Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Κατά πόσο τα dojinshi είναι νόμιμα;


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Giru-sama

Giru-sama

    Starting...

  • Members
  • 2 posts

Posted 28 April 2010 - 17:54

Δεν έχω ψάξει ιδιαίτερα την παρουσία τους στην αγορά. Αν κυκλοφορούσαν δωρεάν σε μορφή φανζίν δεν θα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση αφού θα ήταν το ίδιο με τις fanmade εικόνες στο DeviantArt.

Αλλά πώς γίνεται κάποιος να εκδίδει δικές του ιστορίες για μια σειρά (π.χ. Bleach) και να πληρώνεται για αυτό; Έχουν κάνει συμφωνία με την εταιρία που έχει τα πνευματικά δικαιώματα και το αγνοώ; Αν όχι, πώς και δεν τους ρίχνουν μυνήσεις για παράνομη πώληση για κάτι που δεν έχουν τα δικαιώματα;

Αυτό είναι το 1ο μου post. Καλώς σας βρήκα!
I like boobies
Spoiler:

#2 shinigami94

shinigami94

    wat

  • Members
  • 893 posts

Posted 28 April 2010 - 18:17

Μάλλον αναφέρεσαι στο Incarnate του Nick Simmons αφου μιλάς για το Bleach.

3b2Ktcr.jpg

Spoiler:

#3 Maya-chan

Maya-chan

    Anime Master

  • Moderators
  • 1,667 posts

Posted 28 April 2010 - 18:23

Καλώς ήρθες Giru-sama.

Τα dojinshi δεν είναι πάντα βασισμένα σε υπάρχουσες δουλειές. Dojinshi γενικά είναι οι δουλειές που φτιάχουν και εκδίδουν μόνοι τους ερασιτέχνες και πολλά έχουν πρωτότυπη ιστορία. Γι αυτά που βασίζονται σε ξένες δουλειές υπάρχει ένα ενδιαφέρον κομματάκι στο άρθρο της Wiki:

Despite being in direct conflict with the Japanese copyright law as many dōjinshi are derivative works and dōjinshi artists rarely secure the permission of the original creator, Comiket is still permitted to be held twice year and holds over half-a-million people attending each time it convenes. However, the practice of doujinshi can be beneficial to the commercial manga market by creating an avenue for aspiring mangaka to practice,and talented doujinshi creators are contacted by publishers. This practice has existed since the 1980s. Many Japanese publishing companies sponsor annual manga competitions in which the winner is awarded the publication of their winning story. Salil Mehra, a law professor at Temple University, hypothesizes that because dōjinshi market actually causes the manga market to be more productive, the law does not ban dōjinshi as the industry would suffer as a result. Lawrence Lessig, a professor of law at Stanford Law School, wrote in his book "Free Culture" that although authors are still to entitled to sue for copyright infringement, Japanese law firms do not have enough lawyers and resources to prosecute such cases.


Με άλλα λόγια μπορεί να είναι παράνομα αλλά η βιομηχανία των manga έχει κέρδος από τη δωρεάν διαφήμιση που προσφέρουν κι έτσι κάνει τα στραβά μάτια. Παρόλα αυτά, οι δημιουργοί προσπαθούν να μην προκαλούν κι έτσι βγάζουν σχετικά λίγα κομμάτια σε σύγκριση με αυτούς που βασίζουν τα dojinshi τους στις δικές τους ιδέες.

15fkk04.jpg


#4 Kenny

Kenny

    <SS0·b ∨ ~SS0·b>

  • Retired Staff
  • 8,653 posts
  • Locationbetween the frets

Posted 28 April 2010 - 19:30

Καλώς όρισες, Giru-sama.

