Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Τα πρώτα βήματα του Hayao Miyazaki


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 Mr Ayu-Mania

Mr Ayu-Mania

    Wotalicious!

  • Members
  • 959 posts

Posted 08 February 2007 - 18:42

Ενώ οι ταινίες του Μιγιαζάκι θεωρητικά είναι λίγο πολύ γνωστές σε όλους μας, δεν υπάρχει κάποιο θέμα στο φόρουμ που να ασχολείται βιογραφικά μαζί του και να εξετάζει τα πρώτα βήματα του Θεού των Ανιμέ. Το θέμα αυτό έχει σαν σκοπό να δώσει κάποια από τα βιογραφικά στοιχεία του μεγάλου δημιουργού, και να ερευνήσει συνοπτικά, αλλά και συνάμα διεξοδικά τις ταινίες που έκανε πριν δημιουργήσει τα Studio Ghibli. Έτσι το θέμα θα μπορεί να χρησιμεύσει ως ένα πολύτιμο σημείο εκκίνησης για αυτούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην μαγεία του Μιγιαζάκι.

Posted Image

Βιογραφικά στοιχεία

Ο Χαγιάο Μιγιαζάκι γεννήθηκε σε μια εύπορη οικογένεια που ζούσε στα περίχωρα του Τόκυο τον Ιανουάριο του 1941. Ο πατέρας του ήταν διευθυντής της οικογενειακής επιχείρησης η οποία έφτιαχνε ανταλλακτικά και πτερύγια για τα μαχητικά αεροπλάνα Zero. Ο Χαγιάο δικαιολογημένα λόγω του πολέμου είχε άστατη παιδική ζωή, και άρχισε την βασική του σχολική εκπαίδευση ως πρόσφυγας στις επαρχίες της Ιαπωνίας το 1947. Παράλληλα σημαντική επίδραση στη ζωή του είχε και η μακροχρόνια μάχη της μητέρας του με την Φυματίωση, η οποία σαν γυναίκα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του μικρού Χαγιάο. Ήταν γνωστή ως μια πολύ δυναμική γυναίκα με καλή μόρφωση και έντονες καλλιτεχνικές ανησυχίες και δυτική νοοτροπία. Η επίδραση της μητέρας του είναι φανερή και σε ορισμένες από τις μετέπειτα ταινίες του, και συγκεκριμένα στις My Neighbor Totoro , και Laputa Castle in the Sky.

Όπως πολλά παιδιά της μεταπολεμικής Ιαπωνίας o Χαγιάο πρωτοεξέφρασε την επιθυμία να γίνει mangaka στο γυμνάσιο. Δεν είχε κάποιες ιδιαίτερες σχεδιαστικές ικανότητες τότε, αλλά ήταν μια εποχή που τα manga είχαν αρχίσει να μεσουρανούν, o Osamu Tezuka είχε ήδη γίνει διάσημος και γενικά υπήρχε έκδηλος ενθουσιασμός για την ένατη τέχνη. Ο Tezuka υπηρξε μια από τις πρώτες και καθοριστικές επιδράσεις για τον Μιγιαζάκι. Δεν ήθελε όμως να καταλήξει να τον αντιγράφει, οπότε ο Μιγιαζάκι κατάστρεψε πολλά από τα αρχικά του σχέδια τα οποία πίστευε ότι έμοιαζαν υπερβολικά με το στυλ του Tezuka.

Αρχικά ο Μιγιαζάκι απομακρύνθηκε από την τέχνη όταν πέρασε στο πανεπιστήμιο και έγινε φοιτητής πολιτικών επιστημών και οικονομικών. Αλλά και ως φοιτητής δεν ήθελε να ξεχάσει την μεγάλη του αγάπη και έγινε μέλος στη λέσχη παιδικής λογοτεχνίας όπου ηρθε σε επαφή με τα έργα πολλών κλασσικών δημιουργών και εικονογράφων, κάτι που επηρέασε τον τρόπο που ανέπτυσσε την πλοκή και τους χαρακτήρες των ταινιών του.

