έχεις δίκιο, οι Near και Mello δεν είναι υποκατάστατα του L ομως είναι συνεχιστές του έργου του. Για αυτό τους συμπεριέλαβα όλους στην ίδια κατηγορία ανθρώπου. Αυτού που αφοσιώνεται ολοκληρωτικά στο έργο του προκατόχου, αισθανόμενος μια ηθική υποχρέωση να τελειώσει οτι έχει ηδη ξεκινήσει.
Πάρε για παράδειγμα το Bleach, οταν ο Ikkaku εκπαίδευε τον Renji προκειμένου ο δεύτερος να μάθει bankai. Αν θυμάσαι τα λόγια του καραφλού, ηταν οτι αφού έμαθε στον Abarai τα βασικά δεν είχε νόημα να συνεχιστεί η εκπαίδευση. Για να μην καταλήξει ο Renji ενας απλός αντιγραφέας του Madarame. Έτσι και στο Death Note, ενω κατανοώ τον θαυμασμό που μπορεί να έτρεφαν οι νεαροί απέναντι στον L, δεν μπορώ να συγχωρήσω την υπερβολική προσκόληση στο έργο του. Δεν είχαν δική τους άποψη και κρίση; Επειδή ο L βάλθηκε να σταματήσει τον Kira, ΕΠΡΕΠΕ να το κάνουν και οι ίδιοι; Παρ' όλη την ευφύια τους, δεν είχαν το βασικό στοιχείο ενός φυσιολογικού ανθρώπου, την ελεύθερη θέληση/βούληση.
Πέρα απο αυτό έχω μερικές απορίες απο τη σειρά.
To ότι πήραν την ίδια αποστολή με τον L δεν πάει να πει ότι δεν είχαν ελεύθερη βούληση. Ίσα ίσα με δική τους πρωτοβουλία το έκαναν και όπως ανέφερα πριν για τους δικούς τους λόγους. Είναι περίπου όπως στο James Bond για να σου δώσω να καταλάβεις... Όταν σκοτώνεται ο 008 σε μια αποστολή,η MI6 δεν αφήνει τον κακό να κάνει ότι θέλει αλλά στέλνει άλλο πράκτορα για να τον σταματήσει. Ο πράκτορας όμως αναλαμβάνει την αποστολή με την δική του θέληση στην συγκεκριμένη περιπτωση. Στο manga υπάρχει ένα extra κεφάλαιο το οποίο αναφέρεται 6 χρόνια μετά το τέλος του anime και τον θανατο του Kira. Σε αυτό εμφανίζεται ένας άλλος χρήστης DN. Σε αυτήν την περίπτωση όμως ο Near δεν ασχολείται με την υπόθεση λέγοντας ότι δεν έχει κάποιο ενδιαφέρον γι αυτόν για να ασχοληθεί. Βλέπουμε λοιπόν ότι μπορούσαν μια χαρά να ασκήσουν το δικαίωμα της επιλογής στις αποστολές τους.
Αρχικά στη σκηνή που ο L σκουπίζει το πόδι του Kira. Ηταν συμβολική η σκηνή; Οπως δηλαδή ο Χριστός έπλυνε τα πόδια των μαθητών του, πριν τη προδοσία;
Ναι θεωρείται παραλληλισμός με αυτό....Με τον Light στον ρόλο του Ιούδα.
Επίσης η Misa, οταν σώθηκε χάρη στο Shinigami που την αγάπησε, πήρε τα χρόνια του φονευθέντος ερωτύλου ή του Shinigami του ίδιου;
Πήρε τα χρόνια του Shinigami ο οποίος θυσιάστηκε για χάρη της. Σε όλη την σειρά αυτό εγινε 2 φορές. Μία με τον Jealous και 2η με την Rem... ( Και ναι οι Shinigami δεν εχουν γουστο στις κοπέλες)
Σε αλλη σκηνή, η Rem λέει πως οι Shinigami δεν χρειάζεται να τραφούν για να ζήσουν. Προς τι η μεγάλη αγάπη του Ryuk για τα μήλα; Διάβασα οτι το φρούτο επιλέχθηκε για τον ωραίο συνδυασμό του κόκκινου χρώματος με το ξεθωριασμένο πρόσωπο του Shinigami. Επίσης δεν μπορεί να αγνοηθεί η συμβολική σημασία του φρούτου σε διάφορες κουλτούρες. Τα μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη, αφου θεωρώ οτι ναι μεν οι Shinigami δεν έχουν ανάγκη να τραφούν, ομως η αίσθηση της γεύσης δεν τους έχει εγκαταλείψει ακόμα. Αυτό σημαίνει οτι ηταν κάποτε κοινοί θνητοί;
Στο επεισόδιο 37 αναφέρεται το εξής. "Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι μπροστά στο θάνατο" και "μετα τον θάνατο όλοι οι άνθρωποι μετά τον θάνατο πηγαίνουν στο MU (Nothingness)". Με άλλα λόγια μετά τον θάνατο τους οι ανθρωποι παύουν εντελώς να υπάρχουν, οπότε δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γινουν Shinigami. Στο manga αυτό αναφέρεται ακόμη πιο ρητά και ξεκάθαρα.
O Ryuk αγαπούσε τα μήλα για προσωπικούς λόγους. Με τον ίδιο τρόπο που ο άλλος παπαγαλόμουτρος Shinigami αγαπούσε τις σοκολάτες του Mello. Aνάγκη για τροφή δεν υπήρχε αλλά μπορούσαν ακόμη να νιώθουν γεύση και προφανώς έβρισκαν απολαυστικά τα μήλα και τις σοκολάτες. Καθαρή περιπτωση λαιμαργίας με άλλα λόγια. Όχι ότι αυτό αποκλείει και κάποιους άλλους συμβολισμούς βεβαια.
Τέλος, αινιγματική μορφή ακόμα και μετά το τέλος της σειράς, είναι ο Shinigami Lord ή Old Man οπως τον αποκαλούν. Άραγε αυτός δημιούργησε τα Death Notes; Και αν ναι, γιατι έβαλε τόσο περίεργους κανόνες; Σαν διεστραμμένο αστείο, μιας ανώτερης οντότητας μου φαίνεται, παρα σαν "σοβαρό" και "σκοτεινό" αντικείμενο.
Πολλές ερωτήσεις, χμμμμμμμμμμμ.