Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
* * * * - 3 votes

Mouryou no Hako / Box of Evil Spirits

historical seinen drama mystery thriller Madhouse CLAMP postwar

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Night Wizard Seal

Night Wizard Seal

    名前のない怪物

  • Review Team
  • 2,153 posts

Posted 22 September 2012 - 10:37

Mouryou no Hako

魍魎の匣


Box of Evil Spirits


asdf_zps7fe9d7c4.jpg


Είδος: TV Seiries
Διάρκεια: 13 επεισόδια των 23 λεπτών το καθένα και ένα special
Genres: Mystery, Supernatural, Thriller, Seinen, Horror
Έτος παραγωγής: 2008
Studio: MADHOUSE

22_zps9fee5a93.jpg


Έχοντας ακούσει πολύ καλά λόγια για αυτήν τη σειρά, που ομολογουμένως αποτελεί ένα εξαιρετικό κράμα μυστηρίου και ψυχολογικού θρίλερ, πρόσφατα αποφάσισα να την παρακολουθήσω, μιας και είναι γνωστή η μανία μου για σειρές και ταινίες ιστορικού περιεχομένου ή εποχής. Η δουλειά αυτή είναι βασισμένη στo novel του Kyougoku Natsuhiko. Πάντα αυτού του είδους τα πονήματα αναμειγνύονται με λαογραφικά και παραδοσιακά στοιχεία του εκάστοτε πολιτισμού, όπως εδώ με αυτόν της Ιαπωνίας, κάτι που με ωθεί να τα κυνηγάω σαν τρελός. Ευτυχώς, η απογοήτευση δεν επήλθε!

Με το τέλος της σειράς κατάλαβα πως μόλις ανακάλυψα ένα διαμαντάκι που σου στύβει το μυαλό. Οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί των σειρών επιστημονικής φαντασίας έχουν σαν φάρο έργα όπως το Texhnolyze, Seirial Experimental Lain and Boogiepop Phantom, να όμως που απέκτησαν ένα και οι φίλοι των ιστορικών anime. Ώρα να θυμηθείτε, όσοι έχετε δει τη σειρά, τη μαγεία της και να ενδιαφερθείτε για αυτήν, όσοι δεν το έχετε ήδη κάνει.

"Περνώντας το κατώφλι..."


~If you build an enclosure within your heart, mouryou will dwell there...~


3_zpsf122483f.jpg


Το πρώτο επεισόδιο της σειράς ξεκινάει με μια σκηνοθετικά απλή σκηνή, αρκετή όμως για να γραπώσει το θεατή από το πρόσωπο και να τον καθηλώσει, χωρίς να ξέρει από πού του ήρθε: σε ένα βαγόνι, ένας κουρασμένος επιβάτης επιστρέφει στο σπίτι του, λόγω του θανάτου της γιαγιάς του. Ξαφνικά, από το πουθενά, ένας ευπρεπής κύριος με ένα κουτί στην αγκαλιά του κάνει την εμφάνισή του και έρχεται σε επαφή με τον προαναφερθέντα επιβάτη. Καταλήγει να ανοιχθεί το κουτί και μέσα βλέπει κάποιος το κεφάλι μιας νεαρής κοπέλας να βγάζει έναν μακάβριο ήχο. Ο επιβάτης νιώθει φθόνο για τον κύριο...

4_zpsff85977c.jpg

"Aythored by Kubo Shunkou - The girl on the Box -"


Περίεργη διήγηση. Γιατί άραγε; Ποια η σκοπιμότητά της;



Η συγγραφική πένα


~If you don't age, you won't be human. You'll be an evil spirit!~


Ύστερα από μια απρόσμενη εισαγωγή, η σειρά μεταφέρεται στον 27ο χρόνο της μεταπολεμικής εποχής Showa της Ιαπωνίας, δηλαδή στο έτος 1953. Μία εξέχουσα σχέση αναπτύσσεται ανάμεσα σε δύο κορίτσια του γυμνασίου, την Yuzuki Kanako και την Kusumoto Yoriko, νεαρές κοπέλες που δεν εξέλαβαν την μητρική αγάπη και στοργή που επιθυμούσαν. Παρά τις δύσκολες οικογενειακές καταστάσεις, οι κοπέλες ξεφεύγουν από την καθημερινότητά τους και ανταλλάσσουν μεταξύ τους ευχάριστες συζητήσεις και βόλτες.