Μετά το πανεπιστήμιο το 1963 αντί να διαλέξει καριέρα ανάλογη με το πτυχίο του, χωρίς πολύ σκέψη έπιασε δουλειά στα Toei Animation Studios. Είχε τον ρόλο του In-Betweener, δηλαδή να σχεδιάζει τα cell frames που βρίσκονται ενδιάμεσα των σκηνών κλειδί που αποτελούν τα storyboards, μια δουλειά επίπονη και μονότονη αλλά και με μεγάλη ανάγκη για προσοχή στην λεπτομέρεια. Καθώς περνούσαν το χρόνια ο Μιγιαζάκι έπαιρνε θέσεις με μεγαλύτερη ευθύνη στο Studio, και παράλληλα ασχολήθηκε έντονα με τα συνδικαλιστικά της εταιρίας όπου γνώρισε τον φίλο του και μετέπειτα συνεργάτη του Isaao Takahata. Οι 2 άντρες δούλεψαν επιτυχημένα μαζί και κατέληξαν να είναι μέλη των production teams των ταινιών του Studio.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 και οι 2 έφυγαν από τα Toei για να έχουν μεγαλύτερη καλλιτεχνική ελευθερία. Ο Μιγιαζάκι ακολούθησε το όνειρο του και έγραφε manga σε μια εβδομαδιαία παιδική εφημερίδα ενώ παράλληλα έκτισε και την φήμη του ως Animator σκηνοθετώντας και παίρνοντας μέρος στην παραγωγή πολλών επεισοδίων από τηλεοπτικά ανιμέ της εποχής εκείνης. Ώσπου το 1979 ηρθε η ευκαιρία για να σκηνοθετήσει την πρώτη του ανιμέ ταινία η οποία θα ήταν το Castle Of Cagliostro με ηρώα τον Lupin III που ηταν πολύ δημοφιλής χαρακτήρας του Monkey Punch.

Οι πρώτες του ταινίες

1979 - LUPIN THE THIRD: CASTLE OF CAGLIOSTRO

Posted Image

Η πρώτη ταινία του Μιγιαζάκι είναι μια περιπέτεια δράσης που συνδυάζει κωμωδία, δράση, βία και ερωτισμό, με μια εκλεπτυσμένη ανάπτυξη χαρακτήρων και πλοκής. Παρότι ο κεντρικός χαρακτήρας δεν ηταν δημιούργημα του, ο Μιγιαζάκι επέδειξε πολλά από τα σκηνοθετικά χαρακτηριστικά και τεχνάσματα που θα τελειοποιούσε στις μετέπειτα ταινίες του.

Posted Image Posted Image

Το στόρι έχει να κάνει με το κυνήγι διάσημων παραχαρακτών σε ένα μικρό άγνωστο ευρωπαϊκό δουκάτο, από τον Λουπεν ο οποίος είναι ο ίδιος διάσημος κλέφτης κοσμημάτων. Η αστυνομία κυνηγάει τον Λουπεν, ο Λουπεν κυνηγάει τους παραχαράκτες οι οποίοι κυνηγάνε την πριγκίπισσα Κλαρίς την μοναδική κληρονόμο του δουκάτου, ενώ όλοι ψάχνουν παράλληλα τον χαμένο θησαυρό της πριγκηπικής οικογένειας.

Posted ImagePosted Image

Η ταινία πήρε μόνο 7.5 μήνες για να ολοκληρωθεί υπό συνθήκες έντονης οικονομικής πίεσης. Ο Μιγιαζάκι κατόρθωσε να απεικονίσει το περιβάλλον του ξεχασμένου μεσαιωνικού δουκάτου με την βοήθεια βιβλίων και τουριστικών οδηγών για τα βουνά και πόλεις της βόρειας Ιταλίας. Λόγω τις συμμετοχής του Μιγιαζάκι στην ταινία οι χαρακτήρες στην ταινία είναι πιο διαυγείς πιο νεανικοί και πιο ρομαντικοί στο στυλ σε σχέση με το πώς απεικονίζονταν οι χαρακτήρες στο τηλεοπτικό ανιμέ. Τα χρώματα στην ταινία είναι καλοκαιρινά και ευδιάθετα εκτός από τις σκηνές που χρειάζεται να διευκρινιστεί η μάχη μεταξύ καλού – κακού. Ο Μιγιαζάκι σχεδίασε το κάστρο που κυριαρχεί στην ταινία με περισσή λεπτομέρεια και με έμφαση στην σκηνογραφική σκηνοθεσία που κάνουν τον θεατή να νομίζει ότι πρόκειται για πραγματική τοποθεσία. Το animation ακόμα και 28 χρόνια μετά φαίνεται φρέσκο και βλέπεται ευχάριστα. Η μουσική της ταινίας είναι περίπλοκη και πλούσια από την Yuji Ono συνδυάζοντας jazz με κλασική μουσική. Το μουσικό θέμα του Λουπεν από την τηλεόραση δένει αρμονικά με το όλο soundtrack.

Posted ImagePosted Image

Η ταινία είναι ένα αριστουργηματικό σκηνοθετικό ντεμπουτο για τον Μιγιαζάκι. Είχε ήδη αρκετή πείρα στην τηλεόραση και στα Toei, αλλά κανείς δεν ηταν προετοιμασμένος για ένα τόσο αρμονικό αποτέλεσμα. Είναι γεγονός ότι από τα αμέτρητα τηλεοπτικά επεισόδια και manga βιβλία, αυτή η ταινία θεωρείται το ποιοτικό αποκορύφωμα στο franchise του Λουπεν. Ο Μιγιαζάκι μας έδωσε σε αυτήν την ταινία ένα σκηνικό το οποίο θα το δούμε σε πολλές από τις επόμενες του ταινίες, μια εναλλακτική παραμυθένια Ευρώπη, μια Ευρώπη όπου ο πρώτος και ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος δεν συνέβησαν ποτέ. Η δράση, το χιούμορ, και η ατμόσφαιρα της ταινίας αφήνουν ευχάριστα συναισθήματα στον θεατή και επιδεικνύει ότι πριν καλά καλά μπει η δεκαετία του 80 το επίπεδο του γιαπωνέζικου animation ήταν ήδη υψηλότατο. Όταν ο Stephen Spielberg ρωτήθηκε πια είναι η καλύτερη car chase σκηνή στον κινηματογράφο, η απάντηση του ήταν η σκηνή της καταδίωξης στο Castle Of Cagliostro.


1984 - NAUSICAA OF THE VALLEY OF THE WIND

Posted Image

Αυτή η ταινία είναι αποτέλεσμα της μεγάλης αγάπης του Μιγιαζάκι για τα manga και του γεγονότος ότι ποτέ δεν σταμάτησε να ασχολείται με αυτά. Το θέμα της Nausicaa εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως μια πρόταση για ταινία που θα φτιαχνόταν για το περιοδικό Animage σε συνεργασία με το studio Tokuma Shoten. Ήταν το 1981 λίγο μετά την ολοκλήρωση της ταινίας με τον Λουπεν. Η ιδέα δεν προχώρησε και το περιοδικό Animage έκανε πρόταση στον Μιγιαζάκι να φτιάξει ένα εβδομαδιαίο manga με βάση αυτό το θέμα. Ο Μιγιαζάκι δέχτηκε υπό τους όρους ότι θα έγραφε ο ίδιος την ιστορία όπως αυτός ήθελε, ότι θα είχε απόλυτη ελευθερία κινήσεων και ότι θα μπορούσε να διακόψει το manga αν υπήρχε ευκαιρία να γυρίσει κάποια ταινία.

Posted ImagePosted Image

Ο Μιγιαζάκι δήλωσε κάποτε ότι η Nausicaa ήταν αποτέλεσμα των ανυσηχιών που άρχιζαν να εμφανίζονται στον κόσμο για την καταστροφή της φύσης από τα τέλη της δεκαετίας του 70. Το γεγονός που είχε την μεγαλύτερη επιρροή στην θεματολογία της Nausicaa ήταν η μόλυνση του κόλπου της Minamata με υδράργυρο, την μεγαλύτερη οικολογική και κοινωνική καταστροφή στην ιστορία της Ιαπωνίας. Μετά τους αμέτρητους θανάτους και τερατογενέσεις μεταξύ των κατοίκων, κανείς δεν ξαναψάρεψε στην περιοχή για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα πολλά είδη ψαριών που ήταν εξαφανισμένα από την περιοχή να επανέλθουν, και να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα που παρόμοιο του δεν υπήρχε πουθενά στην Ιαπωνία. Η νίκη της φύσης έναντι στα δηλητήρια του ανθρώπου και η ικανότητα της για regeneration ήταν η βασική έμπνευση για το στόρι της Nausicaa. Άλλες επιρροές στον Μιγιαζάκι ήταν η αγαπημένη του ιστορία από τα παιδικά του χρόνια, ‘The princess who loved insects’ μια παραδοσιακή γιαπωνέζικη ιστορία, και τέλος η δικιά μας Ναυσικά που βοήθησε τον Οδυσσέα στο ταξίδι του για την Ιθάκη.

