Μετάβαση στο περιεχόμενο


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Σύνδεση 

Εγγραφή
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Φωτογραφία
- - - - -

Warhammer Fantasy RPG


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Shiro_Tamori

Shiro_Tamori

    Ryu

  • Members
  • 207 Δημοσιεύσεις:
  • LocationDeni-Kai Dojo, Greekugan

Καταχωρήθηκε 04 Δεκέμβριος 2007 - 20:34

Μιας και το ανέφερα σε άλλο thread, ας μεταφέρω εδώ μια καλή παρουσίαση ενός παιδιού για το θαυμάσιο αυτό δυτικό ψευδομεσαιωνικό rpg (2η έκδοση, d100 σύστημα):



Καταρχήν, ο κόσμος είναι του Warahammer Fantasy (duh). Grim, gritty, medieval, dark humour, standard fantasy races (elves, dwarfs, etc.), και διάφορα έξτρα. Το όλο feel του παιχνιδιού, είναι βασισμένο στο grim survival. Οι PCs είναι, συνήθως, χαρακτήρες από την γενικότερη περιοχή του Old World του κόσμου. Πριν γίνεις ιππότης, θα πρέπει να φας πολλά σκατά (ή λουκάνικα, που μπορεί να είναι ακόμα χειρότερο, Har har).

- Character Creation -

Στο βασικό βιβλίο, υπάρχουν 4 playable races: humans, dwarves, elves, halflings. Ο παίκτης διαλέγει ανάμεσα σε αυτές.

********* Θα πω κάτι εδω, το οποίο ισχύει για όλο το ποστ, για να μην επαναλαμβάνομαι - το βασικό βιβλίο, εστιάζει στo Οld World (Empire, Bretonnia, τα γύρω δάση και βουνά), σε όλα τα θέματα (character creation, careers, equipment, setting, magic, etc). Το boardgame, μιας και είναι φτιαγμένο με την λογική του να υποστηρίζει καμιά ντουζίνα διαφορετικούς playable στρατούς, καλύπτει μια τεράστια, γεωγραφικά και πολιτισμικά, περιοχή. Αυτό προφανώς δεν γίνεται σε ένα και μόνο βιβλίο, το βασικό του RPG. Για τα του έξω από το Old World γίνονται μεν πολλές αναφορές, αλλά άναλυτικοί κανόνες και περιγραφές υπάρχουν στα αντίστοιχα sourcebooks (ήδη έχουν βγεί/βγαίνουν για Skaven, Βretonnia, Chaos, κτλ) *********

Μετά το race, ρίχνεις ζάρια για να καθορίσεις τα βασικά χαρακτηριστικά σου - σκεφτείται κάτι ανάλογο των Attributes tou D&D, αλλά d100- based (πχ. Strength 49%, που σημαίνει ότι για να πετύχεις Strength-related rolls, πρέπει να φέρεις κάτω από 49 σε ένα d100 roll). Ρίχνεις κάμποσεσ φορές, για ν καθορίσεις και πράγματα όπως flaws, starting talents, skills κτλ.

Μετά, ρίχνεις για να καθορίσεις το starting Career σου (δεν διαλέγεις, και αυτό είναι ένα από τα fun aspects του παιχνιδιού). Με απλά λόγια, το Career είναι το επάγγελμα σου. Είναι Careers που θα μπορούσαν όντως να υπάρχουν σε έναν ψευδομεσαιωνικό κόσμο (π.χ. Bailiff, Barber-Surgeon, Coachman, Miner, Rat Catcher, Scribe, Toll Keeper κτλ.), συν επαγγέλματα που ταιρίαζουν στον κόσμο του Warhammer (πχ Apprentice Wizard, Dwarf Troll Slayer, Flaggelant, and etc). Το κάθε Career, έχει συγκεκριμένα skills, talents, equipment, περιορισμούς στο ποιά stats μπορείς να αναπτύξεις, entry και exit options. Όταν μαζέψεις αρκετά xp, μπορείς να αλλάξεις Career.

Υπάρχουν σύνολο 60 starting Careers kai 53 advanced Careers (η διαφορά τους είναι απλά ότι είναι erm, πιο αdvanced, px Politician, High Priest, Knight and etc.). To όλο concept είναι το εξής, μέσω ενός παραδείγματος:

[Rat Catcher] [σκίτσο - όλα τα Careers έχουν γαμάτο σκίτσο, και γενικά το artwork του βιβλίου είναι φανταστικό, σε βάζει αμέσως στο κλίμα]

"The Rat Catcher is a common sight throughout the Empire. They can be found in villages, towns, and cities, making a living by disposing of the vermin that infest all dwellings in this unsanitary age. Rat Catchers are often [...]"

[Stat Block με τo τι attributes μπορείς να αγοράσεις με xp, ως Rat Catcher]

Skills: Animal care, Animal Trainer, Concealment, Perception, Search, Set Trap, Silent Move
Talents: Resistance to Disease, Resistance to Poison, Specialist Weapon Group (sling), Tunnel Rat

Trappins (ie equipment): Sling w Ammunition, 4 animal traps, Pole with 1d10 dead rats, Small but Vicious Dog

Career Entries: Grave Robber, Jailer, Runebearer, Grave Robber
Career Exits: Bone Picker, Cat Burglar, Jailer, Shieldbreaker, Thief, Tomb Robber

Career entries είναι από πιο Career μπορείς να γίνεις Rat Catcher (αν δεν το πάρεις ως το πρώτο σου).

Career Exits σε ποιά Careers μπορείς να μπείς, αφού ολοκληρώσεις το Rat Catcher, και μαζέψεις τα ανάλογα xp.

Ένα ενδεικτικό progression λοιπόν κατά την διάρκεια ενός campaign θα μπορούσε να είναι Rat Catcher, μετά Tomb Robber, μετά Vampire Hunter, μετά Witch Hunter. Ενδεικτικά, υπολογίστε ότι θες γύρω στα 3 sessions για να ολοκληρώσεις το κάθε Career (και μάλλον αρκετά παραπάνω για τα advanced Careers, όπως ο Vampire Hunter, γιατί αυτά έχουν πολλά περισσότερα talents/skills και stat increases ποy πρέπει να αγοράσεις με xp, πριν να μπορείς να προχωρήσεις στο επόμενο).

- Σύστημα -

Το σύστημα είναι d100, δηλάδη ρίχνεις 2d10, kai πρέπει να φέρεις κάτω από το όσο έχεις σε κάποιο skill/talent/maneuver για να πετύχεις. Αν έχεις πχ Weapon Skill 35%, για να πετύχεις κάποιον με το σπαθί σου πρέπει να φέρεις κάτω από 35%. Απλό νομίζω. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από μανούβρες/circumstances/special actions/talents(σκεφτείτε τα σαν feats), που μπορούν να μεταβάλλουν αυτό το ποσοστό, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Αν πχ ο αντίπαλος που πας να βαρέσεις με το σπαθί σου είναι stunned, έχεις ένα +20%, οπότε πρέπει να φέρεις 55% και κάτω.

Ένα ξεχωριστό σημείο του, και αυτό που του δίνει έξτρα Warhammer feel, είναι τα critical. O κάθε χαρακτήρας έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό Wounds (σκεφτείτε τα Health Levels του WoD), τα οποία θεωρούνται "superficial injuries". Όταν τα χάσει αυτά, το κάθε χτύπημα που τρώει πλέον, μεταφράζεται σε critical - το πόσο σοβαρό critical, εξαρτάται από το πόσο σοβαρό ήταν (ακα πόσο Damage έκανε) το χτύπημα. Υπάρχουν έτοιμοι, αν θέλετε να τους χρησιμοποιήσετε, αναλύτικοι πίνακες για Critical, ανάλογα με το μέρος του σώματος που το έφαγε. Πρακτικά, αυτό σημαίνει, ότι όλοι οι θάνατοι μέσα στο παιχνίδι γίνονται μέσω Critical! Πάρτε μια ιδέα:

"Stuck in the groin. The pain is such that the character cannot take any actions for 1 round" (ένα ελαφρύ)
"Major artery [leg] artery severed. After a fraction of a second, character collapses with blood pouring out of the ruins of his leg. Death from shock and blood loss is almost instantaneous" (ένα βαρύ).

To όλο σύστημα είναι πολύ bloody. Keep in mind, ότι γενικά έχεις λίγα Wounds (γύρω στα 12-14 για έναν Human), oπότε μετά από 2-3 γύρους μάχης, αρχίζουν να πέφτουν Critical. Είναι το gritty realism που λέγαμε. (αν και υπάρχουν καναδύο κανόνες, που μπορούν να βοηθήσουν τους παίκτες - Faith Points και Ulric's Fury συγκεκριμένα, αλλά αυτά σε άλλο πόστ για όποιον ενδιαφέρεται)

Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μου φάνηκε αρκετά απλό, αν και έχει αρκετά στοιχεία τακτικής ώστε να παραμένει ενδιαφέρον. Δεν θα το έλεγα rules-light, αλλά σίγουρα πιο light από του D&D.


- Mαγεία -

Kai aυτή ακολουθεί τα πρότυπα του Warhammer. Υπάρχουν τα Winds of Magic, τα Colleges , κάποια Dark Lores κτλ. Μερικές παρατηρήσεις:

> Η μαγεία είναι σχετικά σπάνια, και ο λαουτζίκος δεν την εμπιστεύτε (φέρτε στο μυαλό σας πως αντιμετώπιζαν την μαγεία στο Μεσαίωνα, Burn Witches! και τέτοια). Ακόμα και τα πιο δυνατά ξόρκια, δεν πλησιάζουν επίπεδα D&D. Υπάρχουν βέβαια Rituals, τα οποία γαμάνε, αλλά αυτά είναι όντως Rituals...toy styl 37 παρθένες και 27,8 μέρες chanting, όχι κάτι που θα κάνεις για την πλάκα.

> Η μαγεία, ακολουθώντας το στυλ του παιχνιδιού, είναι πολύ επικίνδυνη. Από την μια σου δίνει access στα ισχυρά της ξόρκια από νωρίς, αλλά από την άλλη όσο πιο πολύ το pusharεις τόσο πιο πολύ μπορεί να τον πιείς. Ένα botch στο roll, και τρως Tzeentch's Curse, to οποίο μπορεί να είναι από το να σου ξινίσει το γάλα, μέχρι το να σκάσει κάνας Daemon Prince.

> Τα magic items, είναι σπάνια. Το καθένα έχει δική του ιστορία, και υποτίθεται ότι είναι πολύ ξεχωριστό. Ακόμα και ο πιο έμπειρος χαρακτήρας, δεν πρόκειται να αποκτήσει ποτέ πάνω από 1-2, άντε 3 αν ο GM είναι μαλάκας.

- Random Stuff -

Μέσα στο όλο gritty realism πλαίσιο, υπάρχουν στους κανόνες και πολλές πληροφορίες (setting info και mechanics) για:

-Slang in the Old World
-Alcohol& Drugs
-Replacements and Appendages (ξύλινα δόντια, πόδια και μύτες, για να αντικαταστείσετε αυτά που θα χάσετε)
-Poisons (γενικά, αν πέσεις πάνω σε σοβαρό poison, συνήθως είναι ώρα για νέο χαρακτήρα)
-Diseases (έχει πολλές, και στην καλύτερη περίπτωση να την γλυτώσεις με καμιά διάρροια...προσοχή στa Halflings και το Stenchfoot Rot!)
-Mental Illnesses (και εδώ έχει πολλά - μην περιμένετε να πολεμήσετε με τις ορδές του Χάους, και να την βγάλετε χωρίς derangement)

- Setting -

Το βασικό βιβλίο εστιάζει στο Old World, και ειδικότερα στην Empire. Έχει από την ιστορία του μέχρι και το πρόσφατο Storm of Chaos (το timeline του παιχνιδιού αρχίζει αμέσως μετά την "λήξη" του), χάρτες, μέχρι περιγραφές πόλεων, θεών, folk worship, religious festivals, military orders, plots, adventure seeds και τα λοιπά.

Υπάρχει βέβαια κεφάλαιο και για τον κόσμο έξω από την Empire, το Χάος, τους Skaven, τους Vampire Counts and etc., αλλά είναι γενικές, κατά κανόνα, πληροφορίες.


- Sourcebooks -


Για μένα, το μόνο σημαντικό εκτός του βασικού βιβλίου είναι το Old World Bestiary, και ίσως το GM Screen (κυρίως για να έχεις άμεση πρόσβαση σε όλα τα tables των criticals). Το Οld World Bestiary, το Monster Manual του παιχνιδιού, περά από το ότι έχει πληροφορίες (και γαμάτο artwork, και mechanics) για τα πάντα από Clan Eshin Assasins, Trolls, μέχρι Ogre Dragons, είναι φοβερά καλογραμμένο. Είναι σε στυλ μεσαιωνικό Bestiary - το μισό έχει rumours/first hand accounts για τα διάφορα beasties (το οποίο σημαίνει, ότι μπορείτε να το δώσετε να διαβάσουν και οι παίκτες, καθώς είναι rumours& half truths/ half lies), και το άλλο μισό έχει τα stats.

Έχουν βγεί πάντως και πολλά άλλα, και εξακολουθούν να βγαίνουν καθώς πρόκειται για πετυχημένο παιχνίδι, από equipment books Μέχρι έτοιμες περιπέτειες.

Πάρθηκε από εδώ :

Log In

dragonclan21.jpg
You all know your destiny, deny it at your own peril.
Togashi Yokuni