Bakumatsu Rock
幕末Rock
Πως θα ήταν οι Shinshengumi αν αποφάσιζαν να αλλάξουν επάγγελμα και να ενταχθούν σε male idol μπάντα; Η ροκ μουσική μπορεί να ρίξει ένα ολόκληρο σογκουνάτο; Τα πανωφόρια των σταρ της σκηνής σκίζονται πιο εύκολα από αυτά των απλών ανθρώπων;
Το Bakumatsu Rock είναι ένα νεανικό άνιμε με θέμα την επανάσταση, πλούσιο σε ιστορία, μουσική, κουλτούρα, γκλίττερ και διαμελισμένες ίνες μεταξιού.
Το γνωστό σε όλους μας για τις επιτυχίες του στην βιομηχανία των άνιμε studio DEEN έρχεται αυτό το καλοκαίρι να μας ανάψει φωτιές με ένα ακόμα αριστούργημα, που έχει τις ρίζες του στο ομώνυμο otome game για το psp της MARVELOUS AQL. Το μικρό μουσικό έπος που ακούει στο όνομα Bakumatsu Rock θα σκηνοθετηθεί από τον Kawasaki Itsurou, τον άνθρωπο που σκηνοθέτησε την τηλεοπτική μεταφορά του Sengoku Basara. Ο Akiharu Ishii (Prince of Tennis) είναι υπεύθυνος στον σχεδιασμό των bishounen και ο Tomoki Kikuya (Nisekoi, Starry Sky, Hidamari Sketch). θα ασχοληθεί με τον μουσικό τομέα. Όλα τα παραπάνω, υπονοούν πιστεύω αρκετά για το τι π(χ)οιότητα μας περιμένει.
Όπως λέει και ο τίτλος, βρισκόμαστε στην περίοδο Bakumatsu, όπου το σογκουνάτο των Tokugawa χειραγωγεί τα πλήθη όχι με το σπαθί και την πυγμή, αλλά με τις κιθάρες και τα χορευτικά. Το τραγούδι του Παραδείσου, το οποίο ερμηνεύουν τα πιστοποιημένα από την κυβέρνηση μουσικά μπισόνεν των Shinshengumi, προκαλεί πλύση εγκεφάλου σε όσους το ακούνε κρατώντας την ιεραρχία της κοινωνίας σταθερή, ξεζουμίζοντας τα φτωχά fangirls και πλουτίζοντας τον αυτοκράτορα και τα ανώτερα στελέχη. Οποιοδήποτε άλλο τραγούδι που παίζεται για οποιοδήποτε άλλο σκοπό θεωρείται έγκλημα κατά της πατρίδας και τιμωρείται ανάλογα.
Μέσα σε αυτόν τον άδικο κόσμο ο παθιασμένος ροκάς πρωταγωνιστής μας, Sakamoto Ryouma περιπλανιέται στις μεγάλες πόλεις με την κιθάρα που του δώρισε ένας μυστηριώδης άφρο προσπαθώντας να αποκτήσει δόξα και φήμη, ερμηνεύοντας τα δικά του κομμάτια, κομμάτια που σφύζουν από πάθος, δύναμη και ελευθερία.
Θα καταφέρει το ροκ του να φέρει την δικαιοσύνη στην χώρα; Θα αποτύχει και θα τον καταδικάσουν να κάνει σεπούκου; Δεν μένει παρά να το μάθουμε βλέποντας τις περιπέτειες της μπάντας του.
Οκ. Καταρχάς, δηλώνω ότι δεν έχω ιδέα για το τι κρύβεται πίσω από το επιδημικό των bishies και των husbandos που έχει ξεσπάσει αυτό το καλοκαίρι. Η βιομηχανία αναγνώρισε την ύπαρξη του γυναικείου αγοραστικού κοινού; Η κυβέρνηση προσπαθεί να αυξήσει την έκκριση οιστρογόνων στα νεαρά κορίτσια μπας και σταματήσει η υπογεννητικότητα στην Ιαπωνία; Δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι τα ματάκια μας θα χαρούν και οι εγκέφαλοι μας θα ψηθούν.
