Μετάβαση στο περιεχόμενο


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Σύνδεση 

Εγγραφή
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Φωτογραφία
* * * * * 1 Ψήφοι

Αξιοποιούν τα άνιμε πλήρως τις δυνατότητές τους;


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 phm

phm

    Anime Ghost

  • Members
  • 1.807 Δημοσιεύσεις:
  • LocationOn the boundary of life and death

Καταχωρήθηκε 19 Νοέμβριος 2018 - 02:06

Σε γενικές γραμμές, νομίζω πως δεν είναι καινούρια παρατήρηση πως τα anime εδώ και πολλά χρόνια ακολουθούν διάφορα tropes και συχνά ακολουθούν περπατημένα πρότυπα,  (σαν τις ταινίες του holywood).

 

Σαν μέσο όμως, άσχετα του τι θα γίνει στην πράξη, πιστεύεται ότι θα μπορούσαν τα anime να εξελιχτούν με τρόπο που να καλύπτουν ένα ευρύτερο κοινό; Η μήπως, έχουν φτάσει στο έπακρο τον δυνατοτήτων τους;

 

Θεωρείται πως αν τα anime διευρύνονταν αρκετά, υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί το όριο του τι είναι anime και τι όχι;

 


phmava.php

#2 Hazuki

Hazuki

    Anime Elite

  • Administrators
  • 2.741 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 20 Νοέμβριος 2018 - 10:20

Γενικά νομίζω πλέον περνάνε την υπερ-βιομηχανοποίηση τους, σειρές που βασίζονται κατά κόρων σε franschises με λίγες να είναι οι πρωτότυπες ιστορίες.

Το κόστος παραγωγής έχει φτάσει σε μεγάλα μεγέθη και τα περιθώρια για πειραματισμούς δεν υπάρχουν. Ας πούμε μια δροσιά είναι οι "build to order" παραγωγές από το netflix που δίνουν λίγο χώρο στα studios να αναπνεύσουν δημιουργικά.

Δυστυχώς νομίζω έχει εξαφανιστεί τελείως το niche τον πρωτότυπων OVA σειρών που απλά το studio έχτιζε το anime όπως τo ήθελε.

 

Δηλώνοντας τα παραπάνω σαν την εντύπωση που έχω για το μέσο σαν "καταναλωτής" νομίζω ότι αν και περνάνε μία φάση στασιμότητας πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Στο τεχνικό κομμάτι πλέον δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός, μπορούν να παράξουν οποιοδήποτε στυλ animation και να υλοποιήσουν οποιαδήποτε ευφάνταστη σκηνή κάτι που τους δίνει άπειρες δυνατότητες.

Το μόνο που μένει να ασχοληθούν ώστε να βρουν νέους τρόπους αφήγησης και συγγραφής ιστοριών.

 

Όπως ανέφερα το εμπόδιο είναι το κόστος και το ρίσκο, η λύση πιστεύω είναι να "ανταμειφθεί" η επένδυση που θα κάνει για αρχή ένα studio ώστε να δημιουργηθεί το αντίστοιχο ρεύμα.

Και ακριβώς εδώ είναι που η online διανομή παίζει το ρόλο της, από εκεί θα υπάρξει η επιβεβαίωση ότι ένα τέτοιο μοντέλο μπορεί να δουλέψει όποτε και θα πρέπει να σταματήσουν να σκέφτονται ότι το κοινό τους είναι μόνο η Ιαπωνία.

Δεν χρειάζεται να βασίζονται στην εγχώρια διανομή που το μόνο που κάνει είναι να παράγει τοξικούς καταναλωτές (βλέπε το όλο moe otaku thing).

 

Τέλος Japanese being Japanese και στραβόξυλα μέχρι εκεί που δε πάει και ειδικά το περίφημο business world τους, τα παραπάνω υποθέτω θα πάρουν αρκετό χρόνο οπότε δεν περιμένω ιδιαίτερες δραστικές αλλαγές στο άμεσο μέλλον.

Πιθανόν σε καμιά δεκαριά χρόνια να μαστε εδώ πάλι να τα συζητάμε!  :dazed:

 

Ρεζουμε, όχι δεν αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητές τους.


rsrGbGx.gif

#3 pasxaleas

pasxaleas

    Smell the bunny

  • Members
  • 860 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 20 Νοέμβριος 2018 - 18:13

Το ωραίο πράγμα με τα anime και δηλαδή το animation είναι ότι δεν υπάρχουν όρια και οτιδήποτε σκεφτεί ο ανθρώπινος νους είναι εφικτό μέσα από αυτά, τώρα η σωστή ερώτηση είναι όχι αν τις αξιοποιούν αλλά γιατί δεν τις αξιοποιούν και τον σημαντικότερο λόγο τον ανέφερε πιο πάνω ο hazuki δηλαδή τον οικονομικό που έχει το μοντέλο ποσότητα, μικρή ποιότητα και αν μας κάτσει σου αλλάζει τη ζωή με πιο απλά λόγια μικρό ρίσκο πιασάρικες ιδέες από μέτρια Light novel μέχρι να βρούμε την αγελάδα να αρμέξουμε τώρα αυτό γίνεται κυρίως λόγω κοινωνικών και οικονομικών προεκτάσεων της ιαπωνικής anime industry και μέχρι να γίνει ένα μπαμ λογικά έτσι θα πορευτούμε με μικρά happy accidents(adaptation από καλά manga και δημιουργίες πολύ ταλαντούχων ανθρώπων).


                                                                                                                                                09pntFA.png?1


#4 TheGunsmasha

TheGunsmasha

    Μεθυσμένο τζίνι

  • Members
  • 548 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 21 Νοέμβριος 2018 - 02:03

Ωραίο θέμα συζήτησης. Εγκρίνω.

Υπάρχουν δύο μεγέθη που καθορίζουν την πορεία της άνιμε βιομηχανίας. Το οικονομικό κέρδος και η "Ιαπωνία", αναφερόμενος όχι στην χώρα, αλλά το σύνολο των απαρτιωμένων συμπεριφορών και αποτελεσμάτων που έχουν διαμορφωθεί. Πχ βλέπε "Hollywood".

Πάμε στο πρώτο που είναι και πιο πρακτικό και κατανοητό προς όλους. Κάθε τι που προορίζεται προς κατανάλωση έχει στα πλαίσια του καπιταλισμού τον σκοπό να βγάλει χρήματα. Αυτό δεν σημαίνει πως κάθε δημιούργημα ξεκινάει με αυτό στο μυαλό, αλλά εκεί καταλήγει όταν το σπρώχνει μια βιομηχανία από πίσω.
Από ένα σύνολο έργων προς υλοποίηση, δυστυχώς, το πρώτο που λαμβάνεται υπόψην είναι το κατά πόσο μπορεί να πουλήσει (υπάρχων κοινό, είτε του έργου, είτε του είδους και των τροπαρίων του, στάτους δημιουργού/συντελεστών, κλπ) και όχι η ποιότητα του. Αυτό είναι το πρώτο ατόπημα.
Μεγαλύτερο όμως ατόπημα, είναι πως η βιομηχανία δεν διευρύνει το καταναλωτικό κοινό της, δηλαδή δεν ανοίγεται απέξω. Αυτό με οδηγεί στο δεύτερο μέγεθος, αλλά πρώτα να πω ένα παράδειγμα.
Η μουσική της Nicky Minaz (ή όπως γράφεται) είναι σκουπίδι, όμως είναι σκουπίδι που πουλάει σε όλον τον κόσμο. Η εδώ βιομηχανία δηλαδή γνωρίζει συνειδητά πως προτιμά το κέρδος από την ποιότητα, όμως αδιαφορεί γιατί γνωρίζει πως απευθύνονταν σε όλο το διαθέσιμο κοινό που μπορεί να γουστάρει την Minaz, δηλαδή την Γη, ενώ στα άνιμε με λίγες σποραδικές στοχευμένες εξαιρέσεις, η βιομηχανία συνειδητά επιλέγει μια περιορισμένη αγορά να αρμέξει όλο το χρήμα. Το θεωρώ μια από τις χειρότερες και πιο παρασιτικές μεθόδους κερδοσκοπίας του σύγχρονου κόσμου.

