
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Διδασκαλία θρησκευτικών στην 1,2-βάθμια εκπαίδευση
#346
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 14:41

#347
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 15:14
#348
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 15:33
- Τα Θρησκευτικά είναι ενδιαφέρουσα ιδέα για μάθημα, αν συμπεριελάμβαναν περισσότερες λεπτομέρειες και για τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως είχαμε κάνει εμείς στη Β Λυκείου. Το επίκεντρο μπορεί να είναι πάντα ο Χριστιανισμός, αλλά λίγα περισσότερα λόγια για τη φιλοσοσοφία και τα έθιμα και των υπολοίπων δεν θα έπεφταν έξω. Οπότε θα μπορούσαν να το παρακολουθούν όλοι το μάθημα και να μην αναγκάζονται κάποια παιδιά να παίρνουν απαλλαγές. Εγώ πάντως, από τα λίγα που είχαμε κάνει στη Β λυκείου συνειδητοποίησα ότι, αν εξαιρέσεις τα τυπικά, όλες οι θρησκείες λένε λίγο πολύ το ίδιο. Να είσαι αγνός, να αγαπάς τον συνάνθρωπο, να κάνεις καλές πράξεις... You get the point. ΚΑι ίσως αυτά τελικά να είναι τα πράγματα που έχουν σημασία.
- Τα Θρησκευτικά επίσης (με έναν μέτρια ικανό καθηγητή) μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για συζητήσεις περί ηθικής, της πορείας της ανθρωπότητας και τι είδους άνθρωποι θέλουμε να γίνουμε. Πχ, τι είναι μια πραγματική καλή πράξη και τι απλά το κάνουμε από υπερηφάνεια, αυτοεπιβεβαίωση, κλπ... Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη παραδείγματα από τι συζητήσεις κάναμε εμείς στα θρησκευτικά, κάτι που ευχαριστιόμασταν ως ιδεαλιστές έφηβοι που μας δινόταν η ευκαιρία να την 'πούμε' στον καθηγητή και τους μεγάλους (χεχε, κι ας μισούσαμε το μάθημα). Και στο κάτω-κάτω της γραφής, 2-3 ηθικά διδάγματα ανεξαρτήτως θρησκείας δεν θα είναι ποτέ χάσιμο χρόνου.
- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.
Τώρα πέρα από αυτά, η επόμενη ερώτηση είναι "Να εξετάζονται τα Θρησκευτικά ως σχολικό μάθημα;" Σε έναν ιδανικό κόσμο, η απάντηση θα ήταν όχι, γιατί δεν μπορείς να εξετάσεις ένα τέτοιο μάθημα. Στην πράξη, όμως, θέλω να βάλετε το χέρι στην καρδιά και να απαντήσετε ειλικρινά, πόσοι από εσάς θα άνοιγαν έστω το βιβλίο να δουν τι χρώμα έχει αν δεν εξεταζόταν; Ή θα δίνατε την παραμικρή προσοχή στο μάθημα; Και καλλιτεχνικά κάναμε που δεν εξετάζονταν, αλλά τα είχαμε ομαδικώς γραμμένα να μην πω πού και ήταν για εμάς η ώρα του παιδιού. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον δεν εξετάζονται σε επίπεδο Πανελλαδικών, το μόνο με το οποίο θα διαφωνούσα κάθετα. Τώρα αν στην Β' Γυμνασίου κάποιος θα βγάλει ένα δωδέκατο πάνω ή κάτω από τα θρησκευτικά, εντάξει, και κάτι έγινε. Εδώ μετράει και η Γυμναστική ακόμη, που ουδεμία σχέση έχει με ακαδημαϊκή εκπαίδευση.