Τώρα, όσον αφορά το πολύ ενδιαφέρον ερώτημά σου, να ξεκαθαρίσω καταρχήν ότι ο όρος doujinshi έχει παρεξηγηθεί από την πλειοψηφία της κοινότητας. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τον όρο αναφερόμενοι μόνο σε ερασιτεχνικά manga, συνήθως ερωτικού περιεχομένου, τα οποία περιέχουν χαρακτήρες από γνωστά έργα. Πρόκειται για λανθασμένη γενίκευση. Ο όρος doujinshi χαρακτηρίζει οποιοδήποτε έργο το οποίο έχει εκδοθεί με αποκλειστικά έξοδα του καλλιτέχνη, χωρίς υποστήριξη από τρίτους. Εκτός από τα doujinshi manga που περιέχουν κλεμένους χαρακτήρες, υπάρχουν εξίσου πολλά (αν όχι περισσότερα) doujinshi manga με original χαρακτήρες. Επίσης υπάρχουν doujin games, doujin music, doujin literature κτλ κτλ.

Μια άλλη λανθασμένη αντίληψη είναι ότι μόνο ερασιτέχνες κάνουν doujinshi. Απεναντίας, αρκετοί επαγγελματίες καταφεύγουν στο επιχειρηματικό μοντέλο που λέγεται doujinshi, αν κρίνουν ότι αυτό τους βολεύει. Για παράδειγμα, ο Yoshitoshi ABe, ο Ken Akamatsu και ο Masaki Kajishima έχουν όλοι τους κατά καιρούς εκδώσει doujinshi. Δεν είναι ντροπής πράγμα, δηλαδή... εκτός κι αν το doujinshi σου είναι ερωτικού περιεχομένου, στην οποία περίπτωση είθισται να χρησιμοποιήσεις ψευδώνυμο (άσχετο ότι οι fans θα καταλάβουν ποιος είσαι αν παράλληλα έχεις εκδόσει και δουλειά με το κανονικό σου όνομα... δεν έχει σημασία :P).

Αλλά για χάρη του ερωτήματός σου, ας επικεντρωθούμε στα doujinshi manga τα οποία κλέβουν χαρακτήρες από γνωστά έργα. Θεωρητικά, είναι και παραείναι copyright infringement, και οι copyright holders των χρησιμοποιούμενων έργων θα μπορούσαν να μηνύσουν και να ξεπουπουλιάσουν όποιον τολμούσε να κάνει τέτοιο doujinshi, αλλά δεν το κάνουν για πολλούς λόγους. Ίσως ο πιο σημαντικός λόγος είναι ότι το φαινόμενο έχει πάρει τέτοιες γιγαντιαίες διαστάσεις, που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να το σταματήσουν. Από κει και πέρα υπάρχουν και άλλοι λόγοι, όπως ότι από το χώρο των doujinshi αναδεικνύονται πολλά νέα ταλέντα, τα οποία δεν θα μπορούσαν να εντοπιστούν αλλιώς. Χάρη στα doujinshi, αρκετοί καλλιτέχνες είδαν να τους ανοίγονται οι πόρτες για serialization σε περιοδικές εκδόσεις, πράγμα που αποτελεί όνειρο ζωής για κάθε ερασιτέχνη mangaka. Παραδείγματα καλλιτεχνών που αναδείχτηκαν έτσι αποτελούν ο Kiyohiko Azuma, οι CLAMP, μέχρι και η Rumiko Takahashi, η πλουσιότερη mangaka όλων των εποχών και ένας από τους πλουσιότερους ιάπωνες γενικότερα.

Άφθονο food for thought θα βρεις σ' αυτή τη μελέτη του Salil K. Mehra. Σταχυολογώ από τα κομμάτια που παρουσιάζουν ενδιαφέρον στην παρούσα συζήτηση:

One possible explanation for why markets for dōjinshi can thrive in Japan is that cultural norms and values inhibit manga and anime artists from pressing their legal rights to prevent the infringement of their works. This is a variant on the thesis that the Japanese are culturally averse to litigation. The implication of this concept is that the manga artist is willing to forgo making a decision – bringing a lawsuit – that is economically advantageous to herself personally due to her “culture.”

The development of manga suggests that “borrowing” characters may have at least historically been an accepted practice among artists. The development of cheap, mass-produced comic books in postwar Japan was accompanied with a high degree of imitation. During the 1940s and 1950s, a mass industry grew up in which it was common to publish comics that used others’ characters – or even real people such as famous athletes or actors.

Manga and anime artists often draw characters from Japan’s collective heritage. For example, some fairly successful anime, including the motion picture Princess Mononoke and the highly successful Dragonball series draw heavily on characters prominent in Asian religion. Given this degree of character borrowing, one might conclude that the conception of authorship may well differ in the world of manga and anime from the idea of “romantic authorship” that has dominated thought about copyright in the West.

[...]

It is sometimes suggested that artists and publishers “do not want to alienate their customer base,” and so they decline to prosecute dōjinshi sellers because of the negative reputational consequences. But copyright interests can be transferred by characters’ creators, and the prosecution of dōjinshi may not represent much “reputational” loss to companies whose primary interest in the characters are products (such as video games) other than manga, to the extent that the customer base is different. Indeed, given the cross-promotion of the same characters among manga, anime, and video games, as well as consumer products, it is not rare for there to be multiple parties with interests in the same character.

Another way to explain the existence of dōjinshi and dōjinshi markets is that it may in some way be “efficient” to avoid legal resolution of these claims. That is, there may be an economic rationale for manga and anime artists to forgo pressing legal claims for infringement. This argument could take either an individual or a collective action form. For an individual, it might be that the risk of personal loss might exceed the gain from bringing an infringement action, even in the absence of any collective benefits that accrue to the wider community of artists.

Alternatively, there might be a collective economic rationality that would lead manga and anime artists to forgo bringing legal actions for infringement. One hypothesis is that all manga artists may be better off collectively if they forgo their individual selfinterest and decide not to press their legal rights. This is essentially a prisoner’s dilemma solved.

To be sure, observers have noted several reasons why professional cartoonists might tolerate the dōjinshi markets. However, most of these seem to arguments that the industry as a whole benefits collectively from the dōjinshi markets. That is, they are not arguments that each individual professional manga or anime artists themselves benefits from these markets.

For example, manga artists in Japan also sometimes use each others’ characters without explicit permission; that is, professional cartoonists sometimes put on their dōjinshi hats. So it might be thought as some degree of reciprocal infringement. However, not all dōjinshi authors are professional cartoonists, which means the gains from infringement would be shared with nonprofessionals who would not be reciprocating in the same manner. Further asymmetry to the gains from “reciprocal infringement” stems from the fact that some professional cartoonists’ characters are far more likely to be “borrowed” than others.

Another potential justification is that the industry benefits because the dōjinshi markets are a useful way for the industry to discover new artistic talent. While this does appear logical, there is some disagreement about how useful these markets really are for talent development.142 But certainly, tolerance of the creation and sale of dōjinshi has opened up the field of cartooning to a much wider scope of artists.

ΥΓ. Να δούμε πότε θα στρωθώ να συνεχίσω το λεξικό όρων anime και manga... >_>

ΥΓ2. Μέχρι να τα γράψω όλα αυτά, με πρόλαβε η Maya-chan. :P

2112.gif
|| FORUM RULES || ADN RULES || FEEDBACK || IP.BOARD QUICK USER GUIDE || #anime.gr @ irc.rizon.net ||


#5 Giru-sama

Giru-sama

    Starting...

  • Members
  • 2 posts

Posted 28 April 2010 - 20:11

Ευχαριστώ πολύ για τις κατατοπίσεις σας.

Μάλλον αναφέρεσαι στο Incarnate του Nick Simmons αφου μιλάς για το Bleach.


Hehe όχι δεν αναφόρουν εκεί αλλά τώρα που το ανέφερες, δεν νομίζω ότι ανήκει στην κατηγορία του dojinshi. Λίγο που το είδα έχει μόνο κάποιες ομοιότητες στο σχέδιο σε κάποια καρέ.
I like boobies
Spoiler: