Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Πως δουλεύει το production committee σύστημα


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Hazuki

Hazuki

    Anime Elite

  • Administrators
  • 2,217 posts

Posted 25 June 2017 - 11:58

                                                                          1ZfwcF6.png

                                                                                                 :dazed: ~Μπορεί να υπάρχουν λάθη, διαβάστε με δικό σας ρίσκο!~ :beaten:

 

Μιας και που το ανέφερε ο Takayama ας κάνουμε ένα "εγκυκλοπαιδικό" θέμα για το πως τελικά γίνεται η παραγωγή ενός anime μέσα από το production committee σύστημα.

 

Πάντοτε στο τέλος ενός opening βλέπουμε ότι κάποιο committee έχει κάνει την παραγωγή της σειράς. Συνήθως έχει το όνομα του anime και την λέξη committee ή την λέξη project. Το συγκεκριμένο σύστημα ξεκίνησε την δεκαετία του 80 αλλά κυριάρχησε τα τελευταία 15-20 χρόνια. Το Akira ήταν το πρώτο anime που δημιουργήθηκε με το συγκεκριμένο σύστημα, το Captain Taylor ήταν το πρώτο tv series ενώ το Evangelion ήταν αυτό που το έφερε στο προσκήνιο σαν εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης (το έκανε γνωστό ντε!). Στις αρχές του 2000 και μετά από την μεγάλη ύφεση στην οικονομία της Ιαπωνίας (Lost Decade), οι τηλεοπτικοί σταθμοί άρχισαν να παράγουν δικά τους live action τηλεοπτικά προγράμματα σε μία προσπάθεια να μειώσουν τα κόστη. Έτσι οι εταιρείες παραγωγής anime άρχισαν να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο σύστημα ώστε να μπορούν να βγάζουν χρήματα από το merchandise κι όχι από την ίδια τη σειρά.

 

Από την λέξη committee νομίζω καθένας καταλαβαίνει το βασικό concept πίσω από αυτό το σύστημα. Στην ουσία πολύ πριν αρχίσει η παραγωγή ενός anime σχηματίζεται μια business οντότητα που αποτελείται από διάφορες επιχειρήσεις που σκοπεύουν να βγάλουν κέρδος από μια σειρά. Η παραπάνω οντότητα σχηματίζεται έτσι ώστε να μοιραστεί το κόστος δημιουργίας της σειράς αλλά και οι ζημιές στην περίπτωση που δεν πιάσει. Φυσικά αν κάνει επιτυχία θα υπάρχει και ο ανάλογος διαμοιρασμός κερδών.

 

Έτσι πλέον σε μια σειρά δεν είναι μέσα το animation studio, ο τηλεοπτικός σταθμός και π.χ. η εταιρεία που εκδίδει το manga αν πρόκειται για adaptation. Οι συνήθεις ύποπτοι είναι διαφημιστικές, τηλεοπτικοί σταθμοί, εταιρείες dvd production, δισκογραφικές, εκδοτικές, εταιρείες παιχνιδιών και merchandise, εταιρείες videogame, εταιρείες διαχείρισης δικαιωμάτων, εταιρείες διανομής κλπ κλπ κλπ. Από εκεί και πέρα μπορούν να είναι οποιοσδήποτε άλλος που μπορεί να θέλει product placement μέσα στην σειρά ή μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει την σειρά στα προϊόντα του.

 

Αν και κάπως παρωχημένο σύστημα, μιας και που πλέον στην δημιουργία μιας σειράς μπορεί να επέμβει ο οποιοσδήποτε εμπλέκεται στο committee, είναι η defactο λύση και "φέρνει" αποτελέσματα. Σύμφωνα με το ann φέτος τα έσοδα της βιομηχανίας ήταν 18,2 δις $, αν θυμάμαι καλά περισσότερα από κάθε άλλη φορά. Βέβαια σύμφωνα με τον σκηνοθέτη του Gundam Wing, Shinji Takamatsu, πολύ λίγες σειρές βγάζουν τελικά τα λεφτά τους. Επειδή το animation studio δεν είναι ο μόνος που βάζει λεφτά στην δημιουργία μιας σειράς (συνήθως είναι πιο κάτω από άλλες εταιρείες) ή μπορεί απλά να του έχει δοθεί ένα budget από το committee χωρίς στην ουσία να συμμετέχει, αυτό οδηγεί σε χαμηλούς μισθούς των animators ή και δημιουργία του in between animation σε τρίτες χώρες όπως Κίνα, Ν. Κορέα για μείωση του κόστους. Θα μου πεις σε ποια βιομηχανία η χαμαλο-δουλεία πληρώνεται καλά αλλά τεσπά.

 

Soooo, ποια είναι η γνώμη σας; Α και δεν θέλω να ακούσω ότι παλιά τα anime ήταν καλύτερα κλπ κλπ κλπ Το θέμα είναι συγκεκριμένο!

 

Λε λινκζ στα όποια βασίστηκαν οι παραπάνω αράδες  :hehehe:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Lost_Decade_(Japan)

http://www.someanithing.com/sales-faqguide

http://goboiano.com/heres-money-actually-made-anime/

http://www.animenewsnetwork.com/interest/2017-06-19/anime-industry-member-discusses-production-committee-system/.117694

http://www.animenewsnetwork.com/interest/2017-06-14/gundam-director-shinji-takamatsu-responds-to-nhk-anime-industry-special/.117352

http://www.animenewsnetwork.com/interest/2017-06-07/nhk-program-discusses-anime-industry-financial-working-condition-problems/.117144

http://www.animenewsnetwork.com/feature/2012-03-05

https://blog.sakugabooru.com/2017/05/02/what-is-an-animes-production-committee/

http://www.anime-now.com/entry/2017/04/05/230007


rsrGbGx.gif

#2 1451

1451

    Anime Master

  • Members
  • 2,536 posts

Posted 25 June 2017 - 12:09

Και το Hamatora έτσι βγήκε. Από τη μία μου αρέσει γιατί φέρνει σειρές σε εμένα τον θεατή. Δεν μου αρέσει γιατί προεξοφλεί την επιτυχία σχεδιάζοντας παραστάσεις θεατρικές και βιντεοπαιχνίδια για κινητά. Φεύγει χρήμα δηλαδή που θα μπορούσε να πάει στην ανάπτυξη της σειράς που ίσως να οδηγούσε σε μεγαλύτερες πωλήσεις και αυτό με τη σειρά του θα έφερνε τις μεταφορές σε ηλεκτρονικό παιχνίδι, ταινία, σειρά, βιβλίο και πάει λέγοντας.


Edited by 1451, 25 June 2017 - 12:10.


#3 Kai

Kai

    Fluent in sarcasm

  • Review Team
  • 2,666 posts

Posted 25 June 2017 - 14:57

Νομίζω κόβει λίγο από την ποικιλία αλλά από εκεί και πέρα είναι κάτι που λειτουργεί για χρόνια οπότε ό,τι και να λέμε λίγο δύσκολο να εξαφανιστεί σαν σύστημα. Αν μπορούσαν να λειτουργήσουν διαφορετικά ή πολύ περισσότερο με kickstarters κι αν οι εκδοτικές μπορούσαν να αποφασίζουν μόνο προωθώντας ό,τι ήθελαν εκείνες θα το είχαν κάνει προ πολλού πιστεύω. Κάπου είχα διαβάσει πώς επηρέασε το Gundam franchize όλο αυτό μέσα στα χρόνια αλλά δεν μπορώ να βρω το καταραμένο άρθρο. 

 

Επίσης ο καημένος ο Takamatsu έχει σκηνοθετήσει τόσες καλές κωμωδίες και μόνο για το Wing τον θυμούνται.



#4 Takayama Yuichi

Takayama Yuichi

    Anime Fan

  • Members
  • 154 posts

Posted 25 June 2017 - 15:17

Διαφωνώ με την άποψη οτι τα production committee χαμηλώνουν την ποικιλία των anime που παράγονται.

Μιας και σκοπός κάθε committee είναι το κέρδος, τους συμφαίρει να χρηματοδοτήσουν σείρες για όσα περισσότερα niches μπορούν με σκοπό να κερδίσουν απο όσα περισσότερα communities και fan-bases μπορούν.

Η φαινομενική έλλειψη ποικιλίας λοιπόν οφείλεται, κατά την γνώμη μου, στο γεγόνος ότι αυτή την περίοδο σε αντίθεση με παλαιότερα υπάρχουν σε κάθε δεδομένση σεζόν πολλές περισσότερες σείρες στην διαθεσημότητά μας.

Το αποτέλεσμα αυτού είναι αντί να υπάρχει μία μονο fantasy σειρά στα 20 slots του winter 1999 και να έχουμε 3 fantasy σειρές στα 60 slots του spring 2017.

Το ποσοστό δηλαδή παραμένει το ίδιο.



#5 Kai

Kai

    Fluent in sarcasm

  • Review Team
  • 2,666 posts

Posted 25 June 2017 - 15:37

Νομίζω το θέμα δεν είναι αν οι σειρές φαντασίας θα είναι 1 ή 3 και τι ποσοστό θα πιάνουν όσο ότι οι 3 αυτές σειρές θα είναι σειρές Isekai πχ γιατί αυτό πουλάει και καλά κάνουν και το βγάζουν ή ότι από τις 10 σειρές slice of life σειρές που θα έβγαιναν θα ήταν moe με το γνωστό pandering (όχι ότι κάποιες από αυτές δεν ήταν οκ), sports σειρές μετά το free να στρέφονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό κλπ κλπ ανάλογα δηλαδή με τι είναι της μόδας εκείνη την περίοδο, οπότε σειρές που δεν στοχεύουν στο να πουλήσουν φιγούρες και μπιχλιμπίδια έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες από άλλες να αποκτήσουν μεταφορά (όχι ότι είναι μηδενικές). Οπότε κάπου χάνεται η ποικιλία στην αφήγηση και στην υπόθεση και όχι στο είδος και γι' αυτό μακαρίζουμε όποτε βγαίνει κάτι διαφορετικό. 



#6 GhostPrince

GhostPrince

    夢遊病者

  • Members
  • 2,039 posts
  • Location ・ω・ 

Posted 25 June 2017 - 15:47

Έχεις το 80% στα φανσερβις και στα χαρεμ ή ριβερς χαρεμ και λολι ωστόσο μιας και τραβάει κοινό περισσότερο απ'οποιοδήποτε άλλο είδος πλας κάποια σόνεν αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα στο παρασκήνιο της υπόθεσης μιας και είναι απειροελάχιστα συγκριτικά.

Καταλαβαίνω την λογική αυτής της βιομηχανίας κιείναι κιένας μαζικός και ταυτόχρονα safe τρόπος για να μην έχει ζημιά κανένας ακόμα κιαν δεν έχουμε καλές παραγωγές στην ουσία, τα λεφτά μας θα τα βγάλουμε αν μη τι άλο. Προσωπικά θα προτιμούσα να έβγαιναν πολύ λιγότερες σειρές αλλά να ήταν πιο προσεγμένες και με μεγαλύτερη ποικιλία,δίνοντας το μπατζετ στην παραγωγή καθ αυτή και όχι το μεγαλύτερο μέρος σε άλλους παράγοντες, αλλά μάλλον ζητάω πολλά. Δεν είναι τυχαίο που λίγα είναι τα studio που βγάζουν πιο "ποιοτικά" ή "διαφορετικά" άνιμε γενικότερα και ακόμα λιγότερα έχουν την οικονομική δυνατότητα ή και θέληση να υποστηρίξουν οτιδήποτε που να μην είναι lowbudget. Στην τελική γιαυτό και ποντάρουν σε φανσερβις και καθημερινά γενικότερα άνιμε μιας και είναι και φθηνότερα να υλοποιηθούν απ'οτιδήποτε άλλο και τα ζητάει και το community περισσότερο οπότε σίγουρα θα πουληθούν και άφθονα ποστερς και φίγκουρζ με τους χαρακτήρες σε όλες τις πιθανές ερωτικές πόζες possibru. Γενικά προτιμώ την αντιμετώπιση των δυτικών στούντιο στο όλο θέμα αλλά απ'την στιγμή που τα άνιμε έχουν τραβήξει πολύ περισσότερο κοινό ούτως η άλλος δεν ξέρω ποιος βγαίνει κερδισμένος στη τελική. Μια "καλή υπερπαραγωγή"  δεν είναι σίγουρο ότι θα πουλήσει κιόλας απαραίτητα όπως και να χει όποτε γιατί να μην ποντάρουμε σε σίγουρες φόρμουλες επιτιχίας.


Edited by GhostPrince, 25 June 2017 - 15:50.

フカフカ

#7 Petran79

Petran79

    YOU GET TO BURNING!

  • Review Team
  • 3,001 posts
  • LocationΘεσσαλονίκη

Posted 25 June 2017 - 17:34

Πάντως όσοι διαμαρτύρονται πως τα dubs είναι χάλια και δεν ταιριάζουν, ακόμα και στα Ιαπωνικά να ακούγονται, συνήθως οι δημιουργοί του manga ή Light Novel δεν έχουν καμία δικαιοδοσία για το ποιες φωνές θα επιλεχθούν. Για άλλους λόγους γίνεται  η επιλογή των seiyu



#8 Erisadesu

Erisadesu

    Hellasian Star

  • Members
  • 4,638 posts

Posted 25 June 2017 - 21:29

ρε Hazuki...διαβάζεις σκέψεις ωρε; Είχα σκοπό να κάνω αυτή την ερώτηση..ίσως έτσι να εξηγείτε πως κάποια άγνωστα Manga γίνονται αμέσως anime

οι εταιρείες βλέπουν πως υπάρχει έδαφος για κερδος και συμμετέχουν...τώρα αν βοήθησε ή οχι δεν ξέρω, έχουμε δει και καλά και κακά anime αυτή την περίοδο.



#9 Hazuki

Hazuki

    Anime Elite

  • Administrators
  • 2,217 posts

Posted 17 March 2018 - 15:16

Μία νέα πρόταση μπας και αλλάξει το όλο σύστημα.

 

https://www.animenewsnetwork.com/interest/2018-03-16/yaoyorozu-studio-producer-proposes-partnership-system-to-replace-anime-production-committees/.129043


rsrGbGx.gif