Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Ιαπωνέζικα pen-&-paper RPGs


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 31 October 2010 - 22:29

Έχουμε threads για D&D & White Wolf, αλλά μιας & το είδος του site στο οποίο βρισκόμαστε ταιριάζουν & μερικές πληροφορίες για το αντίστοιχο δέος από την Ιαπωνία.

Η σελίδα στη Wikipedia καλύπτει τα βασικά περί pen-&-paper, a.k.a. tabletop, RPGs. Εκεί που θα σταθώ εγώ είναι στη στροφή που έγινε στις αρχές του '90. Παρόμοια με τα κύματα που δημιούργησε η White Wolf στα δυτικά RPGs μία παρόμοια 'επανάσταση' έγινε & στην Ιαπωνία:

Μέχρι τότε τα RPGs στην πλειοψηφία μεταγράφεις Αμερικάνικων (D&D, Call of Cthulhu, κτλ.), μιας & οι Ιάπωνες geeks παρομοίως είχαν μία προσήλωση στα δυτικόφερτα fantasy / horror / SF (το γιατί & πως αυτό αντικατοπτρίζει άλλα στοιχεία της Ιαπωνικής κουλτούρας είναι μία ολόκληρη συζήτηση από μόνο του). Στις αρχές του ΄90, με τα πρώτα βήματα να αρχίζουν να γίνονται από κάποια χρόνια πιο νωρίς (βλέπε Sword World) αλλά τότε έγινε το μεγάλο μπαμ (με την ίδρυση της εταιρίας F.E.A.R. & την έκδοση του Tokyo NOVA), η αλλαγή στην προσέγγιση ήταν RPGs από τους Ιαπωνέζους για τους Ιαπωνέζους, χρησιμοποιώντας στοιχεία της δικιάς τους ιδιοσυγκρασίας, κουλτούρας, μυθοπλασίας (ή έστω πολύ σημαντικά φιλτραρισμένα από αυτά), αντί να τραβάνε έμπνευση πρώτα από τα αντίστοιχα Αμερικάνικα παιχνίδια, π.χ. χρήση Βουδιστικών εννοιών & manga αισθητική. Μία αλλαγή που γίνονταν στα περισσότερα Ιαπωνικά geeky αντικείμενα.

Αυτό, παρόμοια με τη WW, τράβηξε πολύ νέο αίμα στο χώρο, δίνοντας του μία νέα πνοή. Όχι πως ξένα RPGs σταμάτησαν να παίζονται, αλλά από τότε τα ίδια τα Ιαπωνικά είναι πιο δημοφιλή - ή έστω όσο δημοφιλή είναι, γιατί όπως παντού έτσι & εκεί η βιομηχανία RPGs δεν είναι & στην καλύτερη μοίρα.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#2 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 31 October 2010 - 22:45

Ωραία όλα αυτά αλλά το πρόβλημα είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ιαπωνικών RPGs δεν μεταφράζεται στα Αγγλικά, αλλά παραμένει για εντόπια κατανάλωση (όπως, άλλωστε, γίνεται & με τα μη-Αγγλικά Ευρωπαϊκά RPGs, by the way).

Το Maid ήταν το πρώτο που μεταφράστηκε, και έχει να κάνει, όπως φαίνεται άλλωστε, με το συγκεκριμένο αυτό (sub)genre των manga / anime. Προσωπικά δεν το έχω διαβάσει / παίξει, οπότε δε μπορώ να εκφέρω & γνώμη.

Το Tenra Bansho Zero είναι το άλλο που αυτήν τη στιγμή μεταφράζεται (αισίως θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενο έτους), και έχει να κάνει με έναν science-fantasy πλανήτη όπου υπάρχουν όλα τα σχετικά στερεότυπα, από ninja με mystical powers μέχρι power-armors που μπορούν να οδηγήσουν μόνο παιδιά, από animated ανθρωπόμορφα mannequins μέχρι mages που κάνουν summons, από gun-blades μέχρι secret swordman techniques.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, στο GenCon, είχα την καλή τύχη να παίξω σε ένα session του παιχνιδιού από το παλικάρι που το μεταφράζει (μόνος τους!). Και ήταν μία από τις καλύτερες RPG εμπειρίες που είχα ποτέ! Πέρα από τα άτομα που εμπλέκονταν το ίδιο το σύστημα φαίνεται άκρως ενδιαφέρον, με το να δίνει ιδιαίτερο βάρος στην εν εξέλιξη ιστορία του κάθε χαρακτήρα & πως αυτήν τον αλλάξει, & πρωτότυπα στοιχεία όπως karma & dharma, πόσο δεμένος είναι με στοιχεία του υλικού κόσμου, αντί για XP points (στα 128, όσες & οι αμάρτιες του Zen Buddhism, o χαρακτήρας δε μπορεί πλέον να φτάσει στο nirvana, 'καίγεται').
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#3 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 31 October 2010 - 22:47

Με το που κυκλοφορήσει το Αγγλικό Tenra Bansho Zero δεν υπάρχει περίπτωση να μην το τσιμπήσω αμέσως.

Μετά άμα κάποιος από το forum ενδιαφέρεται για κάνα sessionάκι το κανονίζουμε. :)
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#4 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 21 June 2011 - 17:59

Καλή φάση:

Μπορεί το βιβλίο του Tenra Bansho Zero να μην έχει βγει ακόμη (ναι, & άλλες καθυστερήσεις, μέχρι & ο σεισμός στην Ιαπωνία - τουλάχιστον κοντεύει, όντας πλέον στο layout) αλλά το παλικάρι που το μεταφράζει προθυμοποιήθηκε να μου δώσει το κείμενο του παιχνιδιού ώστε να κάνω κάνα demo - & στο GenCon φέτος & εδώ.


Οπότε, anyone interested για sessions? :)
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#5 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 09 July 2011 - 14:43

Και voila! :

Posted Image

Το κείμενα εκτυπωμένο & δεμένο (με ένα δικό μου εξώφυλλο, χρησιμοποιώντας το artwork από το κανονικό εξώφυλλο του βιβλίου).

Είμαστε set για το Σεπτέμβριο & μετά για όποιον θέλει να παίξει. :)
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#6 Hamanu

Hamanu

    Give sick

  • Members
  • 229 posts

Posted 09 July 2011 - 15:31

Hello, Servant of Daigotsu!

Βασικά έχω να πώ οτι είναι ενα πάρα πολυ ενδιαφέρον πόστ καθότι είμαι φανατικός του PnP περισσότερο ίσως απο οτιδήποτε άλλο παίζεται με παρέα, αλλά δεν είχε τύχει να ψαχτώ για τα Ιαπωνικά PnP και μπορώ με σιγουριά να κατηγορίσω τη White Wolf και την παρέα μου.

Όπως και νά'χει, αυτό το Tenra Bansho Zero looks very promising και αν το έχεις δοκιμάσει κιόλας και λες οτι είναι καλό, I'm willing to follow the notion. Θα ήθελα αν γίνεται να μας κρατάς ενήμερους για το progress της μετάφρασης γιατί είμαι διατεθιμένος να πληρώσω ένα λογικό ποσό για να υποστηρίξω developers και μεταφραστές.

Thanks for the heads-up ^^
Posted Image

#7 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 22 August 2011 - 13:09

Τελικά το session από Tenra Bansho Zero έγινε στο GenCon, με κάποιος γνωστούς μου ως παίχτες.

Και θα ήθελα να πιστεύω πως πήγε αρκετά καλά, παρότι το ότι δεν είμαι, βέβαια, ο Andy (το παλικάρι που έκανε τη μετάφραση & το session του που έπαιξα πέρυσι, & πήρα χαμπάρι το παιχνίδι, ήταν /τόσο/ καλό) & ήταν η πρώτη μου εμπειρία σαν GM με αυτό. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φαίνεται να πέρασαν καλά (συμπεριλαμβανομένου & εμένα) & ελπίζω να κατάφερα να περάσω ένα μέρος από τα ωραία σημεία του συστήματος (όπως τη Fate / Aiki / Kiai / Karma ροή).

Οπότε, μία wandering shrine maiden (& το flying, exploding fox spirit της) taking pity σε ένα ορφανό oni (οι natives του πλανήτη) κοριτσάκι, μια νεαρή κοπέλα που ζητάει εκδίκηση για την καταστροφή του household της (στην πραγματικότητα ένα kugutsu, i.e. magically-animated lifelike-looking mannequin), ένας medicine-man (& τα symbiotic alien έντομά του) που προσπαθεί να κάνει τον άρχοντα της περιοχής ν'αρχίσει να νοιάζεται για το λαό του αντί να πολεμάει τους συνεχείς border wars του, & ο gloryhound mecha-piloting γιος του άρχοντα αυτό (που στην πραγματικότητα θέλει ο πατέρας του να του δείξει λίγη στοργή ή αν όχι αυτό να του πάρει τη θέση) καλούνται να αντιμετωπίσουν το scorpion-masked Bandit Lord Kaihitsu & τους ninja του.

Amusing στιγμιότυπα συμπεριλαμβάνουν τον άρχοντα να ονομάζεται "Gendo Tachibana" (βλέπε Neo Genesis Evangelion), τη shrine maiden (αντί για την εκπαιδευμένη σε αυτό kugutsu να το κάνει) να είναι αυτήν που να πρέπει να κάνει 'seduce' το γιο ενός corrupt εμπόρου για πληροφορίες, το mecha να πατάει κυριολεκτικά bandits, τον Kaihitsu να αποκαλύπτει την "final form" του, ενός human-faced κυκλώνα από κόκκινη άμμο, κλπ.

Ένα σχόλιο από τους παίχτες ήταν πόσο πάρα πολύ γρήγορα πήγαινε η μάχη.

So yeah, good times. :D
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#8 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 13 November 2011 - 14:48

Βρήκα την ευκαιρία χθες να τρέψω ένα session του Tenra Bansho Zero με κάτι φίλους που είναι μεγάλοι anime fan (no wonder, μιας & όλους τους είναι από αυτό ακριβώς το forum) & οι οποίοι αν & επίσης RPGers, καθόλου περίεργο, η εμπειρία τους είναι με πολύ mainstream παιχνίδια, & να δω πως το συγκεκριμένο RPG θα πήγαινε με αυτόυς.

Και οι αντιδράσεις ήταν σίγουρα θετικές! Τώρα θέλουν κι άλλο. :D

Δεν είχαμε ιδιαίτερο χρόνο αλλά αρκετό για:

Ένα all-female γκρουπ αποτελούμενο από μια νεαρή Onmyoji (summoner) η ακαδημία της οποίας καταστράφηκε όσο αυτήν έλλειπε & τώρα έξω στον κόσμο, μία grizzles & shady αλλά στην πραγματικότητα με χρυσή καρδιά Kijin (cyborg) war veteran, & μία επίσης νεαρή & κάπως naive αλλά kick-ass Oni (η aboriginal φυλή του Tenra) που θέλει να βοηθήσει της σχέσης Oni / Humans στην περιοχή μπλέχτηκαν σε μία πλεκτάνη του Crimson Executioner, του τελευταίου μέλους του Hell Clan, για την ανασύσταση της Blue Jade Ink Society, μίας dastardly ninja clan η οποία είχε χρησιμοποιήσει πριν δεκαετίες τις σκοτεινές shinobi τέχνες της για να μετατρέψει σε puppet της το daimyo μίας γειτονικής περιοχής & ν'αρχίσει ένα μεγάλο πόλεμο. Ο θάνατος του τελευταίου εναπομείναντος μέλους, τώρα ένας γέρος, του group που είχε σταματήσει τους ninjae την προηγούμενη φορά, ένας καυγάς με bullies στην αγορά, η κλοπή ενός αρχαίου scroll με την τοποθεσία του τύμβου του Ultimate Elder, του αρχηγού των ninjae τότε παλιά, μία μάχη στη βιβλιοθήκη & ένας ninja να καταπλακώνεται από μερικές εκατοντάδες κιλά βιβλίων που του πετάχτηκαν τηλεκινητικά, ένας περίεργος Βουδιστής μοναχός με μία τάση να βλέπει επισκέπτες πάνω σε δέντρα & να πετάει πέτρες, μία ορδή από ninjae πάνω σε blood-spiders, μία μονομαχία με τον Crimson Executioner, το αίματα του να μετατρέπετε σε life-sucking κόκκινους ιστούς & όταν τελικά πέθανε όλο σε ένα swarm από μικροσκοπικές blood-spiders, μία τηλεκινητική κατολίσθηση, το σπάσιμο του mystical ελέγχου του γιου του παλιού war buddy της Kijin, μία τελευταία εικόνα από τις μικρές blood-spiders να κάνουν skulk away, & more!

Στο τέλος του session τόσο η Onmyoji (που είχε το μεγαλύτερο) όσο & η Kijin (που είχε μεν λιγότερο αλλά δεδομένου ότι ξεκίνησε από πολύ χαμηλότερα όλο το Karma που μάγεψε ήταν impressive) είχαν & οι δύο να κάνουν το fun bit of scrambling να σβήσουν & να αλλάξουν Fates γιατί το Karma τους ήταν πλέον πάνω από 108.

Και επανειλημμένα αποκαλέστηκα "Διάβολος" επειδή ανέφερα το πως θα μπορούσαν να κάνουν κάτι ή να κερδίσουν κάποιο dice-roll με μόνο κόστος το να μαζέψουν λίγο ακόμη Karma. 8)

Edited by Yo! Master, 13 November 2011 - 23:21.

----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#9 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 28 August 2012 - 11:40

Και το Kickstarter για το Tenra Bansho Zero *επιτέλους* άρχίσε.

Τα λεφτά τα έχει μαζέψει ήδη (στο τσακ-μπαμ μάλιστα) αλλά άμα κανείς ενδιαφέρετε να τσιμπήσει το RPG είναι καλή φάση.


Αναμένονται & ανακοινώσεις για άλλα μεταφρασμένα RPGs.
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#10 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 15 September 2012 - 22:23

Λιγότερο από 24 hours to go, οπότε ένα update για όποιον ενδιαφέρετε.

Το Kickstarter για το Tenra Bansho Zero είχε φοβερή πορεία, φτάνοντας πολύ πιθανόν τις $120k+ (σε σχέση με τις $9k που ζητούσε, χεχ). Τόσο το $30 (για όσους προτιμούν .pdf) & το $70+15 (για όλους θέλουν physical βιβλία) είναι πλέον πολύ καλές φάσεις με το τι έχουν καταλήξει να παρέχουν.


Και τα υπόλοιπα Ιαπωνικά RPGs που αναμένονται:

* Ewen Cluney will soon be doing a kickstarter for the THIRD Japanese RPG ever to be released into English, Golden Sky Stories (original title Yuuyake Koyake), a heartwarming, feelgood diceless game by Ryo Kamiya, the designer of MAID: The Roleplayng Game. You play an animal spirit in a remote town in Japan who helps people with normal people problems, and plays out in 30-120 minutes depending on how long you want to go. In my opinion, it's Kamiya-san's magnum opus. I'm not directly involved in it, but Ewen and I teamed up for Maid (also, Ewen did some translation assistance for Tenra!), and since it's a Japanese TRPG I'll be emailing you all when it goes live on KS. Personally, I'm going to back the hell outta it. :-)

* The hobby company that Matt Sanchez and I formed, Kotodama Heavy Industries (the label which is producing Tenra Bansho Zero), has two more licensed games on the rack. One is Ryuutama (see below), the other game will be announced at the German convention Spiel Essen this year!

* Ryuutama is what I call "Hayao Miyazaki's Oregon Trail". It's a rather rules-light game of heartwarming (there's that word again! It's unique, because we don't SEE "heartwarming" in the West really in RPGs) travel and journeys set in a western fantasy world. You are merchants, farmers and craftspeople who travel to the ends of the world, just to see what's there. There's a temporary website over on www.j-rpg.com/ryuutama , but ignore the part about buying the Japanese books, the English version is on its way.


Edited by Yo! Master, 15 September 2012 - 22:24.

----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#11 Itachi Akatsuki

Itachi Akatsuki

    Anime Master

  • Members
  • 1,740 posts

Posted 15 September 2012 - 23:00

Μηπως μπορει καποιος να μου εξηγισει τι ειναι το Tenra Bansho Zero?Εψαξα google αλλα δεν πολυκαταλαβα :(

mushishi_signature_by_rhearatite-d4jj2om


#12 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 15 September 2012 - 23:12

Μηπως μπορει καποιος να μου εξηγισει τι ειναι το Tenra Bansho Zero?Εψαξα google αλλα δεν πολυκαταλαβα :(


Η βασική ιδέα είναι πως είναι ένα Ιαπωνικό per-&-paper RPG το οποίο μεταφραστεί στα Αγγλικά & τώρα κυκλοφορεί (αρχικά μέσω του Kickstarter).

Πιο πάνω στο thread έχω κάνει post διάφορες πληροφορίες για το παιχνίδι & αν θες & πολύ πιο επεξηγηματικές σου συνιστώ να διαβάσεις το αγγλικό site του & τη σελίδα του Kickstarter project (το videάκι πάνω-πάνω είναι καλή πηγή για όλες τις σχετικές πληροφορίες στα γρήγορα).

Τώρα, άμα δε ξέρεις τι ακριβώς είναι τα pen-&-paper (δηλαδή όχι video game) RPGs ή το Kickstarter (crowdfunding) τότε αυτά θέλουν κάποια επιπλέον εξήγηση!

:)
----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#13 Itachi Akatsuki

Itachi Akatsuki

    Anime Master

  • Members
  • 1,740 posts

Posted 15 September 2012 - 23:40

Με ποσους παιχτες και πανω παιζεται?Αν ειναι με 2 και πανο δεν θα βρω καποιον διστυχως :(
Παιζω D&D (board game εχει καμια σχεση?)
Που μπορω να το βρω για να αρχισω? :D
Thanks προκαταβολικα ;)
Checkαρε και το προφιλ σου εχω γραψει και εκει :)

mushishi_signature_by_rhearatite-d4jj2om


#14 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 16 September 2012 - 00:21

Όντας RPG, θέλει 2+ άτομα: 1 Game Master & τουλάχιστον 1 παίχτη (το βέλτιστο είναι 3 - 4 παίχτες).

D&D το RPG ή, όπως καταλαβαίνω ότι εννοείς, τα boardgames? Άμα είναι το δεύτερο, πέρα του πολύ βασικού ότι έχεις έναν χαρακτήρα & υπάρχουν κανόνες για το πως ο χαρακτήρας κάνει διάφορα πράγματα οι ομοιότητες more or less σταματάνε εκεί. Π.χ. το ότι μπορείς να κάνεις interact με non-player characters (NPCs) που τους υποδύεται ο Game Master (GM) αμέσως το μετατρέπει σε πολύ διαφορετική εμπειρία.
Προτείνω να ρίξεις καμία ματιά σε κανέναν "What are roleplaying games" guide online.

Ο μόνο τρόπος που μπορεί να βρει κανείς για την ώρα το παιχνίδι είναι μέσω του προαναφερόμενου Kickstarter. Πιο μετά θα κυκλοφορήσει κανονικά στο εμπόριο (αλλά αυτό είναι πολύ σχετικό για τα δεδομένα της Ελλάδας).
Υποθέτω ότι θα καταλήξει & στα... γνωστά μέρη online, αλλά το παλικάρι που κάνει το όλο εγχείρημα όντας φίλος μου δεν πρόκειται να παράσχω προσωπικά κάποιο σχετικό link, as you can imagine.

Edited by Yo! Master, 16 September 2012 - 00:21.

----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.

#15 Yo! Master

Yo! Master

    Tiefling Compatible

  • Members
  • 538 posts

Posted 06 November 2012 - 23:22

Posted Image


Στο πρόσφατο Essen Spiel η παρέα μου & εγώ παίξαμε ένα session από το Shinobigami στο booth της Bouken Adventure Planning Service (της Ιαπωνικής εταιρίας που εκδίδει το RPG). Το παιχνίδι το έτρεξε ένας από τα παιδιά που έκανα τη μετάφραση του Tenra Bansho Zero, είναι το 3ο που σκοπεύουν να βγάλουν (μετά Ryuutama) &, όπως μπορείτε να μαντέψετε, έχει να κάνει με νίντζα!

Καλά περάσαμε (& από αυτά που μου έχει πει ο Matt, τα άτομα της Ιαπωνικής εταιρίας που ήταν εκεί φαίνεται να ήταν delighted που εμείς είχαμε so much fun, οπότε win για όλους :D) & προσωπικά βρήκα το παιχνίδι αρκετά ενδιαφέρον.


Αυτό που μου έφερε κυρίως στο μυαλό είναι το Remember Tomorrow. Αν & το Shinobigami έχει GM (αλλά όχι ακριβώς με τα παραδοσιακά καθήκοντα του ρόλου) είναι ημι-ανταγωνιστικό, με τον κάθε χαρακτήρα να έχει συγκεκριμένο προσωπικό στόχο, οι οποίοι πολύ πιθανόν (βασικά: πρέπει να είναι!) να έρχονται σε σύγκρουση ο ένας με τον άλλον, & το session να τελειώνει όταν καποιανού να πραγματοποιείται. Αφού ο GM θέσει τι γενικά παίζει & κάνει τα αντίστοιχα intros για τους PCs, η μορφή που παίρνει το gameplay είναι γύρω-γύρω, με τον κάθε παίχτη να κάνει set μία σκηνή για το χαρακτήρα του, με στόχο να πραγματοποιήσει μία συγκεκριμένη πράξη (δεν είναι ανάγκη να το κάνει αυτό ο PC μέσα στην ιστορία, απλώς το αποτέλεσμα που θέλει ο παίχτης & το πιο θα είναι το επακόλουθο στην ιστορία άμα η σκηνή είναι επιτυχής), όπως το να μάθει το μυστικό ενός άλλου PC ή να δημιουργήσει ένα συναισθηματικό δεσμό με αυτόν (θετικό ή αρνητικό) ή να τον πλακώσει. Όλα αυτά οδηγούν στη μεγάλη κορύφωση, μέσω της οποίας ποιος από τους στόχους θα πραγματοποιηθεί αποφασίζεται - με μία δραματική μάχη, γεμάτη συναισθήματα & όπλα!

Η μεγάλη διαφορά από το Tenra Bansho Zero (ή τουλάχιστον πως προτιμώ εγώ να τρέχω το TBZ, μιας & το βιβλίο του παιχνιδιού μιλάει & για αυτής της μορφής το setup) είναι πως ο GM θα έρθει στο session με ένα αρκετά scripted αρχικό setup: To scenario θα έχει ένα συγκεκριμένο story goal & ο κάθε παίχτης αρχίζει το session με μία αποστολή που συσχετίζεται με αυτό (από τους ανωτέρους τους, το background του, κλπ.), η οποία είναι γνωστή από τους υπόλοιπους παίχτες (αν όχι τους PCs τους), & ένα μυστικό, το οποίο δεν είναι (& μπορεί πιθανός να κάνει τους χαρακτήρες στην πραγματικότητα να είναι, π.χ. double-agents).

Οπότε, το gameplay που αναφέρθηκε παραπάνω βασικά έχει να κάνει με τους PCs να προσπαθούν να ανακαλύψουν το πως ο καθένας από τους άλλους συσχετίζεται με την παρούσα ιστορία, ποιον να εμπιστευτούν, ποιον πρέπει να 'αναλάβουν' άμα γίνεται πριν φτάσουν στο φινάλε, χρήση emotional bonds που έχεις δημιουργήσει για να τα κάνεις όλα αυτά, & στο κάτω-κάτω η απόφαση άμα θέλεις πράγματι να εκτελέσεις την αποστολή έχοντας μάθει ότι έχεις μάθει.


Το δικό μας παιχνίδι, στο κλίμα των ημερών (Halloween, you see), είχε να κάνει με μία δαιμονική οντότητα που αποκαλούνταν Pumpkin King & πνευματικά τρομοκρατούσε το Tokyo. Κάποιοι μας είχαμε αποστολή να τον σταματήσουμε, άλλοι να το βοηθήσουμε, & ένας να κλέψει τη δύναμή του. Αποδείχτηκε ότι ένας από κάθε από τις 2 πλευρές ήταν προδότης, & μάλιστα ένας PC ήταν ο Pumpkin King (o οποίος δεν έχει εκτελέσει ακόμη το σχέδιό του για να μαζέψει τη δύναμή του!).

Ο δικός μου χαρακτήρας ήταν αυτός στην εικόνα παραπάνω, από το εξώφυλλο του βιβλίου. Καταφέραμε ακόμη & να έχουμε την ίδια σκηνή, που κλαίγοντας κάνει resheath την katana της. Το μυστικό μου ήταν πως ήμουν *gasp* ήδη νεκρή, από το χέρι του Pumpkin King - τι είναι με μένα & το να καταλήγω με χαρακτήρες που είναι μυστικά νεκροί πριν καν αρχίσει το παιχνίδι? είναι η 3η φορά που συμβαίνει (όχι πως παραπονιέμαι, μιας & είναι καλό drama source)


Και ορίστε μία (κακή) φωτό του character sheet μου:

Posted Image

Το παιχνίδι χρησιμοποιεί, απ'ότι καταλαβαίνω, το Saikoro Fiction σύστημα, που χρησιμοποιείται & σε άλλα RPGs της Adventure Planning Service, όπως το Magicalogia.