Παρακολουθώντας το πρώτο επεισόδιο, μπορώ να σας εγγυηθώ με σιγουριά πως η σειρά είναι φουλ βουτηγμένη στο τυπικό ύφος και την μαλάκυνση που κατακλύζει το στούνιο DEEN επομένως δεν θα δεκτώ παράπονα του τύπου «μα μου δεν με προειδοποίησες» «μα δεν περίμενα να δω τσίτσιδους» και πάει λέγοντας. Ξέρετε τι βγάζει, σίγουρα έχετε δει κάποια από τις παραγωγές της, so get yourselvers braced.
Kατά δεύτερον, παρόλο που υφίσταται η γενική ντερπίλα, η σειρά μένει πιστή στο γελοίο premise της. Είναι ροκ, με την έννοια της επανάστασης ενάντια στο σύστημα και στον καταναλωτισμό και αυτό το εκφράζει πολύ πετυχημένα μέσω των οργάνων της τάξης, των shinshegumi, που τους παρουσιάζει ως χορευτική μπάντα αγοριών που κούνιουνται σε jpop ρυθμούς και ξεζουμίζουν τις τσέπες των διψασμένων νεαρών κορασίδων.
Nα ανοίξω μια παρένθεση εδώ. Υπάρχουν αρκετές σειρές που έχουν μετατρέψει σε bishounen τον Hijikata και τον Okita, αλλά σίγουρα δεν θα τους έχετε δει πουθενά αλλού –ευτυχώς ή δυστυχώς- να πηγαίνουν πέρα δώθε το κωλαράκι στην πίστα και από κάτω να έχουν μια στρατιά από fangirls που τσιρίζουν όλο χαρά.
Φυσικά όλα θα ήταν πολύ μονόπλευρα αν είχαμε μόνο τους καπιτάλες με την ποπ τους. Στην αντίπαλη πλευρά των ροκάδων βρίσκεται ο παθιασμένος πρωταγωνιστής μας με τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, καθώς και όλοι αυτοί που θέλουν την άρση στον κανόνα απαγόρευσης και κατάσχεσης των κιθάρων. Επιλεγμένοι από μια ανώτερη αναμαλλιασμένη δύναμη, τα μπισκότεν της j-rock θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για μια ελεύθερη Ιαπωνία όπου ο καθένας θα έχει δικαίωμα να συνθέσει την μουσική του.
Ο Sakamoto είναι ίσως η επιτομή του chaotic good πανίβλακα και η ψυχή της μπάντας. Το φλεγόμενο πνεύμα του είναι τόσο ασταμάτητο που τα ρούχα των bishounen σκίζονται(κυριολεκτικά) όταν παίζει την κιθάρα.
Αυτά πάνω κάτω μου έμειναν από το πρώτο επεισόδιο. Δεν νομίζω να υπήρχαν ηλεκτρικές κιθάρες και ηχεία στην Ιαπωνία του 19ου αιώνα, αλλά ποιος χέστηκε, δεν ανήκει στα έργα που τα παρακολουθείς με την κοινή λογική ενεργοποιημένη. Επίσης λόγο του σκηνοθέτη το περίμενα λίγο πιο over the top, βλέπε άλογα που τρέχουν πάνω σε κάθετο τείχος, και τυφώνες που σηκώνουν στρατιές αρματωμένων πολεμιστών, αλλά υποθέτω πως οι ρίζες του ως otome game δεν έδωσαν ευκαιρία για τέτοιες σκηνές. Κρίμας.
Το animation ήταν κλασσικό animation σειράς 2014 τρίτης κατηγορίας με διακριτικό CG σε καναδυό σκηνές και καθόλου διακριτικό CG συνοδευόμενο με γυμνά μπισκότεν στο ending. Πολυχρωμία και sparkles μπόλικα επίσης. Τα τραγουδάκια είναι εμπορικά ροκ, αρκετά χαριτωμένα σε γενικές γραμμές αλλά όχι και τόσο διαχρονικά. Προφανώς δεν το βλέπετε για την μουσική.
Voice Actors
Kensho Ono : Sōji Okita
Kishô Taniyama : Ryōma Sakamoto
Showtaro Morikubo : Kogorō Katsura
Tatsuhisa Suzuki : Shinsaku Takasugi
Toshiyuki Morikawa : Toshizō Hijikata
Links~
ANN | AniDB | Official Site
PV: