Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Handrawn vs Digital Animation


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Erebos

Erebos

    Farewell remorse; all good to me is lost. Evil, be thou my good.

  • Members
  • 1,855 posts

Posted 30 June 2014 - 19:26

Ένα καταπληκτικό handdrawn animation από animator της Disney.

Κανονικά θα βγει σε interactive μορφή, αλλά αυτή εδώ είναι η theatrical μορφή του.

(στο 1.15.10΄΄)

(αχ.. όταν λέω ότι το handdrawn animation έχει μια μαγεία που το computer animation δε θα έχει ποτέ...αχ, Disney...)

 

Υποθέτω ότι χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνική με αυτή του Microsoft Photosynth, μόνο που αντί για φωτογραφίες χρησιμοποιεί καρέ τα οποία έχει σχεδιάσει ο Glen και μετά αναλαμβάνει το accelerometer και το gyroscope για να προσδιορίσει πού κοιτάς κρατώντας το κινητό.

 

Θεωρώ την επιλογή των 60fps υπερβολική. 1000δες ώρες δουλειάς χαμένες. Τους πήρε 1 ολόκληρο χρόνο για 2 λεπτών animation? Μόνο αυτό αρκεί για να μην χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά.

 

Όσο για τη νοσταλγία του handdrawn, έλεος. Λες και το computer animation γίνεται με μαγικά (sic) και δεν βάζει άνθρωπος χέρι.


Posted Image
Posted Image

#2 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,112 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 30 June 2014 - 19:33

Υποθέτω ότι χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνική με αυτή του Microsoft Photosynth, μόνο που αντί για φωτογραφίες χρησιμοποιεί καρέ τα οποία έχει σχεδιάσει ο Glen και μετά αναλαμβάνει το accelerometer και το gyroscope για να προσδιορίσει πού κοιτάς κρατώντας το κινητό.

 

Θεωρώ την επιλογή των 60fps υπερβολική. 1000δες ώρες δουλειάς χαμένες. Τους πήρε 1 ολόκληρο χρόνο για 2 λεπτών animation? Μόνο αυτό αρκεί για να μην χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά.

 

Όσο για τη νοσταλγία του handdrawn, έλεος. Λες και το computer animation γίνεται με μαγικά (sic) και δεν βάζει άνθρωπος χέρι.

 

 

απλα με το χερι, ολες οι γραμμες ειναι διαφορετικες αν τις μεγενθυνεις.

στον Η/Υ ολες οι γραμμες ειναι ιδιες



#3 Erebos

Erebos

    Farewell remorse; all good to me is lost. Evil, be thou my good.

  • Members
  • 1,855 posts

Posted 30 June 2014 - 19:54

απλα με το χερι, ολες οι γραμμες ειναι διαφορετικες αν τις μεγενθυνεις.

στον Η/Υ ολες οι γραμμες ειναι ιδιες

Ακόμα και το Photoshop έχει randomizer στα brushes που του ορίζεις πόσο πιο "handdrawn" θες να είναι τα strokes.

Όλα είναι θέμα artistic direction, όχι περιορισμός (ή έλλειψη μαγείας) του computer animation. Το handdrawn με μολύβι και χαρτί είναι όπως τα βινύλια στη μουσική, απαρχαιωμένη μέθοδος χωρίς πλεονεκτήματα πλέον.

 

ΥΓ. Σορρυ για το off-topic.


Edited by Erebos, 30 June 2014 - 19:56.

Posted Image
Posted Image

#4 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 30 June 2014 - 20:21

Έγιναν split τα posts ούτως ή άλλως για να το συνεχίσετε ανεμπόδιστα.

Kαι εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το μέσο από μόνο του προδικάζει την ποιότητα του animation και το ένα είναι λιγότερο "τέχνη" από το άλλο. Εξαιρετικά περιοριστικό χωρίς λόγο.



#5 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,112 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 30 June 2014 - 20:53

Ακόμα και το Photoshop έχει randomizer στα brushes που του ορίζεις πόσο πιο "handdrawn" θες να είναι τα strokes.

Όλα είναι θέμα artistic direction, όχι περιορισμός (ή έλλειψη μαγείας) του computer animation. Το handdrawn με μολύβι και χαρτί είναι όπως τα βινύλια στη μουσική, απαρχαιωμένη μέθοδος χωρίς πλεονεκτήματα πλέον.

 

ΥΓ. Σορρυ για το off-topic.

