντελώς μαζί του αντιμετωπίζοντάς τον απλά ως μία μηχανή παραγωγής ιστοριών. Οι Έλληνες εκδότες συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς. Το 2008 αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα με τα μάτια του, το οποίο χρειάστηκε χειρουργικές επεμβάσεις. Πλέον δεν μπορεί να σχεδιάσει παρά μόνο μεγάλα σχέδια χωρίς πολλές λεπτομέρειες.


Posted Image


Από τη στιγμή που όοοοολα αυτά συντρέχουν (προβλήματα στη διοίκηση, συμπεριφοράς του ως δημιουργού, συμπεριφορές εκδοτών, πρόβλημα με τα μάτια κλπ), αποφάσισε πως δεν μπορεί και δεν πρόκειται να συνεχίσει να φτιάχνει ιστορίες. Ό,τι έφτιαξε, έφτιαξε. Το Κόμιξ το οποίο αν αναλογιστούμε, είναι συνυπεύθυνο για αυτήν την κατάσταση, ακόμα δεν έχει ανακοινώσει την αποχώρηση του Rosa. Αντ' αυτού, όταν ο Rosa είχε ήδη φύγει από την ενεργό δράση, το Κόμιξ έβγαζε γράμματα αναγνωστών που ζητούσαν να δημοσιευτούν κι άλλες ιστορίες του στο περιοδικό, αγνοώντας τα παρασκήνια.

Προσέξτε τώρα να δείτε πώς συνδέονται όλα. Το 2004 με την εκδήλωση, ο Τερζόπουλος είχε προσφέρει ένα αντίτυπο του Βίου και της Πολιτείας στον Rosa. Το 2006, βγήκε από την εκδοτική ένας τόμος ονόματι "
Τα χαμένα επεισόδια", και είχε ορισμένες ιστορίες που παρεμβάλλονταν ιστορικά ανάμεσα στην κανονική ιστορία. Αυτός δεν στάλθηκε από τον Τερζόπουλο στον Rosa, αλλά από έναν χρήστη με το username Photo στο GreekComics.gr. Από έναν απλό αναγνώστη δηλαδή, επειδή επικοινωνούσε με τον Rosa και τον ενημέρωσε για την ύπαρξη του συγκεκριμένου βιβλίου.

Posted Image


Το 2008 ο Τερζόπουλος άρχισε να εκδίδει τα άπαντα του Rosa σε τόμους με χρονολογική σειρά. Το θέμα είναι πως δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του στο εξώφυλλο, επομένως το ονόμασε Βιβλιοθήκη ΚΟΜΙΞ. Ενώ μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του στο εσωτερικό των βιβλίων, αποφάσισε να είναι απολύτως ασφαλής με τα δικαιώματα και να μην αναγράψει πουθενά μέσα στο βιβλίο το όνομα του σχεδιαστή. Άρθρα επίσης δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει, και αντί να βάλουν ορισμένα έτοιμα από το Κόμιξ ή να γράψουν δικά τους, αποφάσισαν να μην βάλουν καθόλου. Το αποτέλεσμα είναι ένα βιβλίο με ξερές ιστορίες και τίποτα απολύτως περισσότερο. Προτείνεται για αγορά μόνο αν δεν έχετε ήδη τις ιστορίες από κάποια τεύχη.

Anyways, με το που βγήκαν οι τόμοι Βιβλιοθήκη ΚΟΜΙΞ, τους πέρασα στην παγκόσμια βάση δεδομένων Inducks. Εκεί πέρα καταχωρείς ποιες ιστορίες έχει το κάθε τεύχος, ώστε να έχεις έναν μπούσουλα του τι έχει κυκλοφορήσει στη χώρα σου. Ύστερα από μία πολύ μεγάλη προσπάθεια, καταφέραμε ορισμένα 5-6 άτομα να καταλογογραφήσουμε το μεγαλύτερο ποσοστό Disney κόμικς της Ελλάδας. Μέσα σε όλα αυτά, ένας Induckser από την Δανία είδε τις νέες εκδόσεις του Rosa που καταχώρησα και μου είπε πως γνωρίζει τον Rosa και θα ενδιαφερόταν για αυτές. Για να μην τα πολυλογώ, ζήτησα το mail του Rosa με τον οποίον μιλήσαμε και μου είπε πολλά από όσα ανέφερα παραπάνω.


