Ανδρέα πραγματικά γέλασα αρκετά με αυτά που γράφεις. Σοβαρά τώρα, αν δεν πας σε ένα φροντιστήριο να σου δείξει τον τρόπο με τον οποίο γράφουμε μια έκθεση, τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνουμε τη δομή της και τον τρόπο με τον οποίο διορθώνουμε τα λάθη που κάνουμε που πας δηλαδή? Αυτά για έλλειψη ελεύθερης βούλησης, καλλιεργημένους λόγους και τυπικότητα είναι τουλάχιστον ΑΣΤΕΙΑ. Εγώ σε κάθε έκθεση στο σχολείο φέτος αυτοσχεδίαζα, έγραφα και εξεζητημένα πράγματα μη σου πω και πάντα είχα 95-97%. Φυσικά, για να το κάνεις αυτό με τα λογοτεχνικά και τα λοιπά πρέπει να το κάνεις και σωστά, όχι να γράφουμε ότι φτάσει.
Πάντως να πω ότι δεν ξέρω, αν μιλάτε ΜΟΝΟ για 3η Λυκείου, τότε ΙΣΩΣ πλέον να μην είναι απαραίτητο, αλλά και πάλι δεν ξέρω γιατί δεν έχω φτάσει εκεί. Αλλά αν ισχυρίζεται κάποιος ότι γενικά δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε φροντιστήριο έκθεσης, τη στιγμή που όλη τη χρονιά στο σχολείο γράφουμε 3-4 εκθέσεις τότε ΑΠΛΩΣ πλανάται πλάνην οικτρά.
Να μάθεις να διαμορφώνεις τη δομή της, να διορθώνεις τα λάθη της και να μάθεις πώς να γράφεις, είναι βασικά πράγματα, και σε ένα σχολείο μπορείς να τα μάθεις. ΔΕΝ λέω ότι δεν χρειάζονται καθόλου φροντιστήρια, αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε, αυτά είναι κυρίως για σιγουριά, και όχι από ανάγκη, (εκτός αν το σχολείο σου δεν είναι αρκετά καλό).
Περί τυπικότητας και λοιπά, δεν σε κατηγορώ, αφού είναι όντως αστεία, για να μην χρησιμοποιήσω και πιο προσβλητικούς ρόλους. Το θέμα είναι ότι στο παραπάνω ποστ ΔΕΝ παρουσιάζω την άποψή μου, αλλά λέω για πράγματα που ισχύουν, και αποτελούν κοινή γνώση σε μεγαλύτερη τάξη. Το να πάρεις 95-97%, στις πανελλήνιες, έκθεση είναι ΚΛΙΝΙΚΩΣ αποδεδειγμένο ως (σχεδόν; ) αδύνατον.
ΞΕΡΩ ότι ο λόγος σου στην πραγματικότητα θα άξιζε και 100% επειδή φαίνεται ότι κατέχεις και λογοτεχνική χροιά, ΣΙΓΟΥΡΑ έχεις δική σου άποψη, και όχι των άλλων και πάλι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ σε σχέση με παιδιών της ίδιας τάξης ξεχωρίζεις. Όμως έτσι και εσύ, όπως και πολλοί, άλλοι, στα πλαίσια του σχολείου για το οποία μιλάμε, δεν μπορείς να επιδείξεις την υψηλού επιπέδου γλώσσα σου.
Γιατί; Επειδή όλα είναι ΤΥΠΙΚΑ. Δεν παρουσιάζεις τη γνώμη σου αλλά τη γνώμη ΤΟΥΣ. Αυτό που προσπαθεί η έκθεση είναι ίσως να κάνει τους μαθητές να αποβάλλουν κάθε ίχνος προσωπικής άποψης, περνώντας εμμέσως καθεστώτα που σίγουρα δημοκρατικά δεν είναι. Ξέρω ότι είμαι υπερβολικά υπερβολικός, όμως μόνο έτσι μπορώ να εκφράσω την απογοήτευσή μου με τα συστήματα που λαμβάνουν χώρα εδώ.
Ναι, και λοιπόν; Γιατί κάνουν κάτι τέτοιο; Φοβάμαι ότι η μόνη απάντηση που μπορώ να δώσω εδώ είναι μία: ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΣΤΡΙΜΜΕΝΟΙ! Όχι, σίγουρα όχι όλοι. Όμως η συντριπτική πλειονότητα αυτών έχουν περάσει από το ίδιο καλούπι. Και αυτό το καλούπι, είναι μιας άβουλης, τυπικής τακτικής.
Ειλικρινά, οι καθηγητές που έχουμε στη χώρα μας, βαθμολογούν με τη δικιά τους γνώμη, επομένως κάτι ριζοσπαστικό, πρωτότυπο, εξαιρετικά συντεταγμένο από άποψη λογικής, γραμματικής, επιχειρημάτων, μπορεί να πάρει ένα απίστευτα χαμηλό βαθμό, για τον οποίο όλοι θα απορήσουν. Απλώς σκέψου να γράφεις περί αθεΐας και να πέσεις σε θρησκόληπτο, να γράφεις περί της υπεροχής του ανθρώπου έναντι στα άλλα ζώα και να πέσεις σε φιλόζωο.
Σε τελική φάση, είναι κρίμα που δεν είναι συγκριτικό, αλλά γνωμικό το σύστημα. Μέρος της μελλοντικής ζωής του καθενός μας κρίνετε από την ανωμαλία, την ηλιθιότητα και το κόμπλεξ του διορθωτή που θα πετύχει το γραπτό του. Όσο για εσένα, σίγουρα στο μέλλον θα χρειαστεί να γράψεις κάτι πιο "ενδιαφέρον" και λιγότερο τυπικό, όμως ας μην ξεχνάμε ότι η συζήτηση αφορά το σχολείο.
Ναι, δυστυχώς εμείς δεν έχουμε το επίπεδο των μεγάλων λογοτεχνών της χώρας μας. Δυστυχώς, μάλλον, δεν έχουμε το δικαίωμα να επιδεικνύουμε την υπεροχή μας έναντί τους. Δυστυχώς εμείς δεν μπορούμε να γράψουμε ένα κείμενο χωρίς θεματική πρόταση, και πάλι δυστυχώς, πρέπει να παίρνουμε τις αναμασημένες , μίζερες, θεωρητικές ιδέες που μας διδάσκουν. Και να συνεχίζουμε το μάσημα αιωνίως, ξέροντας ότι ποτέ δεν θα χωνέψουμε αυτές τις αντιλήψεις.