1_zpsc4efcedf.jpg


Η Kanako είναι μια όμορφη και ώριμη κοπέλα για την ηλικία της, η οποία βρίσκει ενδιαφέρον στη λογοτεχνία και σε άλλους τρόπους διασκέδασης και συμπεριφοράς που φαίνονται στην Yoriko ασυνήθιστοι. Αντίθετα, η Yoriko είναι η επαναστάτρια της ηλικίας της, ανυπότακτη και αντιδραστική στις παράξενες ιδέες των ενηλίκων. Τις στιγμές χαράς, όμως, έρχεται να τις πάρει ένα αναπάντεχο γεγονός: κατά την αναμονή τους σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό, κάποιος σπρώχνει την όμορφη Kanako στις ράγες, την ώρα που περνάει το τραίνο...

5_zps9af7c749.jpg


Την ίδια χρονική περίοδο, μια παρέα αρθρογράφων και ενός συγγραφέα ασχολούνται σχολαστικά με μία πολύ ιδιαίτερη υπόθεση. Για κάποιο λόγο διαπράττονται φόνοι με αποτέλεσμα τον διαμελισμό τον πτωμάτων και την τοποθέτηση των άκρων τους σε διάφορα μέρη, πάντα μέσα σε κουτιά, πράγμα που δημιούργησε γενικό πανικό και ανησυχία στους κατοίκους. Εκτός αυτού, η πράξη αυτή λαμβάνει και άλλες προεκτάσεις, καθώς θυμίζει έντονα ένα διήγημα αλλά και τελετουργικά στοιχεία κάποιου "Onbako-sama", ενός υποτιθέμενου θρησκευτικού ηγέτη. Η υπόθεση αυτή έχει επηρεάσει βαθύτατα τον Sekiguchi Tatsumi και ο ίδιος διατίθεται να φτάσει μέχρι τη λύση της. Έλα όμως που χίλια κύματα θα περάσουν, μέχρι να επιτευχθεί αυτός ο στόχος...






"Οι ψυχές των κουτιών"


~Remain vigilant, for the Toorimono lurkes in your shadow~


6_zps15206875.jpg


Για σειρά 13 επεισοδίων, οι εμφανιζόμενοι χαρακτήρες έχουν λάβει τα καλύτερα πόστα και καταφέρνουν, με το δικό τους ιδιόρρυθμο τρόπο, να δώσουν φως στην αλλόκοτη υπόθεση, να μεταδώσουν στο θεατή διάφορα συναισθήματα και να αγγίξουν διάφορες πτυχές του ανθρώπινου κόσμου. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να μην είναι εις βάθος επεξεργασμένοι, διότι δεν έχουν όλοι το ίδιο screen time, αλλά ορισμένα πράγματα αρκούν, κατά τη γνώμη μου. Όπως θα συνειδητοποιήσετε/συνειδητοποιήσατε, η σειρά είναι πολύπλευρη και πολυπρισματική, συνεπώς για να τελειοποιηθεί, ο σεφ έβαλε μπόλικες στρώσεις. Πας να αγνοήσεις μια, ορίστε κάποια άλλη....

Sekiguchi Tatsumi
7_zps73c1817b.jpg
Τη φωνή του δίνει ο Kiuchi Hidenobu, γνωστός και ως Tenma από το Monster, και έχουμε έναν παντρεμένο κύριο με αρκετές ταραχώδεις σκέψεις και μια καλή συγγραφική πένα. Πάσχει από ελαφρού τύπου ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και είναι εξαιρετικά καλός στο να λύνει υποθέσεις, έχοντας σαν όπλο του την καλή του μνήμη και την αναλυτική του ικανότητα. Ένας από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της σειράς και κάποιος με πολύ ιδιαίτερη, αν και άτυπη, ανάμειξη στην όλη ιστορία.

Kiba Shuutarou
8_zps0d9528e9.jpg
Με τη φωνή του Seki Takaaki, έχουμε στα χέρια μας έναν χαρακτήρα-αστυνομικό, που βρισκόταν μέσα στο τραίνο που χτύπησε τη δύστυχη Kanako και που του αρέσει να είναι το αφεντικό, ο ηγέτης, χωρίς να τον ενδιαφέρει αν πληγώνει τους υποτελείς του(καημένε Fukumoto, τι τραβάς). Προβάλλει τη συναισθηματική του πλευρά, όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, και είναι αρκετά εγωκεντρικός. Τα παραπάνω και η τάση μισογυνισμού που δείχνει τα θεωρώ άμεσα ή έμμεσα αποτελέσματα από τις περιόδους του πολέμου. Όντας στρατιώτης, καταλήγει να είναι ένα ερείπιο πολέμου, καθώς ακόμα τον κυνηγάνε οι παλιές μνήμες.

Yuzuki Youko
9_zps141637b8.jpg
Φωνή η Aya Hisakawa, ή αλλιώς ή Sailor Mercury από το Sailor Moon. Η Youko, αδερφή της Kanako και μεγάλη παλιά σταρ του σινεμά, αποτελεί ένα από τα μεγάλα σύμβολα της σειράς, που θα εξηγήσω παρακάτω. Αρκετά μυστήριος χαρακτήρας, κρυψίνους, αλλά με μεγάλη αγάπη για την αδερφή της, καθώς και αυτή μισούσε την μητέρα της. Διατίθεται να κάνει τα πάντα για να σώσει την αδερφή της.

Cuuzenji Akihiko/Kyougokudouu
11_zpseebe020f.jpg
Φωνή Hirata Hiroaki. Εδώ έχουμε έναν από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες της σειράς. Στενός φίλος του Sekiguchi και έμπειρος "βιβλιοθηκάριος", αυτός ο άνδρας με το μεγάλο ανάστημα, αρκετά συνετός και διαβασμένος, είναι η πυξίδα αλλά και ο από μηχανής θεός της σειράς, όσον αφορά την υπόθεση. Παρέχει πληροφορίες στην ομάδα σχετικά με τα mouryou και βοηθάει στη λύση της υπόθεσης. Φοβερή αναλυτική ικανότητα.

Enokizu Reijirou
10_zpsf52cbe4e.jpg
Φωνή ο Morikawa Toshiyuki. Το μπισκότεν της σειράς και η ευχάριστη νότα στο σκοτεινό της κλίμα. Γνωστός ντετέκτιβ(tantei) με ιδιαίτερη αντίληψη για τα πράγματα και πολύ έξυπνο μυαλό. Καταλαβαίνει αμέσως τη ψυχοσύνθεση του συνομιλητή του και δρα πάντα στο στόχο. Ο πιο αστείος τύπος της σειράς.

"Εμβάθυνση στον κόσμο του Mouryou no Hako"


~Only under the moonlight, can all living things flee from the boundaries of life~


12_zpsdea99a8f.jpg



Η σειρά ξεκινάει με μια απλή σχέση μεταξύ δύο ανθρώπων και με ένα μυστήριο, σε οδηγεί όμως μέσα από λαβύρινθους της ανθρώπινης ψυχής και καταλήγεις να βλέπεις θρησκευτικά ζητήματα, προβλήματα και απομεινάρια του πολέμου, την επιρροή αυτών στις ζωές των ανθρώπων και πολλές πτυχές του ανθρώπινου μυαλού. Τα κουτιά είναι η κύρια αλληγορία της σειράς. Όλα τα παραπάνω προβλήματα δημιουργούν εμμονές στους ανθρώπους, νευρώσεις και παραισθήσεις, παράγοντες που επιβαρύνουν την ψυχολογία τους και επεκτείνουν το βάρος των συμφορών. Τα κουτιά δεν είναι τίποτα άλλο παρά αυτά τα δεινά που παίρνουν μορφή ακόμη και μετά το θάνατο κάποιου ατόμου ή αγαπημένου προσώπου και το κακό πνεύμα, δηλαδή το mouryou, είμαστε όλοι εμείς, οι φορείς που έκτισαν τα κουτιά με τα προβλήματά τους.

Ένας άλλος κύριος άξονας της σειράς είναι και οι μεγάλες αλλαγές στις δεκαετίες της Ιαπωνίας που έπονται του πολέμου. Χαρακτηριστικό των χρόνων εκείνων είναι η ταραχή της κοινωνίας, λόγω του καταιγισμού από νέες πληροφορίες, από εικόνες και επιστημονικά επιτεύγματα. Τα παραδοσιακά και τα μοντέρνα στοιχεία συγκρούονται αδιαλείπτως. Αυτή η αδιάκοπη παρέμβαση των προαναφερθέντων στοιχείων στις ζωές των απλών πολιτών δημιουργεί την προκατάληψη από μέρους τους σε κάθε τι άγνωστο. Οι αλλαγές αυτές δεν ήταν μονόπλευρες. Τις δεκαετίες εκείνες, τα νέα ρεύματα επηρέασαν και επηρέαζαν τη νοοτροπία των νέων παιδιών και των εφήβων. Μετά τον πόλεμο, ήρθαν τα μεγάλα κύματα να τραντάξουν τα θεμέλια της ψυχοσύνθεσης των ενήλικων ατόμων και της νεολαίας. Ο διαχωρισμός και οι εσωτερικές συγκρούσεις επεκτάθηκαν. Τα παραπάνω γίνονται εμφανή στο πρώτο επεισόδιο της σειράς, όπου η Yoriko και η μητέρα της έρχονται σε διάσταση.

Στον θρησκευτικό τομέα, έχουμε αναταραχές. Αιρέσεις εμφανίζονται, η δυσπιστία εδραιώνεται και ο δαίμονας του πολέμου δίνει το τελειωτικό χτύπημα στους υπερασπιστές της πατρίδας. Ένας από τους στόχους της Ιαπωνίας μετά τον πόλεμο, όπως αναφέρεται και στη σειρά, ήταν η εδραίωση του Σιντοϊσμού, ένα μείζον μεταπολεμικό θέμα. Η θρησκεία στην Ιαπωνία ήταν πάντα μια μαύρη βούλα στις σελίδες της ιστορίας, όσον αφορά την επισημοποίησή της. Από τις απαρχές του γιαπωνέζικου πολιτισμού, οι θρησκευτικές επιρροές από την Κίνα και την Κορέα ήταν τεράστιες: Βουδισμός, Ταοϊσμός κλπ. Όλο αυτό το συνονθύλευμα θρησκευτικών στοιχείων απορροφήθηκε από την Ιαπωνία και κατέληξε να διαμορφώσει πολλές πτυχές του πολιτισμού αυτού και στη λογοτεχνία, τις τέχνες, τη λαογραφία και αλλού, τουτέστιν, το να επισημοποιηθεί κάποια θρησκεία πάντα αποτελούσε μια δαμόκλειο σπάθη για το ιαπωνικό κράτος.

Θα μπορούσε να πει κανείς, πως η σειρά αναδεικνύει αυτήν την ταραχή και μας τη φανερώνει μέσα από ένα μυστήριο, μια αλλοπρόσαλλη ψευδαίσθηση, το συγκερασμό της επιστήμης και της παράδοσης. Όλα αυτά με κόσκινο τον ίδιο τον άνθρωπο.

13_zpsb284da13.jpg


Η χρονική αλληλουχία της σειράς δεν είναι ομαλή, κάτι που μπορεί να μπερδέψει. Έχει κάποια Flashbacks, αλλά πολλές φορές αλλάζουν οι σκηνές, επαναλαμβάνονται κάποιες άλλες και δημιουργείται έτσι ένα ιδιαίτερο χρονικό πλέγμα.

"Οι πολιτισμοί μιλούν από μόνοι τους"


~Mouryou are spoken of in the shadows~


14_zpsdb2834fe.jpg


Αν λάτρεψα για κάτι αυτήν τη σειρά, τότε είναι για τις αναφορές στις στον κινέζικο και τον ιαπωνικό πολιτισμό. Αυτό είναι και το δύσκολο κομμάτι. Με σημειωσούλες σε χαρτάκια και αρκετό ψάξιμο, κατάφερα να μαζέψω τα περισσότερα και πιο σημαντικά κατ'εμέ references της σειράς. Έχουμε να κάνουμε με αναφορές εμβέλειας, που εσωκλείουν την κινέζικη και ιαπωνική μυθολογία, τη θρησκεία, τον ταοϊσμό, διάφορα τελετουργικά στοιχεία, φιλοσοφικά ρεύματα, παροιμιώδεις εκφράσεις κλπ.
Ξεκινάω λοιπόν:


Επεισόδιο 1ο

"Rokkasen" Οι έξι αθάνατοι Ποιητές του στιλ waka της Ιαπωνίας. Πρώιμη περίοδος Heian.

  • Ōtomo Kuronushi
  • Ono no Komachi
  • Ariwara no Narihira
  • Kisen Hōshi
  • Sōjō Henjō
  • Funya no Yasuhide

"Kokinshu or Kokin Wakashu" - "Collected Japanese Poems of Ancient and Modern Times"
Ανθολογία ποιημάτων waka της περιόδου Heian.

"Tennin Gosui": Το τέταρτο βιβλίο από την τετραλογία και ίσως το καλύτερο έργο του Yukio Mishima, ενός από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους Ιάπωνες λογοτέχνες.


Επεισόδιο 2

"Toorimono": Τέρας της ιαπωνικής μυθολογίας που καταλαμβάνει το σώμα κάποιου με κακές ή άρρωστες σκέψεις. Προκαλεί, εν τέλει, συμφορά στον κάτοχό του, διότι τον ωθεί στην επίτευξη των σκέψεών του ή σε βίαιες πράξεις.

"Sanshiro":Έργο του Natsume Souseki, από τους πιο σημαντικούς λογοτέχνες της περιόδου Meiji και αυτός που επηρέασε τους επόμενους γνωστούς του 20ού αιώνα. Εδώ παρατηρείται μια αρκετά ενδιαφέρουσα αναφορά. Από αυτόν τον τίτλο βασίστηκε μια ταινία που έπαιξε η Youko, η αδερφή της Kanako, όταν ήταν ηθοποιός. Η ταινία μιλά για τα τέλη της περιόδου Meiji, όπου τα συναισθήματα της νεολαίας άρχιζαν να αλλάζουν ραγδαία με τα νέα δεδομένα. Αντικατοπτρισμός της μεταπολεμικής κατάστασης που παρουσιάζει το anime μετά τον Β' Παγκόσμιο. Συμβαίνει πάλι η ίδια αλλαγή που προανέφερα παραπάνω.


Επεισόδιο 3

"Kuwabara Kuwabara": παροιμιώδης ιαπωνική έκφραση για την απώθηση του κακού στίγματος(βλ. Χτύπα ξύλο)

Επεισόδιο 4

"Kasha" : Μυθικό τέρας που λέγεται ότι καταβροχθίζει πτώματα. Είναι, ακόμη, και η φλεγόμενη άμαξα που εμφανίζεται με τα youkai στην ιαπωνική μυθολογία. Επιπλέον, είναι αρχαϊσμός για την "old hag", τη ξεμωραμένη γριά(αρκετά κρυφή αναφορά, ούτε εγώ κατάλαβα πώς το ξέθαψα). Εμφανίζεται στη μέση του επεισοδίου περίπου, όπου μια μικρή κοπέλα φωνάζει "old hag" τη μητέρα της(?) που θέλει να την αποτρέψει από το να πουλάει το κορμί της.

Επεισόδιο 6 και 7

Σε αυτά τα δύο επεισόδια έχουμε τις βάσεις και την ανάλυση του "Onmyoudou", δηλαδή του τρόπου χρήσης των βασικών αρχών του Yin και του Yang(τις δύο αντίθετες δυνάμεις που αλληλοσυμπληρώνονται και κρατούν τον κόσμο σε ισορροπία) και του Wu Xing, δηλαδή των πέντε βασικών στοιχείων της φύσης που διέπουν τον κόσμο μας. Όλα αυτά είναι στοιχεία πρωτοεμφανίστηκαν στον ταοϊσμό, αλλά συνυπάρχουν με άλλες ιδέες του Βουδισμού και του Σιντοϊσμού. Οι onmyouji, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν αυτές τις τεχνικές, ήταν κυρίως πρόσωπα αριστοκρατικά, κοντά στον Αυτοκράτορα και πάντα η συμβουλή τους είχε μεγάλη βαρύτητα στις αποφάσεις, για τον λόγο ότι οι onmyouji ήταν μάντεις, ασχολούνταν με την αστρολογία και έβλεπαν τη φύση και το υπερφυσικό από άλλη σκοπιά. Πιο γνωστός απ'όλους και μεγάλη ηγετική μορφή ήταν ο Abe no Seimei. Ο Chuuzenji στη σειρά εξηγεί πως τα mouryou είναι μια οντότητα πολύ πιο παλιά από τα oni (鬼), τους δαίμονες που εξόρκιζαν οι onmyouji.

Άποψή μου είναι πως εδώ ο Kyougokudou δημιουργεί μια αλληγορία, θέλοντας να πει πως τα mouryou είναι αρχέγονα, γιατί αντικατοπτρίζουν τον πόνο που ο άνθρωπος κρατάει μέσα του και πολλές φορές δεν μπορεί να αποδιώξει ή να καταπραΰνει. Αντιθέτως, τα oni αντιπροσώπευαν περισσότερο τα ορατά ανεξήγητα φαινόμενα και τις σωματικές αρρώστιες.

Εκτός από τα παλιά ιστορικά χρονικά, όπως το Nihongi και το Shiki, η τελευταία και μεγαλύτερη αναφορά που γίνεται με άξονα την ιαπωνική μυθολογία, έχει άμεση σχέση με το θέμα της νεότητας που θίγει το anime. Στην προσπάθειά του να καλύψει όλες τις γνωστές θεωρίες ως προς την ετυμολογία της λέξης "mouryou", ο Chuuzenji αναφέρεται σε ένα απόκομμα του ”Souji": "Mouryou are spoken of in the shadows. Before, the children would go, now they stop. Before, children would sit, now they rise up. What is this, but the result of our failure to control them"
Σαφής νύξη για την παραπάνω αλλαγή των νέων με το πέρασμα των δεκαετιών. Η αλληγορία ενισχύεται από την αναφορά στην ιαπωνική μυθολογία, λέγοντας πως αυτές οι σκιές ονομάζονται και "Mizuha"(πλάσματα του νερού - ill thoughts of children) καθώς η θεότητα αυτή γεννήθηκε από τα ούρα της Izanami no Mikoto, κατά τη γέννα της στο Kagutsuchi, τον θεό της φωτιάς που είναι υπαίτιος για τον θάνατό της. Θεωρώ πως είναι άλλη μία νύξη για τον παραπάνω άξονα, αν και δική μου τραβηγμένη θεωρία.

_______________________________________________

Επιπλέον, γίνεται αναφορά στην μονάδα 731(Nana-san-ichi butai), ένα από τα πιο μελανά σημεία της σύγχρονης ιστορίας. Η μονάδα αυτή, που είχε τη στρατιωτική της βάση στην Κίνα, ήταν ενεργή κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Σινοϊαπωνικού πολέμου και του Β'Παγκοσμίου. Πειραματιζόταν πάνω σε ανθρώπους με θανάσιμα πειράματα και άλλες βασανιστικές διαδικασίες(ενέσεις με αίμα ζώων, ενέσεις στα νεφρά από ούρα αλόγων κλπ).

15_zps595c8b9f.jpg


Η καλλιτεχνική διάσταση



Animation/Character Design


Εδώ πρέπει οι fans να είμαστε πολύ χαρούμενοι, διότι η Madhouse και οι CLAMP αποφάσισαν να κλείσουν τα μάτια, να δώσουν τα χέρια να φωλιάσουν λευκά περιστέρια. Με σκηνοθέτη τον Nakamura Ryousuke, γνωστό για τα έργα του Monster και Aoi Bungaku, με orginal character design τις CLAMP και με υπεύθυνους στον τομέα του animation τη Nishida Asako, τον Kamenori Yoshinori και την Hosoi Meiko(πάλι από το Aoi Bungaku) έχουμε ένα χάρμα οφθαλμών.
Τα backgrounds τις περισσότερες φορές είναι προσεγμένα και το εσωτερικό των χώρων απόλυτα ταιριαστό. Ο σχεδιασμός των ματιών σε αυτό το anime είναι αξεπέραστα τέλειος. Τόσο επιβλητικά και ρεαλιστικά ταυτόχρονα.

16_zpse518c5e7.jpg



Music

Τον ακουστικό τομέα επιμελήθηκε ο Murei Shuusei (άλλα έργα το Souten Kuro και το Aoi Bungaku) και το στιλ της μουσικής ακολουθεί κατά πόδας το κλίμα. Σκοτεινή με χρήση ιαπωνικών οργάνων, ήρεμη όταν πρέπει, πάντα όμως μελαγχολική. Μαζί της και η ατμόσφαιρα που ακολουθεί τα κλασικά standards των θρίλερ, των μυστηρίων και των δραμάτων.

Τέλος, έχουμε για OP&ED τα τραγούδια Lost in Blue/NAKED LOVE των Nightmare, γνωστού visual kei συγκροτήματος, που, χωρίς να είναι τυχαίο, είναι πολύ ταιριαστά με τα νοήματα της σειράς.





