Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Κλασική Μουσική
#106
Posted 02 August 2012 - 09:57
#107
Posted 02 August 2012 - 10:19
Κορυφαίος βέβαια ο Debussy, αλλά γιατί έβαλες τον πιανιστικό Φάυνο;
Η original εκδοχή για ορχήστρα πιστεύω είναι πολύ καλύτερη με τον πλούτο των ορχηστρικών χρωμάτων..
Εύλογη η απορία σου. Η αλήθεια είναι ότι τον ορχηστρικό Φαύνο τον έχω ακούσει ήδη χιλιάδες φορές. Τη συγκεκριμένη πιανιστική μεταγραφή τη βρήκα πολύ πρόσφατα, και κατευθείαν την ερωτεύτηκα, και για την πληρότητά της (σχεδόν όλες οι νότες από το original score διατηρήθηκαν), και για την εκφραστικότητά της, και για την επίδειξη ταλέντου του μεταγραφέα/ερμηνευτή (same guy), καθώς φυσικά και για το γεγονός ότι ήταν ένας φρέσκος τρόπος να ακούσω το κομμάτι.
Γενικά έχω μία αδυναμία στις καλές μεταγραφές για πιάνο, μιας και λατρεύω το ηχόχρωμά του. Μια άλλη περίπτωση στην οποία προτιμώ την ερμηνεία στο πιάνο από την ερμηνεία στο όργανο για το οποίο γράφτηκε το κομμάτι (άποψη η οποία θα ακουστεί πολύ πιο "αιρετική" από την περίπτωση του Φαύνου) είναι η Partita No.3 σε Μι μείζονα για solo βιολί, BWV 1006 του J.S. Bach.
Ιδού ίσως η καλύτερη ερμηνεία που δέχτηκε ποτέ αυτό το αριστούργημα σε βιολί, από τον άρχοντα του βιολιού Itzhak Perlman.
Και τώρα άκου τη μεταγραφή που συνέθεσε ο μέγας λάτρης του Bach (και μέγας συνθέτης on his own right) Sergei Rachmaninov.
Make no mistake. Στην πρωτότυπη παρτιτούρα ο Bach καταφέρνει και βγάζει ό,τι καλύτερο κρύβει μέσα του βιολί. Πέρα από την ίδια τη μελωδία που είναι πανέμορφη, καταφέρνει να κρύψει όσο γίνεται το γεγονός ότι το βιολί πρόκειται για ένα κυρίως μονοφωνικό όργανο, βάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερες διφωνίες είναι ανθρωπίνως δυνατόν να παίξει ένας βιολιστής.
But there's only so much you can do with a violin. Αν θες πραγματική πολυφωνία, πρέπει να κάτσεις στο πιάνο.
Μου είχε προτείνει την έκδοση για κιθάρα ο Kenny
Σου είχα προτείνει το ντουέτο κιθάρας-τσέμπαλου.