Το κύριο πράγμα που ίσως να προσέξατε παραπάνω είναι το μεγάλο grid για τα Skills (το οποίο περιλαμβάνει κάποιο αρκετά πρωτότυπα, όπως το Cooking ή το Torture :o), το οποίο έχει να κάνει με το να μετράς αποστάσεις (& έτσι να αυξάνεις το DC σου) άμα θέλεις να χρησιμοποιήσεις ένα Skill στη θέση ενός άλλου (βασικά αυτά που είσαι καλός, τα κυκλωμένα, αντί για κάποιο άλλο) & ταυτόχρονα λειτουργεί σαν damage track (αυτός είναι ο λόγος που η στήλη Stealth παραπάνω είναι μαρκαρισμένη).

Έχεις τις νίντζα ικανότητες σου από κάνω.

Κάτω αριστερά σημειώνεις το τι ξέρεις για τους άλλους PCs & τα EmoBonds (χεχε) σου με αυτούς.

Στα δεξιά είναι οι πληροφορίες για το Ougi σου, δηλαδή το ultimate move σου - το οποίο παραμένει κρυφό μέχρι να το χρησιμοποιήσεις & άμα κάποιος βρει τι είναι από πριν (σε έχει δει να το χρησιμοποιείς ή το έχει μάθει έχοντας μία πετυχημένη scene με αυτό σαν aim της / μέσω ενός EmoBond) μπορεί να το ακυρώσει!


Όλα τα κύρια νίντζα αρχέτυπα καλύπτονται σαν character types στο παιχνίδι, από μαθητές νίντζα (η δικά μου!) σε cyber-νίντζα σε men-in-black νίντζα σε νίντζα με δαιμονική καταγωγή.

Η μάχη είναι κάπως περίεργη, μιας & ο κάθε παίχτης κρυφά διαλέγει κάθε γύρο ένα νούμερο το οποίο χρησιμοποιείται ταυτόχρονα σαν το initiative του, τους πόντους που έχει να ξοδέψει σε νίντζα ικανότητες, & tactical position, αλλά είναι πολύ γρήγορη.

Όπως και άλλα Ιαπωνικά RPGs η ιδέα είναι για αυτοτελείς ιστορίες. Μιας & υπάρχει αναφορά σε XP & πως ανταμείβονται χαρακτήρες (τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς :P ) μεταφέρονται μεταξύ sessions αλλά η ιδέα είναι για episodic παιχνίδια, done-in-one.

Επίσης, οι νίντζα μπορούν να αισθανθούν άλλους νίντζα με έναν τρόπο παρόμοιο με τον Αθανάτων από το Highlander, χεχ. :D Υποθέτω είναι για ν'αρχίσει να κυλάει το πράγμα.


Υπάρχουν μπόλικες άλλες μικρές λεπτομέρειες από το session που παίξαμε & είμαι σίγουρος πως το παιχνίδι έχει ακόμη περισσότερο υλικό που δεν ακουμπήσαμε καν αλλά αυτά για τώρα.

Όπως είπα, μου αρέσει αυτό που βλέπω (& η αίσθηση του καινούργιου από την εξερεύνηση μίας RPG scene που μόνο έμμεσα επηρεάζεται από την Αγγλόφωνη).

Αν θέλετε πιο πολλές (& μάλλον πιο ακριβείς, χεχ) πληροφορίες μπορείτε να κοιτάξετε εδώ:
- το original Ιαπωνικό site (χέι, φαίνεται να υπάρχουν supplements!)
- Αυτά που έχει γράψει ο Matt πάνω στο παιχνίδι & το Saikoro Fiction σύστημα γενικάl
- Τι έχει γράψει ο Neko Ewen (y'know, ένας από τους τύπους πίσω από το Maid & το επερχόμενο Golden Sky Stories)
- το Αγγλικό site όταν προστεθεί υλικό

Edited by Yo! Master, 06 November 2012 - 23:26.

----
I'm from Greece so i can say Tzimisce with ease.