Λίγα αποχαιρετιστήρια λόγια...


17_zpsb70816d0.jpg




Η σειρά σίγουρα άξιζε το χρόνο της, μαθαίνεις καινούργια πράγματα, βλέπεις μια ιδιαίτερη πλοκή, ανακαλύπτεις νέους χαρακτήρες. Στα θετικά της λαμβάνω υπόψη τα ωραία της μηνύματα, την παράξενη τροπή των γεγονότων, την αλλαγή των χαρακτήρων, την εξέλιξη κάποιων και τον εξαίσιο οπτικοακουστικό τομέα. Το τέλος δεν μπορώ να πω ότι με ξετρέλανε, δεν ήταν αυτό που περίμενα, αν και λυτρωτικό και ολοκληρωμένο. Highlight οι τέλειες αναφορές στην ιαπωνική ιστορία, τον ιαπωνικό πολιτισμό και την ασιατική λογική και φιλοσοφία. Μόνο και μόνο για αυτό η σειρά αξίζει πολλά, ειδικά για τους οπαδούς του συγκεκριμένου είδους.



Χρήσιμα Links

Πληροφορίες: εδώ κι εδώ.

Μπορείτε να κατεβάσετε τη σειρά και το OST της από το BakaBT.

18_zps30aca890.jpg


~I started to imagine a drifter in a distant land. Somehow, i was uncontrollably envious of that man~


84886513_zpsfd6f6e60.jpg

They sound like they are crying. Like wolves, howling for their dead masters.


#2 1451

1451

    .

  • Members
  • 2,585 posts

Posted 22 September 2012 - 19:06

Μπράβο για την ενδελεχή παρουσίαση. Την αξίζει μια τέτοια σειρά(πολύ καλή αλλά με λιγοστή προβολή).

Ένα μικρό παράπονο αφορά το πώς διατυπώνεται η εξής φράση

Αναμφίβολα, η απογοήτευση δεν επήλθε!



έχω την εντύπωση πως το "αναμφίβολα" δεν «κολλάει». Ίσως ένα "ευτυχώς" να ήταν πιο ταιριαστό εδώ.


Και μια μικρή ένσταση για το σχεδιασμό των ματιών που βρήκες ρεαλιστικό. Θεωρώ ότι ανατομικά τα μάτια είναι πολύ μεγάλα για να χαρακτηριστούν ρεαλιστικά.

Μπράβο και για τους συμβολισμούς που «έπιασες» και έγραψες. Οι περισσότεροι ομολογώ ότι μου είχαν ξεφύγει όταν παρακολουθούσα τη σειρά.

#3 Night Wizard Seal

Night Wizard Seal

    名前のない怪物

  • Review Team
  • 2,153 posts

Posted 22 September 2012 - 19:45

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και το χρόνο σου.

Εντάξει, ήμουν και λίγο υποκειμενικός με τα μάτια, γιατί τα λάτρεψα, απλά με το ρεαλιστικά εννοώ πολύ αληθοφανή. Είχαν κάποια περίεργα σχήματα και χρώματα, αλλά ήταν εξαιρετικά.

84886513_zpsfd6f6e60.jpg

They sound like they are crying. Like wolves, howling for their dead masters.


#4 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,264 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 22 January 2013 - 11:55

κατι πηρε το ματι μου πως το σχεδιο το αναλαβαν οι CLAMP. αληθευει; μοιαζουν καπως οι χαρακτηρες. δυστηχως δεν με εντυπωσιασε. ειδα 4 επεισοδια αλλα κυλουσαν βασανιστηκα αργα με ενα σωρο διαλογο και ακινητες εικονες. οπως και με το Αοι Bungaku Αν και συμμετεχει ο ιδιος συντελεστης περιμενα κατι εφαμιλλο του Boogiepop Phantom, αλλα τελικα περιμενα να τελειωσει το καθε επεισοδιο να παω στο επομενο. την σταματαω προς το παρον προκειμενου να μην μου προκαλεσει χειροτερες εντυπωσεις. τετοιου ειδους βαριες σειρες προκειμενου να ειναι βαριες δεν με ελκυουν



Also tagged with one or more of these keywords: historical, seinen, drama, mystery, thriller, Madhouse, CLAMP, postwar