 

ναι αλλα ειναι κατι που καθοριζει ο υπολογιστης παλι, οτι και να κανεις.

κανε 1000 ιδιες γραμμες με το χερι, θα ειναι ολες διαφορετικες.

 

 

Έγιναν split τα posts ούτως ή άλλως για να το συνεχίσετε ανεμπόδιστα.

Kαι εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το μέσο από μόνο του προδικάζει την ποιότητα του animation και το ένα είναι λιγότερο "τέχνη" από το άλλο. Εξαιρετικά περιοριστικό χωρίς λόγο.

 

μιλησα για τη διαφορα που υπαρχει στην προσεγγιση και τη φιλοσοφια, οχι την ποιοτητα



#6 Erebos

Erebos

    Farewell remorse; all good to me is lost. Evil, be thou my good.

  • Members
  • 1,855 posts

Posted 30 June 2014 - 22:07

ναι αλλα ειναι κατι που καθοριζει ο υπολογιστης παλι, οτι και να κανεις.

κανε 1000 ιδιες γραμμες με το χερι, θα ειναι ολες διαφορετικες.

Μιλάς για τα ακούσια microtwitches που έχουμε εσύ και εγώ? Ούτε αυτά τα καθορίζεις εσύ αν το πάμε έτσι, όπως ο randomizer στο Photoshop.

Ένας επαγγελματίας μπορεί να κάνει 1000 ίδιες γραμμές με το χέρι ίδιες αν θέλει και έχει το χρόνο.

Η ταμπλέτα στο pc δεν σου εξασφαλίζει ότι θα κάνεις ίσιες/ίδιες γραμμές αν δεν μπορείς με μολύβι και χαρτί. Μιλάμε για painting και όχι vectoring φαντάζομαι.


Posted Image
Posted Image

#7 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,112 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 01 July 2014 - 19:04

ναι για painting

δεν θα ειναι ιδιες ομως στο χερι. μιλαω για τη διαδικασια. στον υπολογιστη θα ειναι ιδιες ομως, μιας και θα εκτελουνται οι ιδιοι και οι ιδιοι υπολογισμοι στους οποιους θα μετατρεπεται η κινηση του χεριου.

 

στο χερι ομως, θα μπαινουν και αλλοι παραγοντες που ενας υπολογιστης δεν μπορει να μιμηθει.

ακομα και ο ιδρωτας του χεριου, η υγρασια, ο φωτισμος, η αναπνοη, η σβηστρα. η υφη ενος πραγματικου χαρτιου ειναι εκατομμυρια φορες πιο λεπτομερεστερη απο την οθονη του υπολογιστη, συν το οτι μπαινει η διασταση του χρονου στη μεση.

 

ειναι πραγματα που μπορει να μην λογαριαζονται, ομως κανουν τεραστια διαφορα στο αποτελεσμα.

 

αυτο ισχυει και στην περιπτωση που γραφει καποιος με το χερι, με υπολογιστη ή γραφομηχανη.



#8 filmmusic

filmmusic

    Starting...

  • Members
  • 430 posts
  • LocationAthens

Posted 02 July 2014 - 01:08


 

αυτο ισχυει και στην περιπτωση που γραφει καποιος με το χερι, με υπολογιστη ή γραφομηχανη.

 

Ακριβώς. Όπως ισχύει και στην περίπτωση που κάποιος παίζει ένα μουσικό όργανο.

Άλλο να ακούς να παίζει ένας βιολοντσέλο, και άλλο να βάλεις τον υπολογιστή να παίζει (όσο randomizing και να του κάνεις να μιμηθεί τον άνθρωπο).

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ!

Στην περίπτωση του μουσικού οργάνου, του χαρτιού κτλ. εισέρχεται ο παράγοντας ΨΥΧΗ!

 

Τι να πω.. Εγώ προτιμώ χίλιες φορές αυτό:

3899_5.jpg

 

από αυτό:

disneys-frozen-2013-screenshot-olaf-kris

 

 

 

Μάλλον.... δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης.


Edited by filmmusic, 02 July 2014 - 01:14.

Παρακαλώ να είστε λίγο πιο ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ όταν μιλάτε με αγνώστους στο internet.

#9 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 02 July 2014 - 01:20

Η "ψυχή" υπάρχει από την στιγμή που υπάρχει και ο άνθρωπος στην παραγωγική διαδικασία. Είτε χρησιμοποιεί μολύβι, είτε χρησιμοποιεί γραφίδα.
Ο παραλληλισμός είναι ατυχής γιατί ουσιαστικά συγκρίνεις αυτόν που παίζει βιολοντσέλο με αυτόν που παίζει ηλεκτρική κιθάρα.



#10 Six Winged Angel

Six Winged Angel

    Κινητό Spoiler

  • Members
  • 1,902 posts

Posted 02 July 2014 - 01:54

Δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης για μένα, το hand drawn είναι ασυναγώνιστο. Ένας από τους λόγους που μου αρέσουν πολύ τα anime των late-90s είναι διότι ήταν το hand-drawn στα καλύτερα του.



#11 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 02 July 2014 - 01:58

Αν θυμάμαι καλά στα late 90s δεν ήταν ολοκληρωτικά hand drawn πάντως.



#12 filmmusic

filmmusic

    Starting...

  • Members
  • 430 posts
  • LocationAthens

Posted 02 July 2014 - 02:55

Η "ψυχή" υπάρχει από την στιγμή που υπάρχει και ο άνθρωπος στην παραγωγική διαδικασία. Είτε χρησιμοποιεί μολύβι, είτε χρησιμοποιεί γραφίδα.
Ο παραλληλισμός είναι ατυχής γιατί ουσιαστικά συγκρίνεις αυτόν που παίζει βιολοντσέλο με αυτόν που παίζει ηλεκτρική κιθάρα.

όχι iristella. Δε συγκρίνω αυτούς τους 2. και στην ηλεκτρική κιθάρα άνθρωπος παίζει.

Εννοώ τα synth στο κομπιούτερ.

Δηλ, αφου θες το παράδειγμα της ηλεκτρικής κιθάρας, άλλο να παίζει κανείς με τα χέρια του την κιθάρα που επεισέρχονται πολλοί παράγοντες (η δύναμη με την οποία θα χτυπήσει κάθε φορά τη χορδή, η φορά του χεριού, η γωνία των δαχτύλων κτλ.. κτλ.) και άλλο να παίζεις από τον υπολογιστή που να βγάζει ήχο ηλεκτρικής κιθάρας.

Ναι, και στα 2 άνθρωπος υπάρχει που παίζει, αλλά στην πρώτη περίπτωση έρχεται σε ΑΜΕΣΗ επαφή με το ηχογόνο αντικείμενο, ενώ στη δεύτερη μεσολαβεί ο υπολογιστής για να βγει ο ήχος.

 

Έτσι και ο ζωγράφος έρχεται σε ΑΜΕΣΗ επαφή με τα χρώματα, το χαρτί κτλ (και μπαίνουν όλοι οι παράγοντες που περιέγραψε ο Petran), ενώ στο pc έχεις πχ. μια επιφάνεια να χρωματίσεις; - κλικ- πατάς ένα κουμπάκι -και χρωματίστηκε αμέσως. Το χερι σου πάτησε το κουμπάκι (ο άνθρωπος δηλαδή όπως το λες) αλλά το αποτέλεσμα βγαίνει μηχανικό καθώς μεσολαβεί ο υπολογιστής.

το ΜΕΣΟΝ παίζει μεγάλο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία, και από αυτό εξαρτάται το αποτέλεσμα..


Edited by filmmusic, 02 July 2014 - 03:01.

Παρακαλώ να είστε λίγο πιο ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ όταν μιλάτε με αγνώστους στο internet.

#13 iristella

iristella

    Heelchou!

  • Administrators
  • 10,437 posts

Posted 02 July 2014 - 03:08


Έτσι και ο ζωγράφος έρχεται σε ΑΜΕΣΗ επαφή με τα χρώματα, το χαρτί κτλ (και μπαίνουν όλοι οι παράγοντες που περιέγραψε ο Petran), ενώ στο pc έχεις πχ. μια επιφάνεια να χρωματίσεις; - κλικ- πατάς ένα κουμπάκι -και χρωματίστηκε αμέσως. Το χερι σου πάτησε το κουμπάκι (ο άνθρωπος δηλαδή όπως το λες) αλλά το αποτέλεσμα βγαίνει μηχανικό καθώς μεσολαβεί ο υπολογιστής.

το ΜΕΣΟΝ παίζει μεγάλο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία, και από αυτό εξαρτάται το αποτέλεσμα..

Το αποτέλεσμα εξαρτάται από πολλά πράγματα. Κυριότερο είναι η δημιουργικότητα και το ταλέντο του καλλιτέχνη. Το animation μέσω υπολογιστή είναι κάθε άλλο παρά απλά clicks και γέμισμα όπως το περιγράφεις. Απαιτεί εμπειρία, δεξιοτεχνία, και άπειρες γνώσεις. Αυτά δεν υποκαθιστώνται και είναι μέρος αυτού που κάνει ένα έργο να ζωντανεύει. Υπάρχουν χίλιες δύο παράμετροι που πρέπει να καθορίσεις ακόμη και μέσω της μηχανής για να φτάσεις στο τελικό αποτέλεσμα. Και όλα αυτά είναι ανθρώπινος παράγοντας καθώς τα καθορίζει εκούσια ή μη ο καλλιτέχνης.

Κατανοώ το να σου αρέσει μία αισθητική περισσότερο από μία άλλη και το σέβομαι αλλά αυτά περί ψυχής και λοιπές αφηρημένες έννοιες δεν υφίστανται.

Αν το animation του Frozen έχει προβλήματα αυτά δεν προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από το κομμάτι του υπολογιστή. Ήταν καθαρά δημιουργικό το θέμα.

 



#14 Erebos

Erebos

    Farewell remorse; all good to me is lost. Evil, be thou my good.

  • Members
  • 1,855 posts

Posted 02 July 2014 - 03:22

Το Frozen καταρχήν έχει 3D models, τίποτα δεν είναι 2D painted στην ταινία. Η σύγκριση είναι apples-oranges.

 

filmmusic & petran, κάντε μια βόλτα στο devianart να δείτε 2d painting που είναι σαν κανονικές λαδομπογιές. Τα επιχειρήματά σας είναι νοσταλγικές φανφάρες. Ακούς εκεί η υγρασία και ο ιδρώτας του animator... λες και τα cels δεν είναι πεντακάθαρα πριν την κινηματογράφηση...


Posted Image
Posted Image

#15 Osama Bin Laden

Osama Bin Laden

    I know where and when you masturbated

  • Members
  • 807 posts

Posted 02 July 2014 - 10:02

Πάντως, Erebos, ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι με τον Petran και τον filmmusic, παρακολουθώντας την συζητησή σας, είσαι, ειρωνικά, η ζωντανή απόδειξη αυτού που προσπαθούν να αποδείξουν. 

 

Εννοώ, dude, παρ'ότι υποτίθεται ότι είσαι καλλιτέχνης (και δεν αμφισβητώ ότι είσαι), διαβάζοντας αυτά που γράφεις νιώθω ότι μιλάει διευθυντής παραγωγής που δουλειά του είναι να εξοικονομήσει χρήματα και χρόνο παρά κάποιος που τον ενδιαφέρει να εκφραστεί μέσα από το έργο του. Είσαι αντιδιαμετρικά αντίθετος με το handrawn για πρακτικούς λόγους, το καταλαβαίνω, αλλά το μεγαλείο της τέχνης είναι ότι δεν είναι πάντα "πρακτική". Αυτό που εκλαμβάνω ότι προσπαθούν να πουν ο Petran και ο filmmusic είναι ότι στο handrawn εκτιμούν περισσότερο το αποτέλεσμα όχι μόνο επειδή μοιάζει όμορφο, αλλά επειδή ξέρουν ότι κάποιος άνθρωπος έχει δώσει πόνο για να το δημιουργήσει και συνεπώς φαίνεται ότι για αυτόν το animating είναι κάτι περισσότερο από μια απλή δουλειά με ένα χρονοδιάγραμμα και μια αμοιβή στο τέλος. Εσύ θεωρείς ότι αυτός ο πόνος ήταν μάταιος γιατί ο noob θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει photoshop και να έχει τελειώσει στην μισή ώρα, ενώ αυτοί όχι. Δεκτό σαν επιχείρημα, αν και προσωπικά (και το λέω αυτό σαν αυτοματιστής που δουλειά του είναι να εξοικονομεί χρήματα και εργατοώρες για τα αφεντικά του) δεν καταλαβαίνω που κολλάει η τέχνη με το πόσο χρόνο θα αφιερώσεις/σπαταλήσεις/(insert παρόμοιο ρήμα της επιλογής σας) σε αυτή. 

 

Δεν μπορείς όμως να απορρίπτεις τις απόψεις τους με την χιλιοφορέμένη "είστε nostalgia fags" επιχειρηματολογία, γιατί φαίνεται ότι απορρίπτεις αυτόματα αυτά που έχουν να πουν μόνο και μόνο επειδή διαφωνούν μαζί σου.