Posted ImagePosted Image

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, το manga έγινε ανάρπαστο και το περιοδικό Animage πουλούσε σαν τρελό. Το ενδιαφέρον της Tokuma Shoten άναψε πάλι, και αποφασίσθηκε να γυριστούν τα συμπληρωμένα κεφάλαια του manga σε ταινία, υπό τον όρο του Μιγιαζάκι ότι θα αποφάσιζε αυτός πια στοιχεία του manga θα χρησιμοποιούνταν στην ταινία. Ο Μιγιαζάκι έπρεπε να αποφασίσει τι θα κρατούσε από το πολύπλοκο και ανεκπλήρωτο manga έτσι ώστε να χωρέσει και να δέσει αρμονικά σε μια δίωρη ταινία. Ο φίλος του, ο Isaao Takahata ανέλαβε την παραγωγή του έργου με τα χίλια ζόρια, γιατί επρόκειτο για μια δύσκολη προσπάθεια με μεγάλο ρίσκο. Η ταινία ξεκίνησε τον Μάιο του 1983 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 1984.

Posted ImagePosted Image

Το αποτέλεσμα, που θεωρείται από πολλούς ως η ταινία ορόσημο στην καριέρα του Μιγιαζάκι, αφηγείται την ιστορία μιας όμορφης πριγκίπισσας που μεγαλώνει σε ένα μελλοντικό φεουδαρχικό κόσμο, αποτέλεσμα ενός ολοκληρωτικού παγκοσμίου πολέμου που έχει καταστήσει μεγάλα κομμάτια της γης ακατάλληλα για διαβίωση. Η αγάπη της για όλα τα ζώντα όντα και ο αγώνας της για την κατανόηση της λειτουργίας της φύσης, την οδηγεί σε μεγάλους κινδύνους και σε σύγκρουση με την ανθρώπινη ματαιοδοξία τριγύρω της. Τα μυνήματα της ταινίας είναι πολλά, από αντί-πολεμικά, φεμινιστικά και φυσικά οικολογικά. Ο Μιγιαζάκι έχει πει ότι απλά θέλει ο κόσμος να βγαίνει από την αίθουσα του κινηματογράφου με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο. Αυτή η ταινία κατάφερε πολλά περισσότερα. Τα πρώτα 5 λεπτά της ταινίας όπου η ηρωίδα κινείται μέσα στην ζούγκλα της μεταλλαγμένης φύσης, τα τεραστία έντομα, και την φονική ατμόσφαιρα επιδεικνύουν την αστείρευτη φαντασία του Μιγιαζάκι και την δημιουργικότητα του. Ακόμη και 24 χρόνια μετά η ταινία δεν παύει να προκαλεί δέος και θαυμασμό. Πολλοί κάνουν το λάθος και την συγκρίνουν με το manga το οποίο δεν θα ολοκληρωνόταν παρά αρκετά χρόνια αργότερα. Η ταινία είναι μια ξεχωριστή οντότητα και από μόνη της καταφέρνει να ενθουσιάσει τον θεατή.

Posted ImagePosted Image

Στην ταινία αυτή έκανε και την αρχή της συνεργασίας του με τον Μιγιαζάκι ο Joe Hisaishi ο οποίος παρήγαγε ένα soundtrack που συνδυάζει ευρωπαϊκές και ασιατικές ορχήστρικες και φωνητικές παραδόσεις με ηλεκτρονική ενορχήστρωση, ένα πραγματικά ονειρικό αποτέλεσμα. Ο Hisaishi θα συνεργαστεί με τον Μιγιαζάκι σε όλες τις επόμενες ταινίες του, θυμίζοντας την συνεργασία Alfred Hitchcock – Bernard Herman. Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι ένας από τους animators στην ταινία ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των γιγαντιαίων πολεμιστών, δεν ήταν άλλος από τον Hideaki Anno ο οποίος θα έγραφε μερικά χρόνια μετά το όνομα του στο πάνθεον του Ανιμέ με το Neon Genesis Evangelion.