Επειδή οι Έλληνες εκδότες δεν πρόκειται να του ξαναμιλούσαν ποτέ, ζήτησε από εμένα να του στείλω τις ελληνικές σκληρόδετες εκδόσεις που περιέχουν ιστορίες του. Μέχρι στιγμής του έχω στείλει για την προσωπική του συλλογή τα
Βιβλιοθήκη ΚΟΜΙΞ #1, #2, #3 και τους Επίγονους του Καρλ Μπαρκς. Μου ζήτησε να με πληρώσει, αλλά του απάντησα πως δεν θα μπορούσα να δεχτώ λεφτά από οποιονδήποτε σχεδιαστή θαυμάζω. Τη δεύτερη φορά που του έστειλα πακέτο, του ζήτησα αν μπορούσε για αντάλλαγμα να μου υπογράψει ορισμένα τεύχη, κάτι που δέχτηκε μετά χαράς. Εκτός από αυτά που κράτησα για την προσωπική μου συλλογή, του ζήτησα να μου υπογράψει σε ένα τεύχος με αφιέρωση προς τη λέσχη φίλων κόμικς. Του ζήτησα να γράψει ένα κείμενο στα ελληνικά, το οποίο θα του έστελνα και αυτός θα το αντέγραφε. Τελικά δέχτηκε. Το βιβλίο Βιβλιοθήκη Κόμιξ #1 μπορείτε να το δείτε από κοντά όλοι όσοι θέλετε, αν περάσετε μία βόλτα από τη λέσχη φίλων κόμικς (Αγίας Ειρήνης 5, Μοναστηράκι)

Posted Image


Από τότε στη διοίκηση του Κόμιξ δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα, και το περιοδικό συνεχίζει ακάθεκτο την κατρακύλα. Με τον Rosa εξακολουθώ να μιλάω όποτε έχω νεότερα από την εδώ κατάσταση. Είναι πάντα εξυπηρετικός και με έχει διαφωτίσει σε πολλά θέματα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί γύρω από το θέμα του.

Edited by Phantom Duck, 17 October 2011 - 22:13.

E5VV38U.jpg


#4 Phantom Duck

Phantom Duck

    Platyrhynchos Kineticus

  • Retired Staff
  • 5,461 posts

Posted 17 October 2011 - 22:02


Κεφάλαιο 3: Το Facebook




Πριν λίγο καιρό ο Τερζόπουλος αποφάσισε να ανοιχτεί στον τομέα του internet. Έκανε λοιπόν αυτό που όλοι περιμέναμε. Άνοιξε δικό του site με previews σελίδων, πληροφορίες για τους τίτλους, δυνατότητα για αγορές κλπ; Φυσικά και όχι. Απλά δημιούργησε γκρουπάκια στο Facebook για όλους τους τίτλους του . Anyways, από το τίποτα καλό είναι και αυτό. Είναι ένα πρώτο βήμα για να ξανοιχτεί στον χώρο του internet και να δει περίπου τι κοινό πιάνει ο κάθε του τίτλος σε ένα δημοφιλές μέσο όπως το Facebook.

Είχα δημιουργήσει έναν λογαριασμό κυρίως για Disney comics ώστε να επικοινωνώ με ορισμένους (Ιταλούς κυρίως) δημιουργούς και δεν δίστασα να γράψω τις απόψεις μου για τους εκάστοτε τίλους, κυρίως για το Μίκυ Μάους και το ΚΟΜΙΞ. Και εκεί ξεκινάνε τα προβλήματα. Όπως έχετε παρατηρήσει οι περισσότεροι, η ποιότητα του ΚΟΜΙΞ βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση εδώ και κάμποσα χρόνια. Ο κόσμος έγραφε μόνο αρνητικά σχόλια, τα οποία οι διαχειριστές έσβηναν επιδεικτικά. Ύστερα από κάποιο σημείο, επειδή δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στον χείμαρρο αρνητικών σχολίων, άρχισαν να σβήνουν ολόκληρες καταχωρήσεις, και ύστερα από λίγες ακόμα ημέρες έσβησαν όλο το γκρουπάκι. Ωραία θα μου πείτε, τι είχαμε τι χάσαμε.

Πριν μερικές ημέρες το γκρουπάκι ξανάνοιξε, με σβησμένα όλα τα σχόλια που δεν τους άρεσαν, είτε ήταν κόσμια, είτε όχι. Τα άτομα που έγραφαν τέτοια σχόλια ΒΑΝαρίστηκαν από το γκρουπ, και ακόμα και αν ξαναγράφονταν, δεν είχαν δυνατότητα σχολιασμού. Ε, ήμουν ένας από αυτούς.


Posted Image


Έστειλα κάμποσα e-mails ζητώντας εξηγήσεις για την απαράδεκτη στάση τους απέναντι σε έναν πολύ αφοσιωμένο αναγνώστη τους, αλλά δεν έλαβα ουδεμία απάντηση. Τα e-mails στάλθηκαν στην naktina@terz.gr και syntaxi@terz.gr με επισήμανση του προσωπικού e-mail του Τερζόπουλου. Και ύστερα από αυτήν την πλήρη απαξίωσή μου, έβγαλαν ανακοινώσεις σε όλα τα γκρουπάκια

Αγαπητοί μου φίλοι,

Μερικοί από εσάς διατυπώνετε απόψεις και σκέψεις που θα ενδιέφεραν την Σύνταξη του περιοδικού. Αυτό μπορείτε να το κάνετε στέλνοντας τα μηνύματά σας στο syntaxi@terz.gr.


Κοροϊδευόμαστε κανονικά δηλαδή. Εκεί είναι που άναψαν λαμπάκια. Προσωπικά είμαι ένας hardcore αναγνώστης της συγκεκριμένης εκδοτικής. Ακόμα και αν δεν αγοράζω όλους τους τίτλους, βλέπω τι παίζει, συγκρίνω όλους τους τομείς με εκδόσεις του εξωτερικού και έχω ορισμένες προτάσεις που θεωρώ πως θα βοηθούσαν το περιοδικό, τις οποίες και έχω αναφέρει κατά καιρούς κυρίως στο GreekComics.gr. Το αν το περιοδικό τις ακολουθήσει ή όχι είναι δικό του θέμα, όμως ως αγοραστής, τη στιγμή που τους δίνω τα λεφτά μου, έχω το δικαίωμα να τους πω τι μου αρέσει και τι όχι στα κόμικς τους. Όταν θέλησα να τα γράψω καλοπροαίρετα στο γκρουπ του ΚΟΜΙΞ, οι διαχειριστές θεώρησαν τη συμπεριφορά μου τόσο απρεπή που δικαιολογεί διαγραφή.

Μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν έχω λάβει απάντηση στα mails, αλλά από παρεμφερείς σελίδες βλέπω πως ο κόσμος που ΒΑΝαραν από το γκρουπ ήταν πάρα πολύς. Μιλάμε για εκδοτική που σέβεται τους αναγνώστες τις, όχι αστεία. Η παραπάνω κατάσταση και η απαξίωση με την οποία μου φέρθηκε όλη η εκδοτική, με κάνουν να δηλώσω επίσημα πως σταματάω να αγοράζω αυτό το περιοδικό, κάτι που δεν πίστευα πως θα έλεγα ποτέ, όσο άσχημα και αν πήγαινε. Όμως όταν είσαι γεμάτος ιδέες και ενθουσιασμό θέλοντας να δώσεις ένα λιθαράκι βοήθειας στην εκδοτική και αυτή σου συμπεριφέρεται λες και είσαι σκουπίδι και παρασιτικό στοιχείο που βλάπτει τη δημόσια εικόνα της, τότε καταλαβαίνεις πως δεν έχει και πολύ νόημα να ασχολείσαι. Η Νέα Ακτίνα πλέον έχει την νοοτροπία του βασιλιά των κόμικς εν Ελλάδι, το οποίο την έχει οδηγήσει σε υπέρμετρη υπεροψία και κάποια στιγμή θα τους γυρίσει μπούμερανγκ.


Παρακάτω ακολουθούν τα σχόλια που μου διέγραψαν, ώστε να βγάλει ο καθένας τα προσωπικά του συμπεράσματά του και να διαπιστώσει αν λέω υπερβολές ή όχι.



Το e-mail διαμαρτυρίας μου προς την εκδοτική
Spoiler:



Τα λογοκριμένα σχόλια

Spoiler:


Εν ολίγοις, για όποιους βαριούνται να διαβάζουν το παραπάνω κατεβατό. Η εκδοτική έφτιαξε Facebook και ζήτησε τις απόψεις μας. Όταν μερικοί το κάναμε, μας φέρθηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, διέγραψε τις καταχωρήσεις μας και μας ΒΑΝαρε. Εξηγήσεις δεν δόθηκαν, και απαντήσεις στα mails δεν ελήφθησαν ποτέ. Δεδομένης της γενικότερης πτώσης της ποιότητας του περιοδικού, παίρνω απόφαση να το διακόψω οριστικά και να ξοδεύω τα λεφτά μου σε άλλα κόμικς που με ευχαριστούν περισσότερο. Ακόμα και το Μίκυ Μάους της ίδιας εκδοτικής εδώ και ~1,5 χρόνο είναι κλάσεις ανώτερο από το ΚΟΜΙΞ. Από τη στιγμή που δεν με σέβονται ως αναγνώστη, δεν βλέπω το λόγο να τους στηρίζω από τη στιγμή που οι ίδιοι δεν επιθυμούν να βελτιώσουν το περιοδικό.

Την επόμενη φορά που θα πάτε να αγοράσετε το περιοδικό και δείτε στο εξώφυλλο το αντιαισθητικό "βρείτε μας στο Facebook", έχετε υπ' όψιν σας πως οι εκδότες θέλουν να τους χαϊδεύουν τα αυτιά. Οτιδήποτε επικριτικό δεν έχει θέση στα γράμματά τους, τα γκρουπάκια στο Facebook, τη στήλη αλληλογραφίας τους, τα mails τους κλπ. Επομένως αν δεν έχετε να πείτε κάτι θετικό για το περιοδικό, καλύτερα να μην μπείτε καν στον κόπο να γράψετε, επειδή το μόνο που θα καταφέρετε είναι να χαλάσετε το χρόνο και τη διάθεσή σας.

Αυτό που μου έχει μείνει από την όλη υπόθεση, είναι πως αφού που κατάφεραν να κάνουν έναν αναγνώστη σαν εμένα να σταματήσω να αγοράζω το περιοδικό, τότε μπορεί κανείς να καταλάβει πως τα έχουν κάνει θάλασσα (για να μην πω τίποτα πιο βαρύ).

E5VV38U.jpg


#5 Whitelighter

Whitelighter

    WHT Apricorn

  • Members
  • 668 posts

Posted 17 October 2011 - 22:11

Δεν το διάβασα όλο ακόμη (αν και δεν ξέρω και καν αν θα το διαβάσω όλο), όμως ΕΥΤΥΧΩΣ που υπάρχουν κάτι τύποι σαν τον Phantom Duck που ασχολούνται (και εννοώ ότι ψάχνονται κιόλας) με το θέμα των ΚΟΜΙΞ και των ποιοτικών Disney κομικς γενικά.

Posted Image

«Ίσως ο Megatron να 'κανε τελικά το λάθος που θα με κάνει αρχηγό των Decepticons!»


#6 Fandom

Fandom

    Anime Professional

  • Members
  • 551 posts

Posted 17 October 2011 - 22:33

offtopic/
Spoiler:


#7 Black Kaiser

Black Kaiser

    You are part of my plan

  • Members
  • 1,289 posts

Posted 17 October 2011 - 22:36

Ως μεγάλος θαυμαστής και αναγνώστης του συγκεκριμένου περιοδικού μέχρι πριν μερικά χρόνια, θλίβομαι που ακούω πως υπάρχει τέτοιο παρασκήνιο και ιδιαίτερα τέτοια συμπεριφορά. Είχε διαβάσει πως ο Don είχε κάποια προβλήματα με τους ευρωπαϊκούς εκδοτικούς οίκους αλλά είχα εστιάσει περισσότερο στο πρόβλημα στα μάτια του. Είχα στεναχωρηθεί πολύ θυμάμαι που δεν θα διάβαζε καινούριες ιστορίες του.

Το ΚΟΜΙΞ (και το Αλμανάκο ;))είναι πραγματικά ένα από τα ενθύμια που έχω από την παιδική μου ηλικία και ειδικά οι ιστορίες του Don είναι στις αγαπημένες μου και όχι μόνο το αριστούργημα του ΒκΠ. Είναι κρίμα και τεράστια αδικία μια εταιρία να φέρεται έτσι στους αναγνώστες της και ειδικά σε αυτούς που πέρα από τα λεφτά τους, δίνουν ευγενικά και συμβουλές. Κρατάω μόνο τις αναμνήσεις λοιπόν και χαίρομαι που σταμάτησα το περιοδικό πριν ξεκινήσει τον κατήφορο. Αν και θυμάμαι τις ιστορίες τύπου Γκρού τις οποίες όσο και φάση αν είχαν τις αντάλλαζα με μερικές δεκασέλιδες του Rota ή στριπτάκια του Gottfredson (κατά προτίμηση με το Μαύρο Φάντασμα :blingeye2:)

ΥΓ- Η συλλογή του Βίου και της Πολιτείας που κατέχω είναι από τα αντίτυπα που πουλήθηκαν κατά την επίσκεψη του Don Rosa στην Ελλάδα και μου το έφερε ο πατέρας μου. Κρίμα που δεν ήμουν και εγώ εκεί. :)

#8 Fandom

Fandom

    Anime Professional

  • Members
  • 551 posts

Posted 17 October 2011 - 22:44

Μωρέ ο Γκρου μια χαρά είναι . Κάτι άλλα σαν το Cars που λέει και ο πάπιος ή διάφορα άλλα από άλλες ταινίες (νομίζω είχαν βάλει και Απίθανους κλπ) αυτά είναι που δεν ταιριάζουν καθόλου .

#9 matassos

matassos

    Anime Professional

  • Members
  • 623 posts
  • LocationThessaloniki-Ksanthi

Posted 17 October 2011 - 23:23

αν και μεγαλος φαν των ιστοριων του ντοναλντ και του σκρουτζ, αλλα κυριως του don rosa (και θεωροντας το βιο και πολιτεια το τοπ αριστουργημα στον χωρο των κομικ) και γω το εχω παρατησει το κομιξ εδω και 2 χρονια λογο της χαμηλης ποιοτητας των ιστοριων του (οπως αναφερθηκε πιο πανω ακομη και τα μικυ ήταν πιο ενδιαφερον), μονο αμα βρω κανα παλιο τευχος ξανασχολουμαι

ειχα ακουσει διαφορες φημες γιατι σταματησε ο ροσα και για τη χαμηλη ποιοτητα του περιοδικο αλλα τιποτα ξεκαθαρο. ευχαριστουμε phantom duck για το συγκεκριμενο αρθρο που μας δινει επιτελους τις απαραιτητες πληροφοριες

η συμπεριφορα τους παντος δεν με εκπλησει, το τοσο συλλεκτικο κομιξ κατελιξε να απευθυνετε στο πολυ νεο κοινο (που αμφιβαλω αν θα το κατακτησει) και αφησε ξεκρεμαστο το παλιο..

το γεγονος και μονο οτι δεν εχουν ενα δικο τους site μονο για τις εκδοσεις τους δειχνει ποσο γελια αντιμετωπιζουν το θεμα :/

#10 Namida

Namida

    Nihao

  • Members
  • 1,106 posts

Posted 17 October 2011 - 23:30

Με το συγκεκριμένο έχω πάψει να ασχολούμαι εδώ και πολλά χρόνια. Νομίζω το τελευταίο που είχα πάρει ήταν εκείνο που ο Ντόναλντ είχε πάει στο δάσος με τα ανίψια και κάποιος βάζει φωτιά και θάβονται για να γλυτώσουν. Έχω κάμποσα από όταν ήμουν μικρός, Νο.1,3,4,5,6 και κάποια άλλα σκόρπια, σε κακή κατάσταση βέβαια, αλλά ποτέ δεν μου άρεσε η ιδέα ότι έπρεπε να δώσω 900 δρχ για να πάρω το Νο.2 που μου έλειπε όταν το περιοδικό έκανε 80 δρχ. Και φυσικά ως πιτσιρίκι τότε δεν ήξερα καν τι είναι συλλεκτικό, απλώς διάβαζα ένα διαφορετικό Μικύ Μάους και αυτό με ένοιαζε.
Με το πέρασμα των χρόνων δεν μπορούσα να καταλάβω τη μανία που είχε πιάσει τον κόσμο με αυτό. Ένα αντικείμενο που γίνεται συλλεκτικό, όχι επειδή σε περιορισμένα αντίτυπα ή επειδή υπάρχει μεγάλη ζήτηση και μικρή προσφορά, αλλά επειδή το αποφασίζει η εταιρία που το παράγει. Όπως και να έχει, άποψη πάνω στο περιεχόμενο ή την ποιότητα δεν μπορώ να έχω, οπότε θα μείνω μόνο στο κομμάτι που αφορά την αντιμετώπισή από την εκδοτική εταιρία.
Όσο αφορά το θέμα που θίγει ο Phantom, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί του. Οποιοσδήποτε παράγει το οποίο του αποφέρει χρήματα είναι υποχρεωμένος να ακούει την άποψη του καταναλωτή. Εάν πραγματικά νοιάζεται για το κοινό του, το κάνει δημόσια, είναι ανοιχτός σε διάλογο, ακούει τα αρνητικά σχόλια για το τι πρέπει να αλλάξει, να βελτιώσει, να σταματήσει. Αν νοιάζεται για το κέρδος το κάνει λίγο πιο καλυμμένα, δέχεται σχόλια με τρόπο που μόνο εκείνος βλέπει (πχ. Mail) και προσαρμόζεται, γιατί ξέρει ότι έτσι θα κρατήσει το κόσμο. Αυτό όμως που κάνουν οι παραπάνω εκδότες είναι παράλογο. Όχι μόνο δεν νοιάζονται για τον καταναλωτή, δεν νοιάζονται ούτε για την ίδια την εταιρία τους. Απαξιώνουν τον αναγνώστη και δημιουργούν μια σελίδα που σκοπό έχει να τους εξυμνήσει και μόνο. ΓΙΑΤΙ;;;; Για να χαϊδέψουν τα αυτιά ποίου; Εκτός και αν πρόκειται να πουλήσουν την επιχείρηση και θέλουν κάτι να δείξουν στον υποψήφιο αγοραστή, μόνο αυτή μου κάνει σαν λογική εξήγηση.
Phantom, ένα μεγάλο μπράβο και από μένα που μπήκες στη διαδικασία να μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία σου, αλλά και για τις πληροφορίες που παρέθεσες στην αρχή



#11 Kain

Kain

    ♠️

  • Members
  • 191 posts

Posted 18 October 2011 - 00:05

Ως λάτρης των κομικς ο ίδιος και επίδοξος μέλλων δημιουργός, δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ πως κι εγώ παθιάστηκα με τα κόμικς μέσα από τις σελίδες αυτού του περιοδικού. Το θέμα αυτό είναι σημαντική πηγή πληροφόρησης για ένα πολύ σημαντικό μέρος της Ελληνικής σκηνής κόμικς και όχι μόνο, και δεν έχω παρά να πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στον φίλτατο πάπιο μας που το έφτιαξε. Για την ακρίβεια, ενθαρρύνω εάν δεν το έχεις ήδη κάνει, να το δημοσιεύσεις και σε άλλα fora σχετικά με τα κόμικς, προκειμένου να ανοίξεις διάλογο και με επαγγελματίες που τυχόν να βρίσκονται εκεί (βλέπε banners στην αρχική σελίδα τόσο αυτού όσο και του αδερφού site).

Στο θέμα τώρα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, η εκδοτική εταιρεία είναι ακριβώς αυτό: Εταιρεία. Και ως εταιρεία έχει μοναδικό σκοπό το κέρδος και την επιχειρηματική άνοδο. Δεν γνωρίζω πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη εταιρεία, αν όμως κρίνω από την εταιρία στην οποία είμαι υπάλληλος, μπορώ εύκολα να φανταστώ πως τόσο το ξεκαθάρισμα των σχολίων όσο και την ανάγνωση των mail τα κάνουν υπάλληλοι των χαμηλότερων θέσεων στην εταιρεία, που λίγο ενδιαφέρονται για τα κόμικς και απλώς ακολουθούν εντολές των ανωτέρων τους. Και συνήθως τέτοιες εντολές προέρχονται από υπεύθυνους τμημάτων όπως αυτό της διαφήμισης. Μπορώ λοιπόν εύκολα να φανταστώ κάποιον χαρτογιακά γραφειοκράτη να λέει σε έναν κακοπληρωμένο και άρα αδιάφορο υπάλληλο να ξεχωρήσει τα σχόλια του γκρουπ και να σβήσει όσα μπορούν να δυσφημίσουν την εταιρεία, και τοιουτοτρόπως για τα γράμματα αναγνωστών.

Όσο για τον ίδιο τον Τερζόπουλο και τα mails γενικότερα, δεν νομίζω πως είσαι ο μόνος που στέλνει mail με αυτό το -πάρα πολύ δίκαιο και σωστό κατά τη γνώμη μου- περιεχόμενο. Φαντάζομαι πως κάθε μέρα θα λαμβάνουν τόσα πολλά, που πλέον θα τα διαγράφουν ως spam χωρίς να τα διαβάζουν, ή να έχουν συγκεκριμένα άτομα να τα διαβάζουν και να απαντούν σε κάποια. Ναι, και πάλι ο κακοπληρωμένος αδιάφορος υπάλληλος από πριν.

Κακή επιχειρηματικότητα, αλλά δυστυχώς δεν είναι πως η συντιπτική πλειοψηφία των εταιρειών στην Ελλάδα δεν λειτουργούν με αντίστοιχους τρόπους. Ειδικά μάλιστα στον χώρο των κόμικς, όπου η συγκεκριμένη εταιρεία ελέγχει τα περιοδικά αντίστοιχης θεματολογίας με την περισσότερη κυκλοφορία, δεν έχουν ένα εξωτερικό ανεξέλεγκτο και δημοφιλές βήμα στο οποίο να κρίνονται από το κοινό και να αναγκάζονται να αναλάβουν ευθύνες. Παράδειγμα, όποιος διάβαζε το PC Master θυμάται τα παράπονα αναγνωστών για εταιρείες πως ως δια μαγείας λύνονταν από την εκάστοτε εταιρεία ως απάντηση. Το μόνο αντίστοιχο βήμα όμως για το ΚΟΜΙΞ είναι... Το ίδιο το ΚΟΜΙΞ! Δεν υπάρχει πιο δημοφιλές περιοδικό για κόμικς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Μπορεί πάντα να μην ισχύουν τα παραπάνω, απλώς φαντάζομαι πως θα μπορούσαν να είναι έτσι τα πράγματα. Όποιος ξέρει περισσότερα ας με επιβεβαιώσει ή διαψεύσει.

Υπάρχουν φυσικά fora όπως το παρόν, αλλά πραγματικά δεν τα διαβάζει παρά ένα μικροσκοπικό ποσοστό του κοινού, εμείς οι χρήστες, άντε και κανένας να το βρει από το Google.

Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ στον πάπιο για το θέμα. Τέτοια θέματα χρειάζονται.

sigELIK.jpg   adorexu7.gif3.png


#12 Mike The Great

Mike The Great

    Anime Fan

  • Members
  • 414 posts

Posted 18 October 2011 - 08:19

Εγω διαβαζα κομιξ απο 7-16 ετων.Δεν ηξερα και ουτε ειχα ακουσει κατι σχετικα με αυτη τη κατρακιλα.Νομιζα οτι ολα πηγαιναν καλα.PHANTOM σε ευχαριστω που ανεβασες ολη την ιστορια(παρελθον,παρον,μελλον),γιατι δεν θα ηξερα ακομα σε τη βουρκο εχει πεσει το ΚΟΜΙΞ.Ενα κομιξ που με μεγαλωσε και το αγαπησα πολυ.Συμφωνωμε τον Black KAISER οτι και εγω ευτυχως τοτε που σταματησα και μου εχουν μεινει μονο πολλοι καλες αναμνησεις και ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ για την σημερινη κατασταση!!!!!!!

Οσο για την αντιμετωπιση της εταιριας ειναι τουλαχιστον απαραδεκτη.Αυτοι οι υπαλληλοι που ειναι τωρα στην εταρια δεν ξερουν οτι ειναι κομιξ με μεγαλη ιστορια και ενα πολυαγαπημενο απο πολλους το εχουν καταντισει πλεον να ειναι για φτυσιμο?Και με αυτη την συμπεριφορα που ο καθε αγνος αναγνωστης σαν τον PHANTOM εκφραζει την αποψη του και παραθετει καποια προβληματα δεν ξερουν οτι σε λιγο καιρο θα μεινουν μονοι τους να το διαβαζουν?(αν και απορω αν το διαβαζουν και εκεινοι,αλλιως θα το ειχαν βελτιωσει καπως)Μακαρι να βρεθει καποιος να το αναστησει και να ξανακερδισει τους αναγνωστες.

Καποιος ειπε οτι δεν αφηναν να μπει ο ιδιος ο DISNEY να μπει μεσα στην εταιρια.Εβλεπα το προηγουμενο σαββατο στην τηλεοραση την ΟΔΥΣΣΕΙΑ και διαβαζοντας αυτη προταση μου θυμισε πολυ εντονα μια σκηνη.Εκει που ο Οδυσεας ειχε τραβηξει τα πανδινα και γυριζει πισω στην Ιθακη και βλεπει τη καταντια του παλατιου του απο τους μνηστηρες.Το ειχαν κανει σαν σταβλος.Και για μην κουραζω τους πεταξε εξω(οσοι πεζησαν και συνεχισε τη ζωη του με την Πηνελοπη και το γιο του).Καπως ετσι θα γινοταν αν αφηναν να μπει μεσα στην εταιρια ο Disney.
Posted Image

I don't worth only 50 Beli.I can prove it in New World.
SET SAIL BASTARDS!!!!

#13 Kρεμμυδοιππότης

Kρεμμυδοιππότης

    Μου ήρθε το ιντερνετ!!!!

  • Members
  • 316 posts

Posted 18 October 2011 - 11:46

Kαταρχάς ευχαριστώ fandom duck που μπήκες στον κόπο για να γράψεις όλο αυτό το κατεβατό. Είμαι fan των κομιξ αλλά έχω σταματήσει εδώ και καιρό να αγοράζω το περιοδικό επειδή και εγώ παρατήρησα αυτή τη κατρακύλα.Μόνο τις βιβλιοθήκες ΚΟΜΙΞ έχω αγοράσει τώρα τελευταία για να διαβάσω κάποιες ιστορίες που δεν τις πρόλαβα. Μου πέρασε απο το μυαλό ότι ο Rosa σταμάτησε να γράφει αλλά ποτέ δεν θα σκεφτόμουνα όλους αυτούς τους παράγοντες. Ευχαριστω για τη διαφώτηση ^^
Mister Raindrop falling away from me now

Posted Image

#14 Radagast

Radagast

    Cogito ergo sum

  • Members
  • 2,221 posts
  • LocationDark City

Posted 18 October 2011 - 12:01

Thanks for the info Phantom.

Και γω κάποτε φανατικός των KOMIΞ υπήρξα (είχα μαζέψει καμιά 100+ σύνολο τεύχη), τα αγαπούσα πολύ, μαζί με τα άπειρα υπόλοιπα της disney που επίσης αγόραζα. (μεγάλα μίκυ, μίκυ μάους, ντόναλντ, κλασικά, αλμανάκο, μίκυ μυστήριο κτλπ - πολλές εκατοντάδες σύνολο που πιθανώς σαπίσαν/φαγώθηκαν από ποντίκια, απ' τα πολλά χρόνια στην αποθήκη)

Πράγματι από ένα σημείο και μετά παρατήρησα και γω κάποια απότομη μείωση στην ποιότητα, και έκτοτε τα έχω παρατήσει μαχαίρι. Επίσης με τα χρόνια ακρίβυναν πολύ.

Βέβαια, ούτε πήγαινε το μυαλό μου σε τέτοια "τέρατα" που λαμβάνανε χώρα στο παρασκήνιο... Thanks για την διαφώτιση...

Εν μέρη δεν εκπλήσσομαι όμως...
Άλλωστε η ανθρώπινη φύση δυστυχώς μας έχει συνηθίσει σε τέτοια...
power and money above all else, και τα συναφή exploits...
Τα "θύματα" πολλές φορές όπως είναι γνωστό, καταλήγουν να είναι κάθε είδους καλλιτέχνες.
Κάτι που βλέπουμε και θα το ζούμε ανεξάρτητα εποχής, απ' ότι φαίνεται... :sigh2:

sigpic3736_12.gif
In every age, in every place, the deeds of men remain the same...

Spoiler:

#15 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 18 October 2011 - 16:17

Πολύ κατατοπιστικό το thread.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.