#349
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 19:13
Χε, δεν κατάφερα να διαβάσω όλα τα προηγούμενα, but here's my 2 cents:
- Τα Θρησκευτικά είναι ενδιαφέρουσα ιδέα για μάθημα, αν συμπεριελάμβαναν περισσότερες λεπτομέρειες και για τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως είχαμε κάνει εμείς στη Β Λυκείου. Το επίκεντρο μπορεί να είναι πάντα ο Χριστιανισμός, αλλά λίγα περισσότερα λόγια για τη φιλοσοσοφία και τα έθιμα και των υπολοίπων δεν θα έπεφταν έξω. Οπότε θα μπορούσαν να το παρακολουθούν όλοι το μάθημα και να μην αναγκάζονται κάποια παιδιά να παίρνουν απαλλαγές. Εγώ πάντως, από τα λίγα που είχαμε κάνει στη Β λυκείου συνειδητοποίησα ότι, αν εξαιρέσεις τα τυπικά, όλες οι θρησκείες λένε λίγο πολύ το ίδιο. Να είσαι αγνός, να αγαπάς τον συνάνθρωπο, να κάνεις καλές πράξεις... You get the point. ΚΑι ίσως αυτά τελικά να είναι τα πράγματα που έχουν σημασία.
- Τα Θρησκευτικά επίσης (με έναν μέτρια ικανό καθηγητή) μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για συζητήσεις περί ηθικής, της πορείας της ανθρωπότητας και τι είδους άνθρωποι θέλουμε να γίνουμε. Πχ, τι είναι μια πραγματική καλή πράξη και τι απλά το κάνουμε από υπερηφάνεια, αυτοεπιβεβαίωση, κλπ... Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη παραδείγματα από τι συζητήσεις κάναμε εμείς στα θρησκευτικά, κάτι που ευχαριστιόμασταν ως ιδεαλιστές έφηβοι που μας δινόταν η ευκαιρία να την 'πούμε' στον καθηγητή και τους μεγάλους (χεχε, κι ας μισούσαμε το μάθημα). Και στο κάτω-κάτω της γραφής, 2-3 ηθικά διδάγματα ανεξαρτήτως θρησκείας δεν θα είναι ποτέ χάσιμο χρόνου.
- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.
Τώρα πέρα από αυτά, η επόμενη ερώτηση είναι "Να εξετάζονται τα Θρησκευτικά ως σχολικό μάθημα;" Σε έναν ιδανικό κόσμο, η απάντηση θα ήταν όχι, γιατί δεν μπορείς να εξετάσεις ένα τέτοιο μάθημα. Στην πράξη, όμως, θέλω να βάλετε το χέρι στην καρδιά και να απαντήσετε ειλικρινά, πόσοι από εσάς θα άνοιγαν έστω το βιβλίο να δουν τι χρώμα έχει αν δεν εξεταζόταν; Ή θα δίνατε την παραμικρή προσοχή στο μάθημα; Και καλλιτεχνικά κάναμε που δεν εξετάζονταν, αλλά τα είχαμε ομαδικώς γραμμένα να μην πω πού και ήταν για εμάς η ώρα του παιδιού. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον δεν εξετάζονται σε επίπεδο Πανελλαδικών, το μόνο με το οποίο θα διαφωνούσα κάθετα. Τώρα αν στην Β' Γυμνασίου κάποιος θα βγάλει ένα δωδέκατο πάνω ή κάτω από τα θρησκευτικά, εντάξει, και κάτι έγινε. Εδώ μετράει και η Γυμναστική ακόμη, που ουδεμία σχέση έχει με ακαδημαϊκή εκπαίδευση.
Εγώ και όχι μόνο το σχολικό βιβλίο και γιατυό και μετά απόριψα την θρησκεία
[FONT=Arial Black]ΚΑΡΙ0ΛΗΣ[/FONT]

#350
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 21:42
σωστος .δεν εχω προβλημα με το μαθημα των θρησκευτικων.αλλα νομιζω οτι δεν επρεπε να μπαινει βαθμος σε αυτο το μαθημα γιατι καπως ετσι οι μαθητες το παίρνουν καπως πιεστηκο.

#351
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 21:56

#352
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 22:12
Ε αν ειναι πιεστικη η βαθμολογια ρε παιδια, να τη βγαλουμε και απο Ιστορια και Μαθηματικα μηπως και πτα πατε καλυτερα διχως πιεση.
Ναι ρε φίλε, εγώ όμως δεν γουστάρω να μην μετράει στο μέσο όρο η πληροφορική που είχα 19 και να μετράνε τα θρησκευτικά που είχα 15. Εμένα η πληροφορική μου φαίνεται πολύ πιο σημαντική, ειδικά για το επάγγελμα που θέλω να διαλέξω. Και τα θρησκευτικά είναι κάτι που ούτε Πανελλήνιες το δίνουμε ούτε θα μας ωφελήσει σε κάποιο επάγγελμα. Δεν μπορείς να τα συγκρίνεις με τα Μαθηματικά και την Ιστορία.... (και στα δύο είμαι καλός btw, άμα είναι να αφαιρέσετε το βαθμό από ένα μάθημα, διαλέξτε τα Αρχαία

#353
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 22:51
Που οφειλεται η δημιουργια του κοσμου;
α)Στην τυχη; β)στην βουληση του Θεου; γ)....
#354
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:29
Εμας ο καθηγητης μας το διδασκει χαλαρα το μαθημα, και βαζει διαγωνισματα με ερωτησεις του τυπου:
Που οφειλεται η δημιουργια του κοσμου;
α)Στην τυχη; β)στην βουληση του Θεου; γ)....
Και αν απαντήσεις πχ στην τύχη τι γίνεται;

#355
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:34

#356
Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:38
Σε βαθμολογει στη τυχη..Και αν απαντήσεις πχ στην τύχη τι γίνεται;

Anyway, δεν υπαρχει λογος να αναστηθει (sic) για τεταρτη φορα το thread.. Οι καινουργιοι αν μπουν στο κοπο να διαβασουν ολα τα ποστ θα βρουν και μια αποψη που να συμπιπτει με την δικια τους. Εχουν μπει τοσες αποψεις σε αυτο το thread ωστε να υπαρχει αρκετο υλικο για ολοκληρο συνεδριο.

#357
Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 06:49
Αλλα απο την στιγμη που το thread παραμενει ανοιχτο και δεδομενου οτι γραφονται νεα μελη που ενδεχομενως να εχουν κατι νεο να προσθεσουν στον διαλογο αλλα κυριως επειδη δεν λειτουργουμε με την λογικη ''οσοι προλαβαν να ποσταρουν προλαβαν!1!'',anyone can give it a go:ureshii:
#358
Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 11:32
- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.
Μεγάλο λάθος η ταύτιση ιστορίας και θρησκειολογίας. Κάθε θρησκεία παρουσιάζει τα "ιστορικά" γεγονότα απο τη δική της σκοπιά. Για παράδειγμα υπάρχουν πολλές αναφορές σε λαούς που δήθεν δέχτηκαν το μονοθεϊσμό με χαρά, οταν στην πραγματικότητα αναγκάστηκαν να συμβιβαστούν εξ αιτίας του βούρδουλα.
#359
Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 14:52
Ναι ρε φίλε, εγώ όμως δεν γουστάρω να μην μετράει στο μέσο όρο η πληροφορική που είχα 19 και να μετράνε τα θρησκευτικά που είχα 15.
Το να κάθομαι σε ένα pc Και να τσατάρω δεν λέγεται μάθημα ξέρεις...
#360
Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 15:23
Το να κάθομαι σε ένα pc Και να τσατάρω δεν λέγεται μάθημα ξέρεις...
Από την στιγμή που δεν έχεις μπει στη τάξη μου να δεις το μάθημα που κάνουμε δεν μιλάς. Και ούτε το κάθομαι και ακούω(υποτίθεται) μια κυρία να μιλάει για κάτι που δεν θα μου χρησιμεύσει ποτέ, είναι μάθημα. Για πες μου εσύ, τι είναι πιο σημαντικό από τα δύο; Τα θρησκευτικά; Πφφφ