Πάμε στο άλλο θέμα τώρα, το "Ιαπωνικό". Είναι ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση με τα Όσκαρς. Ο χαρακτηρισμός στραβόξυλα του Hazuki είναι απίστευτα πετυχημένος. Επαναπαύονται στην ασφάλεια του παλιού συστήματος, γιατί ενέχει μικρότερο ρίσκο, ενώ παράλληλα καμαρώνουν ή/και φέρουν ως πρόσχημα την διατήρηση του χαρακτήρα και της παράδοσης του ιαπωνικού animation.
Ειλικρινά, στον κόσμο που ζούμε, η κουλτούρα που εκφράζει αυτό το μέγεθος μπορεί να αλλάξει μόνο για έναν λόγο, το κέρδος. Αν δηλαδή κοιμηθεί ο Θεός (πολύ) και έργα απευθυνόμενα στην Δύση πουλήσουν μαζικά, ή αν τα άνιμε γίνουν αναγνωρισμένο κουλ χόμπι, αντί για μονάδα μέτρησης της παρθενιάς.

Για να απαντήσω στις δύο ερωτήσεις. Δεν έχουν φτάσει στο έπακρο για κανέναν λόγο, γιατί η αφήγηση, ειδικά η υποβοηθούμενη από εικόνα και ήχο, δεν έχει όρια. Όρια θέτει μόνο η βιομηχανία που τα υποστηρίζει.
Και ναι, αν επεκταθούν θα χάσουν κάτι από τον εαυτό τους και θα γίνουν κάτι καινούργιο και πολύ καλά θα κάνουν, γιατί η τωρινή μορφή τους σαπίζει από τα μέσα.

Αυτή το μήνυμα έχει επεξεργαστεί από TheGunsmasha: 21 Νοέμβριος 2018 - 02:05

a9bb424676cde0a810baad4738abdc507ea343bb


''Anime characters are like actors nowadays. Φοράνε νέες περούκες και glitter και παίρνουν ρόλους και σ'άλλες σειρές.''

-Ένας σοφός πρίγκιπας

''Πάντως βλέπω τις υπογραφές και για πρώτη φορά ο Guns φαίνεται να έχει superior taste απο θέμα εμφάνισης μόνο, για χαρακτήρες δεν ξέρω.''

-Kai, 6//11/2018


#5 phm

phm

    Anime Ghost

  • Members
  • 1.807 Δημοσιεύσεις:
  • LocationOn the boundary of life and death

Καταχωρήθηκε 21 Νοέμβριος 2018 - 20:05

Νομίζω ότι προφανώς όλα γίνονται για το κέρδος όπως είπε και σαφώς η όποια αλλαγή έχει ρίσκο.

Το θέμα είναι ποιος θα ήταν ο στόχος, υποθέτοντας ότι κάποια studio προθυμοποιούνταν να πάρουν το ρίσκο. Φυσικά υπάρχουν τα πειραματικά έργα που έχουν στόχο κάποιο niche κοινό. Αλλά το θέμα δεν είναι να γίνουν 2-3 κουλτουριάρικα anime, είναι να γίνουν προσπάθειες να απευθυνθούν κάποιες σειρές σε ένα ευρύτερο target group.

Εκτός τελικά αν το θέμα είναι ότι το τί κάνει τα anime, anime, είναι κάτι που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί παρά να είναι κάτι που πάντα θα απευθύνεται σε μια περιορισμένη μερίδα ανθρώπων. Και αν τα άλλαζες αρκετά ώστε να κάνουν target άλλες ομάδες, θα μπορούσες να τα χαρακτηρίσεις anime, ή θα χαναν την ταυτότητα τους;
phmava.php

#6 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3.264 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΘεσσαλονίκη

Καταχωρήθηκε 22 Νοέμβριος 2018 - 00:20

Πλεον όχι και τόσο.

Πχ τις περασμένες δεκαετίες στα mecha κάναν τρελά πράγματα με το χέρι. Τώρα έχει εκλείψει αυτό.

Και ο Μ. Oshi μπορεί να είναι τρολ αλλά τον πιστεύω όταν λέει πως πλέον μόνο με το 5% των σκηνοθετών θα μπορούσε να συνεργαστεί γιατί οι υπόλοιποι και ιδίως οι νεότεροι αδυνατούν να βγάλουν το ίδιο επίπεδο παραγωγικότητας.



#7 TheGunsmasha

TheGunsmasha

    Μεθυσμένο τζίνι

  • Members
  • 548 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 22 Νοέμβριος 2018 - 01:14

Όσον αφορά το θέμα του στόχου. Εγώ σαν δυτικός καταναλωτής, δεν ζητάω η Ιαπωνία να μελετήσει τον πολιτισμό μου και να μου δώσει αυτό που γουστάρω. Μια καλή αρχή που ζητάω είναι να κόψει τα περίεργα του δικού της στα άνιμε.
Τα άνιμε χάνουν targeted κυρίως επειδή έχουν, παρά επειδή δεν εχουν κάποια πράγματα. Η αγορά της δύσης δεν είναι γεμάτη από ποιοτικούς κουλτουριάρηδες, το οποίο φαίνεται από τις live action σαπίλες ή/και λιγότερα σκουπιδιάρικα καρτούν που αποδεχόμαστε σε τηλεόραση και σινεμά. Είναι χαρακτηριστικά των άνιμε όπως τα moe-incest-pedo-ecchi στοιχεία που τους απωθούν. (Θέε μου βλέπω monogatari! Αυτό ήταν, δηλώνω καθαρός. Εδώ θα γίνει η αρχή της απαλλαγής μου από τον βούρκο!)
Οπότε ένας καλός στόχος είναι να κόψουν ό,τι απωθεί και σε δεύτερο χρόνο να προσθέσουν θεματολογίες και ιδέες δυτικόφιλες, εφόσον το επιθυμούν.

Στο άλλο θέμα της ταυτότητας. Αρνούμαι να πιστέψω πως άνιμε είναι αυτό που θέλουν οι otakus. Προφανώς και δεν είναι μόνο αυτό και φέρνω ως πσράδειγμα την βιομηχανία πριν τα '90s που καμία σχέση δεν έχει με την σημερινή μορφή, αλλά παραμένει άνιμε χωρίς κανείς να μπορεί να το αμφισβητήσει.
Όπως είπα, αν υποθετικά γινει κατι τέτοιο, θα απωλεσουν μέρος του εαυτού τους ώστε να γίνουν κάτι καινούργιο με διαφορετική μορφή, αλλά κοινό παρελθόν.

a9bb424676cde0a810baad4738abdc507ea343bb


''Anime characters are like actors nowadays. Φοράνε νέες περούκες και glitter και παίρνουν ρόλους και σ'άλλες σειρές.''

-Ένας σοφός πρίγκιπας

''Πάντως βλέπω τις υπογραφές και για πρώτη φορά ο Guns φαίνεται να έχει superior taste απο θέμα εμφάνισης μόνο, για χαρακτήρες δεν ξέρω.''

-Kai, 6//11/2018


#8 Kai

Kai

    Fluent in sarcasm

  • Review Team
  • 2.722 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Φεβρουάριος 2019 - 00:25

Εν τω μεταξύ μπήκα στο άσχετο στο thread και διάβασα τη συζήτηση μετά από τόσο καιρό. Δε θα επεκταθώ τόσο περί παραγωγής, όμως το κοινό - στόχος φαίνεται περισσότερο στην περίπτωση του Netflix.

Το Crunchyroll πχ θα πάρει τα δικαιώματα για την πιο απλή σαβούρα μέχρι και για την πιο decent σειρά, ξερει ότι το κοινό του έχει περισσότερη ποικιλία ας πούμε στις προτιμήσεις. Στο Netflix έχω την αίσθηση ότι οι επιλογές είναι πιο στραμμενες προς τη δύση ακόμη και όταν δεν πρόκειται για αποκλειστικά δική του παραγωγή. Δεν ξέρω τι παίζει σε άλλες χώρες αλλά σειρές όπως Code Geass, Seven Deadly Sins, Saint Seiya είναι αρκετά safe σαν επιλογές για άτομα που δεν εχουν σαν εισαγωγή. Επίσης το Β και το Devilman που είδα ήταν επίσης κοντά σε σειρές που βρίσκουν κοινό στη δύση.

Οπότε ακόμα και σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε τόσο για αξιοποιηση των δυνατοτήτων. Ίσως οβακια από crowd funding να είναι τα μόνα που πέφτουν στην περίπτωση μιας και αραιά και που εμφανίζονται σκηνοθέτες που όντως έχουν κάτι να πουν ή animators με ταλέντο. Σεναριογράφοι σπανιότερα.

ySss0UF.jpg


#9 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3.264 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΘεσσαλονίκη

Καταχωρήθηκε 05 Φεβρουάριος 2019 - 15:38

Κριμα που η Funimation μπλοκαρει την Ευρωπη παντως. Δεν υπαρχει κατι αναλογο εδω σε νομιμο streaming. Τα υπολοιπα ειναι ψιχουλα μπροστα τους και ειναι καραμπινατη η απουσια κλασσικων τιτλων. Μονη λυση να καταξοδιαζεσαι για να παραγγελνεις dvd&bd.