Jump to content


Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR!


Sign In 

Create Account
Καλωσήλθατε στο .aNiMe//GR, ένα ελληνικό forum για τα anime, τα manga και την ιαπωνική κουλτούρα. Βλέπετε την ιστοσελίδα μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας! Η εγγραφή σας στην διαδικτυακή κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να ψηφίσετε σε δημοσκοπήσεις, να πάρετε μέρος σε διαγωνισμούς μας και πολλές άλλες επιπλέον υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη σας. Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και φυσικά δωρεάν. Ελάτε και εσείς στην κοινότητά μας σήμερα!

Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβαση σας στο forum, παρακαλούμε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Photo
- - - - -

Space Battleship Yamato - Γενικό Thread

Space Battleship Yamato 2199 Leiji Matsumoto Starblazers Space opera Sci-fi

  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#16 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Dark Lord of the Sith

  • Members
  • 318 posts
  • LocationKamatero, Athens

Posted 04 June 2012 - 11:14

Τα δύο πρώτα επεισόδια της νέας σειράς θα τα βρείτε εδώ!

Edited by Anakin Skywalker, 04 June 2012 - 11:15.

Posted Image

Posted Image

#17 Trivia Spitting Monster

Trivia Spitting Monster

    Moe Baby Jorōgumo

  • Members
  • 369 posts
  • LocationThessaloniki

Posted 04 June 2012 - 20:52

Δεν είπα κάτι τέτοιο. Απλά σε πολλά anime οι γυναίκες απεικονίζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και κανένας δε λέει ότι είναι μισογύνικα. Τώρα για το έργο του Matsumoto τι να πω είναι μισογύνικο επειδή πχ στο Harlock οι Mazone είναι γυναίκες; Στο Galaxy Express ο ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών είναι γυναίκα! Στο Space Symphony Maetel και Queen Millenia to ίδιο. Αν είναι έτσι και το Getter Robo πχ είναι το ίδιο γιατί οι 3 πιλότοι είναι άντρες!
Τέλος πάντων φυσικά ο καθένας έχει την άποψή του απλά δεν είναι κακό που το Yamato είχε κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία...


Όταν, δηλαδή, μια σειρά παρουσιάζει έναν γυναικείο χαρακτήρα σαν καρικατούρα (είναι strong and indepedent, μια σκύλα που μόνο τη δουλειά της σκέφτεται, αλλά είναι και love interest και μάλλον ο πρωταγωνιστής θα βγάλει την γλυκύτητα που όλες οι γυναίκες οφείλουν να έχουν) που έχει μείνει απομεινάρι από τα 70s, δεν είναι μισογυνική; Αν φτάσουμε να θεωρούμε κατόρθωμα μιας σειράς το να έχει πρωταγωνίστρια, νομίζω πως κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. (Ας αφήσουμε απ' έξω για την ώρα το κομμάτι με την ημίγυμνη νεκρή εξωγήινη -άρα εξωτική ομορφιά; Άλλο ένα κλισέ στο καλάθι...- ξανθιά στο θάλαμο.)

H δε επιτυχία της original σειράς οφείλεται και σε λόγους πέρα απ' την ποιότητά της. Το anime λειτούργησε και σαν τονωτικό του εθνικού φρονήματος των Ιαπώνων, που μετά την ήττα τους στον πόλεμο ένιωθαν μειωμένοι. Όσο να 'ναι, τονώνεται το εθνικό σου φρόνημα να βλέπεις το λαό σου να σώζει τον κόσμο από σατανικούς εξωγήινους! Έχει αυτό σχέση με την ποιότητα της σειράς; Όχι, αλλά δικαιολογεί την επιτυχία της.

Αν κρίνω πάντως απ' το πρώτο επεισόδιο του remake, πέρα από nostalgia value το Yamato δεν λέει πολλά. Military porn με τα όλα του, βαρύγδουπες ανοησίες και μονόλογοι, χαρακτήρες μονοκόμματοι και σχηματικοί (ο στρατηγός με την ατσάλινη θέληση και την τετράγωνη λογική αλλά και τεράστια καρδιά για τους στρατιώτες του, ο ρέμπελος νεαρός που θέλει να μοιάσει στον αδερφό του, η Ηλίθια Γυναίκα-Love InterestTM...). Τουλάχιστον φαίνεται ελαφρώς πιο όμορφο απ' το άθλιο Ozuma (επίσης βασισμένο σε δουλειά του "master" Matsumoto). Οι χαρακτήρες εδώ δεν αλλάζουν χαρακτηριστικά από το ένα cut στο άλλο! Εδώ που φτάσαμε, πρόοδος είναι κι αυτό! Επίσης καλύτερα είναι και τα CGI, αν και όχι τίποτα σπουδαίο. Αλλά όταν ο σκελετός μιας σειράς, η ιστορία που θέλει να πει, είναι τόσο σαθρός, τι καθόμαστε και κοιτάμε τα επιμέρους;

Posted Image

We must be nothing less than fabulous.

^MyAnimeList^


#18 Chasapos

Chasapos

    Ninja in training

  • Members
  • 379 posts

Posted 04 June 2012 - 22:30

H δε επιτυχία της original σειράς οφείλεται και σε λόγους πέρα απ' την ποιότητά της. Το anime λειτούργησε και σαν τονωτικό του εθνικού φρονήματος των Ιαπώνων, που μετά την ήττα τους στον πόλεμο ένιωθαν μειωμένοι. Όσο να 'ναι, τονώνεται το εθνικό σου φρόνημα να βλέπεις το λαό σου να σώζει τον κόσμο από σατανικούς εξωγήινους! Έχει αυτό σχέση με την ποιότητα της σειράς; Όχι, αλλά δικαιολογεί την επιτυχία της.


Οκ και η επιτυχία της εκτός της Ιαπωνίας (βλ. Star Blazers στην Αμερική - αντίπαλος της Ιαπωνίας στο 2ο ΠΠ) πως εξηγείται; Δεν λέω φυσικά ότι πρέπει να αρέσει σε όλους έτσι; Απλά εμείς που μας αρέσει δεν είμαστε πιστεύω τίποτα περίεργοι... γούστα είναι αυτά.
The only thing that we need to decide is what to do with the time that is given to us

#19 Trivia Spitting Monster

Trivia Spitting Monster

    Moe Baby Jorōgumo

  • Members
  • 369 posts
  • LocationThessaloniki

Posted 04 June 2012 - 22:37

Η επιτυχία της σειράς στην Αμερική έχει να κάνει με το ότι η επιστημονική φαντασία ήταν ένα είδος που πρώτη φορά έφτανε στις Αμερικάνικες τηλεοράσεις. Μέχρι τότε, η πλειονότητα των σειρών που παίζονταν ήταν sitcoms, μελοδράματα, σαπουνόπερες και talk shows. Ήταν κάτι καινούριο γι' αυτούς. Δεν είναι τυχάιο που, λίγα χρόνια αργότερα (το '78, συγκεκριμένα), θα ξεκινήσει το παλιό Battlestar Galactica, που προσπάθησε να καλύψει τη ζήτηση για διαστημική όπερα στην αγορά και, απ' ό,τι διαβάζω, τουλάχιστον, χρωστάει αρκετά στο παλιό Yamato.

Posted Image

We must be nothing less than fabulous.

^MyAnimeList^


#20 ekati13

ekati13

    Starting...

  • Members
  • 9 posts

Posted 04 June 2012 - 23:21

Δεν έχω δει την παλιά σειρά, αλλά τα 2 επεισόδια από την καινούρια που είδα μου άρεσαν! Περιμένω εναγωνίως την συνέχεια και σίγουρα θα δω και κάποια από τα παλιότερα καθώς θεωρώ τον Matsumoto έναν από τους μεγαλύτερους δημιουργούς που μαζί με τον Miyazaki έχουν επηρεάσει πάρα πολύ τον χώρο των anime.

Edited by ekati13, 04 June 2012 - 23:22.


#21 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Dark Lord of the Sith

  • Members
  • 318 posts
  • LocationKamatero, Athens

Posted 04 June 2012 - 23:42

Να αλλάξουν το σενάριο της αρχικής σειράς και να βάλουν πολλές γυναίκες πρωταγωνίστριες είναι για μένα ότι χειρότερο θα μπορούσαν να κάνουν! Είδα ήδη μία "έξτρα" παρουσία σε σχέση με την παλιά σειρά αλλά δεν πιστεύω να αλλάξει κάτι δραματικό. Να κατηγορούμε τον Matsumoto για μισογύνη είναι μεγάλη κουβέντα όταν ο άνθρωπος αυτός έβαλε δύο πρωταγωνίστριες στο Yamato (Yuki & Starsha) και κατόπιν σε άλλα έργα του έχουν πρωταγωνιστήσει η Queen Millenia, η Maetel, η Emeraldas και η Kei Yuki. Σε μία εποχή 40 χρόνια πριν που οι γυναίκες ήταν πολλές ακόμα στο σπίτι και όχι στην αγορά εργασίας και που σε πολλούς στρατούς δεν υπήρχαν ούτε καν ως σκέψη δεν μπορούμε να προσδίδουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς! Κρίνουμε ανάλογα με την εποχή, αλλιώς κρίνουμε λανθασμένα.

Για τα κάποια λάθη και υπερβολές που έχει, ιδιαίτερα η πρώτη σεζόν, απλά και πάλι θα τονίσω την παλαιότητα του όλου έργου... Αν δείτε κι άλλα anime των αρχών του '70 θα δείτε ότι έχουν από λίγα έως πολλά λάθη. Τι να κάνουμε, άνθρωποι τα έφτιαχναν με ποιο "πρωτόγονες" για τα σημερινά δεδομένα τεχνικές και όλα στο χέρι, όχι όπως τώρα με το PC οδηγό! Δηλαδή, όποιος έχει δει το αριστούργημα Metropolis, που είναι ταινία του 1927 (αν και βασικά το 1925 γυρίστηκε) θα πει αν δε του αρέσει, "Τι αηδία είναι αυτό που είδα; Ασπρόμαυρο, χωρίς ομιλία και με χάλια εφέ!"; Να σκεφτόμαστε λίγο πιο υπεύθυνα και λογικό αν δεν μας αρέσει κάτι αλλά όχι να συγκρίνουμε με ανόμοια πράγματα και να βγάζουμε συμπεράσματα.

Όσο για το Yamato, πολλοί θα γνωρίζεται πως το θωρηκτό αυτό ήταν και σύμβολο περηφάνιας για τους Ιάπωνες, όπως σωστά έθιξε η Trivia Spitting Monster, οπότε σαφώς και μπορεί να είχε και μια προπαγανδιστική έως και εθνικιστική διάθεση το εγχείρημα. Μήπως όμως αυτό δεν γίνεται κατά κόρον στον κόσμο του κιν/φου και της τηλεόρασης; Μιλάμε για έναν λαό που "έφαγε" δύο ατομικές βόμβες από τους Αμερικάνους και στάθηκε πάλι στα πόδια του, αφού λοιπόν τα τελευταία χρόνια στο Hollywood μας έχουν σώσει χιλιάδες φορές οι Αμερικάνοι, δικαιούνται να σώσουν κι αυτοί μερικές φορές τον κόσμο!
Posted Image

Posted Image

#22 1451

1451

    .

  • Members
  • 2,585 posts

Posted 05 June 2012 - 00:32

Λοιπόν το δεύτερο επεισόδιο πήγε να βελτιωθεί όμως
Spoiler:


#23 Chasapos

Chasapos

    Ninja in training

  • Members
  • 379 posts

Posted 05 June 2012 - 06:45

Λοιπόν το δεύτερο επεισόδιο πήγε να βελτιωθεί όμως

Spoiler:

Spoiler:

Edited by mchasap, 05 June 2012 - 06:45.

The only thing that we need to decide is what to do with the time that is given to us

#24 1451

1451

    .

  • Members
  • 2,585 posts

Posted 05 June 2012 - 09:31

Spoiler:


#25 Trivia Spitting Monster

Trivia Spitting Monster

    Moe Baby Jorōgumo

  • Members
  • 369 posts
  • LocationThessaloniki

Posted 05 June 2012 - 11:35

Να αλλάξουν το σενάριο της αρχικής σειράς και να βάλουν πολλές γυναίκες πρωταγωνίστριες είναι για μένα ότι χειρότερο θα μπορούσαν να κάνουν! Είδα ήδη μία "έξτρα" παρουσία σε σχέση με την παλιά σειρά αλλά δεν πιστεύω να αλλάξει κάτι δραματικό.


Ποτέ δεν είπαμε να αυξήσει την αναλογία γυναικών-ανδρών στο πλήρωμα. Το να γραφτούν καλύτερα οι γυναίκες θα ήταν μια πιο λογική πρόταση. (Και πάλι, δεδομένου του πόσο μονοδιάστατα είναι γραμμένοι και οι άντρες, αυτό δεν λέει πολλά... Ένα γενικό ρετουσάρισμα ήθελε το franchise...)

Να κατηγορούμε τον Matsumoto για μισογύνη είναι μεγάλη κουβέντα όταν ο άνθρωπος αυτός έβαλε δύο πρωταγωνίστριες στο Yamato (Yuki & Starsha) και κατόπιν σε άλλα έργα του έχουν πρωταγωνιστήσει η Queen Millenia, η Maetel, η Emeraldas και η Kei Yuki. Σε μία εποχή 40 χρόνια πριν που οι γυναίκες ήταν πολλές ακόμα στο σπίτι και όχι στην αγορά εργασίας και που σε πολλούς στρατούς δεν υπήρχαν ούτε καν ως σκέψη δεν μπορούμε να προσδίδουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς! Κρίνουμε ανάλογα με την εποχή, αλλιώς κρίνουμε λανθασμένα.


Με αυτή τη λογική, γιατί σε κοινωνίες ακόμα πιο αρχαίες και οδυνηρές για τις γυναίκες γράφονταν εξαιρετικοί γυναικείοι χαρακτήρες; (Μπορώ να αναφέρω παραδείγματα από τις τραγικές ηρωίδες της αρχαιοελληνικής και ρωμαϊκής γραμματείας μέχρι την Τζέιν Όστεν, αλλά πάει πολύ μακριά η βαλίτσα). Δεν κατάλαβα, πάντως: πρέπει να χαιρόμαστε που, εν έτη 1970 και ενώ η ισότητα των δύο φύλων είχε καθιερωθεί στην Ιαπωνία ήδη από το 1946, ο Matsumoto έκανε την ... υποχώρηση να έχει γυναικείο χαρακτήρα στο πλήρωμα του Yamato; Η πρώτη δουλειά ενός δημιουργού δεν είναι να κάνει κήρυγμα των gender politics, είναι να πει μια ιστορία. (Αν βάλει μέσα και σχόλια για την κοινωνία στην οποία βρίσκεται, ακόμα καλύτερα.)

Και είναι κατανοητό πως ένα έργο πρέπει να το βλέπουμε μέσα στην εποχή που ανήκει, αλλά όταν η ιστορία είναι τόσο έντονα χρωματισμένη ιδεολογικά (ο πρωταγωνιστής που είναι λες και βγήκε από φυλλάδιο προπαγάνδας, για παράδειγμα) δεν μπορείς να την απολαύσεις. Την ίδια κουβέντα είχαμε κάνει και στο thread των βιβλίων, με τα ρατσιστικά σχόλια του Lovecraft σε ένα συγκεκριμένο διήγημα.

Για τα κάποια λάθη και υπερβολές που έχει, ιδιαίτερα η πρώτη σεζόν, απλά και πάλι θα τονίσω την παλαιότητα του όλου έργου... Αν δείτε κι άλλα anime των αρχών του '70 θα δείτε ότι έχουν από λίγα έως πολλά λάθη. Τι να κάνουμε, άνθρωποι τα έφτιαχναν με ποιο "πρωτόγονες" για τα σημερινά δεδομένα τεχνικές και όλα στο χέρι, όχι όπως τώρα με το PC οδηγό! Δηλαδή, όποιος έχει δει το αριστούργημα Metropolis, που είναι ταινία του 1927 (αν και βασικά το 1925 γυρίστηκε) θα πει αν δε του αρέσει, "Τι αηδία είναι αυτό που είδα; Ασπρόμαυρο, χωρίς ομιλία και με χάλια εφέ!"; Να σκεφτόμαστε λίγο πιο υπεύθυνα και λογικό αν δεν μας αρέσει κάτι αλλά όχι να συγκρίνουμε με ανόμοια πράγματα και να βγάζουμε συμπεράσματα.


Δεν αντιλέγει κανείς, αλλά σκέψου και το εξής: δυστυχώς, το animation είναι απ΄τις μορφές τέχνης που "γερνάνε" πολύ, μα πάρα πολύ γρήγορα. Εδώ δείχνει γερασμένο το Toy Story του '95, δεν θα δείχνει μια σειρά από το '70 και μάλιστα πολύ μικρότερου budget; Είναι θαύμα ένα κινούμενο σχέδιο να φαίνεται καλό μετά από μερικές δεκαετίες, αλλά όταν υπάρχουν δουλειές του '60 (όπως, π.χ., οι δουλειές του Tezuka) ή του δεύτερου μισού του '70, και πάλι με τηλεοπτικό budget (The Castle of Cagliostro) που φαίνονται υπέροχες ακόμα και σήμερα, τι να πει κανείς για το Yamato;

Η δε σύγκριση με το Metropolis ήταν άστοχη. Υπήρξε η πιο ακριβή ταινία της εποχής της, γυρίστηκε σε τεράστια στούντιο με αναρίθμητους κομπάρσους, με όλη την υλικοτεχνική υποδομή που μπορούσε να έχει στούντιο εκείνη την εποχή, αλλά (κυρίως αυτό!) είχε και μια ιδιοφυΐα πίσω απ' την κάμερα. Υπάρχουν άπειρες ταινίες της εποχής της, όμως, που δεν βλέπονται πια. Το ξαναλέω, πρέπει να εξετάζουμε όλα τα έργα τέχνης και στο πέρασμα του χρόνου. Έχουν σημασία για τη δική μας εποχή; Αν όχι, τα βλέπουμε σαν απολιθώματα και πάμε παρακάτω.

Όσο για το Yamato, πολλοί θα γνωρίζεται πως το θωρηκτό αυτό ήταν και σύμβολο περηφάνιας για τους Ιάπωνες, όπως σωστά έθιξε η Trivia Spitting Monster, οπότε σαφώς και μπορεί να είχε και μια προπαγανδιστική έως και εθνικιστική διάθεση το εγχείρημα. Μήπως όμως αυτό δεν γίνεται κατά κόρον στον κόσμο του κιν/φου και της τηλεόρασης; Μιλάμε για έναν λαό που "έφαγε" δύο ατομικές βόμβες από τους Αμερικάνους και στάθηκε πάλι στα πόδια του, αφού λοιπόν τα τελευταία χρόνια στο Hollywood μας έχουν σώσει χιλιάδες φορές οι Αμερικάνοι, δικαιούνται να σώσουν κι αυτοί μερικές φορές τον κόσμο!


Ε, αν το πάμε έτσι, βρε Anakin, όλοι οι λαοί οφείλουν να σώσουν κάμποσες φορές τον κόσμο, λόγω προϊστορίας απ' τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο! Πρώτον, από πού κι ως πού θα κάνουμε χάρες στα προϊόντα προπαγάνδας άλλων χωρών; Δεύτερον (και σημαντικότερο), αν δεν μας αγγίζουν, δεν γίνεται τίποτα. Είναι εσωτερικής κατανάλωσης, από Ιάπωνες προς Ιάπωνες. Με την ίδια λογική που κανένας Άγγλος δεν θα ενδιαφερθεί για τις ταινίες του... Τζέιμς Πάρις, έτσι και η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού εκτός Ιαπωνίας πια δεν έχει και κανένα φοβερό λόγο να δει το Yamato.

Posted Image

We must be nothing less than fabulous.

^MyAnimeList^


#26 Chasapos

Chasapos

    Ninja in training

  • Members
  • 379 posts

Posted 05 June 2012 - 13:11

Spoiler:

Καλά στο Star Trek εξηγείται σε κάποια φάση στο Original Series και το γεγονός ότι οι εξωγήινοι μιλάνε Αγγλικά μόλις συναντούν ανθρώπους χεχε (και καλά έχουν ακριβώς την ίδια εξελικτική πορεία ότι ναναι!). Oι Κλίνγκον στην αρχή είναι ολόιδιοι με τους ανθρώπους απλά πιο σκουρόχρωμοι, στο next generation έχουν αυτά τα περίεργα κοκκαλα στο μέτωπο και μετά εξηγείται και αυτή η μεταβολή (στη σειρά Enterprise). Αλλά όλα αυτά τα "γραφικά" είναι που δίνουν για μένα γοητεία σε κάποιες σειρές και anime...

Edited by mchasap, 05 June 2012 - 13:16.

The only thing that we need to decide is what to do with the time that is given to us

#27 Mad_Hatter

Mad_Hatter

    xyz scum

  • Moderators
  • 4,499 posts
  • LocationArah

Posted 05 June 2012 - 13:42

και φυσικά δεν αναφέρω τα ρούχα της Rei και της Asuka


Αυτό είναι το plugsuit, και έχει λόγο που είναι έτσι, όπως πάνω κάτω και σε όλα τα άλλα mecha. Εδώ τι λόγο είχε η φίλη μας που το φόρεσε?
Αν και δεν έχω πρόβλημα που ο matsumoto θέλησε να βάλει fanservice.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει χαρακτήρες μέχρι στιγμής. Είναι όλοι τους λες και γράφτηκαν με την λογική
"Τι ιστορία θέλω να πώ?Ας βάλω 5-6 γαίδούρια να την κουβαλήσουν μέχρι το τέρμα" .
Είναι όλοι τους εκτός κλίματος. Νιώθεις ότι δεν υπάρχει σύνδεση τους με το story, απλά υπάρχουν για να δούμε και το επόμενο επισόδιο.


Με αφορμή το παραπάνω post του Hanzo έκατσα και είδα τα τελευταία 6 επισόδια της original σειράς με την συγκεκριμένη μάχη και παρακάτω.
Spoiler:


Εντομεταξύ για τα μισά από τα παραπάνω (εθνικισμός, technobable) έχει κατηγορηθεί και το crest of the stars, μόνο που αυτό ήταν τέλειο γιατί καθένα από αυτά είχε το ρόλο του στην ιστορία.

Btw τίποτα από τα παραπάνω δε σημαίνει ότι δεν το διασκεδάζω. Είναι απλά θέμα "άλλο περίμενες και άλλο βγήκε".

qzMHWHd.png


#28 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Dark Lord of the Sith

  • Members
  • 318 posts
  • LocationKamatero, Athens

Posted 05 June 2012 - 15:41

Με αυτή τη λογική, γιατί σε κοινωνίες ακόμα πιο αρχαίες και οδυνηρές για τις γυναίκες γράφονταν εξαιρετικοί γυναικείοι χαρακτήρες; (Μπορώ να αναφέρω παραδείγματα από τις τραγικές ηρωίδες της αρχαιοελληνικής και ρωμαϊκής γραμματείας μέχρι την Τζέιν Όστεν, αλλά πάει πολύ μακριά η βαλίτσα). Δεν κατάλαβα, πάντως: πρέπει να χαιρόμαστε που, εν έτη 1970 και ενώ η ισότητα των δύο φύλων είχε καθιερωθεί στην Ιαπωνία ήδη από το 1946, ο Matsumoto έκανε την ... υποχώρηση να έχει γυναικείο χαρακτήρα στο πλήρωμα του Yamato; Η πρώτη δουλειά ενός δημιουργού δεν είναι να κάνει κήρυγμα των gender politics, είναι να πει μια ιστορία. (Αν βάλει μέσα και σχόλια για την κοινωνία στην οποία βρίσκεται, ακόμα καλύτερα.)

Δε σε κατηγορώ για το παράδειγμα που φέρνεις, αλλά το θεωρώ αν μη τι άλλο, ουτοπικό! Όταν κάτι ψηφίζεται δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται αμέσως ή ότι ο κόσμος θα το δεκτεί αμέσως! Ξέρεις πόσα χρόνια θα περάσουν πχ. για να καταλάβουν οι καπνιστές ότι δεν πρέπει να καπνίζουν σε μη προβλεπόμενους χώρους; Πέρασαν πολλά χρόνια για να θεωρείται η γυναίκα ίση και πάλι δεν γίνεται σε όλες τις κοινωνίες. Δες για παράδειγμα τις χώρες του μουσουλμανικού κόσμου ή τις αφρικανικές χώρες και την αντιμετώπιση που έχουν εκεί. Νομίζεις ότι αν ψηφιστεί (σε μερικές υπάρχει σχετική νομοθεσία πάντως) σε κάποια από αυτές τα ίσα δικαιώματα μεταξύ των δύο φύλων σήμερα, αύριο θα σταματήσει αυτή η συμπεριφορά; Θέλει πολλά χρόνια και πολλές γενιές να περάσουν για να ενταχθεί κάτι "νέο" στην κοινωνία.

Και είναι κατανοητό πως ένα έργο πρέπει να το βλέπουμε μέσα στην εποχή που ανήκει, αλλά όταν η ιστορία είναι τόσο έντονα χρωματισμένη ιδεολογικά (ο πρωταγωνιστής που είναι λες και βγήκε από φυλλάδιο προπαγάνδας, για παράδειγμα) δεν μπορείς να την απολαύσεις. Την ίδια κουβέντα είχαμε κάνει και στο thread των βιβλίων, με τα ρατσιστικά σχόλια του Lovecraft σε ένα συγκεκριμένο διήγημα.

Ποτέ δεν είπαμε να αυξήσει την αναλογία γυναικών-ανδρών στο πλήρωμα. Το να γραφτούν καλύτερα οι γυναίκες θα ήταν μια πιο λογική πρόταση. (Και πάλι, δεδομένου του πόσο μονοδιάστατα είναι γραμμένοι και οι άντρες, αυτό δεν λέει πολλά... Ένα γενικό ρετουσάρισμα ήθελε το franchise...)

Τώρα για δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στον Πλοίαρχο Okita ή στον Kodai, αλλά να τον πούμε και τύπο από φυλλάδιο προπαγάνδας είναι too much! Στο κάτω-κάτω στην πλειονότητα των space operas θα δεις να φοράνε στολές, διαστημόπλοια, μάχες, εξωγήινους, περίεργες καταστάσεις που θα αναρωτιέσαι "αν γίνεται αυτό". Περίμενες κάτι άλλο; Θα σε απογοητεύσω τότε γιατί θα συνεχίσει έτσι. Δεν ξέρω αν βλέπεται sci-fi και περιμένετε να έχει ρεαλισμό ή την εξέλιξη χαρακτήρων και τις καταστάσεις που διαδραματίζονται σε μια real life σειρά. Πραγματικά απορώ... Να μιλήσω προσωπικά ότι συγκεκριμένα είδη anime που δε μου αρέσουν δεν θα καθόμουν να ασχοληθώ καν. Ίσως σε κάποιον αριθμό από εσάς να μην ταιριάζει το ύφος. Προχωράμε και πάμε παρακάτω, σωστά;

Δεν αντιλέγει κανείς, αλλά σκέψου και το εξής: δυστυχώς, το animation είναι απ΄τις μορφές τέχνης που "γερνάνε" πολύ, μα πάρα πολύ γρήγορα. Εδώ δείχνει γερασμένο το Toy Story του '95, δεν θα δείχνει μια σειρά από το '70 και μάλιστα πολύ μικρότερου budget; Είναι θαύμα ένα κινούμενο σχέδιο να φαίνεται καλό μετά από μερικές δεκαετίες, αλλά όταν υπάρχουν δουλειές του '60 (όπως, π.χ., οι δουλειές του Tezuka) ή του δεύτερου μισού του '70, και πάλι με τηλεοπτικό budget (The Castle of Cagliostro) που φαίνονται υπέροχες ακόμα και σήμερα, τι να πει κανείς για το Yamato;

Το Castle of Cagliostro είναι η καλύτερη ταινία του Lupin εν έτη 1979. Μιλάμε για 5 χρόνια διαφορά και budget ταινίας τώρα έτσι; Επίσης συντελεστής ήταν ο "ψείρας" Miyazaki που όλοι ξέρουμε ότι το σχέδιο και το animation στις δουλειές του ήταν και θα είναι από τα καλύτερα! Για τον Tezuka, απλά respect και στον δημιουργό αυτόν! Αλλά για ποια σειρά του από τις παλιές να πούμε; Θεωρείς ότι το Triton of the Sea δεν είχε λάθη και ελλείψεις; Διαλέγω αυτό διότι είναι περίπου ένα χρόνο παλιότερο και δεν παίρνω το Astro Boy του 1963 ή το Jungle Emperor Leo του 1966 γιατί θα είναι άδικη η σύγκριση. Κι η ταινία του ακόμα το Cleopatra του 1970 δεν είναι και ότι καλύτερο στα early 70's για να λέμε την αλήθεια. Κακά τα ψέμματα, τότε αυτοί οι άνθρωποι έκτισαν λιθαράκι-λιθαράκι το σημερινό οικοδόμημα που βλέπουμε όλοι έτοιμο και είναι πραγματικά κρίμα να τους δικάζουμε τόσα χρόνια μετά...

Η δε σύγκριση με το Metropolis ήταν άστοχη. Υπήρξε η πιο ακριβή ταινία της εποχής της, γυρίστηκε σε τεράστια στούντιο με αναρίθμητους κομπάρσους, με όλη την υλικοτεχνική υποδομή που μπορούσε να έχει στούντιο εκείνη την εποχή, αλλά (κυρίως αυτό!) είχε και μια ιδιοφυΐα πίσω απ' την κάμερα. Υπάρχουν άπειρες ταινίες της εποχής της, όμως, που δεν βλέπονται πια. Το ξαναλέω, πρέπει να εξετάζουμε όλα τα έργα τέχνης και στο πέρασμα του χρόνου. Έχουν σημασία για τη δική μας εποχή; Αν όχι, τα βλέπουμε σαν απολιθώματα και πάμε παρακάτω.

Άστοχη η σύγκριση; Αν το βλέπεις έτσι, απλά εγώ ήθελα να δώσω ένα ηχηρό παράδειγμα κι από την απάντησή σου απλά κατάλαβα με τι μάτι βλέπεις τις παλαιότερες δουλείες! Απολιθώματα; Ότι έχει παλιώσει στο πέρασμα του χρόνου δηλαδή το πετάμε; Έναν μισογκρεμισμένο Παρθενώνα που έχουμε δηλαδή άμα πιάνει χώρο γιατί δεν θα έχουμε να χτίσουμε και πλέον δεν έχει καμία χρησιμότητα να τον γκρεμίσουμε;

Ε, αν το πάμε έτσι, βρε Anakin, όλοι οι λαοί οφείλουν να σώσουν κάμποσες φορές τον κόσμο, λόγω προϊστορίας απ' τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο! Πρώτον, από πού κι ως πού θα κάνουμε χάρες στα προϊόντα προπαγάνδας άλλων χωρών; Δεύτερον (και σημαντικότερο), αν δεν μας αγγίζουν, δεν γίνεται τίποτα. Είναι εσωτερικής κατανάλωσης, από Ιάπωνες προς Ιάπωνες. Με την ίδια λογική που κανένας Άγγλος δεν θα ενδιαφερθεί για τις ταινίες του... Τζέιμς Πάρις, έτσι και η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού εκτός Ιαπωνίας πια δεν έχει και κανένα φοβερό λόγο να δει το Yamato.

Δεν δέχομαι τα περί εσωτερικής κατανάλωσης. Να υποθέσω πως δεν θα μπορούμε να ευχαριστηθούμε μια ιστορική ταινία από κάποια άλλη χώρα διότι θα είναι προπαγάνδα για τον λαό εκείνο; Αν θες να φιλτράρεις αυτά που βλέπεις τότε θα καταλήξεις να διυλίζεις τον κώνωπα πιάνοντας μικρές εκφράσεις και χάνοντας την ουσία, που είναι η διασκέδασή μας και μόνο! Στο κάτω-κάτω αν σε ενοχλεί, μπορείς να το απολαύσεις έστω και χιουμοριστικά όπως πχ. "Πάλι οι Αμερικάνοι θα σώσουν τον κόσμο;"

Edited by Anakin Skywalker, 05 June 2012 - 15:42.

Posted Image

Posted Image

#29 Trivia Spitting Monster

Trivia Spitting Monster

    Moe Baby Jorōgumo

  • Members
  • 369 posts
  • LocationThessaloniki

Posted 05 June 2012 - 18:58

Δε σε κατηγορώ για το παράδειγμα που φέρνεις, αλλά το θεωρώ αν μη τι άλλο, ουτοπικό! Όταν κάτι ψηφίζεται δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται αμέσως ή ότι ο κόσμος θα το δεκτεί αμέσως! Ξέρεις πόσα χρόνια θα περάσουν πχ. για να καταλάβουν οι καπνιστές ότι δεν πρέπει να καπνίζουν σε μη προβλεπόμενους χώρους; Πέρασαν πολλά χρόνια για να θεωρείται η γυναίκα ίση και πάλι δεν γίνεται σε όλες τις κοινωνίες. Δες για παράδειγμα τις χώρες του μουσουλμανικού κόσμου ή τις αφρικανικές χώρες και την αντιμετώπιση που έχουν εκεί. Νομίζεις ότι αν ψηφιστεί (σε μερικές υπάρχει σχετική νομοθεσία πάντως) σε κάποια από αυτές τα ίσα δικαιώματα μεταξύ των δύο φύλων σήμερα, αύριο θα σταματήσει αυτή η συμπεριφορά; Θέλει πολλά χρόνια και πολλές γενιές να περάσουν για να ενταχθεί κάτι "νέο" στην κοινωνία.


Για να ψηφίστηκε κάτι, σημαίνει πως ένα μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας το δέχτηκε με το να ψηφίσει τους αντίστοιχους εκπροσώπους στη Βουλή. Επομένως, κάμποσοι ήταν ήδη έτοιμοι για μια κοινωνία με τις γυναίκες με ίσα δικαιώματα. Και καταλαβαίνω πως η Ιαπωνία είναι από τις χώρες με τη μεγαλύτερη ανισότητα ως προς τα δύο φύλα του Δυτικού κόσμου, αλλά αυτό από το να θεωρούμε ... κατόρθωμα τις δύο γυναίκες στο πλήρωμα σειράς απέχει μια σεβαστή απόσταση.

Τώρα για δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στον Πλοίαρχο Okita ή στον Kodai, αλλά να τον πούμε και τύπο από φυλλάδιο προπαγάνδας είναι too much! Στο κάτω-κάτω στην πλειονότητα των space operas θα δεις να φοράνε στολές, διαστημόπλοια, μάχες, εξωγήινους, περίεργες καταστάσεις που θα αναρωτιέσαι "αν γίνεται αυτό". Περίμενες κάτι άλλο; Θα σε απογοητεύσω τότε γιατί θα συνεχίσει έτσι. Δεν ξέρω αν βλέπεται sci-fi και περιμένετε να έχει ρεαλισμό ή την εξέλιξη χαρακτήρων και τις καταστάσεις που διαδραματίζονται σε μια real life σειρά. Πραγματικά απορώ... Να μιλήσω προσωπικά ότι συγκεκριμένα είδη anime που δε μου αρέσουν δεν θα καθόμουν να ασχοληθώ καν. Ίσως σε κάποιον αριθμό από εσάς να μην ταιριάζει το ύφος. Προχωράμε και πάμε παρακάτω, σωστά;


Δεν μιλάω για τις στολές ή τα παράσημα ή τα γαλόνια, για τις συμπεριφορές μιλάω. Το να βλέπεις τον στρατηγό να κοιτάει τα εχθρικά διαστημόπλοια με μίσος, τον πρωταγωνιστή να μην έχει τίποτε άλλο στο νου του από το να πολεμήσει δίπλα στον αδερφό του και τους στρατιώτες να ... μην δέχονται να οπισθοχωρήσουν, παρότι ο ίδιος ο στρατηγός τους το ζητάει, για να θυσιαστούν και να πεθάνουν ηρωικά (και μάλιστα με εθνικοπατριωτικό τραγούδι κι από πάνω!) είναι κάπως περίεργο. Δεν έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους αυτοί οι άνθρωποι; Γιατί η κάμερα ασχολείται μόνο με αυτές τις πλευρές της προσωπικότητάς τους; Γιατί εστιάζει μόνο σε ό,τι έχει σχέση με τον πόλεμο; Μήπως υπάρχει κάποια σκοπιμότητα πίσω απ' αυτό;

Λατρεύω το sci-fi, don't get me wrong. Αλλά δεν αντέχω μια σειρά να μου κουνάει το δάχτυλο και να μου λέει πώς να νιώσω σε κάθε της καρέ. "Αυτοί είναι εχθροί, κακοί, τους μισείς!", "αυτοί είναι ήρωες, τους λατρεύεις!". Η αλήθεια είναι πως ενδιαφέρομαι να δω και άλλα πράγματα και η space operas ήταν ένα κενό στη λίστα μου (κάποια στιγμή πρέπει να δω και το Legend of the Galactic Heroes...!). Δεν είναι λίγο αποκαρδιωτικό να λες σε κάποιον πως, αν δεν του αρέσει αμέσως αυτό που βλέπει, να πάει αλλού; Ενδέχεται το Yamato (ή αυτό το remake, τέλος πάντων) να μην είναι καλό δείγμα του είδους!

Το Castle of Cagliostro είναι η καλύτερη ταινία του Lupin εν έτη 1979. Μιλάμε για 5 χρόνια διαφορά και budget ταινίας τώρα έτσι; Επίσης συντελεστής ήταν ο "ψείρας" Miyazaki που όλοι ξέρουμε ότι το σχέδιο και το animation στις δουλειές του ήταν και θα είναι από τα καλύτερα! Για τον Tezuka, απλά respect και στον δημιουργό αυτόν! Αλλά για ποια σειρά του από τις παλιές να πούμε; Θεωρείς ότι το Triton of the Sea δεν είχε λάθη και ελλείψεις; Διαλέγω αυτό διότι είναι περίπου ένα χρόνο παλιότερο και δεν παίρνω το Astro Boy του 1963 ή το Jungle Emperor Leo του 1966 γιατί θα είναι άδικη η σύγκριση. Κι η ταινία του ακόμα το Cleopatra του 1970 δεν είναι και ότι καλύτερο στα early 70's για να λέμε την αλήθεια. Κακά τα ψέμματα, τότε αυτοί οι άνθρωποι έκτισαν λιθαράκι-λιθαράκι το σημερινό οικοδόμημα που βλέπουμε όλοι έτοιμο και είναι πραγματικά κρίμα να τους δικάζουμε τόσα χρόνια μετά...


Λάθος. Το Castle of Cagliostro έγινε με τηλεοπτικό budget. Το έχω εξακριβώσει. Κι όμως!

Δεν είπα ποτέ πως δεν έχουν κι αυτά λάθη ή παραλείψεις, αλλά είναι σαφώς πιο γοητευτικά από το Yamarto. Το

Tale of a Street Corner, για παράδειγμα, είναι του '62 και είναι καταπληκτικό. Αλλά πότε τους δίκασα;



Άστοχη η σύγκριση; Αν το βλέπεις έτσι, απλά εγώ ήθελα να δώσω ένα ηχηρό παράδειγμα κι από την απάντησή σου απλά κατάλαβα με τι μάτι βλέπεις τις παλαιότερες δουλείες! Απολιθώματα; Ότι έχει παλιώσει στο πέρασμα του χρόνου δηλαδή το πετάμε; Έναν μισογκρεμισμένο Παρθενώνα που έχουμε δηλαδή άμα πιάνει χώρο γιατί δεν θα έχουμε να χτίσουμε και πλέον δεν έχει καμία χρησιμότητα να τον γκρεμίσουμε;


Ναι, ήταν άστοχη. Το Metropolis ήταν μια πανάκριβη δουλειά με μια διάνοια από πίσω, ενώ το Yamato ένα τηλεοπτικό προϊόν που έπρεπε να παραδοθεί γρήγορα και με πιεστικά deadlines από έναν υπερενθουσιώδη Matsumoto (που έκανε μεγάλο τμήμα των designs) και έναν τυχαίο σκηνοθέτη του στούντιο. Η διαφορά είναι τεράστια.

Όσο για το σχόλιο περί απολιθωμάτων, τώρα μου βάζεις λόγια που δεν είπα. Δεν είπα ποτέ πως οτιδήποτε παλιό είναι άχρηστο. Αλλά τι να κάνουμε; Πολλά δεν αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου. Ποιος πια βλέπει τις εφηβικές ταινίες του '80 πέρα από τις πιο σημαντικές ή την πλειονότητα των βωβών ταινιών; Ποιος διαβάζει Κωστούλα Μητροπούλου; Το ίδιο θα γίνει και με ένα σωρό από τις ταινίες που τώρα είναι στο σινεμά, αλλά μετά από μία δεκαετία δεν θα θυμάται κανείς. Άλλο τώρα, βέβαια, αν κανείς ενδιαφέρεται να μάθει για την ιστορία ενός μέσου και ενός είδους. Και ακριβώς πότε πήγε η κουβέντα στον Παρθενώνα;

Δεν δέχομαι τα περί εσωτερικής κατανάλωσης. Να υποθέσω πως δεν θα μπορούμε να ευχαριστηθούμε μια ιστορική ταινία από κάποια άλλη χώρα διότι θα είναι προπαγάνδα για τον λαό εκείνο; Αν θες να φιλτράρεις αυτά που βλέπεις τότε θα καταλήξεις να διυλίζεις τον κώνωπα πιάνοντας μικρές εκφράσεις και χάνοντας την ουσία, που είναι η διασκέδασή μας και μόνο! Στο κάτω-κάτω αν σε ενοχλεί, μπορείς να το απολαύσεις έστω και χιουμοριστικά όπως πχ. "Πάλι οι Αμερικάνοι θα σώσουν τον κόσμο;"


Δεν είπα ποτέ πως όλες οι ταινίες που παράγονται από μια χώρα για τους κατοίκους της είναι προπαγάνδα. Το Πνεύμα του Μελισσιού είναι ισπανικό και μιλάει για τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο. Το Ρώμη, Ανοχύρωτη Πόλη για την Ιταλία κατά την περίοδο της αντίστασης, κι αυτό ιταλική παραγωγή. Αλλά αυτές οι ταινίες δεν παρουσιάζουν μονόπλευρα τα πράγματα, τα φωτίζουν από αρκετές πλευρές. Στο Yamato έχουμε τους καλούς Ιάπωνες Γήινους και τους κακούς Εξωγήινους. Πόσο μονοδιάστατο και απλουστευτικό είναι αυτό;

Posted Image

We must be nothing less than fabulous.

^MyAnimeList^


#30 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Dark Lord of the Sith

  • Members
  • 318 posts
  • LocationKamatero, Athens

Posted 06 June 2012 - 00:05

Για να ψηφίστηκε κάτι, σημαίνει πως ένα μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας το δέχτηκε με το να ψηφίσει τους αντίστοιχους εκπροσώπους στη Βουλή. Επομένως, κάμποσοι ήταν ήδη έτοιμοι για μια κοινωνία με τις γυναίκες με ίσα δικαιώματα. Και καταλαβαίνω πως η Ιαπωνία είναι από τις χώρες με τη μεγαλύτερη ανισότητα ως προς τα δύο φύλα του Δυτικού κόσμου, αλλά αυτό από το να θεωρούμε ... κατόρθωμα τις δύο γυναίκες στο πλήρωμα σειράς απέχει μια σεβαστή απόσταση.

Γνωρίζουμε όλοι πιστεύω τις βασικές αρχές της δημοκρατίας... Από την ψήφιση έως την εφαρμογή ενός νόμου περνάει πολύς χρόνος ώστε να γίνετε συνειδητά από τον λαό. Αυτό για τους εκλεγμένους αντιπροσώπους που άκουσαν την φωνή τη κόσμου για ισότητα, αν μη τι άλλο, μου φαίνεται παιδικό επιχείρημα. Δεν επιθυμώ να ανοίξουμε πολιτική συζήτηση στο θέμα πάντως.

Δεν μιλάω για τις στολές ή τα παράσημα ή τα γαλόνια, για τις συμπεριφορές μιλάω. Το να βλέπεις τον στρατηγό να κοιτάει τα εχθρικά διαστημόπλοια με μίσος, τον πρωταγωνιστή να μην έχει τίποτε άλλο στο νου του από το να πολεμήσει δίπλα στον αδερφό του και τους στρατιώτες να ... μην δέχονται να οπισθοχωρήσουν, παρότι ο ίδιος ο στρατηγός τους το ζητάει, για να θυσιαστούν και να πεθάνουν ηρωικά (και μάλιστα με εθνικοπατριωτικό τραγούδι κι από πάνω!) είναι κάπως περίεργο. Δεν έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους αυτοί οι άνθρωποι; Γιατί η κάμερα ασχολείται μόνο με αυτές τις πλευρές της προσωπικότητάς τους; Γιατί εστιάζει μόνο σε ό,τι έχει σχέση με τον πόλεμο; Μήπως υπάρχει κάποια σκοπιμότητα πίσω απ' αυτό;

Λατρεύω το sci-fi, don't get me wrong. Αλλά δεν αντέχω μια σειρά να μου κουνάει το δάχτυλο και να μου λέει πώς να νιώσω σε κάθε της καρέ. "Αυτοί είναι εχθροί, κακοί, τους μισείς!", "αυτοί είναι ήρωες, τους λατρεύεις!". Η αλήθεια είναι πως ενδιαφέρομαι να δω και άλλα πράγματα και η space operas ήταν ένα κενό στη λίστα μου (κάποια στιγμή πρέπει να δω και το Legend of the Galactic Heroes...!). Δεν είναι λίγο αποκαρδιωτικό να λες σε κάποιον πως, αν δεν του αρέσει αμέσως αυτό που βλέπει, να πάει αλλού; Ενδέχεται το Yamato (ή αυτό το remake, τέλος πάντων) να μην είναι καλό δείγμα του είδους!

Ξεκίνησες από τον πατέρα των space operas και ήδη παραπονιέσαι πάντως... Πάντως αν κι εμένα μου είχαν καταστρέψει τον πλανήτη, είχα χάσει το σπίτι μου, αγαπημένα μου πρόσωπα και ζούσα κάτω από την Γη δεν θα τους έβλεπα ως φίλους μου! Πραγματικά ήρθαν δεν διαπραγματεύτηκαν και θέλουν να κατακτήσουν τον πλανήτη για έναν λόγο που θα δεις πιο κάτω στην σειρά αν την συνεχίσεις. Από την δική τους πλευρά καλά κάνουν βέβαια, αλλά να τους περιμένουν με ανοικτές αγκάλες θες; Η αυτοθυσία σε καιρό πολέμου έχει αποδειχθεί πολλές φορές στην ιστορία και να μην ξεχνάς ότι μιλάμε για έναν λαό που αποτελεί μέρος της παράδοσής του το χαρακίρι των σαμουράι και οι καμικάζι αυτοκτονίας του '40!

Λάθος. Το Castle of Cagliostro έγινε με τηλεοπτικό budget. Το έχω εξακριβώσει. Κι όμως!

Κι όμως εδώ κάνεις και πάλι λάθος! 5 δις γιεν budget είχε η ταινία που για τότε ήταν αστρονομικό! Ενδεικτικά να αναφέρω το Akira του 1988 που είχε λίγο παραπάνω από το 1/5 των χρημάτων του. Επίσης μιλάμε για ταινία, το ξαναλέω, που γυριζόταν για 5 μήνες. Πάντα οι ταινίες δίνουν περισσότερο χρόνο στους συντελεστές τους κι έτσι πολλές φορές το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από μια σειρά που την πιέζουν οι ημερομηνίες παράδοσης!

Δεν είπα ποτέ πως δεν έχουν κι αυτά λάθη ή παραλείψεις, αλλά είναι σαφώς πιο γοητευτικά από το Yamarto. Το

Tale of a Street Corner, για παράδειγμα, είναι του '62 και είναι καταπληκτικό. Αλλά πότε τους δίκασα;

Σαφώς πιο γοητευτικά; Δε νομίζω... Πιο παιδικά, ίσως! Τα έχεις δει αυτά που αναφέρω ή απλά το λες για να γίνεται κουβέντα; Εγώ αυτό που γράφεις για παράδειγμα δεν το γνωρίζω και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, είτε αρνητική, είτε θετική.

Ναι, ήταν άστοχη. Το Metropolis ήταν μια πανάκριβη δουλειά με μια διάνοια από πίσω, ενώ το Yamato ένα τηλεοπτικό προϊόν που έπρεπε να παραδοθεί γρήγορα και με πιεστικά deadlines από έναν υπερενθουσιώδη Matsumoto (που έκανε μεγάλο τμήμα των designs) και έναν τυχαίο σκηνοθέτη του στούντιο. Η διαφορά είναι τεράστια.

Ο "υπερενθουσιώδης" Matsumoto θεωρείται από τους μεγαλύτερους δημιουργούς στον χώρο να τονίσω για μια ακόμη φορά... Τα πιεστικά deadlines είναι απόρροια του ότι ήταν τηλεοπτική σειρά φυσικά! Να μην λέμε ότι θέλουμε τώρα... Ο "τυχαίος" σκηνοθέτης του Yamato είναι o Noboru Ishiguro Legend of the Galactic Heroes, SDF Macross, Macross: Do You Remember Love?, Megazone 23, Astro Boy και άλλα πολλά... Τώρα να πω ότι ένας από τους animators ήταν και ο Satoshi Kon; Σε καλύπτω; Αυτοί είναι all star team!

Όσο για το σχόλιο περί απολιθωμάτων, τώρα μου βάζεις λόγια που δεν είπα. Δεν είπα ποτέ πως οτιδήποτε παλιό είναι άχρηστο. Αλλά τι να κάνουμε; Πολλά δεν αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου. Ποιος πια βλέπει τις εφηβικές ταινίες του '80 πέρα από τις πιο σημαντικές ή την πλειονότητα των βωβών ταινιών; Ποιος διαβάζει Κωστούλα Μητροπούλου; Το ίδιο θα γίνει και με ένα σωρό από τις ταινίες που τώρα είναι στο σινεμά, αλλά μετά από μία δεκαετία δεν θα θυμάται κανείς. Άλλο τώρα, βέβαια, αν κανείς ενδιαφέρεται να μάθει για την ιστορία ενός μέσου και ενός είδους. Και ακριβώς πότε πήγε η κουβέντα στον Παρθενώνα;

Αυτές που αξίζουν, ο κόσμος που ενδιαφέρεται και δεν στέκεται στο πότε γυρίστηκε και αν θεωρείται ξεπερασμένη, θα τις βλέπουν μέχρι να μην υπάρχει ζωή στον πλανήτη! Είναι η προσωπική μου γνώμη και πολλοί θα συμφωνήσουν. Κάθε μορφής τέχνη, είναι διαχρονική!

Δεν είπα ποτέ πως όλες οι ταινίες που παράγονται από μια χώρα για τους κατοίκους της είναι προπαγάνδα. Το Πνεύμα του Μελισσιού είναι ισπανικό και μιλάει για τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο. Το Ρώμη, Ανοχύρωτη Πόλη για την Ιταλία κατά την περίοδο της αντίστασης, κι αυτό ιταλική παραγωγή. Αλλά αυτές οι ταινίες δεν παρουσιάζουν μονόπλευρα τα πράγματα, τα φωτίζουν από αρκετές πλευρές. Στο Yamato έχουμε τους καλούς Ιάπωνες Γήινους και τους κακούς Εξωγήινους. Πόσο μονοδιάστατο και απλουστευτικό είναι αυτό;

Δεν είναι όλα στην ζωή πολυδιάστατα! Κι εμείς αυτή την στιγμή που μιλάμε τα βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Εσύ βλέπεις την μία πλευρά του νομίσματος κι εγώ την άλλη. Οι κακοί εξωγήινοι λοιπόν, ξαναλέω, πως μας έκαναν τον πλανήτη χάλι μαύρο, για δικούς τους λόγους. Με ότι έχει μείνει και με διορία ενός χρόνου, ξεκινάει το ταξίδι του το Yamato. Όσοι πιστοί προσέλθετε! Μην κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος... Πολλές φορές οι απλές ιστορίες είναι και από τις καλύτερες. Άσε τον εαυτό σου να το απολαύσει και ταξίδεψε μαζί με το πλήρωμα του στο Μέγα Νέφος του Μαγγελάνου και πίσω!
Posted Image

Posted Image



Also tagged with one or more of these keywords: Space Battleship Yamato 2199, Leiji Matsumoto, Starblazers, Space opera, Sci-fi