Μετάβαση στο περιεχόμενο


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Σύνδεση 

Εγγραφή
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Φωτογραφία
- - - - -

Διδασκαλία θρησκευτικών στην 1,2-βάθμια εκπαίδευση


  • Please log in to reply
387 replies to this topic

Δημοσκόπηση: Πότε πρέπει να ξεκινάει η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση στα πλαίσια του σχολείου; (137 Μέλος (η) που έχουν ψηφίσει)

Πότε πρέπει να ξεκινάει η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση στα πλαίσια του σχολείου;

  1. Στις πρωτες τρεις ταξεις του δημοτικου (21 ψήφοι [15.33%] - Προβολή)

    Ποσοστό της ψηφοφορίας: 15.33%

  2. Στις τρεις τελευταιες ταξεις του δημοτικου (16 ψήφοι [11.68%] - Προβολή)

    Ποσοστό της ψηφοφορίας: 11.68%

  3. Στο γυμνασιο (14 ψήφοι [10.22%] - Προβολή)

    Ποσοστό της ψηφοφορίας: 10.22%

  4. Στο λυκειο (13 ψήφοι [9.49%] - Προβολή)

    Ποσοστό της ψηφοφορίας: 9.49%

  5. Να μην υφισταται τετοια διαπαιδαγωγηση στο σχολικο περιβαλλον (73 ψήφοι [53.28%] - Προβολή)

    Ποσοστό της ψηφοφορίας: 53.28%

Ψήφισε Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν

#346 ZeLiGa

ZeLiGa

    In Trance

  • Members
  • 542 Δημοσιεύσεις:
  • LocationLost in Time...

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 14:41

Δεν έχω πρόβλημα με το να μας το διδάσκουν. Αρκεί να μην μετράει στον μέσο όρο.:terror2:

#347 ssj2sanji

ssj2sanji

    This is suicide season!

  • Members
  • 723 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 15:14

δεν εχω προβλημα με το μαθημα των θρησκευτικων.αλλα νομιζω οτι δεν επρεπε να μπαινει βαθμος σε αυτο το μαθημα γιατι καπως ετσι οι μαθητες το παίρνουν καπως πιεστηκο.

#348 Kallia

Kallia

    漢字を勉強しなが

  • Members
  • 85 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 15:33

Χε, δεν κατάφερα να διαβάσω όλα τα προηγούμενα, but here's my 2 cents:

- Τα Θρησκευτικά είναι ενδιαφέρουσα ιδέα για μάθημα, αν συμπεριελάμβαναν περισσότερες λεπτομέρειες και για τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως είχαμε κάνει εμείς στη Β Λυκείου. Το επίκεντρο μπορεί να είναι πάντα ο Χριστιανισμός, αλλά λίγα περισσότερα λόγια για τη φιλοσοσοφία και τα έθιμα και των υπολοίπων δεν θα έπεφταν έξω. Οπότε θα μπορούσαν να το παρακολουθούν όλοι το μάθημα και να μην αναγκάζονται κάποια παιδιά να παίρνουν απαλλαγές. Εγώ πάντως, από τα λίγα που είχαμε κάνει στη Β λυκείου συνειδητοποίησα ότι, αν εξαιρέσεις τα τυπικά, όλες οι θρησκείες λένε λίγο πολύ το ίδιο. Να είσαι αγνός, να αγαπάς τον συνάνθρωπο, να κάνεις καλές πράξεις... You get the point. ΚΑι ίσως αυτά τελικά να είναι τα πράγματα που έχουν σημασία.

- Τα Θρησκευτικά επίσης (με έναν μέτρια ικανό καθηγητή) μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για συζητήσεις περί ηθικής, της πορείας της ανθρωπότητας και τι είδους άνθρωποι θέλουμε να γίνουμε. Πχ, τι είναι μια πραγματική καλή πράξη και τι απλά το κάνουμε από υπερηφάνεια, αυτοεπιβεβαίωση, κλπ... Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη παραδείγματα από τι συζητήσεις κάναμε εμείς στα θρησκευτικά, κάτι που ευχαριστιόμασταν ως ιδεαλιστές έφηβοι που μας δινόταν η ευκαιρία να την 'πούμε' στον καθηγητή και τους μεγάλους (χεχε, κι ας μισούσαμε το μάθημα). Και στο κάτω-κάτω της γραφής, 2-3 ηθικά διδάγματα ανεξαρτήτως θρησκείας δεν θα είναι ποτέ χάσιμο χρόνου.

- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.

Τώρα πέρα από αυτά, η επόμενη ερώτηση είναι "Να εξετάζονται τα Θρησκευτικά ως σχολικό μάθημα;" Σε έναν ιδανικό κόσμο, η απάντηση θα ήταν όχι, γιατί δεν μπορείς να εξετάσεις ένα τέτοιο μάθημα. Στην πράξη, όμως, θέλω να βάλετε το χέρι στην καρδιά και να απαντήσετε ειλικρινά, πόσοι από εσάς θα άνοιγαν έστω το βιβλίο να δουν τι χρώμα έχει αν δεν εξεταζόταν; Ή θα δίνατε την παραμικρή προσοχή στο μάθημα; Και καλλιτεχνικά κάναμε που δεν εξετάζονταν, αλλά τα είχαμε ομαδικώς γραμμένα να μην πω πού και ήταν για εμάς η ώρα του παιδιού. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον δεν εξετάζονται σε επίπεδο Πανελλαδικών, το μόνο με το οποίο θα διαφωνούσα κάθετα. Τώρα αν στην Β' Γυμνασίου κάποιος θα βγάλει ένα δωδέκατο πάνω ή κάτω από τα θρησκευτικά, εντάξει, και κάτι έγινε. Εδώ μετράει και η Γυμναστική ακόμη, που ουδεμία σχέση έχει με ακαδημαϊκή εκπαίδευση.
Japanese fiction books, here I come! :burningbe3:

#349 pershs

pershs

    ΚΑΡΙΟΛΗΣ

  • Members
  • 206 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 19:13

Χε, δεν κατάφερα να διαβάσω όλα τα προηγούμενα, but here's my 2 cents:

- Τα Θρησκευτικά είναι ενδιαφέρουσα ιδέα για μάθημα, αν συμπεριελάμβαναν περισσότερες λεπτομέρειες και για τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως είχαμε κάνει εμείς στη Β Λυκείου. Το επίκεντρο μπορεί να είναι πάντα ο Χριστιανισμός, αλλά λίγα περισσότερα λόγια για τη φιλοσοσοφία και τα έθιμα και των υπολοίπων δεν θα έπεφταν έξω. Οπότε θα μπορούσαν να το παρακολουθούν όλοι το μάθημα και να μην αναγκάζονται κάποια παιδιά να παίρνουν απαλλαγές. Εγώ πάντως, από τα λίγα που είχαμε κάνει στη Β λυκείου συνειδητοποίησα ότι, αν εξαιρέσεις τα τυπικά, όλες οι θρησκείες λένε λίγο πολύ το ίδιο. Να είσαι αγνός, να αγαπάς τον συνάνθρωπο, να κάνεις καλές πράξεις... You get the point. ΚΑι ίσως αυτά τελικά να είναι τα πράγματα που έχουν σημασία.

- Τα Θρησκευτικά επίσης (με έναν μέτρια ικανό καθηγητή) μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για συζητήσεις περί ηθικής, της πορείας της ανθρωπότητας και τι είδους άνθρωποι θέλουμε να γίνουμε. Πχ, τι είναι μια πραγματική καλή πράξη και τι απλά το κάνουμε από υπερηφάνεια, αυτοεπιβεβαίωση, κλπ... Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη παραδείγματα από τι συζητήσεις κάναμε εμείς στα θρησκευτικά, κάτι που ευχαριστιόμασταν ως ιδεαλιστές έφηβοι που μας δινόταν η ευκαιρία να την 'πούμε' στον καθηγητή και τους μεγάλους (χεχε, κι ας μισούσαμε το μάθημα). Και στο κάτω-κάτω της γραφής, 2-3 ηθικά διδάγματα ανεξαρτήτως θρησκείας δεν θα είναι ποτέ χάσιμο χρόνου.

- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.

Τώρα πέρα από αυτά, η επόμενη ερώτηση είναι "Να εξετάζονται τα Θρησκευτικά ως σχολικό μάθημα;" Σε έναν ιδανικό κόσμο, η απάντηση θα ήταν όχι, γιατί δεν μπορείς να εξετάσεις ένα τέτοιο μάθημα. Στην πράξη, όμως, θέλω να βάλετε το χέρι στην καρδιά και να απαντήσετε ειλικρινά, πόσοι από εσάς θα άνοιγαν έστω το βιβλίο να δουν τι χρώμα έχει αν δεν εξεταζόταν; Ή θα δίνατε την παραμικρή προσοχή στο μάθημα; Και καλλιτεχνικά κάναμε που δεν εξετάζονταν, αλλά τα είχαμε ομαδικώς γραμμένα να μην πω πού και ήταν για εμάς η ώρα του παιδιού. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον δεν εξετάζονται σε επίπεδο Πανελλαδικών, το μόνο με το οποίο θα διαφωνούσα κάθετα. Τώρα αν στην Β' Γυμνασίου κάποιος θα βγάλει ένα δωδέκατο πάνω ή κάτω από τα θρησκευτικά, εντάξει, και κάτι έγινε. Εδώ μετράει και η Γυμναστική ακόμη, που ουδεμία σχέση έχει με ακαδημαϊκή εκπαίδευση.


Εγώ και όχι μόνο το σχολικό βιβλίο και γιατυό και μετά απόριψα την θρησκεία
"[FONT="]Αφού η μ@λακια πάει σύννεφο ας μοιραστούμε ομπρέλες" [/FONT]
[FONT=Arial Black]ΚΑΡΙ0ΛΗΣ[/FONT]
Δημοσιευμένη  εικόνα

#350 laraska

laraska

    Self imposed ban

  • Members
  • 1.875 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 21:42

δεν εχω προβλημα με το μαθημα των θρησκευτικων.αλλα νομιζω οτι δεν επρεπε να μπαινει βαθμος σε αυτο το μαθημα γιατι καπως ετσι οι μαθητες το παίρνουν καπως πιεστηκο.

σωστος .
Δημοσιευμένη  εικόνα
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
[IMG]http://www.anime.gr/forums/%5Burl=http://dragcave.net/view/yrOI%5D%5Bimg%5Dhttp://dragcave.net/image/yrOI.gif%5B/img%5D%5B/url%5D[/IMG]

#351 Batman D

Batman D

    Anime Newbie

  • Members
  • 48 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 21:56

Ε αν ειναι πιεστικη η βαθμολογια ρε παιδια, να τη βγαλουμε και απο Ιστορια και Μαθηματικα μηπως και πτα πατε καλυτερα διχως πιεση.
HARD WORK SURPASS TALENT :chigau:

#352 ZeLiGa

ZeLiGa

    In Trance

  • Members
  • 542 Δημοσιεύσεις:
  • LocationLost in Time...

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 22:12

Ε αν ειναι πιεστικη η βαθμολογια ρε παιδια, να τη βγαλουμε και απο Ιστορια και Μαθηματικα μηπως και πτα πατε καλυτερα διχως πιεση.


Ναι ρε φίλε, εγώ όμως δεν γουστάρω να μην μετράει στο μέσο όρο η πληροφορική που είχα 19 και να μετράνε τα θρησκευτικά που είχα 15. Εμένα η πληροφορική μου φαίνεται πολύ πιο σημαντική, ειδικά για το επάγγελμα που θέλω να διαλέξω. Και τα θρησκευτικά είναι κάτι που ούτε Πανελλήνιες το δίνουμε ούτε θα μας ωφελήσει σε κάποιο επάγγελμα. Δεν μπορείς να τα συγκρίνεις με τα Μαθηματικά και την Ιστορία.... (και στα δύο είμαι καλός btw, άμα είναι να αφαιρέσετε το βαθμό από ένα μάθημα, διαλέξτε τα Αρχαία:hahaha:)

#353 Ephialtes

Ephialtes

    Ashigaru

  • Members
  • 570 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 22:51

Εμας ο καθηγητης μας το διδασκει χαλαρα το μαθημα, και βαζει διαγωνισματα με ερωτησεις του τυπου:

Που οφειλεται η δημιουργια του κοσμου;
α)Στην τυχη; β)στην βουληση του Θεου; γ)....

Δημοσιευμένη  εικόναΔημοσιευμένη  εικόνα


#354 phm

phm

    Anime Ghost

  • Members
  • 1.807 Δημοσιεύσεις:
  • LocationOn the boundary of life and death

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:29

Εμας ο καθηγητης μας το διδασκει χαλαρα το μαθημα, και βαζει διαγωνισματα με ερωτησεις του τυπου:

Που οφειλεται η δημιουργια του κοσμου;
α)Στην τυχη; β)στην βουληση του Θεου; γ)....


Και αν απαντήσεις πχ στην τύχη τι γίνεται; :bahhh:
phmava.php

#355 Batman D

Batman D

    Anime Newbie

  • Members
  • 48 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:34

και γω εχω καλες αναμηνσεις απο τους θρησκευτικους μας, εντωμεταξυ ποτε μου δε διαβασα παντα 19 με 20 ειχα ακομα και στις τελικες εξετασεις, μα απλα πραμματα ρε παιδια ζειτε και αναπνεετε επειδη ο Θεος το θελει... μη το ψαχνεται πιο πολυ.
HARD WORK SURPASS TALENT :chigau:

#356 Mr Ayu-Mania

Mr Ayu-Mania

    Wotalicious!

  • Members
  • 959 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Μάρτιος 2009 - 23:38

Και αν απαντήσεις πχ στην τύχη τι γίνεται; :bahhh:

Σε βαθμολογει στη τυχη.. :hahaha:

Anyway, δεν υπαρχει λογος να αναστηθει (sic) για τεταρτη φορα το thread.. Οι καινουργιοι αν μπουν στο κοπο να διαβασουν ολα τα ποστ θα βρουν και μια αποψη που να συμπιπτει με την δικια τους. Εχουν μπει τοσες αποψεις σε αυτο το thread ωστε να υπαρχει αρκετο υλικο για ολοκληρο συνεδριο.
Δημοσιευμένη  εικόνα

#357 odin

odin

    Lord of valhalla

  • Retired Staff
  • 1.535 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 06:49

Shameless bumps are shameless:hahaha:
Αλλα απο την στιγμη που το thread παραμενει ανοιχτο και δεδομενου οτι γραφονται νεα μελη που ενδεχομενως να εχουν κατι νεο να προσθεσουν στον διαλογο αλλα κυριως επειδη δεν λειτουργουμε με την λογικη ''οσοι προλαβαν να ποσταρουν προλαβαν!1!'',anyone can give it a go:ureshii:

#358 1451

1451

    .

  • Members
  • 2.585 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 11:32

- Δυο-τρεις βασικές γνώσεις για τους περισσότερους Χριστιανούς δεν θα ήταν και άστοχες. Πχ, ποιοι ήταν οι Ευαγγελιστές, τι ήταν οι διωγμοί, πότε ιδρύθηκε η ορθόδοξη Εκκλησία, τι είναι το Σχίσμα... Δεν μιλάμε τόσο για κατήχηση όσο για εκμάθηση ιστορικών ουσιαστικά γεγονότων, άσχετα με τις προσωπικές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Πώς διδάσκουμε την ελληνική ιστορία και στους μαθητές άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας; Κάτι τέτοιο, σε καθαρά γνωσιακό επίπεδο.



Μεγάλο λάθος η ταύτιση ιστορίας και θρησκειολογίας. Κάθε θρησκεία παρουσιάζει τα "ιστορικά" γεγονότα απο τη δική της σκοπιά. Για παράδειγμα υπάρχουν πολλές αναφορές σε λαούς που δήθεν δέχτηκαν το μονοθεϊσμό με χαρά, οταν στην πραγματικότητα αναγκάστηκαν να συμβιβαστούν εξ αιτίας του βούρδουλα.

#359 Skiarxon

Skiarxon

    Starcaller

  • Members
  • 134 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 14:52

Ναι ρε φίλε, εγώ όμως δεν γουστάρω να μην μετράει στο μέσο όρο η πληροφορική που είχα 19 και να μετράνε τα θρησκευτικά που είχα 15.


Το να κάθομαι σε ένα pc Και να τσατάρω δεν λέγεται μάθημα ξέρεις...
On the seventh day, God saw the world had already been outdated, so he did a god@heaven# emerge --sync && emerge --update world && exit."

#360 ZeLiGa

ZeLiGa

    In Trance

  • Members
  • 542 Δημοσιεύσεις:
  • LocationLost in Time...

Καταχωρήθηκε 06 Μάρτιος 2009 - 15:23

Το να κάθομαι σε ένα pc Και να τσατάρω δεν λέγεται μάθημα ξέρεις...


Από την στιγμή που δεν έχεις μπει στη τάξη μου να δεις το μάθημα που κάνουμε δεν μιλάς. Και ούτε το κάθομαι και ακούω(υποτίθεται) μια κυρία να μιλάει για κάτι που δεν θα μου χρησιμεύσει ποτέ, είναι μάθημα. Για πες μου εσύ, τι είναι πιο σημαντικό από τα δύο; Τα θρησκευτικά; Πφφφ