Posted ImagePosted Image

Η ταινία έγινε τεραστία επιτυχία στην Ιαπωνία και ο κόσμος σχημάτιζε ουρές έξω από τους κινηματογράφους που έπαιζαν την ταινία. Δυστυχώς αυτό τράβηξε και το ενδιαφέρον της δύσης η οποία έβγαλε την ταινία σε βίντεο με τίτλο ‘Warriors of the Wind’ η οποία ήταν πετσοκομμένη, με περικοπές 36 λεπτών, και αλλαγές διαλόγων έτσι ώστε να είναι προσιτή στο «παιδικό αμερικανικό κοινό». (Αυτή η version είναι διαθέσιμη στα ελληνικά κανάλια και βίντεο- κλαμπ). Αυτό εξόργισε τον Μιγιαζάκι και αποφάσισε να μην ξαναεπιτρέψει κυκλοφορία ταινίας του στην δύση. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Μιγιαζάκι δεν ήταν ευρύτερα γνωστός στο δυτικό κοινό μέχρι το Spirited Away.

Ένα πολύ καλό review για την ταινία έχει ήδη γίνει στο αδερφικό φόρουμ:
http://www.animeplanet.gr/forum/viewtopic.php?t=4854

Τα προβλήματα παραγωγής που είχε με τα ελλιπή Tokuma Shoten Studios, τον οδήγησε να δημιουργήσει μαζί με τον Isaao Takahata και τον Toshio Suzuki (εκδότη του Animage) τα περίφημα Studio Ghibli. The rest is history…
Posted Image

#2 Dante80

Dante80

    (╯°□°)╯︵ ┻━┻

  • Retired Staff
  • 5,515 posts
  • Location今、そこにいる僕

Posted 09 February 2007 - 05:51

Μπράβο man, πολύ δυνατό αφιέρωμα....

Περιμένουμε το Round II εναγωνίως (μιας και έπιασες τα πρώτα βήματα, μοιραία σου ανατίθενται και τα επόμενα...κάνε edit το πρώτο σου post όταν και αν το κάνεις)....
Posted Image


Jh0Lmx3.png
.aNiMe//GR IRC Channel ~ Better than sex, batteries included.


#3 eXXentriX

eXXentriX

    Ryu/Dae-Su/Jeum-ja

  • Members
  • 849 posts

Posted 09 February 2007 - 13:25

Συγχαρητήρια και απο μένα για το report.....:thumbup:

Όντως πρόκειται για μια τεράστια μορφή στο χώρο....:calm:
Έπρεπε να γίνει ένα τέτοιο αφιέρωμα...


P.S....Συμπεριέλαβε αν γίνεται και ένα μίνι αφιέρωμα στο
Future Boy Conan.....την μεγαλύτερη του τηλεοπτική
επιτυχία....μια άγνωστη στο ευρύ κοινό σειρά......:

P.S 2.......Kαι το 2008 αναμένεται και το νέο του project....

Posted Image

Εξεταστική...πφφφφ...απο 22/2 ξανά.......:wis:

#4 kenji

kenji

    Arbeit macht frei

  • Members
  • 82 posts

Posted 10 February 2007 - 01:20

Μπράβο man, πολύ δυνατό αφιέρωμα....
Περιμένουμε το Round II εναγωνίως (μιας και έπιασες τα πρώτα βήματα, μοιραία σου ανατίθενται και τα επόμενα...κάνε edit το πρώτο σου post όταν και αν το κάνεις)....
Posted Image

+1 :respect:
1million4disability: Υπογράψτε για την άρση των διακρίσεων εις βάρος των αναπήρων στην ΕΕ
Παράδειγμα προς μίμηση http://www.als-net.gr/
my blog: blog.e-healthgr
Posted Image

#5 Dain

Dain

    Anime Fan

  • Members
  • 227 posts
  • LocationAthens

Posted 16 January 2008 - 21:13

Πάρα πολύ καλό αφιέρωμα και απορώ που δεν σχολιάστηκε περισσότερο. Ο Miyazaki και γενικά το studio Ghibli έχει κάνει αριστουργήματα, και σ'αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό το γεγονός πως βλέπουμε anime και στον κινηματογράφο πια, τα οποία άρεσουν ακόμα και σε άτομα που γενικά δεν ασχολούνται με το χώρο.

Είναι από τους αγαπημένους μου δημιουργούς anime, και επίσης μερικές από τις ταινίες του είναι ανάμεσα σ'αυτές που λατρεύω ανεξαρτήτως είδους.

Μπράβο, έστω και καθυστερημένα, στον Ayu Mania για το όμορφο αφιέρωμα! Αναρωτιέμαι αν έχει βγει κάποια βιογραφία του Miyazaki στα Aγγλικά (μαζί με ένα overview κλπ όλου του έργου του).

#6 Loke

Loke

    ~Moe Mio Moe~

  • Channel Operators
  • 3,927 posts

Posted 16 January 2008 - 22:46

Mr Ayu-Mania ....... Respect

#7 Darkchilde

Darkchilde

    Jedi Master

  • Members
  • 915 posts

Posted 16 January 2008 - 22:50

Επίσης ο Hayao Miyazaki ήταν ανάμεσα στους συντελεστές και της σειράς Heidi, για όσους την θυμούνται... (από τα anime που είχαν καλή μεταγλώττιση και που έβλεπα.)

#8 bleach2black

bleach2black

    playing the angel

  • Members
  • 140 posts

Posted 20 January 2008 - 20:51

1st: Τρομερώ ''άρθρο''.

2nd: Ο τύπος είναι φοβερός! Έχει φαντασία μέχρι εκεί που δε φτάνεις και το δείχνει στα τελευταία του έργα. Τώρα βγάνουν τις πρώτες του ταινίες σε DVD. Πάντως έχω μια απορία... αυτός έχει φτοιάξει το Princess Mononoke??
Posted Image

#9 Mr Ayu-Mania

Mr Ayu-Mania

    Wotalicious!

  • Members
  • 959 posts

Posted 21 January 2008 - 09:35

2nd: Ο τύπος είναι φοβερός! Έχει φαντασία μέχρι εκεί που δε φτάνεις και το δείχνει στα τελευταία του έργα. Τώρα βγάνουν τις πρώτες του ταινίες σε DVD. Πάντως έχω μια απορία... αυτός έχει φτοιάξει το Princess Mononoke??

Ναι αυτος εχει κανει το Princess Mononoke.

Η πληρης φιλμογραφια του Studio Ghibli γενικοτερα ειναι η παρακατω:

Nausicaä of the Valley of the Wind 1984
Laputa: Castle in the Sky 1986
Grave of the Fireflies 1988
My Neighbor Totoro 1988
Kiki's Delivery Service 1989
Only Yesterday 1991
Porco Rosso 1992
I Can Hear the Sea 1993
Pom Poko 1994
Whisper of the Heart 1995
Princess Mononoke 1997
My Neighbors the Yamadas 1999
Spirited Away 2001
The Cat Returns 2002
Howl's Moving Castle 2004
Tales from Earthsea 2006
Ponyo on a Cliff 2008
Posted Image

#10 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 23 January 2008 - 01:11

επισης εκανε και ταινιες μικρου μηκους ειδικα για το Ghibili Museum:

Koro's Big Walk
Water Spider Monmon
Mei and the Kittenbus
The Day I Harvested a Star
The Whale Hunt
Looking for a home

για πληροφοριες εδω
Ghibli Museum - Wikipedia, the free encyclopedia

#11 lordofblues

lordofblues

    Back in business

  • Members
  • 844 posts

Posted 21 February 2008 - 22:26

Μπραβο πολυ καλο αρθρο Mr Ayu-Mania
Ειδικα το αρθρο σχετικα με το CASTLE OF CAGLIOSTRO ηταν πολυ ενδιαφερον. Σχεδιασε ολα αυτα τα τοπια μεσω Cardpostal. Τι να πω respect στον τυπα.

Αυτο τα λεει ολα:
Όταν ο Stephen Spielberg ρωτήθηκε πια είναι η καλύτερη car chase σκηνή στον κινηματογράφο, η απάντηση του ήταν η σκηνή της καταδίωξης στο Castle Of Cagliostro.

Posted Image



#12 Archangel

Archangel

    Αρχαίος

  • Members
  • 462 posts

Posted 16 March 2008 - 23:49

Παιδιά δεν ξέρω για εσάς αλλά ο Miyazaki είναι respect.

Μόλις τελείωσα Tales of the earthsea....
Τι φοβερή ταινία. Κλασσικός Miyazaki σε ταξιδεύει σε χώρες μαγικές έχει ένα τρόπο σε κρατάει σε αγωνία. Επίσης προσωπική μου άποψη είναι ότι όλες οι ταινίες του σε αφήνουν με μια γλυκόπικρη γεύση. Δλδ ναι καταφέραμε να νικήσουμε το κακό αλλά ο ήρωας έχει κάνει βλακεία στην αρχή και πρέπει να πληρώσει.
Αλλά προσωπικά πιστεύω ότι αυτή είναι η μαγεία των ταινιών του. Έχεις και δεν έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.(Εξαιρήται το Nausica of the valley of the wind όπου το manga είναι πολύ καλύτερο από το ανιμε).
You can't outran death....BUT you can make the bastard work for it


http://daitenshi-manga.blogspot.com/

#13 Radagast

Radagast

    Cogito ergo sum

  • Members
  • 2,221 posts
  • LocationDark City

Posted 17 March 2008 - 02:17

Άψογο thread και παραδέχομαι που επιτέλους και ο υπόλοιπος κόσμος που δεν ξέρει-αγνοεί/(ή έστω δε ξέρει αρκετά) περί Miyazaki , μπορεί να δει τι εστί τέτοια σκηνοθετική ιδιοφυία. Ειδικά από παλιές ταινίες όπως το Castle of Cagliostro ή Nausica (αλλά και το Laputa Castle in the sky) προτείνω σε όλους να τα δούν.

Το Cagliostro απλά έπος adventure για την εποχή του, έγινε το 79 και ακόμη στέκει αν είναι δυνατόν.. για πρώτο έργο απλά θεικό..

Επίσης να συμπληρώσω πως πουθενά δεν αναφέρατε το μικρό 6λεπτο αριστούργημα Miyazaki το "On your mark" που είναι ένα μουσικό video με θέμα fantasy-science fiction το οποίο αν και χωρίς λόγια, επαληθεύει το πόσο Θεός είναι ο δημιουργός του και τι συναισθήματα μπορεί να περάσει σε μόλις 5-6λεπτά. (κι αυτό από Ghibli museum αλλά υπάρχει και στο νετ.)

#14 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,265 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 18 March 2008 - 22:57


Oσο για το Castle of Cagliostro, να πουμε από ποια ταινια εμπνευστηκε ο Hayao Miyazaki: απο την γαλλική του 1950 "Ο Βασιλιάς και το Πουλί" (Le Roi et L'Oisseau"). Oι περισσοτεροι ειδαν την τελική έκδοση του 1979.

Ο Isao Takahata μαλιστα έγραψε και βιβλίο για αυτη την ταινια πρόσφατα

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=6335

from the forum discussion here:

I was thinking of Hayao Miyazaki and Studio Ghibli when I mentioned the influence on Japanese animators – but if you prefer Vampire Hunter D Bloodlust, it’s possible you wouldn’t see any Grimault influence.

The influence of the film on Hayao Miyazaki is well documented - “We were formed by the films and filmmakers of the 1950s. At that time I started watching a lot of films. One filmmaker who really influenced me was the French animator Paul Grimault.” - Midnight Eye.
In an interview with French newspaper Le Monde, Miyazaki says - “It was through watching Le Roi et l'Oiseau by Paul Grimault that I understood how it was necessary to use space in a vertical manner.” - cndp.fr.

I assume you don’t actually have this on DVD yourself, as the extra material includes interviews with Studio Ghibli animator Yosuo Otsuka and director Isao Takahata (Grave of the Fireflies) who show how they copied scenes from Le Roi et l'Oiseau frame by frame to learn how it was done.

Incidentally, much of the animation in the film is from the 1950’s not 1980, which actually places it well ahead of its time if it is still influencing current animation.

#15 ilisios

ilisios

    Starting...

  • Members
  • 27 posts

Posted 22 April 2008 - 13:22

Τα παρασκήνια του Tales from Earthsea αποδεικνύουν ότι ο Miyazaki (πατήρ) είναι ένα ψιλοκάθαρμα αλλά ίσως φταίνε τα γηρατειά...ή το άγχος για την αποκατάσταση του υιού. Αυτό βέβαια δεν επηρεάζει την ποιότητα του έργου του.

Posted Image