Το οποίο προσωπικά το προτιμώ από το original γιατί έχει πολύ πιο ενδιαφέροντα dynamics από το να ακούς δύο πανομοιότυπα τσέμπαλα.
Γενικά, το τσέμπαλο σαν όργανο είναι τρομερά περιορισμένο στα dynamics... άλλη μία περίπτωση οργάνου τα έργα του οποίου προτιμώ να τα ακούω στο πιάνο. Παράδειγμα και πάλι από J.S. Bach, συγκεκριμένα η Χρωματική Φαντασία και Φούγκα σε Ρε ελάσσονα, BWV 903.
Πρώτα η ερμηνεία σε τσέμπαλο από τον Christophe Rousset (κρίμα που δεν μπορώ να βρω την ερμηνεία του Trevor Pinnock).
Και τώρα η ερμηνεία σε πιάνο από τον Γιάννη Γεωργίου.
Μην ξεχνάμε ότι το πιάνο (πλήρης ονομασία pianoforte = απαλό/δυνατό) κατασκευάστηκε ακριβώς για να προσφέρει σε συνθέτες και ερμηνευτές alike περισσότερη ελευθερία σε θέματα dynamics από τον ξερό, μεταλλικό και πάντα στην ίδια ένταση ήχο του τσέμπαλου.
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#108
Posted 02 August 2012 - 11:48
Γενικά όμως δε μου αρέσει πολύ το σόλο πιάνο (ή οποιοδήποτε σόλο όργανο).
Προτιμώ την ποικιλία μέσα από την ορχήστρα..
Οποιοδήποτε κομμάτι με σόλο όργανο είναι πολύ "ασπρόμαυρο" για μένα...
#109
Posted 02 August 2012 - 11:54
και
Βασικα η γνωμη μου πανω στην κλασσικη μουσικη, ειναι οτι ειναι η βαση για ολα τα ειδη που ακουμε σημερα. Και μην ξεχναμε οτι ολοι οσοι ασχολουνται με τη μουσικη ξεκινουν μαθαινοντας κλασσικα κομματια.
#110
Posted 02 August 2012 - 12:16
Οποιοδήποτε κομμάτι με σόλο όργανο είναι πολύ "ασπρόμαυρο" για μένα...
Υπερβολικά αφοριστική άποψη για τα γούστα μου. Δεν διαφωνώ στο ότι η ποικιλία ηχοχρωμάτων μιας ορχήστρας είναι μαγευτική, αλλά υπάρχουν και ουκ ολίγες περιπτώσεις στις οποίες ένα όργανο βγάζει από μόνο του όλες τις φωνές που χρειάζεται να ακουστούν, και οποιαδήποτε προσθήκη φωνών θα ήταν παραπανίσια και θα κατέστρεφε το έργο.
Χαρακτηριστικότατα παραδείγματα:
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#111
Posted 02 August 2012 - 12:43
Όχι ότι προσπαθώ να σου αλλάξω γνώμη, απλώς μια άλλη προσέγγιση:
#112
Posted 02 August 2012 - 13:05
Είναι λες και του ζήτησαν να το προσαρμόσει έτσι ώστε να ακούγεται σαν "epic" movie soundtrack. Eww.
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#113
Posted 02 August 2012 - 13:19
Για παράδειγμα τα glissandi των τρομπονιών καθώς και η ύπαρξη του ξυλόφωνου. Τί είναι, big band jazz; Άλλο η Γαλάζια Ραψωδία, άλλο το Scarbo.
Είναι λες και του ζήτησαν να το προσαρμόσει έτσι ώστε να ακούγεται σαν "epic" movie soundtrack. Eww.
Αυτά που λες είναι τεχνικές ενορχήστρωσης του 20ου αιώνα.
Δεν τα έβαλε σε συμφωνία Mozart, σε Ravel τα έβαλε, ο οποίος από μόνος του έχει πολύ πλούσια ενορχήστρωση..
#114
Posted 02 August 2012 - 14:24
Το "τεχνικές ενορχήστρωσης του 20ου αιώνα" δεν μου λέει τίποτα. Σημασία έχει αν η εκάστοτε μεταγραφή ταιριάζει στο ύφος της πρωτότυπης σύνθεσης ή όχι. Κι αν δεν ταιριάζει, τουλάχιστον αν το τελικό αποτέλεσμα εξακολουθεί να έχει μια κάποια αξία on its own right. Πχ έχω ακούσει jazz παραλλαγές έργων του Frédéric Chopin από τον Leszek Możdżer, και το αποτέλεσμα ήταν λίαν ενδιαφέρον και εύηχο. Παράδειγμα:
Ο Marius Constant πήρε μια σύνθεση για solo πιάνο η οποία ήταν ήδη υπερπλήρης από μόνη της, και προσπάθησε να την κάνει "even bigger than life" προσαρμόζοντάς την στα μέτρα μιας συμφωνικής ορχήστρας. Το αποτέλεσμα ήταν φριχτά overblown, σε σημεία δε ακουγόταν λες και κοροΐδευε το πρωτότυπο. Ο ορισμός της μεταγραφικής αποτυχίας κατ' εμέ.
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#115
Posted 02 August 2012 - 15:26
Θα κάτσω να ακούσω τα ορχηστρικά άπαντα του Maurice Ravel (κι εννοώ αυτά που έγραψε για ορχήστρα ο ίδιος), να δω αν υπάρχει έστω κι ένα glissando από τρομπόνι.
Το "τεχνικές ενορχήστρωσης του 20ου αιώνα" δεν μου λέει τίποτα. Σημασία έχει αν η εκάστοτε μεταγραφή ταιριάζει στο ύφος της πρωτότυπης σύνθεσης ή όχι.
Για αρχή, άκουσε το τέλος του Feria από την Ισπανική Ραψωδία!
Ορίστε, σου βρήκα ένα!

Απ'ότι θυμάμαι μπορεί να έχει και στο Δάφνις και Χλόη (και ποιός ξέρει πού αλλού).
Στο Ma mere l'oye έχει και ξυλόφωνα και τρίλλιες στα κόρνα.
Τέτοια εφφέ είναι συνηθισμένα ώστε να αποδίδουν μια μαγική παραμυθένια ατμόσφαιρα.
Για το συγκεκριμένο κομμάτι που μιλάμε, το οποίo θέλει να αποδώσει ένα εφιαλτικό σκηνικό με ένα ξωτικό, δε νομίζω ότι θα υπήρχε κάτι πιο κατάλληλο από το glissando του τρομπονιού...
#116
Posted 02 August 2012 - 16:13
Για αρχή, άκουσε το τέλος του Feria από την Ισπανική Ραψωδία!
Ορίστε, σου βρήκα ένα!
Απ'ότι θυμάμαι μπορεί να έχει και στο Δάφνις και Χλόη (και ποιός ξέρει πού αλλού).
Στο Ma mere l'oye έχει και ξυλόφωνα και τρίλλιες στα κόρνα.
Τέτοια εφφέ είναι συνηθισμένα ώστε να αποδίδουν μια μαγική παραμυθένια ατμόσφαιρα.
Ευχαριστώ για τους τίτλους. Έβαλα να τα ακούσω όλα, και όπως ακριβώς περίμενα, στα συγκεκριμένα έργα τα glissandi και τα ξυλόφωνα ταιριάζουν λόγω του ύφους των συγκεκριμένων κομματιών. Ο Maurice Ravel ήξερε που ταιριάζει τι. Ο Marius Constant πάλι όχι.
Δεν νομίζω ότι έχει σημασία να το συζητήσουμε περισσότερο, μιας κι εγώ θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα ηχοχρώματα είναι τελείως αντικλιματικά και ακατάλληλα όταν προσπαθείς να χτίσεις μια εφιαλτική και αγχωτική μουσική ατμόσφαιρα όπως το Scarbo, ενώ εσύ είσαι της αντίθετης άποψης. Όχι ότι αυτό ήταν το μοναδικό λάθος του Marius Constant πάνω στο Scarbo, αλλά τελοσπάντων. Let's agree to differ.
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#117
Posted 02 August 2012 - 17:26
5o μέρος της σουίτας Serenada Schizophrana:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IX3BHVpFX70[/youtube]
#118
Posted 03 August 2012 - 11:14
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||
#119
Posted 03 August 2012 - 11:56
#120
Posted 03 August 2012 - 14:17

Και τώρα, λίγος ακόμα Charles Ives.
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||