Patapata Hikōsen no Bōken
Σειρά 26 επεισοδίων
Είδος: περιπέτεια, επιστημονική φαντασία
Διάρκεια επεισοδίου: 25 λεπτά
Έτος παραγωγής: 2002
Αnimation: Telecom Animation
Παραγωγή: WOWOW Enteprises, TMS Entertainment
Σκηνοθεσία: Yuichiro Yano
Η σειρά αυτή είναι μια διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας και στοχεύει σε ένα ευρύτερο κοινό. Προβλήθηκε και μεταγλωττίστηκε σε αρκετές χώρες.
Δυστηχώς όχι σε αυτές με αγγλόφωνο κοινό, αλλά ούτε και στην Ελλάδα. Βασίζεται σε δύο κλασσικά έργα του Ιουλίου και του Μισέλ Βερν αντίστοιχα, συγκεκριμένα τα Μπροστά στη Σημαία και Αφάνταστη Περιπέτεια.
Πλοκή:
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, τέλη του 19ου αιώνα. Ένα χαρμόσυνο νέο διαδίδεται στον αριστοκρατικό οίκο Buxton: η γέννηση της μικρής Jane! Ο πατέρας Εdward, o πρωτότοκος γιος George, o υπηρέτης San Bellan, αλλά και όλο το υπόλοιπο προσωπικό δεν μπορούσαν να είναι περισσότερο ευτυχiσμένοι. Δυστηχώς όμως η ευτυχία τους δεν κρατά πολύ. Η Λαίδη Buxton αφήνει την τελευταία της πνοή μετά τη γέννα. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο πλήγμα. Μετά από λίγο ο Edward παντρεύεται ξανά. Η σύζηγός του έχει χάσει τον άντρα της από τον πρώτο της γάμο. O καρπός εκείνου του γάμου είναι ο μικρός της γιος William. Έτσι γίνεται και αυτός μέλος της οικογένειας Buxton. Δυστηχώς όμως και αυτός χάνει τη μητέρα του από αρρώστια. Αυτό θα αφήσει ανεξίτηλα τραύματα πάνω του, κάτι που θα έχει καταστροφικές συνέπειες αργότερα.
Μεταφερόμαστε μερικά χρόνια μπροστά:
Ο μεγάλος αδερφός της Jane, o George, νέος πια, ασχολείται με τις επιστήμες και την τεχνολογία. Όπως αρκετοί στη ηλικία του, προσπαθεί να κάνει τα πάντα για να ξεφύγει από τα στενά καλούπια της εποχής του. Η Jane, στα χνάρια του αδελφού της απο μικρή, έχει βαλθεί και αυτή να εφευρέσει κάτι πρωτότυπο. Που για την εποχή της δεν είναι άλλο από μια μηχανή που να ίπταται! Δυστηχώς όμως και για αυτήν η κοινωνία δεν είναι έτοιμη να αποδεχτεί πως μια γυναίκα κάνει για κάτι παραπάνω από τις δουλειές του σπιτιού. Ο William αντίθετα είναι πιο πρακτικός. Ο λόρδος Edward τον έβαλε να εργάζεται στην τράπεζα Buxton, όπου φαίνεται να έχει λαμπρές προοπτικές.
Η μοίρα όμως άλλα σχεδίαζε για τα 3 αυτά παιδιά: Ο George αναχωρεί για την Ανατολή, προκειμένου να βρει ένα μυθικό ορυκτό που προσφέρει ενέργεια απείρως περισσότερη από αυτή του ατμού και να αποδείξει πως αξίζει στην επιστημονική κοινότητα.Ο William όμως εξαφανίζεται μυστηριωδώς μετά από μια ληστεία στην τράπεζα. Μετά από κάποιο διάστημα λαμβάνει η οικογένεια ένα επίσημο γράμμα που αναφέρει πως ο George έχει εκτελεστεί για εσχάτη προδοσία. Ο λόρδος Edward καταρρέει. Η Jane πενθεί για τον αδερφό της. Μέχρι που λαμβάνει ένα μυστηριώδες γράμμα που περιέχει τον γραφικό χαρακτήρα του αδερφού της και ένα άγνωστο ορυκτό που διαλύεται και αρχίζει να αιωρείται όταν έχει επαφή με νερό και το φεγγαρόφωτο! Η Jane, πεπεισμένη πως ο αδερφός της ζει, ξεκινά με τον πιστό της υπηρέτη San Bellan για τα βάθη της Ανατολής, προκειμένου να τον βρει!
Θα τα καταφέρει; Μια απίστευτη περιπέτεια πρόκειται να αρχίσει. Πιστή στα κλασσικά έργα επιστημονικής φαντασίας, δεν θα απαγοητεύσει τους λάτρεις της περιπέτειας.
Animation:
Αν και το σχέδιο φαντάζει απλό, μιας και η σειρά απευθύνεται σε νεαρότερες ηλικίες, ωστόσο το animation είναι πολύ προσεγμένο και λεπτομερές. Οι χαρακτήρες κινούνται όπως πρέπει, ιδίως στις σκηνές δράσης. Το ότι συμμετείχαν Κορεάτες ανιματέρ έπαιξε καταλυτικό ρόλο. Ακόμα και στην ομιλία καταλαβαίνεις τη διαφορά. Είναι στα χνάρια των κλάσσικών σειρών σε ότι αφορά το animation. Μόνο παράπονο είναι τα CGI που μοιάζουν φτωχά μπροστά στους χαρακτήρες. Δεν τα ζωγραφίσαν με το χέρι, μάλλον λόγω budget. Γενικά πάντως υπάρχει μια φρεσκάδα που ξεπερνά τα στενά πλαίσια της Ιαπωνίας. Για την εποχή της ήταν πρωτότυπη ως προς αυτό. Αλλά και το όνομα Telecom Αnimation δεν χρειάζεται συστάσεις. Εγγυημένη ποιότητα.
Ηχητική και μουσική επένδυση:
Επίσης ποιοτική, με εναλλαγή δράσης και δράματος εκεί που πρέπει. Αν και υπάρχουν και κωμικές στιγμές, ευτυχώς δεν χρησιμοποιούνται σε υπερβολικό βαθμό ώστε να χαλάσουν τη σειρά. Τα OP/ED είναι και αυτά αρκετά αξιομνημόνευτα και ποιοτικά.
Χαρακτήρες:
Οι χαρακτήρες για σειρά περιπέτειας είναι αρκετά καλοί. Μπορεί να μην φτάνουν το επίπεδο παλιότερων σειρών όπως Nadia ή Future Boy Conan, αλλά παραμένουν αξιομνημόνευτοι. Μιας και η σειρά είναι για μικρότερες ηλικίες, δεν υπάρχει σημαντική ανάπτυξη ή αλλαγή χαρακτήρα, με κάποια εξαίρεση στα τελευταία επεισόδια. Αλλά κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται άλλωστε. 'Ομως οι ηθοποιοί δίνουν τα ρέστα τους. Πραγματικά πολύ καλή παρουσία και σκηνοθεσία ως προς αυτό! Γεμίζουν τους χαρακτήρες με αίσθημα. Ακόμα και στη μεταγλώττιση, ιδίως απο τα Γαλλικά.
Σκηνοθεσία:
Το σημαντικότερο στοιχείο που κάνει τη σειρά να αξίζει. Αν και δεν παρουσιάζει το σενάριο ανατροπές, μιας και έχει προβλέψιμο τέλος, η παρουσίαση παρόλα αυτά είναι άρτια και σου κρατά το ενδιαφέρον ως το τέλος. Και ιδίως τα τελευταία λεπτά σε κάνουν να νιώθεις πως άξιζε που είδες τη σειρά μέχρι εκεί. Σου μένει για πάντα, με λίγα λόγια! Ο σκηνοθέτης Υuichiro Yano, σκηνοθέτης του Μοyashimon, θα συμμετείχε και σε μια παρόμοια σειρά λίγο αργότερα, την Uninhabited Planet Survival, που λαμβάνει χώρα στο μέλλον αυτή τη φορά. Εκείνη η σειρά όμως είναι περισσότερο ιαπωνική, παρά την ποιότητά της. Ενώ αυτή η σειρά είναι πιο προσβάσιμη στο ευρύ κοινό και σαν περιπέτεια την βρήκα πιο ενδιαφέρουσα.
Σύνοπτικα:
Θα πρότεινα τη σειρά ανεπιφύλακτα στους μικρούς θεατές, όπως και στους μεγαλύτερους που τους αρέσει η επιστημονική φαντασία. Από τις λίγες σειρές που κρατάν στοιχεία των κλασσικών παλιών σειρών, όπως και τη μαγεία τους, προσθέτοντας ωστόσο και κάτι καινούργιο
Πλέον σπάνια παράγονται τέτοιες σειρές με αυτήν την προσέγγιση.
OP/ED:
Edited by Kai, 15 June 2017 - 09:45.